Hour of Victory

  • Írta: Daks
  • 2007. február 14.
Link másolása
Három sors. Három idegen. Három hős. Három végzet. Egy változás előtt álló világ. Egy cél. Hour of Victory – a győzelem órája.
„Katona vagyok, ez az én világom. Itt nincs semmi szép. Itt csak fájdalom van. Itt csak halál van. Minden egyes perc egy évnek tűnik, és minden év egy évszázadnak. Ez háború, de nem félek. Innen csak a halál a kiút. Nem érzek bűntudatot, nincs lelkifurdalásom. Gyilkolni jöttem, győzni jöttem. Mostantól minden pillanat, minden másodperc és minden perc egyre közelebb visz minket a győzelem órájához." És a nagy finálé: „Uraim, figyelmet kérek. Elérkezett a pillanat, melyre már oly régóta vártunk. Itt az idő, hogy eldöntsük, miképp teszünk pontot ennek a hosszú és véres háborúnak a végére. Most az egész világ egy pontra koncentrál, magukra. A győzelem egy karnyújtásnyira van, ne okozzanak nekem csalódást. A ma délután úgy fog bevonulni a történelembe, mint a győzelem órája. Az amerikai hadsereg és a Szövetségesek dicső győzelmének órája. Ez az Hour of Victory."


Akár egy novellát is írhatnék cikk helyett, de azt hiszem ennyi éppen megteszi, hogy kellő hangulatot kölcsönözzön az előzeteshez. Térjünk is rá akkor rögtön magára a játékra, az Hour of Victory-ra. Amint azt a korábbi képekből és hírekből megtudtuk, a Midway és a New Jersey központú nFusion új közös gyermeke egy második világháborús FPS lesz, kizárólag Xbox 360 konzolra gyártva. A megjelenésről a piac jelenlegi legjobb és legmodernebb motorja, az Unreal Engine 3.0 gondoskodik, az a tény pedig, ami az Hour of Victory-t egyedivé teszi, nem más mint, hogy három, teljesen eltérő karakter tulajdonságait kell kihasználnunk a Szövetséges csapatok győzelemre segítéséhez. Hogy ki ez a három karakter? Három egyszerű katona, vagy tán három hős? Három super-soldier? Akárhogy is nevezzük őket, a sorsuk a mi kezünkben van!


Ambrose Taggart őrnagy, OSS tiszt az amerikai hadseregben. Szakterülete a lopakodás és a szabotázs. Csendes gyilkos, nem szeret nagy zajt csapni, kedvenc fegyvere a kés. Előszeretettel bújik meg az árnyékban, példátlan ügyességgel lopódzik be az ellenséges területekre, mesterien veri át ellenfeleit. Hidegvérű gyilkos, aki még azelőtt támad, mielőtt meghallanák őt. Ő a második világháború Sam Fisher-je. William Ross hadnagy a brit SAS kommandó, közismertebb nevén a Zöldsapkások oszlopos tagja. Ő igazi nehézkatona, a háború kimenetelét az elszórt ólom mennyiségarányában látja. Hű társa a brit hadsereg szabványosított golyószórója, kedveli a face-to-face erőpróbákat, a kirívóan magas állóképessége és fájdalomtűrése pedig igazi terminátorrá avanzsálja. A trió harmadik tagja Calvin Blackbull őrmester, mesterlövész az amerikai „rangereknél". Fürge, jól helytáll a legzordabb körülmények között is, és természetesen mesterien bánik a sniper puskával. Távolugró múltjának köszönhetően macskaként ugrál a háztetőkön, remek kondíciója lévén pedig olyan helyekre is fel tud mászni, ami az egyszerű közkatonáknak elérhetetlen.


A három főszereplő egész Észak-Afrikát és fél Európát küldetésről-küldetésre járja be, hogy Szövetséges csapatokkal a sarkukban sorra döntsék meg Hitler csapatainak állásait. Taggart-ra és Sam Fisher-re visszatérve még megemlítenénk, hogy a Splinter Cell-ben látottakhoz hasonlóan egy ikon fogja majd mutatni, mennyire vagyunk láthatóak az ellenség számára. Az akciók során oda lehet lopózni az ellenség háta mögé, majd úgy elvágni a torkát, hogy egy hang se hagyja el a száját. Ha messze van a célpontunk, akkor el is tudjuk majd dobni a kést, ha pedig melegszik a helyzet, akkor a hangtompítós STERN géppisztoly segítsége is jól jöhet.


Egy küldetés során kétszer válthatunk majd karaktert, úgyhogy ügyesen kell taktikázni, különben könnyen elbukhatjuk a feladatokat. A pályák különben teljesen a három karakterre lesznek majd szabva: mindenhol található majd több, Taggart-nek tetsző alternatív útvonal és rejtekhely, Blackbull-nak kialakított, csipázásra alkalmas padlás, de persze Ross sem fog majd unatkozni, hiszen bármelyik téren és utcán előveheti majd kedvenc gépágyúját. Aki tehát attól tart, hogy nem lehet majd jól kihasználni a három eltérő tulajdonságú embert, azt már most megnyugtatnánk: a designerek elsődleges feladata, hogy mindenki érvényesülni tudjon a pályákon.


Apró érdekesség, hogy mindhárom fickó tud majd vezetni. A használatra váró járművek közt ott figyel majd a jó öreg Tigris tank, a Sherman, a háború egyik szimbólumává vált Jeep, de még a nácik kedvelt terepjárója, a Kubelwagon is. „Ha meglátsz egyet, simán beleugorhatsz, és már vezetheted is" – nyilatkozta nem régiben a Midway. Hasonlóan a Battlefield 1942-höz, itt is a mi kezünkben van a választás: vezetsz, vagy gyalog mész a frontvonalba.


A játék idén nyáron fog megjelenni, a fejlesztések pedig igen jól haladnak. A fejlesztők saját bevallása szerint még jó sokat kell dolgozniuk, hogy élvezhető frame-rate értéket produkáljon a játék, de a pályák többsége, azok textúrázása, és a fényeffektek már készen vannak. A látványra nem lesz panaszunk, hiszen a Blacksite: Area 51 és az Unreal Tournament 3 esetében is kellő előzetest kaptunk, hogy mire is képes a Midway és az Unreal Engine 3.0 páros. A mesterséges intelligencia állítólag verni fogja a többi második világháborús játék katonáinak IQ-ját, a karakterek valósághű animációjáról pedig a ragdoll implantátum gondoskodik majd. Az Hour of Victory-ban természetesen lesz majd multiplayer is, úgyhogy az Xbox Live szolgáltatás itt is kihasználásra kerül. Maradjatok velünk, hiszen a következő hetekben / hónapokban várhatóan nem kevés médiaanyag fog megjelenni a játékról!

1.
1.
DON GONDOCS
Mért nem készült teszt erről a fantasztikus játékról? :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...