Minecraft Dungeons teszt

  • Írta: szlav
  • 2020. május 29.
Link másolása
A bányák szörnyetegei ellepték a Minecraft világát, így eljött az ideje, hogy kardot és íjat ragadva rendet tegyünk a szögletes rusnyaságok közt. A Minecraft Dungeons a klasszikus akció-szerepjátékok nyomdokaiba lép.

A kalandoknak csak a képzelet szabhat határt a Minecraft kockás világában, ez pedig nem csak a játékosokra, de a fejlesztőkre is vonatkozik. A Telltale epizodikus sztorimódja és a mobilos AR-piacon szerencsét próbáló Minecraft Earth után most egy olyan Diablo-szerű ARPG-t álmodott meg a Mojang, amivel a kicsik és nagyok is jól szórakozhatnak. Mi is csákányt ragadtunk, hogy kiderítsük: mi fán terem a Minecraft Dungeons.

Kissé félrevezető a játék címe, hiszen hiába tapossuk a Minecraft jól ismert földkockáit, itt bizony sem bányászásra, sem craftolásra nem kerül sor, de még csak a blokkokkal sem léphetünk valódi interakcióba. A Dungeons csakis a bányák, kastélyok és elvarázsolt erdők felfedezésére teszi a hangsúlyt, na meg persze a tekintélyes mennyiségű lootot szóró csontvázak és zombik elagyabugyálására. Lényegében tehát csak a körítés emlékeztet majd minket Notch világszenzációs játékára, ez azonban így van rendjén. A Mojang láthatóan készen áll arra, hogy valami újjal és izgalmassal álljon elő, és habár a Minecraft Dungeons nem kifejezetten az egyedisége miatt tűnik ki a tömegből, mégis kiváló ugródeszka lehet az ARPG-k világába azok számára, akik csak most ismerkednek a zsánerrel.

A kaszabolással és felfedezéssel töltött kalandot egy hajszálvékony történet fűzi össze. Ennek középpontjában egy szerencsétlen Illager áll, akit aprócska termete miatt társai kicsúfoltak és elüldöztek a faluból, így tehát kénytelen volt egymagában szerencsét próbálni a vadonban. A magányos Illager egy napon azonban hatalmas varázserőre tesz szert, így lesz belőle az Arch Illager, a gonosz erők ura, természetes tehát, hogy bosszút áll az egykori rosszakaróin. Alvilági lények és szörnyű rontás lepi el a vidéket, így ránk (és barátainkra) hárul a feladat, hogy elkapjuk mélynövésű nemezisünk grabancát, és jobb belátásra bírjuk őt.

Mielőtt azonban kardot ragadhatnánk, ki kell választanunk főhősünket több tucat előre megtervezett kinézet közül. A legtöbb akció-szerepjátéknál bevett szokásként gondolunk a különböző kasztokra, a Minecraft Dungeons viszont egyből kihajítja az ablakon ezt az ötletet. Itt nincsenek előre megtervezett szerepkörök, ehelyett a küldetések során megszerzett ruhát, fegyverek és ereklyék határozzák meg a játékstílusunkat. Így történhetett meg az is, hogy egy végigjátszás alatt az én főhősöm volt távolról lövöldöző íjász, karddal vagy lándzsával vagdalózó harcos, és kutyákat, denevéreket vagy lámákat idéző bestiamester is.

A harcrendszer kísértetiesen hasonlít a Diablo vagy a Path of Exile megoldásaira, de be kell vallanom: hiába teszteltem a PC-s változatot, az egeres és billentyűzetes irányítást sosem tudtam igazán megszokni, holott az előbb említett két nagyágyúnál kimondottan ezt preferáltam a konzolos verziókkal szemben. Itt meglepő módon sokkal gördülékenyebbnek és barátságosabbnak éreztem a kontrolleres opciót, ami jó hír azok számára is, akik ezeken a platformokon tennének szerencsét a játékkal.

Annál is inkább, mivel néhány konkurensével ellentétben a Minecraft Dungeons nem bonyolítja túl az irányítást extra gombkombinációkkal. A hagyományos közelharci csapások és távolsági lövések mellett kapunk egy kitérésre használatos ugrásgombot, és egy lassan újratöltődő bájitalt, amivel életpontjainkat regenerálhatjuk. Ezek mellett nincs is több speciális képesség – helyettük három ereklyét válogathatunk be a gyorsbillentyűkre, amelyek lehetnek varázslatok, ideiglenes bónuszok, de így tehetünk szert a harcban segítő állatkákra is.

Így állíthatjuk tehát össze a karakterünk eszköztárát, mindezt azonban megfejeli még egy különleges szintrendszer is. Az eredeti Minecrafthoz hasonlóan, a megszerzett szintjeink után itt is egyre hatékonyabb bűbájokkal erősíthetjük a használati tárgyainkat, idővel tehát a leghétköznapibb szablyából is legendás csodafegyvert készíthetünk. Csapásaink nyomán villámokat, gázfelhőket vagy hatalmas lökéshullámokat szórhatnak a közelharci eszközeink, az egykor hagyományos nyilakat lövöldöző íjunk pedig tucatjával köpködi majd a gránátokat vagy az ellenfelek közt pattogó tűzlövedékeket. A legjobb az egészben, hogy sosem érezhetjük úgy, hogy elpazaroltuk a tapasztalati pontjainkat, hiszen minden eszközt eladhatunk, ekkor pedig maradéktalanul visszakapjuk a bűbájokra költött pontokat is.

Egyáltalán nincs túlbonyolítva tehát a harcrendszer, és a karakterfejlesztést is könnyen el lehet sajátítani. Nyilvánvaló, hogy a svéd fejlesztőcsapat kiemelt figyelmet fordított arra, hogy az egész család örömét lelhesse a játékban, beleértve a kisebb gamernövendékeket is. Úgy gondolom, hogy teljes mértékben sikerrel jártak ebből a szempontból, habár be kell vallanom, hogy a mindössze 3-4 órás sztorimód végére kissé repetitívnek éreztem a zombimészárlást annak ellenére is, hogy meglepően változatos ellenfeleket eresztett rám a játék. Az unalmasabb, érezhetően procedurálisan generált szekciók után azonban hamar olyan csodás, kézzel megalkotott helyszíneken találtam magam, hogy csak ámuldozni tudtam. A Minecraft jellegzetesen minimalista pixelgrafikája ellenére is kimondottan jól néz ki a játék – sosem gondoltam volna, hogy éppen ez lesz a Minecraft Dungeons egyik legvonzóbb tulajdonsága.

A bámészkodás azonban csak ideig-óráig köti le az embert, ami igazán hosszú életet adhat a játéknak, az a négyfős kooperatív mód, amit mindenkinek csakis ajánlani tudok. Mivel a játék PC-n és Xbox One-on megtalálható az Xbox Game Pass kínálatában, néhány platformon gyakorlatilag mogyoróért megszervezhetjük a közös játékot a barátainkkal. A különféle kasztok hiányában sajnos hiányzik az a szinergia a karakterek közt, ami igazán izgalmassá teheti a közös játékot és a komolyabb nehézségi fokokat leszámítva sajnos nincs olyan endgame rendszer, ami újra és újra visszacsábítaná a játékosokat, de egy-két végigjátszás erejéig garantált jó társaságban a móka.

A Minecraft Dungeons egy kedves, pörgős, könnyed dungeon crawler, amit minden korosztálynak csak ajánlani lehet. Épp annyira egyszerű, hogy egy pillanat alatt bárki kontrollert ragadhasson, de komolyabb nehézségi fokozatokon még a veterán játékosokat is megizzaszthatja. Egyértelmű, hogy közel sem olyan zseniális ötlet ez, mint Notch eredeti agyszüleménye, biztos, hogy a Mojang nem ezzel fogja újra megváltani a játékvilágot, de néhány órányi szórakozást bárkinek szavatol az önfeledt kaszabolás és lootolás, főképp akkor, ha van kivel megosztani a kalandokat.

A Minecraft Dungeons PC-n, Xbox One-on, PlayStation 4-en és Nintendo Swtichen jelent meg. Mi a PC-s verziót teszteltük.

1.
1.
Bluverkill
Harcrendszer amiatt lett ilyen egyszerű hogy pistikének is könnyű legyen aki amiatt vette meg mert minecraft. Meg amiatt is lett ilyen rövid mert pisti nem fogja feltétlen 10 órán keresztül egybe tolni mert új neki. Kezdő embereknek szól ez a game.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...