Analóg karral jön a Nintendo 3DS?

  • Írta: fojesz
  • 2010. március 24.
  • Hír
Link másolása
A Nintendo 3DS tegnapi bejelentése után elárasztották a világhálót a találgatások és a szakértői vélemények - összeszedtük egy csokorba a legérdekesebbeket!
A Nintendo 3DS tegnapi bejelentése után elárasztották a világhálót a találgatások és a szakértői vélemények - összeszedtük egy csokorba a legérdekesebbeket!

Fontos megjegyezni, hogy az alábbi információk nem hivatalosak, jórészt szakértők feltételezéseit és meg nem erősített pletykákat tartalmaznak. A Nintendo szűkszavú volt a tegnapi bejelentés során, mindössze a szemüveget nélkülöző 3D-s megjelenítésről és a korábbi DS-játékokkal való kompatibilitásról tett említést. Az is kiderült, hogy a 3DS még az idei üzleti évben - 2011 márciusa előtt - boltokba kerülhet Japánban, illetve, hogy az E3-on óriási infóbombára számíthatunk - mint utóbb kiderült, a sajtó akár ki is próbálhatja majd az új konzolt.

De hogyan lehetséges szemüveg nélkül a térhatás elérése? Kezdjük az alapvetéssel: miután szemeink között van némi távolság (InGent idézve: "jobb esetben"), azok két különböző képet küldenek az agyunk felé, amiből az összerakja az általunk ténylegesen érzékelt háromdimenziós változatot - ezt használja ki gyakorlatilag az összes 3D-s technológia, s ezen az úton indulhatott el a Nintendo is.

Két japán üzleti lap, a Nikkei és az Asahi lehozott néhány új információt a 3DS-szel kapcsolatban: állításuk szerint a gép térhatású megjelenítője a Sharp-féle látószög-korlát elven fog működni. Nagytestvérünk, a HWSW már többször írt a módszer lényegéről: a parallax barrier "olyan mikrooptikai alkatrészek összessége, amelyek segítségével elválaszthatóak a jobb és a bal szembe jutó fénysugarak, így azok külön-külön, a számukra létrehozott tartalomból teljes, háromdimenziós képet alkothatnak." A japánok tudni vélik még, hogy a 3DS a konzol testének döntögetésével is irányítható lesz, illetve helyet kap majd rajta egy analóg kar, és a beépített rezgés-funkció sem marad el.

Egy szakértői vélemény a Philips kétéves technológiájához hasonlóra tippel. Eszerint  előfordulhat, hogy a 3DS kijelzői picit homorúak lesznek, amelyek a millió pixelt millió irányba szórják szét - ráadásul minden képből két változat lesz a szemeink miatt. A technológia pont passzol egy kézikonzolhoz, a tökéletes élményhez ez esetben ugyanis nem szabad túlságosan elfordítani a fejünket, illetve túl közel hajolni a képernyőhöz, mert akkor megszűnik a 3D-s látvány. Mindehhez egyébként feltétel lenne a Nintendo részéről, hogy megkétszerezzék az alsó kijelző felbontását és a gép teljesítményét is duplázni kellene, miután a 3DS-nek így elvileg mindent kétszer kellene megjelenítenie (vesd össze a GameCube-szintű teljesítményről szóló pletykákkal).

Ez a módszer több különböző szögből (persze bizonyos korlátokkal) nézve is tényleg térhatású élményt ígér, nem úgy, mint a DSiWare "kamu 3D-s" játéka, amely a kamerán keresztül érzékelte a konzol elmozdítását és jelenítette meg a képernyőn gyors számolás után az elfordított játékteret. A baj ezzel az, hogy nem lesz olyan érzésünk, mintha a képernyőről le akarna valami mászni, csupán a játéknak lesz egyfajta mélysége.

A Philips-féle módszer ráadásul viszonylag olcsó, Michael Pachter elemző szerint is a 3DS körülbelül annyiba kerül majd, mint a DSi XL.

A játékfejlesztőket megosztotta a 3DS bejelentése. A Blitz Games fejese, Andrew Oliver szerint a konzol izgalmasnak ígérkezik, a térhatású élmény egészen új lehetőségeket tartogat mind a fejlesztők, mind a játékosok számára. Ő valószínűbbnek tartja a Sharp-féle megoldást, ahol akár az is lehetséges, hogy kikapcsolhatjuk a 3D-s funkciót, így kétdimenziós kép is tökéletesen megjeleníthető lenne. A Q Entertainment producere, James Mielke viszont nem örült annyira: szerinte a Nintendo legújabb gépe is csak a konzolgyártónak hoz majd pénzt, a külsős fejlesztők nem fognak tudni üzletileg sikeres játékot kidobni rá.
8.
8.
Neptunusz
Szerintem sok játék van DS-en ami élvezhetőbb mint a PSP-s játékok többsége
7.
7.
fojesz
#4: Szerintem a Super Mario Bros két kijelzőn.



#5: A Tegra egyáltalán nem biztos, csak pletyka volt.
6.
6.
doomSbloom
#4: látod ez a lényeg: a psp csak egy lebutított konzol, a ds-ben meg van fantázia:)
5.
5.
zola2000
4: szerintem nagyobb élmény dsen a dragon quest mint pspn a gta :)



Mellesleg az nvidia tegra (ami a 3dst fogja hajtani) a pspnél kb háromszor erősebb...
4.
4.
Kelcsi66
LOL... A PSP már 5 éve eljutott erre a szintre... De gratula Nintendo :) Igazán profi munka, fél évente jön új DS, PSP-ből meg évente, de a PSP többet ér... Nem tudom melyik a jobb, PSP-n tolni LCS / VCS-el, ami dettó ugyanaz, mint anno a PC-s GTA-k, 3D-s stb... vagy pedig Super Mario Bros kétkijelzőn... :) Elvan maradva a Nintendo...
3.
3.
Drider
Nem a gyorsulásérzékelő fogja érzékelni az elmozdulást?
2.
2.
Mathia$
ez eddig mind nagyon jól hangzik, remélem hamarosan megtudjuk a gép műszaki adatait és teljesítményét, hogy tudjuk milyen gamekre számítsunk.
1.
1.
pepsus
Meg mindig nem tartom 1 nagy durranasnak :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...