Heroes of Annihilated Empires

  • Írta: Drago
  • 2006. április 27.
Link másolása
A Heroes V bétájának kiadása után úgy tűnik, hogy a GSC is úgy döntött, hogy bevonja a nagyközönséget a tesztelésbe, hátha a fanatikusok kiszúrják azokat a hibákat, amiket a hivatásos tesztereknek nem sikerült. A mai Express-tesztünkben rövid képet kaphattok a játék jelenlegi állapotáról. A mostani cikkben csak a bétával szeretnék foglalkozni, azzal, amit a képernyőn láttam. A játék hivatalos megjelenése után majd visszatérünk az egyéb információkra részletesebben, mint például, hogy trilógiára terveznek belőle, mi a történet, milyen fajok vannak, stb.
„This is the world we know from legends."

A kiadott verzióban csak az egyjátékos részt lehetett kipróbálni. Kezdetben egy elf hőssel, Elhanttal indulunk neki a kalandoknak. Így a 6 faj közül csak a természethez közelálló elfekket tudtam megtekinteni. A játék egy stratégia és szerepjáték keverék, mely meg is látszik rajta. Az utóbbi időkben elterjedt „hős-kell-a-játékba" trend sem jön be, de ne térjünk el a tárgytól. Egy csipet karakterfejlődés és egy csipet egységépítés jellemzi a játékot. A játék elég sok tulajdonságot tart számon, Élet, Mana, ezek regenerálódási sebessége, támadási érték, -távolság, mozgási sebesség, gyilkolások, stb. Ellenben egyik sincs túlbonyolítva, sőt nagyon le van egyszerűsítve. A szörnyek leöléséért tapasztalati pont jár, amivel szintet lehet lépni a hősünkkel, mely elég gyorsléptékűre sikeredett. Nagyon gyorsan szálldosnak a 15-20-as szintek. A fejlődéssel természetesen együtt jár a különböző hasznos fejlesztések is, ilyen a gyorsabb regenerálódás, több életpont, nagyobb támadási képesség, stb. Az arra kijelölt helyeken vagy nagyobb ellenségből kipottyanva felszerelési tárgyakhoz (páncél, fegyver, öv) juthatunk, melyeket magunkra aggatva további jó dolgokat kaphatunk. Ezenfelül van pár varázslatunk, amit bevethetünk, ha kell.


A stratégiai részben 5-féle nyersanyagot lehet gyűjteni (élelem, fa, vas, kristály, arany (ez csak a hősnek kell)), továbbá van 1 gyűjtögető-építő egység és 4 harci egység, van kb. 6-8 épület. Van olyan egység, aminek lehet fejleszteni a támadási vagy védekezési értékét, de nem mindnél, ez számomra érdekes volt.


„Does it look like our world?"

A grafikai megjelenítés egyedire sikerült. A játék alapja egy 3D-s motor, viszont a úgy tűnik, mintha a környezetet kézzel rajzolták volna meg, így kicsit hasonlít a régi 2D-s játékokra. Mindenesetre szerintem, jól néz ki. Ellenben az egységek kidolgozásával még vannak gondok. Lehet azért, mert már elég nagy felbontásban sikerült futnia a játéknak, de elég kidolgozatlannak tűntek már. Az animációért felelős emberke is néhol már elvette a sulykot, egy-két helyen már idétlenségbe fordult az ellenség mozgása, mely nálam hangulatrombolóként sült el. Egyébként bétához képest elég stabil volt a program, nálam közepesen futott, néhol jól, néhol kevésbé, bár az interneten terjedő kommunikációból megtudhatjuk, hogy valakinek jól fut, valakinek egyáltalán nem. Ne ezek alapján ítéljük még meg a játékot, ez még változhat.


A zene kellemes, a háttérben marad, én nem fogok rá emlékezni az biztos. A hangok érdekesek, egyelőre felemás érzéseim vannak róluk is, mivel néhányuk nagyon jól szól, de van olyan is, amit én máshogy képzeltem volna el.


„Look closer!"

Ellenben nem tudok elmenni szó nélkül pár dolog mellett. A kevés egység, a formációk hiánya, az ellenség egységeinek tulajdonságait sem tekinthetjük meg, de itt van még a már-már idegesítően nagy ellenséges horda. Az oroszok is megirigyelhetnék ezt a hatalmas tömeget és képzési sebességet. Találkoztam olyannal, hogy a zombikat körülbelül olyan gyorsan termelte egy épület, mint az autókon az irányjelző villogási sebessége: másodpercenként 1-2. A hős jól megválasztott fejlesztésével viszont egyedül is le tudja nyomni őket, viszont az időbe telik. Így egy kicsit már kezd unalmas lenni a játék 40. percében is még csak a pálya felénél járunk, mert 5 centiket tudunk előrehaladni. A mentési lehetőség és nehézségi szintválasztás hiánya miatt (ami számomra érthetetlen, akár béta, akár nem) a játék nálam egy idő után már közel sem adta meg azt, amit egy játéknak kéne: nem szórakoztatott. Valószínűleg most elhamarkodott vagyok, és túl sokat várok el, a teljesben biztos jobb lesz, de egyelőre ez a véleményem a ma kiadott prezentációs adathalmazról.


A sok negatív dolog ellenére érdekesnek ígérkezik a játék és nagy valószínűséggel megjelenéskor fogok rávetni egy pillantást. Hogy miért? A következő rövid történet megadja a választ, amit a Mykonak meséltem az első tapasztalatok után. Nem biztos, hogy pont így hangzott el, de a lényeg ugyanaz: Épp a játékban barangoltam, ami egyértelműen egy fantasy típusú játék, amikor megjelenik egy tank. Igen, egy hatalmas TANK. Hihetetlen…


Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...