I Am Future próbakör

Link másolása
Miért ne lehetne egy a világvégi túlélés egy komor és nehéz feladat helyett egyszerűen csak egy könnyed, szórakoztató kikapcsolódás, ami mégis meglepően összetett?

A Mandragora Games csapatának nem ismeretlen a túlélő játékok műfaja. Eddigi címeik igen komorak voltak, itt-ott pár rogue-lite mechanikával megszórva, viszont az I Am Future szakít mindkét hagyománnyal. Hogy mennyire, azt a bejelentő trailer is jól mutatta, ami könnyed hangvételével egész pontosan demózza, hogy mit várhatunk a játéktól.

Az alapkoncepció igen egyszerű: a Föld utolsó nagyvárosát, Cosmopolist elöntötte a víz, az emberek pedig valamilyen, még ennél is nagyobb fenyegetés elől menekülve elhagyták a bolygót. Mindenki távozott, kivéve minket. Több évnyi hibernáció után térünk magunkhoz egy emeletes ház tetején. A város vízszintje az évek alatt mit sem változott, a helyi vegetáció pedig szépen visszahódított szinte mindent. Hamar találkozunk is az első társunkkal, Earllel, a beszélő hűtővel, na meg az első ellenségekkel, az elektromosságot faló óriáshernyókkal. A helyzetet bonyolítja, hogy nem emlékszünk semmire, és bár látszólag mások is tábornak használták a tetőt, teljesen egyedül vagyunk.

A játék viszont ahelyett, hogy egy Csendes Földként funkcionálna, inkább megfordítja a dolgot: miért lenne ez egy rossz helyzet? Jó az idő, van egy kényelmes napágyunk, horgászhatunk, gazdálkodhatunk, építhetünk, miért lenne rossz kedvünk? Az optimizmus jellemző a játék egészére, még a történet nagyobb fordulatai és miértjei felett sem merengünk el búskomoran, hősünk inkább csak elintézi a dolgot egy vállrándítással. Szerencsére a történet könnyedsége ellenére is céllal ruházza fel a játékot, így mindig lesz mit csinálnunk.

Irányítás terén egy érdekes hibridet kapunk. A WASD gombokkal tudjuk mozgatni hősünket, a környezeti tárgyakkal interakcióba lépni pedig az egérrel lehet, viszont csak egy meghatározott sugarú körön belül. Ez a kör minket is és az egyes tereptárgyakat is körülvesz, és csak akkor tudunk interakcióba lépni az adott dologgal, ha a két kör találkozik.

Igen komoly hangsúlyt kap a felfedezés, a környezetünk és a benne rejlő lehetőségek feltérképezése és kiaknázása. Tetőterünket gyalogosan, míg szűkebb és tágabb a szomszédságunkat drónnal járhatjuk be. Ez utóbbi igen fontos nyersanyagokhoz fog majd hozzájuttatni minket, de eleinte csak egy rövid kört tehetünk meg környékünkön, később nagyobb akkut és nagyobb rakteret is tudunk repülő robotunkra szerelni. Emellett hidat is építhetünk a szomszédos tetőre, de bőven lesz felfedezni és begyűjteni valónk a kezdő területen is. Az előrehaladás mindkét felfedezési mód esetében fejlesztésekhez kötött, például a megfelelő szintű kalapács nélkül nem bonthatjuk el az utunkat álló gépet.

Eddig az apróbb textúrabeli furcsaságok mellett csak két zavaróbb dolgot tapasztaltam. Az első az irányítás körülményessége. A meglévő rendszer logikusnak tűnik, azonban van egy bökkenő: ha karakterünk vagy a céltárgy hatósugarán kívülre kattintunk, hősünk nem megy közelebb automatikusan. A másik az opcionálisan megépíthető robot inasunk A.I.-ja, vagyis annak teljes hiánya. A kis robotot több feladatra is beprogramozhatjuk, gyűjthet nekünk nyersanyagot, szüretelheti a termést, de később akár építési munkákat is rábízhatunk. A probléma, hogy ehhez legalább alapfokon kellene működnie az útkeresésnek, miközben az én robotom például egy játékbeli hete beragadt egy bokor mögé, és onnan semmilyen paranccsal sem lehet kirobbantani.

A fenti hibák ellenére a játék nagyon élvezetes, a hangulat, a bütykölés és gyűjtögetés elegye pedig jó pár órányi szórakozást jelent. Az, hogy rengeteg minden változhat még a végleges megjelenésre, nem is kérdés, maga a játék is ezzel az üzenettel kezd, az pedig, hogy már megvan az early access roadmapje is, külön biztató (reményeim szerint a kontrolleres irányítás hozzáadása segíteni fog a fenti irányításbeli problémán is).

Az egyes fejlesztések kioldásához nem ritkán kettő vagy akár három másik fejlesztés vagy kraftolható tárgy megléte szükséges, így garantált, hogy nem egy röpke kaland lesz a játék, hanem egy több hetes elfoglaltság. Ez keltheti egy mesterkélten elnyújtott játékidő érzetét, ami engem személy szerint nem zavart.

A teljes megjelenésről egyelőre nincs hír, de ha soha nem is fejezik be a játékot, az I Am Future már így is szinte teljes értékű címként működik, úgyhogy ha valaki egy laza kikapcsolódásra vágyik, megtalálhatja azt Cosmopolis elárasztott utcái felett egy tetőn.

Az I Am Future augusztus 8-án jelenik meg PC-re a Steam Early access modelljében.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...