Érdekes jelenség, hogy egy akkora cégnek, mint a Microsoft, minden rezdülését figyelemmel követi nemcsak az üzleti világ, de a videojátékos szcéna is. Egy óriási vállalatról van szó, több százezer alkalmazottal, aki ha elbocsájt Sarkad népességével megegyező számú dolgozót, az még mindig csak 4%-ot tesz ki. A cég pénzügyi eredményei is már-már a felfoghatatlan határát súrolják, lévén itt már trilliókban beszélhetünk.
Ennek ellenére is ha zavar támad az Xbox háza táján, egyből előkerül a kérdés: vajon tényleg olyan nyereséges a Game Pass, mint ahogyan azt a cég kommunikálja? Christopher Dring állítása szerint nem. Az üzleti újságíró egy megbízható forrásra hivatkozva azt állította, hogy a Microsoft a Game Pass eredményeibe nem számolja bele a belső fejlesztésű játékok költségeit és a bevételkiesést, amit a Game Pass modell okozhat. Ha ezeket is beleszámolná a cég, máris nem lenne olyan rózsás a helyzet.
Nem nehéz kitalálni, hogy a bejegyzés alatti hozzászólások főként bírálták az állítást, bár akadt egy-két egyetértő vélemény is. Több kommentelő kiemelte, hogy a Microsoft eljárása alapvetően helyes, mivel a belső csapatok és projektjeik más büdzséből gazdálkodnak, míg a külsős partnereknek fizetett licence díjak egy teljesen elszeparált zsebből kerülnek kifizetésre. Mások szerint ez inkább bűvészkedés a számokkal, semmint megfelelő könyvelés.
A dolog szépsége, hogy Dring egy második posztban aztán korrigálta korábbi állítását. A helyesbítés szerint a Game Pass akkor is nyereséges, ha beleszámoljuk a belső címek költségeit és bevételkieséseit. Bár Dring szerint hagyományos értelemben vett eladásokat nehezebben tudnak felmutatni a belsős címek, azzal, hogy az Xbox multiplatform kiadóvá válik, jelentősen javulhatnak a ilyen játékok haszonkulcsa. Bár a nap végén ugyanott vagyunk, ahonnan elindultunk (azaz az Xbox Game Pass nyereséges), az már egyértelmű, hogy a szolgáltatás haszonkulcsának kiszámítása nem olyan egyszerű feladat, mint ahogyan az elsőre tűnik.
Afelől ne legyen senkinek kétsége, h ilyen előfizetéses szolgáltatást a játékiparban nem olyan olcsó fenntartani. A zenei és filmes streaming egy sokkal olcsóbb műfaj. Ezt csak a Micro merte így bevállalni, végtelen pénzzel a hátuk mögött. Meg lehet nézni a konkurencia által kínált alternatívát. A PS+ egy nagy rakás szar a GP-hez képest és ne legyen kétségünk, az is veszteséges.
Hogy meddig lesz kitartott az Xbox részleg,az rajtuk kívül csak az égiek tudják.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.