Phasmophobia próbakör

Link másolása
Az egyetlen személy által működtetett Kinetic Games bankot robbantott tavaly ősszel a Phasmophobiával, amiben kísértetjárta helyszíneket kell felfedeznünk kooperatív módban. Megnéztük, mit tud a játék Early Access-változata!

Félelmetes játékot készíteni nagyon nehéz, félelmetes kooperatív játékot pedig szinte lehetetlen. A tavaly év végén megjelent, mindössze egyetlen ember által fejlesztett Phasmophobia azonban remek úton halad afelé, hogy minden idők egyik legjobb ijesztgetős multiplayer címévé váljon. Ahogy az elmúlt években már sokszor, a független játékfejlesztés ezúttal is megmutatta, hogy nem kell végtelen pénz és több száz fős csapat ahhoz, hogy emlékezetes címmel örvendeztessék meg a nagyérdeműt. Egy jó ötlettel, sok kreativitással és rengeteg kitartással bizony még ma is rekordokat döntögető címmel lehet előállni.

 

A Phasmophobia egy akár négyfős kooperatív módban játszható horrorjáték, amiben célunk egy kísértetjárta helyszín felfedezése lesz. Mielőtt azonban Bill Murray-re és szellemirtó-csapatára asszociálnátok, le kell hűtsem a kedélyeket: ez a cím egy sokkal visszafogottabb és sötétebb módon közelít a témához. Miután megérkezünk a küldetésünk helyszínére a parancsnoki hídként is funkcionáló kamionunkkal, hamar megkapjuk a feladatunkat is: az elsődleges küldetésünk mindig az, hogy megállapítsuk, milyen típusú szellemmel van dolgunk, emellett pedig három véletlenszerűen generált célt is kapunk a játéktól.

Az anyag első óráiban az alapból is nyomasztó hangulatot csak fokozza, hogy nem igazán tudjuk, mi a francot is kell csinálunk. Kapunk, valamint később a küldetések teljesítéséért járó összegből vásárolhatunk egy raklapnyi tárgyat, amivel elvileg felvehetjük a kapcsolatot a túlvilági lénnyel, valamint jó pár berendezés és házi praktika (só!) áll majd a rendelkezésünkre, hogy nyomon követhessük a mozgását is. Ezek működésének kitapasztalása azonban majd ránk vár, amihez némi segítséget kaphatunk a bármikor elhívható jegyzeteinkből. Egyébként ebből ismerhetjük meg a különféle szellemtípusokat és azok viselkedéseit, valamint a fő célunkat is itt teljesíthetjük.

Az első órákban mindenképpen magas pulzusszámra és jó pár ijesztő pillanatra kell számítani, ugyanis a véletlenszerűen viselkedő szellemek, az ismeretlen pályák és eszközök között elég elveszettnek fogjuk érezni magunkat, és nem egyszer fog halállal végződni egy-egy misszió. Ennek ellenére én mindenképpen ajánlom, hogy próbáljatok meg egyedül rájönni a játék működésére, és csak legvégső esetben nyúljatok külső segítséghez. A játék egyik alapesszenciája, hogy kiismerjük a funkciókat és a pályákat, a legijesztőbb pillanatok is ezekhez köthetőek, így a játékélmény rovására mehet, ha teljesen felkészülve állunk neki a kalandnak.

VR-támogatás

Ha rendelkezel VR-szemüveggel, akkor azzal is játszhatod a Phasmophobiát, ugyanis a cím az Early Access-megjelenés óta támogatja a funkciót. Sajnos eszköz hiányában nem volt lehetőségem kipróbálni, de ismerve a játékot, talán jobb is, ha ez így marad...

A Phasmophobia egyébként gyakorlatilag egy horrortéma köré felépített nyomozós kalandjáték, ahol az összeszedett bizonyítékokból kell megoldanunk ugyanazt a rejtélyt, azaz, hogy milyen szellemmel van dolgunk. Mivel ez elég véletlenszerű és szellemtípusból is van jó pár, a pályák gyakran újrajátszhatóak, hiszen a körülmények mindig változnak. A szellemek mesterséges intelligenciája jól van megírva, mivel tényleg kiszámíthatatlanul viselkednek, és elég sok ijesztő meglepetés van a repertoárjukban. A lámpák zavarása és a tárgyak birizgálása mellett már a véletlenszerű felbukkanásukkal is halálra tudnak ijeszteni egy gyengébb idegekkel megáldott csapatot, de az interakciós tárgyakat használva kifejezetten emlékezetes (értsd: rosszat álmodsz tőle) pillanatokat is tudnak okozni.

Bár poénokat nem szeretnék lelőni, a játék alapfunkciójához tartozó hangfelismerést mindenképpen meg kell említenem. A Phasmophobia végig hallgatózik, miközben játszunk, és egyes szellemek előcsalogatásához bizony kommunikálunk is kell majd a túlvilággal. A rádióba beszélve akár választ is kaphatunk a kérdéseinkre, ami meglepően izgalmas helyzeteket tud teremteni. Elég para tud lenni, amikor egy sötét gyerekszobában guggolva hosszas próbálkozás után a „Hol vagy?” kérdésre egy monoton férfihang a rádióból azt válaszolja, hogy „Mögötted!”. Az ilyen pillanatok miatt lesz igazán félelmetes a cím, az egyedi funkciói miatt pedig hosszú ideig emlékezni fogunk ezekre az esetekre. A játékban található túlvilági alakok vérmérséklete elég változó, így találkozhatunk szinte azonnal támadó szellemmel is, de megeshet, hogy komolyabb galiba nélkül teljesítjük a küldetés feladatait. Mivel fegyvereink nincsenek, az Amnesiából megismert módon érdemes elbújni a rémség elől.

A Phasmophobia egyelőre Early Access-kiadásban érhető el a Steamen alig 12 euróért, de ha picit is rajongsz a horrorjátékokért, és van pár bátor haverod, mindenképpen érdemes ránézni. Ahogy írtam fentebb, a kezdeti káosz sokat hozzátesz az élményhez, így 15-20 óra játékidő után, kiismerve az egyedi funkciókat, már kevésbé lesz félelmetes a cím. Pályákból nincs sok, de azok elég változatosak, valamint a fejlesztő is gyakran dob be új helyszíneket – legutóbb például egy börtönkomplexum került be. Ettől függetlenül is gyakran érkeznek a frissítések és a javítások a címhez, így bizakodó vagyok, hogy a kiváló alapötlet és annak megvalósítása után is kapunk majd újdonságokat.

A Phasmophobia tavaly ősszel jelent meg a Steamen korai hozzáférésű állapotban, és jelenleg is csak így vásárolható meg. A végleges változat megjelenése valamikor idén várható.

5.
5.
crytek
Az évforduló alkalmából egyjátékos módot kapott

Navégre. Így már bundleba várós
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...