Darwin Project bétateszt

  • Írta: Daks
  • 2018. április 30.
Link másolása
Tíz elítéltnek kell megküzdenie a túlélésért a világ legújabb és legkegyetlenebb valóságshow-jában. A Darwin Project egy ígéretes kis indie battle royale játék-lesz, olyan újdonságokkal, amire nagyon is érdemes odafigyelni.

A Scavengers Studios legújabb játéka az Éhezők viadalát juttatja eszünkbe. Itt nem repülő buszokból ugrálunk ki, hogy aztán szitává lőjük egymást egy fegyverekkel és felszerelésekkel teli, napsütötte szigeten, itt igazi túlélésről van szó. Sötét múltú, vérszomjas bűnözők vagyunk, akiket szabadságvesztés és halálbüntetés helyett a hatalom egy valóságshow-ba száműz, elrettentésül mindenkinek, aki a tolvajok és erőszakolók útjára tévedne. Valahol a fagyos északon vagyunk, messze minden civilizációtól, sorstársaink pedig csak arra várnak, hogy velünk végezhessenek.

A Darwin Project a kiscsoportos összecsapásokban képzelte el a túlélőjátékok sikerét. Egy meccsen tíz ember feszül egymásnak, hogy a győztes a jó útra való visszatérés ígéretével megválthassa a jövőjét, és szabadon távozhasson az arénából. A díjért bárki kész feladni minden megmaradt emberségét, és levadászni ellenfeleit, az egész viszont nem ettől igazán vérfagyasztó. A többiek mellett még a természettel is meg kell küzdenünk, harcolva a kihűlés, és az elkerülhetetlen ellen, ha pedig a harc nem megy úgy, ahogy a rendezők elképzelik, bármikor beleszólhatnak az események alakulásába, akár teljesen felborítva mindent, ami eddig történt.

A hipotermia első szakaszában kontrollálatlan remegés és zavartság vár az emberre. A testhőmérséklet drasztikus csökkenése után a második és harmadik szakaszban megindul a végtagok és belső szervek roncsolódása, a sejtekben jégkristályok alakulnak ki, a lüktető és éles fájdalommal kísért fagyás pedig izomszövetig és csontig hatol, ahonnan már csak egy lépés a negyedik szakasz. Az első véres tüdőköpet, és a visszafordíthatatlan halál. A Darwin Projectben ellenségeink levadászása mellett ezt kell megakadályoznunk - az apró tábortüzek viszont nem csak a következő perceket segítenek átvészelni, de fel is fedik helyzetünket az ellenségek előtt.

A meccseknek szegényes ruházattal, és szinte minden felszerelés nélkül, egyetlen íjjal és egy fejszével (vagy hólapáttal) indulunk neki. A végtelen erdőben bujkálva alapanyagokat és elhagyott alkatrészeket kell gyűjtenünk, hogy abból fegyvereket, és mindenféle hasznos eszközöket tudjunk craftolni - azonban ahogy a tábortűz füstje, úgy a barkácsszerszámaink hangja is messzire viszi helyzetünket. A játékban pedig amilyen nomád körülmények között kell harcolnunk, olyan high-tech cuccokat is tudhatunk magunkénak. Energiapajzs, mindenféle láthatatlanná tévő, álcázó és megtévesztő eszköz, meg gyilkos csapda, amit csak el lehet képzelni.

A tíz játékosnak ezúttal is időre kell végeznie egymással, a korábban már emlegetett, mindenható Show Director szerepét pedig nem is a gép, hanem egy tizenegyedik játékos is betöltheti. A valóságshow rendezője lezárhat területeket a pályából, gravitációs vihart kavarhat, de le is atomozhatja szerencsétleneket. Meccs közben egy drón segítségével tarthatja szemmel a játékosokat, akár közvetítve is a látottakat Twitch-en és Mixeren, míg a harcokba Spectatorként is csatlakozhatunk, nem csak csendben élvezve a látottakat, de szavazatokat is leadva a Director felé. Magát a Directort egyébként a játékosok is értékelhetik - ha valaki túl szemét mindig, vagy igazságtalanul vezeti a meccseket, akkor csak le kell pontozni, és ha átlaga 2,5 alá megy, nem használhat közvetlen támadásokat, míg ki nem javítja a pontjait.

A látványért az Unreal Engine 4 felel, míg a grafika rajzfilmes stílust öltött, akár csak a Fortnite: Battle Royale esetében. Az irányítás itt is külső nézetben történik, a HUD-on több információ is leolvasható a játék aktuális állásáról, és itt követhetjük azt is, hogy milyen messze van a kihűlés, míg a helyszínnek Kanada ad otthont, erdős, havas, sziklás tájakon. Maga a történet amúgy egy afféle disztópikus jövőt fest le elénk, nem elég ugyanis, hogy elítéltként egymással kell harcolnunk, de még a világ is a harmadik jégkorszakához, és a teljes összeomlásához közelít, ami egyben az emberiség jövőjét, és sorsát is megpecsételi.

A korai hozzáférésű változat a maga kis indie stílusában már most kellemes órákat rejt. A játékélmény a PUBG és a Fortnite után kellemesen új és változatos, a különböző felszerelések egyéni és sokszínű taktikára adnak lehetőséget, ha pedig sikerül jó társasággal összeverődni egy-egy meccs idejére, akkor vár csak ránk igazán nagy móka. Aztán ötletesek még a különböző védelmi és támadóeszközök is, amik használatával mindenki a maga taktikájára szabhatja a játékot, illetve az is, hogy bármit csinálunk, azzal nyomot hagy magunk után. Ellenségeink ezt megtalálva egy rövid ideig látják majd a pozíciónkat, illetve a pálya faházaiban néha találni egy számítógépet is, ami minden ellenségünket leleplezi. Érdemes hát nem egy helyen maradni sokáig, és úgy kitalálni a taktikánkat, hogy tudjuk, végig a nyomunkban lehet valaki.

De persze aztán amennyire jó az egész, annyi javítanivaló is van még rajta. A HUD például túl színes és tömött, ráadásul tele van mindenféle sci-fi díszítőelemmel is, a felszereléseket lehetne jobban kombinálni, ami viszont magát a játékélményt rontja le igazán, az maga a Show Director személye. A győzelmünk sokszor nem a tudásunkon (vagy szerencsénken) múlik, hanem azon, hogy a Director éppen kinek szurkol, és kit szívat meg. Nem azt mondom, hogy az egész szerepe nem illik ide, mert igenis nagyon ötletes lett, hogy beletették, de a meccsek vége felé korlátozhatnák az eszközeit, vagy legalább indíthatnánk olyan játékot, ahol egyáltalán nincs is bent. Mert így elég kétszer-háromszor felidegesíteni magunkat egy este, és a játék már repül is a vinyóról.

A Darwin Project összességében egy jópofa és ötletes battle royale-játék lesz. Nem tökéletes, és nem is ezt fogják sokmillióan játszani a világon mindenhol, de aki szereti a műfajt, az láthat benne fantáziát. A játék PC-n free-to-play, de a konzolos 15 eurós árért cserébe is szinte ajándék a játék - ennyi pénzért ma már semmit sem kapunk. De aki még ennek ellenére is habozna, az az ingyenes próbaverzióval bármikor betekintést nyerhet a játékba. A végleges verzió megjelenését egyelőre homály fedi, de addig is van mivel elütni az időt - próbáld ki, ha teheted!

A Darwin Project PC-re és Xbox One-ra készül. Mi a korai hozzáférésű verziót ez utóbbin próbáltuk ki.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...