Warcraft 3: The Frozen Throne

  • Írta: InGen
  • 2003. augusztus 31.
Link másolása
Végigjátszás, Tippek, Trükkök a The Frozen Throne játékhoz, InGen kolléga tollából

The Frozen Throne Tippek-trükkök

Gondolom sokatok, akik szeretik a stratégiai játékokat, elkezdtetek, illetve el akartok kezdeni játszani a Warcraft 3 kiegészítéjővél, a Frozen Throne-nal. Ebben az elindulásban, illetve az esetleges elakadásokban szeretnénk segíteni ezzel a tippek-trükkök cikkel, melyben kivesézzük a nehezebb egyjátékos pályákat, és ha ez sikerült, belemerülünk a hálózatos játék és a battle.net rejtelmeibe is.

Azért döntöttem csak a nehezebb/bonyolultabb pályák ismertetése mellett, mert véleményem szerint a pályák legtöbbje teljesen érthető és egyszerű, nagyobb gondot esetleg csak egy-egy ellenséges bázis legyőzése jelenthet, de ilyen esetekre mindenkinek magának kell egy stratégiát kidolgoznia. És még egy valami: az alant leírtak normal nehézségi fokozatra érvényesek, de gondolom, aki hardon viszi, annak nincs szüksége erre a segítségre. Vessük is bele magunkat!

Sentinels Campaign: Terror of the Tides

Chapter Four: Wrath of the Betrayer

A negyedik Night Elf pálya az, ami talán az első nehezebb rész a játékban. A lényeg, hogy van a bázisunk, és van a futár csapata, ahol hősünk is tartózkodik. A bázist csak védeni tudjuk, földi erősítést nem tudunk küldeni a futár csapatának. Azért figyeljünk oda a bázisra, mert elég erős támadások fogják érni. Mindkét pontra, ahol az ellenség be tud jönni, telepítsünk védelmeket, és mindkét helyre gyártsunk le pár Druid of the Claw-ot, Dryad-ot és íjászt, valamint Moon Well-eket, hogy a sérült egységeket folyamatosan gyógyítsák. Amint jön a támadás, a drudiákkal ordítsunk egyet, majd változzunk át mackóvá, és aprítsuk fel az ellenséget. A feladat, hogy el kell foglalni a szállítóhajókat, és a futárt ki kell juttatni a tengerre. Egy ideig csak menjünk kis csapatunkkal, míg elérünk a hajókhoz, innentől vízen kell továbbmennünk. Ezután már csak a kapuk és az elérhetetlen helyekről tüzelő védelmek okozhatnak gondot. A kapukat gyorsan vágjuk szét a csapattal, a védelmekre meg rá se hederítsünk, inkább gyorsan vigyük ki a hajókat a kilépési pontra. Nyertünk.

Opcionális: Illidan termelőhelyeit kell megsemmisítenünk, ez igazán nem lehet gond, a legtöbb útba is esik. Ha ott vagyunk egyszerűen csak öljünk meg mindenkit, különös tekintettel az ott dolgozó mor�gul rabszolgára. Értékes varázstárgyak és arany lesz a jutalmunk.

Chapter Six: Shards of the Alliance

Ismét Lordaeronban! A játékban először futunk össze Kael Herceggel, a Blood Elfek mágusával. Feladatunk, hogy segítsünk neki és a karavánjának eljutni a hídig, ahonnan már biztonságban lesznek. Simán tegyük a dolgunkat, menjünk előre, és tisztítsuk meg a karaván útját. Semmi gond, ha közben hátulról kisebb támadások érik, az Elf védők könnyen elbánnak velük. Esetleg akkor forduljunk vissza segíteni nekik, ha látjuk, hogy nagy pácban vannak. Egy idő után elérkezünk egy pontra, ahol az út kettéágazik. A program felajánlja a választási lehetőséget, vagy a hosszabb, de veszélytelenebbnek tűnő, vagy pedig a rövidebb úton megyünk, ami viszont átvezet egy Élőhalott bázison. Kecsegtető a rövidebb út, de menjünk csak a hosszabbon, mert tapasztalataim szerint az ellenséges bázis túl veszélyes a biztonságos áthaladáshoz. A hosszabb úton minden gond nélkül el tudunk jutni a hídig, ahol egy kis végjáték után befejeződik a küldetés.

Opcionális: Az Elfek elrejtették az aranyakat az élőhalottak elől. Visszaszerezhetjük, hogy legyen pénz bérenceket venni a Mercenary Camp-ből. Őszintén szólva maximum hard fokozaton lehet értelme, mert normálon az alapsereggel is könnyedén teljesítjük a feladatot, viszont az aranyakat erős élőholt egységek és hősök védik, úgyhogy szerintem nincs értelme megcsinálni ezt a küldetést.

Chapter Seven: The Ruins of Dalaran

Nehéz küldetés, szerintem nehezebb, mint az utolsó. Illidan ellopta Sargeras, a Lángoló Légió teremtőjének szemét, és használni készül, hogy kaput nyisson északra. Ezt kell megakadályoznunk, mégpedig úgy, hogy a szem körül álló anyagtalan varázslókat kell megülnünk. Két dolog miatt lesz ez nehéz feladat: az egyik, hogy mivel anyagtalanok, egyedül a magic típusú sebzés fogja meg őket, a másik pedig, hogy minderre 30 percünk van. Ne is szórakozzunk sokat, erősítsük meg kicsit a védelmet, és mint az őrült kezdjünk el fejlődni, hogy minél előbb kimérát tudjunk gyártani, melynek magic támadása könnyedén viszi Illidan varázslóit. Eközben az első osztagot töltsük fel, legyen pár medve druida, és sok íjász, illetve dryad a két hős mellett. De végig a kiméráknak legyen elsődleges prioritásuk, és ha megvan belőlük 5-6, vagy hogyha az időszámláló eléri tizenöt vagy esetleg a 11-12 percet, rögtön menjünk támadni. Verekedjük el magunkat a szem körül folytatott rituáléhoz, és a kimérákkal lőjük szét a körülötte álló nagákat. Vigyázzunk, Illidan és a csapatai esetleg gondot okozhatnak, így a földi seregünkkel fókuszált támadással szereljük le őket.

Opcionális: Foglyul ejtett paladinokat szabadíthatunk ki, de mire odajutunk sokkal több egységet vesztünk, mint amennyi pluszt utána a paladinok nyújtanának. Ezért, és mivel az időnk is nagyon rövid, nem érdemes ezzel foglalkozni.

Chapter Eight: The Brothers Stormrage

Hát igen, nem véletlenül az utolsó küldetés a kampányban, bár az előző véleményem szerint nehezebb. Tyrande megkerült, és maroknyi elit csapatával próbálja védeni magát az élőhalottak egyre erősödő rohamaitól. Feladatunk, hogy megmentsük őt, de ez nem lesz olyan egyszerű. Két bázist irányítunk egyszerre: Malfurion bázisa csak azért van, hogy legyen, semmi értelme nincs, de legalább védeni kell, és erre nagyon gyúrjunk rá, mert iszonyat erős rohamok fognak érkezni az élőhalottaktól. De az igazi teendő Illidanra vár, akinek a naga bázisát is irányításunk alá kapjuk. Vele kell két élőhalott bázis legyőzése után elérnünk Tyrandéhez. Kezdjük meg a sereg gyártását, Myrmidon-Snap Dragon-Siren-Dragon Turtle fontossági sorrendben. Ha megvagyunk két osztaggal, lendüljünk támadásba. Vágjuk át magunkat a zöld élőhalott bázison, majd folyamatos gyártással töltsük fel seregünket és induljunk el a piros bázis ellen. Nehezebb lesz, mint az előző, de az időközben felfejlesztett és feltöltött csapatainknak nem jelenthet gondot. Támadás előtt Illidannal változzunk át démonná, a teknősökkel pedig minél hamarabb lőjük ki a védelmeket és a szintén hatalmasat sebző főépületet. Ha leromboltuk a bázist, miénk a győzelem!

Opcionális: Eljuthatunk úgy is a piros bázishoz, hogy a Trollok gátjait lerombolva elverekedjük magunkat a vezérig, és levágjuk őt. Előny, hogy nem kell átmenni a zöld bázison, viszont a Trollok is nagyon erősek, főleg a fővezér. Egyéni preferencia kérdése, hogy melyiket választjuk, talán ez az út kicsit könnyebb.

Alliance Campaign: Curse of the Blood Elves

Chapter One: Misconceptions

Érdekes módon a Blood Elf kampány eleje sokkal nehezebb, mint ahogy azt az első pályáktól várnánk. Kael Herceg, ellenszenves parancsnoka, Garithos parancsára nem mehet a frontra, felügyelnie kell az obszervatóriumok javítási folyamatát. A feladat, hogy három obszervatóriumot javítsunk meg. Az első rögtön ott van, a paraszt javítja is. Ezalatt mi induljunk el, és tisztítsuk meg a várost a mutánsoktól és egyéb nem kívánatos lényektől, mert nagyon jó varázstárgyakra és könyvekre lelhetünk. Ezután keljünk át a folyón a nagáktól kapott hajókkal és húzzuk fel a bázist a miniépületekkel. Építsük ki a bázist és kezdjünk el sereget gyártani, vegyesen kardost és íjászt. Eközben tisztítsuk meg a második obszervatórium környékét és egy, vagy ha gyorsabban akarunk végezni több paraszttal álljunk neki javítani. Ha megvan a seregünk, nem lehet probléma átkelni a folyón a másik oldalra, és elverekedni magunkat a harmadik obszervatóriumig, amit gyorsan javítsunk meg. Ha kész, vége is a küldetésnek.

Chapter Two: A Dark Covenant

Eme küldetésük ugyanott játszódik, ahol az előző, kisebb módosításokkal. Úgy tűnik Blizzard bácsi is lustul, nem akar már annyi pályát szerkeszteni. A pálya érdekesen kezdődik, ugyanis mindent látunk, de nem lesz ez végig így, hiszen rögtön az első percben az élőhalott seregek támadást indítanak a külső expandjaink (aranytermelő bázis) ellen. Mi csak annyit tegyünk, hogy addig is küldjük be az aranybányákba az embereket, hogy legalább amennyit lehet, kisajtoljuk a bányákból. Mialatt a külső bázisainkat lerombolják, mi csak fejlődjünk otthon, kezdjük meg az aranyszedést és a fabányászást, és fejlődjünk addig, hogy tudjunk Priesteket és Spell Breakereket gyártani. Eközben ontsuk a gyalogosokat, illetve az íjászokat, és tegyük melléjük osztagonként 2 papot és 1-2 Spell Breakert. Miután legyőzték a külső bányáinkat, a legváratlanabb helyről kapunk segítséget, Lady Vashj csatlakozik hozzánk naga csapataival. Mivel a nagák tudnak úszni a vízen, a legegyszerűbb, ha velük és a két Dragonhawk Riderrel megyünk visszafoglalni a bányákat. Bőven elég a hozzánk közelebb eső alsó és felső bánya, a három bányával könnyedén elleszünk a menet végéig. Úgy célszerű támadni, hogy előre megyünk a Dragonhawkokkal és lebénítjuk a védelmeket, majd bevonulunk a sereggel. Ha leromboltuk a bázisokat, települjünk oda és kezdjük meg a termelést, de ne feledkezzünk meg a védelemről sem: 3 guard � és egy cannon tower elintéz mindent, ami jöhet. Ugyanez igaz a főbázisunkra is, csak oda több torony kell, mert igen erőteljesen fogják támadni. Ha megvan a sereg, vegyünk pár szállítóhajót és keljünk át a folyón, majd irtsuk le a zöld élőhalott bázist.

Opcionális: Nincs.

Chapter Three: The Dungeons of Dalaran

Igazából ez egy könnyű küldetés, csak azért említem, mert itt lehet előhozni a titkos pályát! A feladat, hogy kiszabadítsuk Kael bebörtönzött parancsnokait, majd legyőzzük a börtönőrt. Ez nem nagyon lehet probléma, ha óvatosak vagyunk, és sűrűn használjuk Kael tüzes varázslatát, valamint Vashj villámát. A titkos pályát úgy tudjuk előidézni, hogy megkeressük a térkép alján elhelyezkedő titkos zónát és a három kapcsolót megfelelő sorrendben nyomjuk le. Próbálkozzunk, egy idő után bejön a helyes kombó, és kiírja, hogy aktiválta a titkos pályát, ami a következő küldetés lesz.

Opcionális: Az Arthas által leirtott mágusok szelleme nem nyugszik, öljük meg őket mégegyszer, hátha akkor sikerülni fog nekik.

Secret Level: The Crossing

És itt a híres-hírhedt titkos pálya, mely eszméletlenül élvezetes, és a Blizzardtól megszokott módon megfelelően idióta. Feladatunk, hogy tornyok építésével akadályozzunk meg, hogy Garithos seregei eljussanak a portálig. A nehézség az, hogy kevés pénzünk van (bár folyamatosan jön), és hogy csak egy vékony csíkon tudunk építkezni. A két hős mellett csak a parasztokat tudjuk irányítani. Rögtön az elején vegyünk a két munkásunk mellé még hármat, és lássunk neki az építkezésnek. Ennek a pályának egy a lényege: folyamatosan építeni kell, sosem szabad hagyni, hogy parasztjaink lazsáljanak, mert különben az ellenség nagyon könnyen áttör. A két hőssel is álljunk be, és nyomjuk keményen a varázslatokat, ha pedig nincs manánk, akkor lőjünk, az is segít valamit. Kezdetben építsük, ami van, majd miután megkapjuk a tüzes tornyot villámgyorsan álljunk át arra. Ezután jön a jégtorony, ami lassítja az ellenséget így kiválóan hat együtt a tüzessel. Ezután minden harmadik, negyedik torony után jégtornyokat telepítsünk, hogy minél jobban megfogják az ellenséget. Amint megkapjuk a haláltornyot, már csak azt építsük (persze jégtorony ilyenkor is kell), és ha végigértünk és nincs több hely épületet felhúzni, kezdjük el átalakítgatni őket. Először minden jégtorony legyen advanced, majd minden haláltorony is. Ekkor már a korai védelmek és a hősök nem sokat érnek, így elmehetünk velük bejárni a pályát, ugyanis mindenfelé remek varázstárgyakra találhatunk. Figyeljetek oda, ugyanis időközben felvehető aranyak is jelennek meg az úton, ezeket rögtön kapdossátok fel. Miután lement az utolsó hullám, miénk a győzelem és a jutalom, a pandamackó hős a következő küldetésre.

Chapter Five: The Gates of the Abyss

Egyszerű küldetés. Feladatunk, hogy elmenjünk a négy portálhoz és zárjuk be azokat. Kezdjünk el gyűjtögetni, majd foglaljuk a felettünk lévő aranybányát. Védjük be a bázist oldalról és lentről, majd egy gyártsunk egy kisebb sereget, lehetőleg naga egységekből (Myrmidon, Snap Dragon) és papokból. Ha megvan a hősök mellett az egy osztag, nyugodt szívvel mehetünk bezárni a következő portált. Illidant állítsuk rá a körre, majd védjük, amíg be nem zárja a kaput. Ha a kapu bezárul, mindenki meghal, aki átjött rajta, így azokkal már nem kell szenvedni. Közben bővítsük a sereget, két osztaggal lazán végigvisszük az utolsó portált is és nyerünk. A felső ork bázist nem érdemes támadni, úgy vettem észre, hogy szkript védi attól, hogy le tudjuk győzni.

Opcionális: A Dranei harcosoknak kell segíteni azzal, hogy legyőzzük az őket fenyegető ork bázist, ha sikerül, onnantól kezdve folyamatosan fogják küldeni seregeiket az Orkok ellen.

A második portál felé útba is ejthetjük, de akár el is hagyhatjuk, mert nélkülük is könnyedén teljesítjük a feladatot,

Chapter Six: Lord of Outland

Az utolsó küldetés a kampányban, ráadásul kommandós és piszok nehéz, de ügyes játékkal megoldható. Két csoportra vagyunk szakítva, külön a Blood Elf harcosok és külön a Vashj és a nagák. Örömteli tény, hogy rögtön az elején csatlakoznak hozzánk a Draneiek, akik mindig láthatatlanok, kivéve, ha támadnak, így mindig használjuk őket a generátorok lerombolására, hogy kiiktassuk a védelmeket. Először menjünk Illidan csapatával és tisztítsuk meg az utat. Legyünk nagyon óvatosak, vigyázzunk embereink életére, mert csak egy előre meghatározott pénzmagból gazdálkodhatunk, amivel érdemes inkább a naga sereget kibővíteni. Sok a vékony átjáró, amit ki is használhatunk, csalogassuk bele az ellenséget, és használjuk Kael Flame Strike varázslatát. Miután elértük a hidat, amivel összehozhatjuk a két sereget, már könnyű dolgunk lesz, inkább odáig nehéz, na persze ezután sem piskóta. Meg kell ölnünk Magtheridon két vezérét, és mindkettő elég bika ürge, sok védővel. Csalogassuk ki a védőket és intézzük el őket külön, az egyedül maradt vezér már nem jelent problémát. Ha mindkettőt megöltük, akkor már csak Magtheridon van hátra, aki szintén elég durva, még több testőrrel. Az előbb említett taktika úgy ahogy itt is működik, mindenesetre ha már idáig eljutottunk Magtheridont is csak elintézzük valahogy. Ha sikerül, megnyertük a kampányt és mi lettünk a Külvilág urai!

Scourge Campaign: Legacy of the Damned

Chapter One: King Arthas

Végre! Ismét jön kedvencük, Arthas! Miután kalimdori kiruccanása után visszatért szülőföldjére, megköszönte a Dreadlordoknak a segítséget, és kikiáltotta magát királynak, úgy véli, hogy elege volt az emberekből és le akarja irtani az összeset a földről! Három bázisunk van, három sarokban. Meg kell akadályoznunk, hogy az emberek kijussanak, ezt úgy tehetjük meg, hogy lehenteljük őket, mielőtt a körre lépnének. Pénzünk van dögivel, azzal nem kell foglalkozni, gyártsunk a hős mellé abominationöket vagy ahol nem lehet, ott ghoulokat. Miután minden hős mellett megvan az egy osztag, induljunk el és romboljuk le az emberi falukat, de vigyázzunk, otthon az utakra állítsunk osztagokat, nehogy az emberek közben kijussanak! Hogyha leromboltuk az összes falut, már csak a paladinok és a három oltár maradt, de három oldalról támadva, három sereggel öröm lesz nézni, ahogy leirtjuk őket.

Opcionális: Nincs.

Chapter Five: The Return to Northrend

A Lich King gyengül, Arthasnak vissza kellett térnie, és minél hamarabb el kell érnie a Jégkoronához. Azonban Illidan erői az útját állják, így Azjol-Nerub földalatti alagútjaihoz kell eljutni, úgy talán még megelőzhetjük Illidant! Először is tisztítsuk meg az a szigetet, ahová kezdéskor kiraknak minket, értékes tárgyakra lelhetünk. Vegyünk még egy csatahajót a hajógyárnál, és szedjük le velük a szemközti parton található tornyokat. Ha tiszta, akkor partra szállhatunk és megkezdhetjük a bázisépítést. Védelmeket nyugatra húzzunk fel, onnan érkeznek majd a támadások, és készüljünk fel Dragonhawk Riderre is! Építsünk két Crypt-et, és kezdjük meg a pókok gyártását. A hősök mellett legyen egy osztag, plusz a második osztagba négy Obsidian szobrot és mellé úgy pókokat, hogy teli legyen az osztag. Ezzel a sereggel nyugodt szívvel elmehetünk támadni, innen ez a pálya nekem emberveszteség nélkül sikerült. Szálljunk partra a naga bázisnál és irtsuk ki, majd menjünk fel a hátsó bejáraton és tisztítsuk meg a terepet egészen a kijáratig, ahol a küldetés véget ér.

Opcionális: Sapphiront, a kék sárkányt kell legyőznünk. Egy osztag teljesre fejlesztett pókkal a hősök mellett el is indulhatunk, és ha ügyesek vagyunk, veszteség nélkül megússzuk. Sapphiron legyőzése után jön egy kis meglepi, Arthas feltámasztja a sárkányt, aki ezután a mi oldalunkon harcol. Ezt mindenképpen érdemes kihasználni, ugyanis kegyetlenül erős, és legyőzése után rengeteg varázstárgyat kapunk, melyeket érdemes Arthas-szal felvenni, mivel gyengül, nagy szüksége van rá.

Chapter Six: Dreadlords Fall

Sylvanas meglepetésszerű támadást mér Detheroc és Garithos bázisára. Az ellenséges erők 8 percig alszanak, addig garázdálkodhatunk. Az elején gyorsan gyúrjunk rá a Ghoulokra és küldjük őket erősítésnek a hősökhöz. Az épületekkel ne foglalkozzunk, gyorsan öljük meg az egységeket, amíg alszik a bázis, kezdjük az Élőhalottakkal, hiszen ők az erősebbek. Készüljünk fel, mert ha letelik a 8 perc, rögtön elkezdenek támadni. Ha Detheroc bázisával végeztünk, Garithos bázisa már nem lehet gond.

Opcionális: Nincs.

Chapter Eight: A Symphony of Frost and Flame

Nem véletlenül a legutolsó küldetés a játékban, piszok nehéz. Az egész amolyan domination jellegű, a négy obeliszket kell uralmunk alá venni és aktiválni, majd meg is védeni, hiszen Illidan bármikor visszafoglalhatja. Rögtön az elején tisztítsuk meg az aranybányát a nagáktól és építsük fel a bázisunkat. Gyűjtsük sereget: egy osztag pók a hősök mellé, és induljunk el elfoglalni az első obeliszket, amelyik legközelebb esik hozzánk. Itt egy aranybánya is lesz, telepedjünk le itt is és védjük be ezt az obeliszket, hogy Illidan semmiképpen se tudjon nyerni. Vigyázzunk, mert nagyon erős támadások fognak érkezni. Az első osztagunk mellé gyártsunk még egy ilyen felállású csoportot is: 4 Obsidian Statue + 8 Crypt Fiend. Ha megvan ez a két osztag, elindulhatunk, és szépen lassan elfoglalhatjuk a 4 obeliszket. Mindegyiket védjük be, legalább annyira, hogy feltartsa Illidant addig, amíg oda nem érünk a sereggel. Jó hír, hogy Arthas végre fejlődik, hamar eléri a 10-es szintet. Ha mind a négy obeliszk a miénk, megnyertük a játékot, és jönnek a filmek, valamint az idióta stáblista.

Tippek-trükkök

Most pedig jöjjenek tippek-trükkök-taktikák minden fajhoz vegyesen, éppen olyan sorrendben, ahogy eszembe jutnak :-).

Human

Apróság ugyan, de mégsem annyira apróság, hogy az Emberek az egyetlen nép, ahol a parasztok tudnak segíteni egymásnak az építkezésben. Használjuk ezt sűrűn, főleg akkor, ha éppen farmhiányban küszködünk, vagy ha gyorsan kell védelmeket felhúzni. Ne feledjük, hogy a gyors farmépítésre nagy szüksége van az embereknek, hiszen a farmok csak 6 kaját szolgáltatnak.

Ha már szóba jöttek a védelmek, akkor erről is ejtsünk egy-két keresetlen szót. Javasolt az első sorba Guard Towerket, mögéjük pedig Cannon Towereket telepíteni. A kiegészítővel bejött az Arcane Tower, ami nem sebez túl sokat, viszont gyorsan lő, de ami fontosabb, a támadása manát pusztít ellenségtől. Egy-két darab ilyen elég is a védelembe, viszont ha támad az ellenség, rögtön irányítsuk a tornyokat a hősére, így nem lesz manája varázsolgatni. A másik fontos dolog, hogy tud felderíteni. Ugyan sok idő, míg feltöltődik, mégis remekül felderíthetjük vele az ellenség vélt tartózkodási helyeit.

A Spell Breaker nevezetű új egység ugyancsak hasznos dolog, hiszen amellett, hogy elég korrekt életereje, sebzése és páncélja van, a támadása ugyancsak manát pusztít, valamint a két varázslata is kiűnően használható. A Control Magic-kel átvehetjük az iráyítást az ellenfél által megidézett lényeken, míg az automatikus Spell Steal varázslatával a ránk rakott negatív buffokat (varázslatok) átteszi az ellenségre, és az ellenség pozitív buffjait átrakja a mi egységeinkre. Hasznos egység, mindenképpen legyen a csapatban pár darab!

Sorceress csakugyan kell a csapatba, és az élettöltés mellett párat tegyünk át Inner Fire-re. Ez megnöveli egységeink sebzését és páncélját, így előnybe kerülünk. Hogyha ügyesek vagyunk, akkor a Sorceress-szel akár az ellenség egységeit birkává is változtathatjuk. Ehhez persze nagyon észnél kell lenni csatában, de ha tudjuk alkalmazni, akkor azt mindenképpen a legerősebb egységeken tegyük (hősökre nem hat).

A Dragonhawk Rider szintén új egység, és nagyon hasznos tud lenni. Az Aerial Shackles-szel pillanatok alatt szétszedünk bármilyen légi egységet, a Cloud pedig lebénítja a védelmeket. Mondanom sem kell, hogy támadásnál ez milyen hasznos.

Fejlesszük ki az épületek erejét és páncélzatát. Maximumon eszméletlen sok életük és hatalmas páncéljuk lesz, ami nagyban megerősíti a védelmeket és hosszú percekre leköti a támadókat, amíg mi tevékenykedhetünk.

Hősök terén mindenképpen az Archmage a legjobb kezdőhős, ugyanis a Water Elementállal könnyen lehet creepelni (a semleges egységek a pályán). Álljunk be kis csapatunkkal, idézzük meg a Water Elementált, küldjük előre és kész, jó eséllyel emberveszteség nélkül megússzuk a dolgot. Második vagy harmadik hős nyugodtan lehet a Blood Mage, ugyanis a Flame Strike eszméletlenül erős tömegirtó, együtt használva az Archmage Blizzardjával még jobb a hatás.

Orc

Az Orkok sokáig a leggyengébb faj volt, a kiegészítővel azonban sokat erősödtek. Megkapták új egységként a Troll Batrider-t, aki a védelmek és épületek elpusztításában jeleskedik Liquid Fire nevezetű képességének aktív használatával. Ez egy passzív skill, szóval, ha támadunk vele, automatikusan használja, nem kell nekünk nyomogatni. Ha rádobja ezt egy épületre, az először is hatalmas sebzést szenved, aztán elkezd égni, és ez további sebzést okoz. Ráadásul, amíg tart a Liquid Fire hatása, javítani sem lehet az adott épületet. Ezen felül pedig ott az önmegsemmisítős kamikáze képessége, amivel pillanatok alatt szétszedhetjük a ránk támadó ellenséges légi egységeket.

A másik új egység sem kevésbé hasznos. A Spirit Walker, mint a legtöbb új egység a kiegészítőben, egy anti-caster egység, magyarul az ellenséges varázslók szívatására és saját csapataink mágiával történő segítségére szolgál. A Spirit Linkkel összekapcsolhatjuk pár emberünket, és ezután egy kis ideig, ha az egyik sebzést szenved, az megoszlik az összekapcsolt egységek között. A Spirit Walker tud etheral (anyagtalan) lenni, használjuk ezt, ha veszély van, mert így csak a magic sebzéssel tudják bántani. Ha viszont azt akarjuk, hogy támadjon, akkor tegyük vissza tauren formába. Ráadásként pedig egy elhalt Taurent vissza tudnak hozni az életbe, ez sem egy haszontalan képesség.

Használjuk előszeretettel a Witch Doctort és a Shamant! A doktor legjobb képessége a Healing Ward, amit ha lerakunk, egy nagyobbacska körzetben minden barátságos egységre hat. Csatában pár ilyen a frontra nagyban hozzájárul a győzelmünkhöz. A Shaman Bloodlust képessége az, ami megér még egy misét. Szerencsére automatikus, így nem kell nekünk bíbelődni vele, automatán felturbózza a barátságos egységek támadási és mozgási sebességét.

Fejlesszük ki a tüskéket az épületekre! Ezzel hatalmas veszteségeket okozhatunk a közelharcos támadóknak, és alaposan lefogja az ellenséget. Az Ork védelmi épület az egyik legerősebb, mert gyorsan elkészül, korrekt sebzése van és nagyon gyorsan lő, viszont a kiegészítőben gyengítettek rajta, most alapból Heavy Armorja van, a Fortified helyett, és ezt csak egy fejlesztéssel tudjuk visszaállítani.

Nagyon kedvelt kezdőhős lett a Shadow Hunter, akinek a gyógyító sugarával végre az Orkoknak is lehetősége nyílik arra, hogy gyógyítsa a tier 1-es (első szintű főépületnél gyártott) egységeit. Ezzel jelentősen könnyebb az elején expelni, így mindenképpen használjuk ezt a hőst. Emellé a hős mellé kiváló a Far Seer, a Chain Lightning varázslatával, mint tömegirtó, és a Tauren Chieftain az Endurance Aurával.

Undead

Az Élőhalottak az alapjátékban is erősek voltak, most azonban még talán javultak is, bár a többi faj is sokat erősödött. Új egységük az Obsidian Statue, ami véleményem szerint a legjobb új egység a kiegészítőben. Egy ilyen szobor 12 barátságos egység életét vagy manáját tudja tölteni egyszerre (!), szóval egy Élőhalott seregbe elengedhetetlenek ezek az eszközök. Ebből alakítható át a másik új egység, a Destroyer, ami egy igen érdekes varázsló légi egység. Alapból a manája elég rohamosan fogy, anélkül, hogy bármit csinálnánk vele. Ezzel sajnos nem tudunk mit csinálni, használnunk kell a képességét, mellyel a saját egységünktől tudunk manát elszívni, így aktiválhatjuk az Orb of Annihilation nevű képességét, mely plussz húsz sebzést biztosít a Destroyernek.

Az Élőhalottak csak a kipusztult talajon, a Blight-on tudnak építkezni, így a sima Warcraft 3-ban igen sok megkötésük volt építkezés területén. A Frozen Throne-ban a saját készítésű boltban lehet vásárolni egy tárgyat, ami egy helyre Blight-ot rak, így egy kicsit �mobilabban� tudunk építkezni. Itt érdemes megjegyezni, hogy az Élőhalott egységek a Blight-ra állva gyorsabban regenerálódnak.

A kiegészítővel nagyon megerősödtek a Crypt Fiendek. Először is medium armorjuk lett, és hármasra kifejlesztve nagyon jól sebeznek és sok páncéljuk lesz. Tehát a Necromancerek mellé most sok Crypt Fiend kell gyártani, összesen 4 darab Obsidian szoborral gyógyításra állítva, és kész az ütőképes sereg. Ezen felül a pókok le tudják szedni a légi egységeket a földre, a Web képességükkel, a Burrow-val pedig a Starcraft Zergjeihez hasonlóan el tudják ásni magukat, nagyon gyors életerő-regenerációhoz jutva ezzel.

Az Élőhalottak létfenntartó épülete a Ziggurat, amit bármikor átalakíthatunk Spirit Towerré (azaz csak akkor, ha van Graveyardunk). Ezt a lehetőséget használjuk ki, hiszen Zigguratot amúgy is kell gyártanunk, ha meg már van, egy kis pénzmaggal védelmet is csinálhatunk belőlük. A kiegészítővel bejött a Nerubian Tower, ami alig sebez valamit, de legalább lefagyasztja az ellenséget, amivel lassítja a mozgását. Sokat nem ér, de azért 1-2 darab elfér a Spirit Towerek mellett. Előny, hogy nem kell hozzá Graveyard.

Kiváló kezdőhős lehet az újonnan jött Crypt Lord, ugyanis már első szinten is nagyon erős, az Impale pedig nagyszerű tömegirtó. Később a Spiked Carapce fejlesztésével ez a hős rengeteg páncélhoz jut, ráadásul 35%-ot visszaad a sebzésből a közelharci támadóknak. Másik két hősnek a Dreadlord és a Lich ajánlott, szintén tömegirtó képességeik miatt: a Dreadlord Carrion Swarmja, és a Lich Frost Novája nagyon jó skillek. De megfontolható a Death Knight is, hiszen a hatos szinten feltámasztott egységei immáron sérthetetlenek!

Night Elf

A profi játékosok (többek között a híres Tillerman) kedvenc faja a Night Elf. Az alapjátékban elsősorban a hit & run (üss és fuss) taktikát lehetett vele eredményesen alkalmazni, most azonban egy olyan új egységet kaptak, ami körülbelül egy gleccser sebességével mozog. Panaszkodtak is a játékosok, hogy a változtatásokkal a fajok egyre inkább kezdik elveszteni egyéniségüket. Mindenesetre gondolom kitaláltátok, hogy a Mountain Giant-ről van szó, ami egy jó egység, csak megfelelően kell használni. Először is alapból 1400 élete van, rohadt sokat sebez, viszont nagyon drága és 7 helyet foglal, és a fejlesztései nélkül nem sokat ér, úgyhogy mindenképpen kutassuk ki neki a Hardened Skint és a Resistant Skint így szinte sebezhetetlenek. Kettő darab ilyen elég a csapatba, az íjászok és a Dryadok mellé, hogy lekössék az ellent, erre való a Taunt nevezetű képességük is, amivel minden környező ellenséges egységet maguk ellen uszítanak. Aztán ott van még a War Club, amivel egy fát lehet kitépni, hogy az óriás aztán fegyverként használhassa. Ettől Siege támadása lesz, és a sebzése is megnő egy kicsit, de csak 15 ütés erejéig hat.

A csapatba mindenképpen kellenek Kimérák, lehetőleg minél több. Ugyanis, amellett, hogy nagyon erős és egyszerre több egységre ható támadása van, az épületeket is pillanatok alatt szétszedi a Corrosive Breath-szel. Arra azért figyeljünk, hogy nem tud légi egységeket lőni, így feltétlen támogatásra szorul.

A Night Elfek létfenntartó épülete a Moon Well, ami újra tudja tölteni az egységeink életét és manáját. Az alapjátékban sajnos nagyon sok idő volt, míg újratöltődött, a kiegészítőben viszont a Well Spring fejlesztés után töltődik mind állat. Érdemes őket egy sorba telepíteni, így csak előttük végig kell menni az egységeinkkel, és fel vannak töltődve. Ha a hősünk kijön, vagy bármelyik olyan egység, aminek gyorsan mana kell (Druid of the Claw), vigyük őket rögtön a Moon Wellek közelébe.

A Frozen Throne-ban minden Ancient épület letelepítve is tud ütni! Ezzel és a Moon Wellek gyors töltődésével már nem lehet lerusholni (gyors játék eleji letámadás) a Night Elfeket, most már sokkal inkább ők tudnak rusholni.

Hősök terén is hozott változást a kiegészítő, az eddig kizárólagos első hősként használt Demon Hunter mellett remek választás a Warden is. Csupán egyéni preferencia kérdése, hogy melyiket választjuk, mindkettő kiváló kezdőhős. Míg a Demon Hunterrel először az Immolation-re kell tenni, a Wardennel dönthetünk a Shadow Strike és a Fan of Knives között. Míg előbbivel egy adott ellenfelet tudunk gyorsan kicsinálni, utóbbi viszont remek tömegirtó. Második és harmadik hős a Priestess of The Moon és a Keeper of the Grove legyen. A papnő erős aurája miatt kell, mellyel plussz sebzést ad minden barátságos távolharcos egységnek, és a hatos szintű képessége, a Starfall is nagyon fontos, csaták kimenetelét döntheti el. A Keeper of the Grove-nak több használható és használandó képessége is van: aurája, mellyel az ellenséges közelharcos egységek minden ütés után visszasebződnek, az Entagling Root, mellyel földbe gyökerezi és sebzi az ellenséges egységeket (hősökre is), és a Force of Nature, mellyel egy kisebb területnyi fából elő Enteket kreál. Nem hagyhatjuk figyelmen kívül a hatos képességét, a Tranquility-t sem, mellyel a közelben álló barátságos egységek életerejét tölti.

Végszó

Remélem sikerült pár értékes tanáccsal szolgálnom mindenkinek, használjátok őket egészséggel. Mindenképpen ajánlom, hogy vigyétek végig az egyszemélyes hadjáratot, mind a simát, mind pedig a Frozen Throne-t, mert egy ilyen fantasztikus történetről kár lemaradni. Ha pedig végeztetek, irány a battle.net, vagy a hálózatos játék, hiszen a Warcraft 3 legnagyobb erényei itt nyilvánulnak meg. Ezt az alkalmat szeretném megragadni, és még egyszer gratulálni a Blizzard-nak, egy fantasztikus játékot hoztak létre. Az Ork Vezér, Thrall szavaival búcsúznék: Lok-tar-o-gar, és jó játékot!

InGen

Kapcsolódó cikkek

10.
10.
Kael
itt vannak a kódok:







iseedeadpeople - teljes térkép

allyourbasearebelongtous - gyors győzelem

somebodysetupusthebomb - gyors vereség

thereisnospoon - végtelen mana

whosyourdaddy - sérthetetlenség

warpten - gyorsabb épület és egység építés

iocainepowder - gyors rombolás

whosyourdaddy - isten mód

keysersoze - 500 aranyat kapsz

keysersoze * - * mennyiségű aranyat kapsz

leafittome - 500 fát kapsz

leafittome * - * mennyiségű fát kapsz

greedisgood - 500 fát és 500 aranyat kapsz

greedisgood * - * mennyiségű fát és aranyat kapsz

pointbreak - food limit eltávolítása

strengthandhonor - megszünteti a pálya elvesztésének feltételeit

itvexesme - megszünteti a pálya megnyerésének feltételeit

somebodysetupusthbomb - azonnali vereség

allyourbasearebelongtous - azonnali győzelem

whoisjohngalt - gyors kutatás

sharpandshiny - minden max-ra lesz fejlesztve

motherland x y - ugrás az y faj, x-edik pályájára

iseedeadpeople - fog of war (köd) eltávolítása

synergy - bármit lehet fejleszteni

thedudeabides - gyors varázsolás egymás után

riseandshine - reggel lesz

lightsout - este lesz

daylightsavings * - * óra lesz
9.
9.
Kael
a kód már nem kell

megvan
8.
8.
Kael
ja és légyszi ide válaszoljatok :wodka121@gmail.com
7.
7.
Kael
#3: hova kell írni a halhatatlansági kódot?
6.
6.
Kael
hova kell írni a halhatatlansági kódot?
4.
4.
pover
Cs all,

valaki +tudná adni a warcraft3 the frozen toner telepítő kóggyát plz??
3.
3.
Anti93
Tegyel fel Lan tippeket plz?! amugy a kod a halhatatlansaghoz:

whosyourdaddy
2.
2.
szomorú
zivatar tudod a 3hoz a halhatatlansági kódot???

1.
1.
Zivatar
hogy lehet letölteni???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...