Ready or Not teszt (Xbox)

Link másolása
Két évvel a PC-s megjelenés után végre konzolokra is befutott a SWAT 4 szellemi utódaként aposztrofált Ready or Not. Lássuk is, hogyan sikerült a várva-várt port!

Két évvel a hivatalos PC-s megjelenés után végre az Xbox és a PlayStation-tulajok is kipróbálhatják a SWAT 4 szellemi utódaként aposztrofált Ready or Not-ot. De vajon lett-e olyan jó a konzolport, mint az eredeti változat, vagy inkább kellett volna-e még várni egy kicsit a megjelenéssel? Rögtön kiderítjük!


Mivel az alapjátékról már 2023-ban írt egy cikket Baloo kolléga ezért nem is fecsérelném tovább a szót a történetre vagy éppen a játékmenetre, mivel ezekben semmi eltérés nincs a két verzió között. Nagy vonalakban legyen elég annyi, hogy a játék erőteljesen a SWAT 4-formulára épít. Mint ahogy a Sierra játékánál úgy itt sincs valódi, koherens történet, helyette különböző bevetésekben kell helytállnunk (túszdráma, drogterjesztés, kiberbűnözés, pedofilhálózat, stb.), amik között laza összefüggések vannak ugyan, de egyáltalán nem olyan szembetűnők, hogy valódi narratíváról beszélhessünk.

Főhősünk egy 5-fős osztag parancsnoka, így a játékosnak nem csak magára, de négy társára is gondolnia kell, ha a lehető legjobb pontszámot szeretné megszerezni a küldetés végi értékelésnél. Ami pedig magát az akciót illeti, ott a SWAT 4-hez hasonlóan illik előbb rákiabálni a bűnözőre, hogy dobja el a fegyvert, mielőtt tüzet nyitnánk. A konfrontáció után pedig őrizetbe kell vennünk a gyanúsítottat (amennyiben még él), le kell adnunk a jelentést, valamint bizonyítékként el kell koboznunk a fegyverét. A civilek esetében hasonlóan kell eljárni: rákiabálunk, hogy térdeljenek le, majd bilincsbe verjük őket és jelentést adunk róluk, mivel ezt írja elő a protokoll.

Esetünkben viszont most a már jól ismert játékmenet helyett sokkal izgalmasabbak a technikai részletek, amik a konzolos verzió sajátosságainak mondhatók. Kezdjük is egyből a pozitívumokkal, melyek közül a legelső nem más mint a vezérlés. Nagyszerűen lehet irányítani a játékot kontrollerrel, minden kényelmes és kézre áll, ami azért is fontos és kiemelendő aspektus, mivel keményvonalas taktikai lövölde lévén a játékban rendszerint egyszerre kell majd kommandóznunk és parancsokat osztogatnunk csapattársainknak, ami a szabvánnyá vált kerekes rendszernek köszönhetően nem lesz nehéz feladat.

A másik pozitívum az az optimalizáció. A játék nagyon szépen hozza a stabil, folyamatos FPS-számot és a részletgazdag pályadizájn ellenére sem tapasztalhatók droppolások, úgyhogy a tükörsima élményre egy rossz szavunk se lehet. Főleg annak tekintetében, hogy a jelen generáció objektíven leggyengébb teljesítményű konzolján, az Xbox Series S-en történt a tesztelés.

Sajnálatos módon magáról a grafikáról már nem lehet ennyire pozitívan nyilatkozni. Bár a környezet itt is nagyon szépen néz ki, a karaktermodellek már hagynak némi kívánni valót maguk után. Sajnos némelyik NPC úgy fest, mintha műanyagból lenne, ami eléggé sokat ront a realisztikus atmoszférán. Egyszerűen mintha hiányoznának a helyzeti árnyékok, életszerű bőrtextúrákról pedig még álmodni is felesleges. 

Szintén a negatívumok sorát erősíti a temérdek bug, az eltűnő textúrák, a bizarr karakter animációk vagy a groteszk fizikai glitchelések miatt helyenként igencsak röhejes látványban lehet része a játékosnak. Olykor előfordult, hogy egy-egy fejlövés esetén a rosszfiú 3 métert ugrott a levegőbe, mielőtt összeesett volna, de sűrűn előfordul olyan is, hogy a túszok tesznek egy 360 fokos fordulatot a tengelyük körül amikor elkezdjük őket megbilincselni.

A legbosszantóbb bug azonban az volt, amikor a játék random nullázta az addig elért haladásomat, így kezdhettem az egész kampányt a legelejéről, úgy, hogy már elég sűrűn benne voltam a sztoriban. Szerencsére ez csak egyszer fordult elő, de azért nem volt túlságosan kellemes dolog szembesülni vele, főleg, hogy eléggé nehéz alkotásról van szó, ahol hamar fűbe tud harapni az ember, ha nem elég elővigyázatos.

Összességében nem lett rossz a Ready or Not konzolos változata, viszont koránt sem nevezhető tökéletesnek. Bár az optimalizálásra és az irányításra nem lehet panasz, a különféle bizarr és röhejes glitchelések igencsak sokat rontanak a komoly és sötét hangulatú összképen, emiatt olyan érzése támadhat a játékosnak, mintha kicsit elsiették volna a készítők a kiadást. Semmiképpen sem ártott volna picit alaposabban felülvizsgálni a játék állapotát a megjelenés előtt, és akkor még nem is beszéltünk a konzolos verzió érkeztével frissülő PC-s verzióról, melyben optimalizáció gyanánt egy jókora grafikai downgrade-et szenvedhettek el az önjelölt SWAT-osok. Persze a játékélmény konzolon is remekül működik, a pörgős akció maximálisan képes beszippantani a játékost, viszont a hibák és crossplay barátok meghívásához megkerülhetetlenül szükséges Epic Games-es vacakolás igencsak beárnyékolja minden játékos boldogságát.

A Ready or Not konzolportja július 15-én jelent meg Xbox Series X|S és PlayStation 5 platformokra, mi az Xbox Series S-változatot teszteltük.

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...