Splatoon 3 teszt

Link másolása
Merész újítások és kockázatos változtatások helyett a Nintendo fejlesztői inkább a biztos lóra tettek, így az új Splatoon talán túlságosan is hasonlít az elődjére - ahol viszont újítottak, ott nagyon elkapták a fonalat.

A Splatoon játékmenetét és műfaját tekintve kulcsfontosságú cím a Nintendo kínálatában, hiszen platform-exkluzív online lövöldéből nem igazán akad másik a Switchen, pláne olyan nem, ami ennyire jó. Nem is csoda, hogy a japánok a lehető legbiztonságosabb megoldást választották, és egy merőben új játék helyett inkább egy továbbfejlesztett és rengeteg plusz tartalommal kibővített Splatoon 2-t kaptunk. A széria első része is telitalálat volt már, ám a Wii U közel sem átütő sikerei miatt csak a 2017-ben Switchre érkező második rész lett igazi system seller. És persze mondhatjuk, hogy minek is változtatni azon, ami közel tökéletes, ám a harmadik felvonás esetében némileg több változatosság biztos, hogy nem ártott volna.

A Splatoon 3 első indításakor, éppen csak miután magamhoz tértem a játék hubjaként szolgáló Splatsville lenyűgöző és élettel teli látványvilágától, úgy döntöttem, hogy a jól bevált multis meccsek helyett először túlesem a single player részeken. Nem mondhatnám, hogy túl nagy elvárásaim lettek volna a kampányt illetően; noha anno az Octo Expansion egy egészen érdekes projektté fejlődött, ám a multis franchise-okba utólag belegyömöszölt offline kalandok egészen borzalmasan szoktak elsülni. Pláne, ha olyan játékról van szó, ahol az alapkoncepció is annyira a többjátékos módra van kihegyezve, mint a Splatoon festékpárbajai.

Szóval ahelyett, hogy egyenesen előre berongyoltam volna a forgóajtón, és kezdetét vette volna az őrült online csihi-puhi, követtem a csatornából integető öreg tintahalat, aki bizonygatta, hogy fontos küldetésünk van. Az Octarian csápos lényei megint rossz fát tettek a tűzre, és a város ismét áram nélkül maradt, mert elrabolták az óriási Zapfisht, vagyis a körülötte lebegő félig elektromos angolna, félig bálna teremtményt, ami az egész metropoliszt ellátta energiával.

A csatornán végigcsúszva megérkezünk a fejjel lefelé álló Eiffel-torony posztapokaliptikus világába, ahol egy hosszú lépcsőn kellene lejutnunk egy kráter aljába, ám az utunkat állja a Fuzzy Ooze életforma. Ezt a ragacsos trutyit egy-egy rövidebb pálya végigjátszásával tudjuk elűzni az útból, szóval lényegében pár gyakorlópályán kell végigmennnk, a gödör alján pedig egy bossfight vár ránk, ahol a gömbhalszerű apró kis társunkat gránátként használva kell győzedelmeskednünk.

Ezen a ponton úgy voltam a dologgal, hogy wow, ez az egész soványabb lett, mint gondoltam; nem volt ugyan rossz élmény, de emiatt az alig egy óra miatt kár volt ekkora felhajtást csapni. Aztán jött egy átvezető, és kiderült, hogy a kampány nem csupán egy elnyújtott tutorial, hanem még csak most kezdődik az igazi móka! Három korábbi ügynökből verbuvált titkos csapatunkkal belekezdhetünk a világ megmentésébe, mely során a legabszurdabb helyekre látogathatunk el: az égből lefelé lógó városokhoz, egy sarkköri kriogenikai bázisra, egy boldogságkutatással foglalkozó laboratóriumba, és a végén persze az űrbe is kikalandozunk.

A nagyjából 6-7 órányi kaland során számtalan 4-5 perces pályát kell teljesítenünk, melyekért cserébe nem csak spéci felszereléseket oldhatunk fel, hanem az egészen izgalmas háttérsztoriba is belekóstolhatunk. Így megismerhetjük, hogy miként pusztult ki majdnem a teljes földi élet, hogyan reagált a katasztrófákra az emberiség, illetve azt, hogy a túlélés érdekében miként váltak meghatározóvá tintahalak, medúzák és polipok.

A pályák meglepően változatosak, mindig valamilyen újonnan megszerzett képesség vagy felszerelés körül forognak, melyek kreatív használatát az ötletesen megkomponált fejtörőkön keresztül sajátíthatjuk el. Emellett pedig a környezet is rengeteg interakciós lehetőséget tartogat, szóval bőven akad majd alkalmunk törni a fejünket, hogy mit is kéne csinálnunk. Nyúlós karjainkkal Pókember módjára repkedhetünk, mini szivacskockákból óriás fedezékeket duzzaszthatunk, tintasugarakon csúszhatunk, óriás lufikon ugrálhatunk, lépegetővel lövöldözhetünk, miközben pályáról pályára egyre közelebb férkőzünk a szálakat a háttérből mozgató Octobot Kinghez.

Összességében az egyjátékos részek már önmagukban is játszi könnyedséggel hozzák azt, amit egy jóravaló Nintendo-exkluzívtól elvárnánk: egy változatos, szórakoztató, könnyed hangvételű, olykor az agytekervényeinket megmozgató, tökéletesre polírozott élményt, mely a játékosok valamennyi szegmensének nyugodt szívvel ajánlható. És akkor még nem is beszéltünk a multis lehetőségekről és magáról Splatsville városáról!

A metropolisz utcáin sétálgatva egy tucat épületbe be tudunk sétálni, pont, mint az előző részekben. Vannak boltok, ahol ruhákat és fegyvereket vásárolhatunk különböző kinézettel, funkciókkal és bónuszképességekkel, emellett beszerezhetünk a fejlődést gyorsító snackeket és italokat, személyre szabhatjuk az öltözőszekrényünket, rendelhetünk csempészárukat, játszhatunk co-opban vagy a hordamódot imitáló Salmon Run játékmódban a gép ellen. Személyes kedvencem a Tableturf Battle kártyajáték, mely lényegében a pakliépítő játékok és a Tetris keveréke, ahol a különböző formájú pixelhalmazokat úgy kell elhelyeznünk a játékmezőn, hogy minél nagyobb részét uraljuk a saját színünkkel.

Mindezen lehetőségek a városban szerte szét vannak elszórva, és ez egy olyan csavart ad az alkotás hangulatának, amit csak nagyon kevés fejlesztő tud megismételni. A szabadon bejárható városrész ugyan egészen pici, alig pár utca, de mégis élettel telibbnek hat, mint az utóbbi évek bármelyik tripla A-s open world játéka. A városban ugyanis szinte minden állandóan változik, és minden változásnak jelentősége van. Folyamatosan frissülnek a boltok árucikkei, a kártyázni váró NPC-k, a multis aréna előtt gyülekező játékosok az állandóan változó rajzolt posztjaikkal, és még ott van a Splatfest is!

A Splatfest a legnagyobb ünnep a Splatoon-univerzumban, lényegében egy pár napos fesztivál, amikor a játékosok előtt újfajta csapatversenyek nyílnak meg: mindig kapunk új játékmódot, olykor új képességeket, felszereléseket, és persze ilyenkor a város is ünnepi díszbe borul. Az állandóan érkező újdonságokról és hírekről pedig a belépéskor levetített Deep Cut címen futó híradóféleségből értesülhetünk. Igaz, a műsor picit néha túl hosszúra nyúlik, de sokszor tényleg olyan híreket kapunk, amik játékmeneti és fejlődési szempontból tényleg fontosak lehetnek a játékosok számára.

Végül pedig még szót kell ejtenünk a multiról is, hiszen akármennyire is feltuningolták az egyjátékos részt, a játék lelkét még mindig az online meccsek adják - és bizony itt már-már elkeserítően kevés a tartalmi újdonság. Konkrétan ha nincs éppen Splatfest, akkor még játékmódokból sem kapunk újat, a térképek túlnyomó többsége is azonos, egyelőre csak öt új helyszín látott napvilágot, és a fegyvereknél is kellemetlenül sok a régi ismerős. Aki titkon abban reménykedett, hogy új online élményekkel fog gazdagodni, az jókorát csalódik majd.

Persze némi, sőt, nem is olyan kicsi fejlődés azért tetten érhető: az animációk sokkal részletgazdagabbak és folyékonyabbak, a textúrák aprólékosabbak és a festékrétegek is sokkal szebben lépnek egymással, a pályával és a karaktereinkkel interakcióba. A matchmacking rendben teszi a dolgát, nincsenek kifagyások és teljesítménybeli problémák, a városban stabil a 30, meccs közben a 60 fps. Az irányítás is érezhetően precízebb lett, a mozgásérzékelővel kiegészített célzás például remekül működik, és a hubzónák közti átjárás is gördülékenyebb, két meccs közti töltési időt pedig immár egy edzőteremben szórakozva vagy a felszereléseinket próbálgatva üthetjük el.

Szóval összegezve a leírtakat, azt nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy a Splatoon 3 a széria eddigi leggrandiózusabb és egyben legjobban sikerült epizódja. A single player challenge-szerű pályái tökéletesen elkapták a fonalat, és sok-sok órán keresztül képesek a játékost a képernyő elé szegezni. A multit és a várost belengő fesztiváli hangulat a megannyi apró részlettel, eldugott lehetőséggel és frusztrációmentesen szórakoztató játékmenetével egy olyan élmény, melyet egyszerűen nem kapunk meg máshol. Ha el tudunk tekinteni attól, hogy az előző részhez képest leginkább csak a tartalom mennyisége nőtt, és nem bánjuk, hogy túl sok ismerős mechanizmus, fegyver és pálya köszön vissza, akkor bizony nincs mese, nagy levegő, és ugrás a festéktengerbe!

A Splatoon 3 kizárólag Nintendo Switchen érhető el.

1.
1.
Ooorky
Valahogy az egyetlen kompetítiv shooter ami le tud kötni, sajnos eddig túl sok időt nem tudtam vele tölteni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...