Mindez pedig még annak ellenére is igaz, hogy néhány ponton azért bele lehet kötni a Raven Software 1994-es és 1995-ös belsőnézetes akciójátékainak újragondolásába. Kezdjük ott, hogy bár a látvány a megnövelt felbontásnak és képkockaszámnak köszönhetően valamicskét javult, az egérrel való fel-lenézelődés közben sajnos továbbra is képes hullámozni a kép, ami azért különösképpen megmosolyogtató, mert azóta már számos modban sikerült kijavítani az efféle anomáliákat. A mentési rendszer szintén okozhat pár kellemetlen pillanatot, mivel hiába tudjuk immáron akárhol elmenteni az állást a frissiben megjelenő quicksave opciónak hála, a fejlesztők csak egyetlen slotot rendeltek ehhez a lehetőséghez, amit ráadásul a különböző fejezetek közösen használnak, azaz, ha nem figyelünk oda, akkor simán elveszíthetjük az előrehaladásunkat.
Mondjuk ezt a fejlesztők igyekeztek kompenzálni azzal, hogy már a játék kezdetétől fogva szabadon váltogathatunk a pályák között, ami egyébként arra is remek megoldást jelent, hogyha elakadnánk, mert higgyétek el, elfogunk. Utóbbit azonban nem rónám fel a mostani kiadásnak, hiszen ez már a régi verziókra is jellemző volt, különösképpen a Hexen esetében, ahol sokkal nyitottabb helyszíneken kószálhattunk fel s alá, méghozzá bármiféle útmutató nélkül. Nos, az elveszettség ilyesfajta érzése most sem tűnt el teljesen (azok a fránya kapcsolók és kulcsok), ugyanakkor az alaposan átszabott kezelőfelületnek, illetve a térképen megjelenő ormótlan piros X-nek hála legalább már akkor is tudni fogjuk, hogy merre kellene mennünk, hogyha sehogy sem találunk oda. Ezzel viszont nagyjából végére is értünk a negatív szekciónak, úgyhogy itt az ideje, hogy megragadjuk a varázsbotunkat és belevessük magunkat a Nightdive Studios által prezentált újragondolt, mégis klasszikus Heretic és Hexen élménybe.
Mert bizony kétségkívül ez a csomag egyik legnagyobb erénye, miszerint úgy sikerült szebbé, modernebbé és tartalmasabbá tenni az eredeti játékokat, hogy mindeközben a belőlük áradó dark fantasy hangulat egy fikarcnyit sem csorbult. Sőt, az újonnan megírt zenei betétek csak még tovább fokozzák a sejtelmes atmoszférát, viszont akkor sem kell megijedni, hogyha ezen taktusok nem nyerik el a tetszésünket, mivel a menüben bármikor visszaválthatunk a klasszikus, igaz, jóval gyengébb minőségben megszólaló dallamokra. És ha már szóba került a menü, akkor nézzük is meg, hogy egészen pontosan mit sikerült beleszuszakolni a fejlesztőknek a telepítésért elkért kicsit több, mint egy gigabájtba, mert bizony bőven fért még oda kellemes meglepetés. A Nightdiveos arcok ugyanis nem álltak meg az alapjátékoknál, valamint a Hexenhez megjelent egyetlen kiegészítőnél, hanem összeálltak az id Softwarerel és közösen készítettek mindkét címhez további egy-egy extra kampányt (Heretic: Faith Renewed, Hexen: Vestiges of Grandeur), amik ott folytatják a mágikus démonirtást, ahol a korábbiakban abbamaradt.
Mindezeket pedig immáron akár kooperatív módban is kiélvezhetjük, ráadásul a cross-play támogatásnak hála az sem probléma, hogyha valaki más platformról szeretné megváltani a világot, mert bizony most először PC mellett egyéb masinákra is megjelent a Heretic + Hexen (az igazsághoz hozzátartozik, hogy utóbbi elérhető volt konzolokra, igaz, csak PlayStation egyre, Sega Saturnra, illetve Nintendo 64-re). Itt jegyezném meg, hogy a körtárcsa bevezetésének köszönhetően mindkét játék gond nélkül kezeli a különféle kontrollereket, aminek okán konzolos társaink talán kevésbé érezhetik majd kiszolgáltatva magukat, ha osztott képernyős mókára adják a fejüket, vagy ha esetleg belépnek egy 16 fős deathmatch lobbyba.
Ugyan újdonságok még a tesztben említetteken felül is akadnak itt szép számmal (átdolgozott balansz, néhány új ellenfél, valamint fegyver, széles körű modtámogatás, pályák alatti kasztváltás a Hexenben), nem szeretnék minden poént előre lelőni, úgyhogy már csak egyetlen dolgot emelnék ki, ami nem más, mint a Vault. Akiknek volt már szerencséje korábbi Nightdive Studios-féle felújításokhoz, azok tudhatják, hogy szinte mindig kapunk egy olyan menüpontot, ahol kicsit beleshetünk az eredeti játékok fejlesztésének kulisszái mögé. Nos, ez most sincs másként, hiszen a Vaultot megnyitva temérdek koncepciós rajz, kivágott tartalom és egyéb érdekesség között böngészhetünk kedvünkre, amiket végignyálazva még inkább le fog majd nyűgözni minket, hogy mit is hoztak ki a Raven Software fejlesztői a Doom motorból.
Ha pedig arra lennénk kíváncsiak, hogy mit hozott ki mindebből a Nightdive Studios, akkor szerencsére nem kell mélyen a zsebünkbe nyúlnunk, hiszen mindösszesen 15 eurót kóstál a csomag, sőt, ezt az árcédulát akár könnyedén tovább is farigcsálhatjuk. Ennek egyik oka, hogy a Heretic + Hexen már most bekerült a GamePass kínálatába, de higgyétek el, van ennél jobb is. Ha ugyanis a megjelenés időpontjában rendelkeztünk Steamen az eredeti játékokkal, akkor teljesen ingyen hozzánk vágták a remaster kiadásokat, amik egyébként külön címként jelentek meg a könyvtárunkban, azaz nem írták felül a korábbi változatokat, amiért mindenképpen hatalmas pacsi jár a fejlesztőknek.
Akárcsak a tesztünk alanyaiért, amikkel újra bebizonyították, hogy náluk jobban senki sem ért a klasszikus élmények modernizált megőrzéséhez. Szebb, jobb és tartalmasabb, ugyanakkor akár a Hereticet, akár a Hexent indítsuk is el, pontosan ugyanazt fogjuk érezni, mint amit annak idején, amikor a CRT monitorunkat bámulva először csodálkoztunk rá erre a varázslatokkal teli brutális színkavalkádra. Csak remélni merem, hogy nem hagyják félbe azt, amit ezzel a csomaggal elkezdtek és valamikor a jövőben a Hexen 2 és a kissé hánytatottabb sorsú, de általam szintúgy imádott Heretic 2 is megkapja majd ugyanezt a törődést, aztán pedig ki tudja? Egy folytatást valaki?
A Heretic + Hexen augusztus 7-én jelent meg PlayStationre, Xboxra, Nintendora és PC-re. Mi utóbbin varázsoltuk miszlikbe a démoni hordákat.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.