Peter Molyneux már bánja, hogy nem küzdött jobban a Fable III sikeréért

  • Írta: zoenn
  • 4 napja
  • Homo Nobilis
Link másolása
A Lionhead egykori designere érdekes interjút adott nemrégiben az Edge magazinnak, melyben mesélt a megosztó szerepjáték munkálatairól, a Microsofthoz fűződő viszonyáról és egy törölt battle royale játékról is.

A Fable III kétségkívül az egykori Lionhead Studio egyik legmegosztóbb játéka lett a trilógiából, de a híres rendező, Peter Molyneux mégis egy dologban látta a problémát: nem kapott elegendő időt a fejlesztésre. A szakemberrel készült interjú az Edge magazin legfrissebb, 416-os számában olvasható. 

Mint ismert, a kiváló Fable II 2008 végén jelent meg, és mindössze két évvel később érkezett a harmadik rész, ami nyilván a második rész alapjaira épült, de az olyan ambiciózus új ötletek, mint a játékos trónra kerülése és az, hogy átfogó, világméretű döntéseket hozzon, nem kaptak elég időt a kidolgozásra. 

"Az eredeti elképzelés azt volt, hogy eddig hős voltál, most király lehetsz, a birodalom minden erkölcsi következményével együtt. A Fable III-at három évig kellett volna készíteni, de 18 hónapot kaptunk rá." - emlékezett vissza Molyneux. "Több fejlesztési időért kellett volna küzdenem. Ha nem léptem volna ki, akkor azt mondtam volna, hogy 'sajnálom, de a játék így nem lesz kész'. Hihetetlen szorongás okozott ez nekem az évek során. Nem kellett volna akkor eljönnöm, többet kellett volna tennem a Fable 3 sikeréért."

Molyneux elmagyarázta, hogy miután közölte a Microsofttal, hogy elhagyja az ikonikus brit stúdiót, a kiadó első reakciója az volt, hogy "ha elmész, bezárjuk a stúdiót". Hogy ez nem pont akkor történt meg, az az alapító közbenjárásának volt köszönhető, hiszen meggyőzte a céget arról, hogy "nélküle is tud pénzt termelni" a Lionhead.

"Elég sok munkát tettem abba, hogy megbizonyosodjak arról, hogy az hátrahagyott emberek okosak és megfelelően vezetik a céget. Volt egy tervünk a Fable 4-re, amit a csapat már korábban kipróbált, és volt egy másik játék is, amit én terveztem, de otthagytam nekik, hogy dolgozzák ki. All of Us volt a címe. Teljesen őrült keveréke a világépítő címeknek, a szerepjátékoknak és ahogy ma mondjuk, a battle royale-oknak. Bemehettél egy kazamatába, és játék közben és lehúzhattál cseppköveket és hasonlókat. Elég menő volt, de szükség lett volna egy látnokra, hogy mindezt megvalósítsa."

Ugyanebben a cikkben a Fable alkotója úgy emlékszik vissza az első találkozójára az EA igazgatótanácsával, mint egy "iskolai játszótérre, tele idiótákkal", és úgy látja, "szörnyi hiba volt" 2001-ben bezárni a Dungeon Keeperért felelős Bullfrogot. 

A 66 éves Peter Molyneux nem tűnik boldognak, amiért a Fable-t nem tudta tökélyre fejleszteni, és szerinte a közelgő istenszimulátora, a Masters of Albion lehet az utolsó játéka. "Egyszerűen már nincs annyi életerőm, hogy valami újba kezdjek." - nyilatkozta. 

A designer felidézte első játékának születését is, és annyira izgatott volt a kedvező eladások miatt, hogy még a postaládájába is lyukat vágott, hogy minden rendelés beleférjen. De csak 2 példány kelt el belőle, "az egyik szinte biztosan az anyukámtól származott."

2.
2.
Nothing
Csak meglátom a fickó fejét és már hallom is, ahogy kamuzik.
1.
1.
Extol
Szomorú ez a nyilatkozat, sokkal többet ért volna ha megcsinálják a Black & White III-at
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...