Snake Pass tessssszt

  • Írta: Daks
  • 2017. április 12.
Csúszni, mászni és tekergőzni kell a Sumo Digital legújabb ügyességi játékában. A Snake Pass főhőse egy mosolygó kígyó, aki egyedül menti meg Harmony Foothills világát a rá leselkedő, misztikus fenyegetéstől.

A legtöbben a Nokia régi mobiljátékának folytatását látják benne. Pedig a Snake Pass nem az a Snake, amit mindenki tolt a 3210-esen, Harmony Foothills pikkelyes csúszómászójának személyében egy teljesen új karaktert, egy új hőst köszönthetünk. Noodle a legszelídebb és legkedvesebb kígyó, akivel valaha találkozhattál, barátságos, segítőkész, és nem utolsó sorban teljesen vegetáriánus, aki a fenyegetés első jelére azonnal útnak indul, hogy megmentse otthonát a gonosztól.

A Snake Pass egy logikai feladatokkal tűzdelt, teljesen erőszakmentes ügyességi játék, egyszerű koncepcióval. A feladat a főhőst irányítva végigmenni egy akadályokkal és nehezen elérhető pontokkal teli pályán, összeszedni minden felvehető elemet, ami a továbbjutáshoz, és a jó eredményhez kell. Egy vidám és zöld, őserdei környezetben kezdünk, majd ahogy tanulunk bele az irányításba, úgy kapunk egyre nehezebb feladatokat, és úgy lesz komorabb, sötétebb is a világ.

Míg az első pályákon a szemünk előtt, elérhető közelségben lesz minden továbbjutást biztosító pont, addig később gyilkos lávafolyamok fölött kell egyensúlyoznunk, kapcsolókkal ajtókat nyitogatva, folyton újra- és újrakezdve a kihívásokat. A pályákon háromféle dolog szedhető össze. A kék golyókkal pontokat tudunk szerezni, és jellemzően arra vannak elhelyezve, amerre amúgy is vinne utunk, nem kell értük különösen megküzdenünk, de be kell járni az egész pályát, hogy meglegyen mind. Az arany pénzérmékből már kevesebb van, és mindig valami nehezen megközelíthető helyen, egy magas ponton, vagy egy szakadék fölött vannak, összeszedésükért pedig bónuszpontok járnak.

A pálya teljesítését és egyben a következő állomásra való eljutást a színes gyémántok jelentik. A sárga, zöld és lila ékkövek nyitják meg mindig a portált, ami átvisz minket az új helyszínre, a kék bogyókat és az arany pénzérméket nem kötelező összeszedni, de ezeket már igen. Aki a 100 százalékos teljesítményre hajt, annak viszont meg kell, hogy legyen mindene, de ha kimaradt valami, akkor sem kell megijedni, minden állomás újrajátszható bármikor. A Snake Pass végigjátszása során összesen négy világ és tizenöt pálya vár ránk, melyek egyenként nagyjából 10-30 perc alatt teljesíthetőek, attól függően, hogy mennyire vagyunk ügyesek, vagy mennyire nehéz az adott kihívás.

A játék izgalmát Noodle irányítása jelenti. A kígyó jobbra-balra mozogva tud előre haladni, míg a magasabb pontokat a különböző bambuszokra és fákra tekeregve tudja megmászni. Rá kell csavarodnunk a létrára, majd úgy elindulni fel, hogy folyamatosan tekeredünk rajta, ha ugyanis ezt nem tesszük meg, akkor egy idő után farkunk elengedni a bambuszt, mi pedig lezuhanunk. Az irányítást az első pályákon hamar be lehet gyakorolni, később pedig már rutinból fogjuk csinálni az egészet. A lényeg, hogy értsük meg a kígyólét értelmét, gondolkodjunk Noodle fejével, és koncentráljunk, hogy elérjük célunkat.

Noodle mellett egy segítő is ott van velünk végig. Doodle, a kolibri mindig hasznos tanácsokkal lát el minket, segít megkeresni a színes gyémántokat, ezen kívül pedig kérésre fel tudja emelni a farkunkat is, így megvédve minket attól, hogy az egy ügyetlenebb manőver után hátsó részünk a mélybe húzzon minket. A kis madárka hasznos társunk a kalandok során, csak hajlamos mindig a képernyő előtt repkedni, ami elég idegesítő tud lenni, főleg azért, mert a kamerakezelés sem tökéletes. Néha tekeredünk a kígyóval, de nem látjuk, hogy hova kéne menni, forgatunk egyet a képen, addig hősünk viszont elengedi magát, és máris leesik. Mondjuk van olyan gomb, amivel össze lehet szorítani magunkat, de a hiba ettől függetlenül sok fejfájást tud okozni, igazán javíthattak volna rajta a készítők.

A látvány nagyjából rendben van. Nem kell egy eget rengető vizuális megvalósításra számítani a Snake Pass esetében, de a színek jók, a karakterek aranyosak, és ami a legfontosabb, hogy a pályák is érdekesek, változatosak. Az akadályok és kihívások ötletesen felépítettek, van mindenhol checkpoint, úgyhogy nem kell teljesen elölről kezdenünk a játékot, ha hibázunk, illetve kifejezetten ötletesek azok a részek, amikor mindenféle mozgó elemeken kell átlibbennünk a túloldalra. A kivitelezés tehát összességében rendben van, az egyetlen gondom ezen a téren, hogy kevés pálya van, még legalább egyszer ennyit szívesen toltam volna a játékot.

A Snake Pass egy aranyos és ötletes kis játék. A kígyó irányítása olyan élményt kínál, amit nem minden nap kapunk, a kihívások izgalmasak, a játék pedig összességében nézve tökéletes arra, hogy a gyerekkel néhány órát el tudjunk szórakozni közösen, amikor otthon kell valamiért maradni. Nem egy AAA-kategóriás, nagy költségvetésű anyagról beszélünk, de letölthető indie címként tökéletesen helytáll, és ez a legfontosabb.

A Snake Pass március 29-én jelent meg PC-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re. Mi Xbox One-on próbáltuk ki.

32.
kopic
#31: Letojom hogy mit csinalsz.
31.
StevenSan
#30: Na mondjuk ez is igaz. De annyira, hogy a szíves engedélyeddel majd én is használnám, mint idézet.
30.
kopic
#25: Udv az interneten...
29.
StevenSan
#28: Ja, ja, önkritika :) Jól érted.
28.
Parázs
#27: "Az éltet titeket, hogy vitázzatok, meg vagytok okosodva, de még egy értelmes kommentetek nem volt."

Önkritika?
27.
StevenSan
#26: Senkit nem érdekel, hogy miért írta, ha mást sem tud írni ezeken kívül. Suttyó stlíusod meg neked van, ha jól látom.

Az éltet titeket, hogy vitázzatok, meg vagytok okosodva, de még egy értelmes kommentetek nem volt.
26.
Parázs
#25: Véletlenül sem a lenéző, suttyó stílusod miatt írta.
25.
StevenSan
#24: Látom, te is formában voltál... 3 hsz-ed van a témában, az egyik a teszt címébe köt bele, a második egy emberbe köt bele a harmadik meg engem akar bannoltatni. Hmm. Te olyan konstruktív és oszlopos tagja vagy a közösségünknek, hogy szerintem rajtad kívül egyszerűen MINDENKIT bannolni kéne az oldalról, mert egyedül te vagy az idevaló.
24.
kopic
#23: Ideje lenne bannolni...
23.
Yanez
#22: Magyarázd el milyen gyerekes dolgot írtam. Leírtam szerintem mely játékokat tartom jobbnak a műfajban, erre te a véleményemből csináltál egy ex-multiplatform fanboy ökörséget, holott egy szóval sem említettem semmi hasonlót. Folyton kiforgatod a szöveget, és fanboy dumát csinálsz belőle. Szerinted ez nem gyerekes?
22.
StevenSan
#21: Először gyerekes dolgot írni butthurt-ből pozitív kommentekre, utána meg azzal jönni, hogy kinőttünk már belőle hol feat?

Az meg, ha kommentelsz azzal azt is vállalod, hogy válaszolni fognak rá. Nincs itt semmilyen "haggyámá"...

21.
Yanez
#14: Több tucat játékot tudnék felsorolni, ami nem ex és mégsem közepes! A Rayman Legends pl számomra überel minden hasonló platformert (mario, DK, stb). Vagy görgess át a kommentjeimen, vagy fogadd el sajátos véleményként őket, de ezt a hater-fanboy dumát fejezd már be, mert már rég túl vagyunk azon a korosztályon. Köszi!
20.
StevenSan
#18: És egyébként szerintem is nagyon fasza a crash remake, de ez akkor sem jelenti azt, hogy minden más játék gagyi. (Tudom, nem te mondtad.)
19.
StevenSan
#17: Na, hát örvendek, hogy örömödet leled bennük. Nevettetni amúgy is mindig jobb, mint idegesíteni, nem?
18.
Duken
#13: Crasht már én is várom, nagyon faja lett a remake version. :)
17.
Duken
#14: Jaj nézzenek oda Pistike már megint telelesírja a kommentszekciót.Mit tettek veled ezek az exkluzívok el sem merem képzelni.De tudod mit majd meglocsollak húsvétkor hátha befejezed a hisztit. XD Bár inkább ne, jókat lehet mosolyogni rajtad. A Te kommetjeid legalább szórakoztatóakés nem tömegkommentek.Meg kell hagyni egyéniség vagy. :)
16.
Daks
#15: Lesz Yooka teszt is naná, Zoenn írja majd. Dátumot még nem tudok mondani, mert elég sok anyag van bent, amit be akarunk mutatni, de sorra kerül hamarosan.
15.
Darksiders84
#13: Nekem a Banjo iszonyat nagy élmény volt régen + Donky Kong 64 és ez a Yooka is rendben van de majd a tesztnél leírom a véleményem. Mikor várható? Egy ilyen egyszerű kis játékban is el lehet akadni nekem sikerült ha valaki játszik vele dumálhatnánk esetleg. A Mario Galaxy részeket is újra játszanám mondjuk ha kiadnák Switchre.
14.
StevenSan
#13: Na igen, amikor valakinek minden játék közepes, kivéve az exkluzívok. Mármint hogy mindig azt hittem, hogy trollkodsz azért te is, de te ezt tényleg komolyan gondolod. :/

A Crash-t meg be sem mertem volna mondani, amikor kb a megjelenése óta a PC-től a mobiltelefonig mindenen játszható. Ahogy a nintendo játékok is.

*sóhaj*

13.
Yanez
#9: Épp ezekkel valóban nem olyan az élmény, mint anno, de ez fôleg azért van, mert ezek közepes játékok. Ha pl kipróbálnál egy Donkey Kong vagy Mariót, azok rendesen idéznének. De a nemsokára érkezô Crash trilogy is ott lesz a szeren!
12.
kopic
#11: Szerintem inkabb a nyelvtankonyvet probald ki. Jobban jarsz.
11.
ilovenancythompson
hát ez tök funky még én isz kipróbálnám.
10.
ilovenancythompson
kellenek az ilyen gamék is kölkököknek, akiknek bisztos tetssszzzzzik!
9.
Darksiders84
#8: Már nem teljesen olyan az élmény mint gyerekkoromban de ahogy írtad a sok ismétlődős akció játék után mellett valódi egyszerű szép mesés élményt nyújtanak a Banjo folytatás meg pláne telitalálat kislányom egész nap tudná lelkesen nézni és hallgatni a szuper dallamait.
8.
StevenSan
:)

Nem tudom, de olyan kis szívmelengetők ezek a játékok és témák a napokban. Ott volt ez a Yooka-Laylee és most ez is. Már csak így a képekre ránézve is olyan kellemes nosztalgikus érzés fogja el az embert. Hát annak idején ezek mentek. Itt aztán nincsenek RPG elemek, fejlődési rendszer, párbeszéd és következmény rendszer, szuper grafika és mesés animációk. Csak egy ilyen játéknak kinéző játék, amivel jó játszani.

Nem tudom, hogyan lehetne egy ilyen kis mesés és ártatlan vicces játékot csinálni, hogy a mai fejemnek is tetsszen. De megnyugtat a tudat, hogy vannak fejlesztők, akik próbálkoznak. Amúgy meg Jersey Devil (PSX) és Medievil 1-2 (PSX) valaki? ÉS akkor ezek ráadásul még (az emlékezetem szerint) ökör nehezek is voltak néha. Vicc volt, mese volt - de kemény volt mind a kettő :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...