Happy Dungeons bétateszt

  • Írta: Daks
  • 2016. augusztus 9.
Ki leesett a mélybe, az örökre odaveszett. Ezt hitték eddig a Happy Wars aranyos kis harcosai, de tévedtek - a lebegő szigetekről lepottyanó kalandorok egy teljesen új világban ébredtek. A Happy Dungeonsben.

A Happy Wars az Xbox 360 első free-to-play játéka volt. Nem forradalmasította a stílust, és még csak nem is ért el világraszóló sikereket, de elindította a Microsoft konzolján az ingyenes letöltések korszakát. Azóta több hasonló cím is érkezett, most pedig itt az idő, hogy köszöntsük a folytatást. Megjelent ugyanis a Happy Dungeons, mely ennivalóan agresszív kis hőseinket a PvP-háborúk csatatereiről egy RPG-elemekre épülő, egész kerek kis történetet felvonultató PvE dungeon crawling világba vezeti át.

Harcosunk sajgó derékkal, hasogató fejjel ébred az erdőben. Csatát vesztett a lebegő szigeteken, életét egy különös idegen, egy gyönyörű hercegnő mentette meg itt, az alsó világban. De jaj! A szerelmes pár nem örülhet sokáig egymás társaságának, a hercegnőt elrabolják, és tömlöcbe vetik egy távoli kastélyban. A lovag bőrébe bújva ezek után mi más is lehetne a feladatunk, mint megküzdeni a vidéket uraló gonosz erőkkel, felszabadítani a királyságot, és megmenteni a hercegnőt. A harc viszont nem lesz könnyű. Utunkat gonosz kis goblinok, elszánt rablóbandák, mindenre kész punkok, és óriás ogrék keresztezik.

A Happy Dungeons kalandjait játszhatjuk egyedül vagy társasággal is, legfeljebb négyfős csapatokat alkotva. A játék stílusa a hack and slash akció-RPG-k sorát erősíti, online vagy split screen co-opban tizedelhetjük az ellent, a már megszokott nagyfejű, őrült kis hősöket irányítva. A történet kezdetén választhatunk, hogy melyik kasztot irányítsuk: a warrior a közelharcban jó, a mage távolról szórja meg ellenfeleit a mágia erejével, míg a cleric gyógyításban és feltámasztásban jeleskedik. A játékban rengeteg RPG-elem van, a legyőzött ellenfelekért, és a teljesített feladatokért tapasztalatpontokat kapunk, melyek a szintugrást, és így karakterünk fejlődését biztosítják. De kapunk rengeteg felszerelést is: páncélt, sisakot, fegyvert, pajzsot, melyek nem csak hősünk erejét növelik, de gondoskodnak a változatosságról is - szinte minden pálya után van valami új, amit magunkra aggathatunk. A felhozatalban pedig sokszor nagyon vicces darabokkal is találkozni.

Free-to-play játékban semmi sincs ingyen, ezt már megszokhattuk. A Happy Dungeons nem szerénykedik, ha előnyt kell adni a vásárlóknak, itt nem egymás ellen, hanem egymást segítve, a gép ellen kell harcolnunk. Valódi pénzért cserébe ennek megfelelően pedig nem csak csinosabb ruhákat, de erősebb felszereléseket, és lényegesen jobb fegyvereket is vehetünk. Aki pedig nem fél szerencsét próbálni, az vásárolhat meglepetéskártyákat is, melyek sokszor rejtenek máshogy elérhetetlen, különleges darabokat is. Nem kötelező költeni, nagy eséllyel végigjátszhatjuk a történetet anélkül, hogy a bankkártyánkat elő kéne vennünk, ha viszont az ember talál egy klánt, vagy csak egy néha összeverődő baráti kört magának a játékhoz, akkor máris nagy lesz a kísértés. És nem csak azért, hogy lenyűgözzünk másokat, hanem azért is, mert könnyen előjön az ötlet, hogy próbálkozzunk meg a nehezebb szintekkel. Oda meg kell a táp.

A kis hősök továbbra is nagyon aranyosak, és a pályák is változatosak. Harcolhatunk félelmetes erdőkben, hegyek között, mezőn, sötét kazamatákban, és ellenségekkel teli barlangokban, mekkora kár, hogy a játékmenet már nem annyira meggyőző. Minden pálya nagyon rövid, alig pár ellenség van rajtuk, ráadásul kétpercnyi button smashinggel nevetve át lehet rajtuk menni. Csépelni kell az ellent, és nagyjából ennyi is az egész, minden fejezet között vannak átvezetők, megismerjük a királyt, a lovasság néhány tisztjét, illetve az ellenséget is, az egész mégse áll össze egy nagy egésszé, nem érzed, hogy egy teljes értékű történet lenne ez, amit a fordulatokért, a kalandokért játszol. A Happy Dungeons inkább hasonlít egy kicsit gyerekes Nintendo-címre, mint egy komoly játékra, amit persze lehet szeretni, sőt nem akarom elvenni senkinek se a kedvét tőle. Sokan épp ezért fogják szeretni. De én egy kicsit összetettebb, alaposabb játékot vártam.

Hasonlóan felemás, de inkább negatív képet fest a látvány is. A grafika rendkívül gyenge, a rajzfilmes látványvilág illik a viccesen bohóckodó kis hősökhöz, de a kidolgozás minősége már közel se lett az igazi. A kép életlen, a színek csúnyák, a részletek elnagyoltak, ráadásul mindenhol ugyanazokat a textúrákat, szereplőket és ellenségeket látjuk. Így meg azért hamar egyhangúvá válik a dolog. Apró érdekesség viszont, hogy vannak a játékban napi dungeonök, nemsokára rendszeresen bővül majd a történet is új pályákkal, illetve még idén halloweeni, karácsonyi eventekre is lehet számítani. Amik azért fenn tudják tartani az érdeklődésünket, ha vissza-visszatérünk a játékhoz.

A Happy Dungeons nem az idei nyár legnagyobb címe, összességében viszont kellemes kikapcsolódást tud nyújtani, és ráadásul teljesen ingyen is van. A Toylogic és a Microsoft jól kitalálta a játékvilágot, jól működik a PvE-modell, az pedig, hogy kinek mennyire fog tetszeni, szerintem egyénfüggő dolog. Egy dobozos AAA-játékkal nem veszi fel a versenyt, unalmas óráinkat viszont jól kitölti - én azt mondom, tegyetek vele egy próbát. A játék preview verziója augusztus 3-tól tölthető le, korlátlanul használható, már most hibátlanul működik, és még idén megjelenik a végleges kiadás is. Ne maradjatok le róla!

A Happy Dungeons kizárólag Xbox One-ra készül, egyelőre a Game Preview-kiadás tölthető le.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...