Test Drive Unlimited 2 - Hawaiitól Ibiziáig

  • Írta: ATi0021
  • 2010. április 5.
  • Hír
Link másolása
A Hawaii-szigetektől Ibizáig - ez a Pelaaja magazin legfrissebb előzetesének címe, melyből az is kiderül, hogy az új Test Drive még több vezetést ígér a játékosoknak.
A Hawaii-szigetektől Ibizáig - ez a Pelaaja magazin legfrissebb előzetesének címe, melyből az is kiderül, hogy a Test Drive Unlimited 2 még több vezetést ígér a játékosoknak.

A Test Drive-sorozat idén újabb résszel jelentkezik a 2006-os Test Drive Unlimited után. Az első játékot jól fogadta mindkét fél, a média és a játékosok is. A a Hawaii-i Oahu szigeten játszódó első rész, mely keresztezte az MMO és a sandbox elemeket, még mindig néhány ezer aktív játékost vonz.

A TDU2 célja, hogy minden még nagyobb és még jobb legyen, így több mint kétszer annyi tartalom került bele, mint az első játékba, emiatt a fejlesztése is tovább tartott. A vezetési stílus teljesen megújult és úgy tűnik, az egyes autók között nagy eltérések vannak. Még nem volt alkalmunk saját kezűleg kipróbálni a játékot, szóval nehéz bármit is mondani a vezetési modellről.

A korai verzió, amit megmutattak a médiának, Ibiza szigetén játszódott, ahol sok eltérés van méretben és felépítésben a tengerparti, a falusi és a hegyi utak között. A hatalmas sziget műholdas képek alapján lett lemodellezve, akár az első játék; ehhez társulnak városok és falvak és ismételten 1000 kilométernyi út. A kiépített utakon túl számos további, rejtett off-road útvonal van, ahol kincseket találhatunk - ilyenek a rejtett autók és tapasztalati pontok.

A vezetés nyújtotta érzés a legjobb, ez alapján a játék tökéletes volt, amikor a producer bemutatta nekünk a programot  a napsütött Ibiza utcáin kóborolva egy kabrióval. Ez alkalommal együtt autózhatunk barátainkkal, aki másodlagos pilótaként adhat tanácsokat is, de lesz dinamikusan változó idő és időjárás is. A napszakok a szerverektől függően változnak, egy nap nagyjából 2 és fél óra, amit a játék fényei nagyszerűen adnak vissza. Az időjárás befolyásolja az autók irányítását.

Az első TDU eléggé egyhangú egészen a végéig, mert a fő cél az egyre több pénz és autó gyűjtése volt. Ez alkalommal már lesz kiterjedt tapasztalat- és szint-rendszert, mellyel új tartalmakat oldhatunk fel. Négy típusú tapasztalat-kategória alapján szerezhetünk pontokat: versenyzés, gyűjtés, keresés és közösségi tevékenység más játékosokkal. A sorozatosan végrehajtott mutatványokért is kapunk pontokat, ilyen például amikor őrült módjára vezetünk, driftelünk, miközben elkerüljük a fogalomban részvevőket. Természetesen a pénznek most is fontos szerepe van, de ezúttal a játékot ösztönözve van, hogy ne ragadjon le csak a versenyezésnél.

Szabadulás a menüktől

A folytatásban nagyobb szerepet kapott a közösség. Ezúttal a játékosok saját karakterrel rendelkeznek, melyet használhatnak Ibiza bejárására, a boltokban, akárcsak a PlayStation Home rendszerben. Így próbálják megszabadítani a játékost a menüktől: jó példa az unalmas multiplayer lobby menü, melynek környezete újra lett tervezve, így a verseny kezdete előtt a terep bejárható, beszélgethetsz másokkal vagy közelebbről is szemügyre veheted ellenfeleid autóit. Az autókereskedésben megtekintheted éppen érkező kocsid - akár belülről is. Az autó belsejéből irányítható funkciók bámulatosan részletesek, melyek között megtalálható a nyitható ablakok és a kabrió tetőirányító. A kereskedésben más játékosokkal is találkozhatunk, akikkel kommunikálhatunk, beszéddel vagy eltérő gesztusok használatával.

Az autó átalakítása a folytatásban sokkal fejlettebb lett, így már van matrica szerkesztő, mely kinézetre és működésre is a Forza Motorsportban látottra hasonlít. Továbbra is átalakíthatjuk autónk belsejének színét, mely még személyesebbé teszi autónkat. A verdánk horpadások és karcolások áldozatául is eshet, de a törés nincs hatással az irányíthatóságra.

Technikailag a játék simán futott, mégis hónapok vannak még a megjelenésig. Az első részben is meglevő briliáns ötletek, mint a verseny elkezdése bármikor, bárhol, bárkivel vagy a teleportálás a már feloldott útra, a folytatásban is megmaradt, persze ezek működése felgyorsult. Grafikát nézve úgy tűnt, hogy az még nincs befejezve, kivéve a bámulatos autóbelsőket és a hatalmas látótávolságot, de az új kamera rendszer és a jobb motorhangok minősége is rendkívül meggyőző volt.

Az új játékmódokat nem akarták ezen a ponton még felfedni, de a készítők igyekeztek meggyőzni minket, hogy az offline játékosokról sem feledkeztek meg. Lesz sok új tartalom és egyfajta sztori is. További információ a következő hónapokban fog érkezni.

Hírnév és becsület

A Test Drive klubjai  más MMO-játékok klánjainak felelnek meg. Minden klub saját klubszobával rendelkezik, ahol ejtőzhetünk, játszhatunk mini-játékokkal és természetesen megcsodálhatunk autókat. Ajándékozhatunk pénzt a közös klubkasszába, amit használhatunk a klubszoba frissítésére és ritka autók vásárlására, melyekhez másképp nem lehet hozzájutni. Ilyen például a szuper gyors versenyautó, a Gumpert Apollo is, melyet csak egy klubtag használhat egy időben. Amikor más játékosok meglátnak egy ilyen ritka autóban, már tudni fogják, hogy Te az Elite tagja vagy.

A klubok versenyezhetnek más klubok ellen is, és így szerezhetnek még több pénzt. A klubon belül a tagok is versenyezhetnek egymással, amit és persze sok mást is a játék eredményjelző táblázatban rögzít. A klubszobákhoz hasonlóan, a játékos saját otthonába is meghívhatja baráti közösségét, ahol szintén szabad Home-szerű formában vendégelhetjük meg a hozzánk betérőket. Otthonunk további fejlesztésével,  hozzáférést kapunk további apró kiegészítőkhöz és végre lehet saját jachtunk, melynek megvan mindene a napágytól a jakuzziig.

Figyelnünk kell a TDU2-t, mert egy olyan versenyjáték, amelyben olyasmik vannak, amik más versenyjátékban nem találhatók meg. Az Eden legutóbbi játéka, az Alone in the Dark hatalmas csalódás volt, így kissé bizonytalan vagyok a TDU2-t illetően, de még egyszer megismétlem: az első játék nagyon jó volt, így kétlem, hogy a folytatást elszúrná a stúdió. A Test Drive Unlimited 2 még idén megjelenik PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és PC-re.

Interjú a játék rendezőjével

Miért éppen Ibiza?
Megakartuk változtatni a környezetet és azon gondolkodtunk, mi is lenne a legjobb hely a sorozatnak - itt megtalálható az a bizonyos Test Drive életstílus. Ibiza kiválasztása természetes volt ismertsége és a területe miatt.

Hogyan tudnád leírni a játék vezetési modelljét? Inkább szimulátoros, mint a Forza vagy Gran Turismo, esetleg inkább árkád?
Más játékokkal összehasonlítani elég nehéz, hiszen az említett címekben a versenypályás vezetésre fókuszáltak. Nekünk viszont ennél több dologra is gondolni kellett. Nagyon sok kritikát kapott az első játék vezetési modellje, így építettünk egy teljesen újat a második játéknak. A munka évekbe telt, de most már látható az elért eredmény. Amit még akartunk, az az eltérés a különféle autók között: érdemes megfigyelni, hogy az új motorban az autó jellemzői befolyásolják az irányítást. Szintén fontos volt, hogy az autók vezetése szórakoztató legyen akár több órán át is.

Nőtt az egy időben, egy helyen levő játékosok száma? Az első játékban csak nyolc játékos játszhatott együtt.
Szabad vezetés közben a maximum még mindig 8 autó, de tovább fejlesztettük az algoritmusunkat, így nem lesznek olyan szituációk, mint az első részben ahol egy másik autó csak pillanatra tűnik fel és egyből eltűnik. Séta módban, a boltokban és klubokban legfeljebb 32 játékos lehet együtt egy időben.
15.
15.
AlexSchneider
Ati, koszi a cikket. Erdekes, hogy teljesen atirtak az elso resz iranyitasat, szerintem nem sok gond volt vele, egy jo FF-s kormannyal kifejezetten jol es szimulator-szeruen lehetett vezetni...Na mindegy, remelem jol sikerul, csak nehogy az legyen mint oly sok jatekkal ahol inkabb elrontjak a jo rendszert, mintsem meg jobba tennek..Lasd NFS2 vagy PES2009 es 2010...
14.
14.
hakydakillah
12. én se értem miért nem a cikkek között van, mint Előzetes...



köszi a sok hasznos infót ATi0021 :-)
13.
13.
ATi0021
#12 #13

Köszi szépen az elismerést. ;D
12.
12.
sunstreaker
télleg nagyon jó cikk lett, minden elismerésem
11.
11.
d15a5t3r
Hej de várom már! Biztosan nagyon sokáig elszórakozom majd ezzel a résszel is. Még mindig fent van a gépemen az első része és ha időnként formatálásra kerül sor ez az első játék, ami vissza is kerül!
10.
10.
dzsiádzsó
Nagyon várjuk, remélem az amatőr hibákat is kijavítják, és akkor maximális pontot érdemel.

Pl: az egyben az egyik legnagyobb baki hogy a leszabályozott autók végsebbésségét úgy tekintette mintha annyit bírna a kocsi :D....
9.
9.
gerelysa20
Hú ez de jó lesz. Meg lesz vásárolva.
8.
8.
Gaber1980
7.
7.
Csak 8? NFS Worldben asszem 15 van.
6.
6.
tjames
Ez igen, jó kis szófosásod volt, de Grat!

5.
5.
Ajax
"A a Hawaii-i Oahu szigeten játszódó első rész" sok lett az A
3.
3.
Netsu
Majd ha megjelenik,a boltok polcairól :)
1.
1.
Davidhux
Eztete leszedni hunelehet? XD
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...