Gran Turismo 5 - Vettel és a brutális Red Bull X1

  • Írta: InGen
  • 2010. október 29.
  • Érdekesség
Link másolása
A Gran Turismo 5 fizikai motorja olyan valósághű modellezésre ad lehetőséget, hogy a Polyphony Digital és a Red Bull Racing versenyautó-tervezője, Adrian Newey elkészítették minden idők legdurvább álomautóját. A kizárólag digitálisan létező jármű minden korábbi szuperautó rekordját megdönti.

A Red Bull Racing és a Polyphony gondolata egyszerű volt: mi lenne, ha egy olyan autót terveznének, ahol nem kell figyelni a közúti szabályok korlátozásaira, s nem kell alkalmazkodni egyetlen versenysorozat limitációihoz sem. Vagyis egy olyan verdát, ahol pusztán a technológia képezi a határokat. Így született meg Adrian Newey versenyautó-tervező segítségével a Red Bull X1, ami egy brutális szörnyeteg.


Az együléses, üvegkupolás versenygép a japán sportautókra jellemző biturbó V6-os motorral megy, és egészen brutális, 1483 lóerőt pumpál ki 15 ezres fordulaton, ami mellé egy viszonylag szerényebb, 714Nm-es maximális nyomaték társul 12 ezres fordulat mellett. Mindez társítva a mindössze 545 kilós nettó tömeggel azt eredményezi, hogy az X1 végsebessége 450km/h felett van, s mindössze 1,4 másodperc (!) alatt gyorsul százra, ami papíron ugyan felülmúlhatatlan, de valószínűleg már az emberi test tűrőképességének határait feszegetné, mint ahogy a 8G-s kanyarodás is. Utóbbit egyébként úgy sikerült elérni, hogy ventillátorokkal szívják ki a levegőt a kocsi alól, így minden sebességen elképesztő leszorítóerőt tud produkálni a járgány. Ezt a technológiát egyébként egyszer próbálták használni a Forma 1-ben is, ám FIA gyorsan kitiltotta a dolgot.

A végeredmény persze mindent üt: Sebastian Vettel a suzukai pálya eddigi rekordját 20 másodperccel múlta felül a játékban.


Akit esetleg érdekel a dolog, vagy csak túlságosan unalmas az élete, és nincs hova mennie péntek este, annak bemásolom a sajtóközleményhez mellékelt technikai adatokat:

"X1 Prototype" műszaki adatok:

Méretek

Hossz: 4.75m
Szélesség: 2.18m
Magasság: 0.98m

Tengelytáv: 2.9m
Első nyomtáv: 1.85m
Hátsó nyomtáv: 1.78m

Az autó tömege

Nettó tömeg: 545kg
Bruttó tömeg: 615kg

Motor

3000cm3 V6 Twin Turbo motor (közvetlen befecskendezés)
Maximális teljesítmény: 1106.0kw(1503.8ps)/15000rpm *1483LE
Maximális nyomaték: 714.1Nm(72.9kgf*m)/12000rpm

Felfüggesztés

Aktív felfüggesztés

A ventillátor által előállított leszorító erő

Maximális teljesítmény 9800N(1000kgf), = 1.63G

A szárnyak miatti leszorítóerő a sebesség függvényében/Venturi hatás

100km/h: 1044.7N, (106.6kgf) = 0.17G
200km/h: 4181.7N, (426.7kgf) = 0.69G
300km/h: 9412.9N, (960.5kgf) = 1.56G
400km/h: 16732.5N, (1707.4kgf) = 2.78G

Teszt kalkuláció: kanyarodási G 300km/h-nál

Gumiabroncsra nehezedő nyomás: Egyenlő 4.19G (=Gravitáció 1.00G+ventillátor által előűllított leszorító erő 1.63G+szárny által előállított leszorító erő 1.56G)

Gumiabroncs sűrlódási együtthatója: μ=1.97 (alap μ=2.16, a modell 91,5%-os csökkenést használ nagy terhelés esetén)

Az abroncsokra nehezedő kanyarodási G: 8.25G (4.19 * 1.97)

Gyorsulás

0-100 km/h: 1.4s
0-200 km/h: 2.8sec
0-320 km/h: 6.1sec

Maximális sebesség: 450km/h fölött

17.
17.
Remélem lesz annyira élethű, valóságszerű és annyira fizikai, mint az f1-2010, mert akkor jobb már nem is kellhet :)
16.
16.
NECROSMOKE
Nem semmi ez a masina,de csak álom még 1előre.
15.
15.
Binder
Találtam róla szép kis videjót is...a vége elég beteg...ahogy vissszapakolja kanyar előttt...az a hang...
http://www.youtube.com/watch?v=fw2wEPtwH-w&feature=related
14.
14.
Binder
No korrigálnám magamat, és egyben válaszolok is a kérdésemre...a nov.5 az nov.3, de az is csak lett volna...azaz esetleg december vége a "hivatalos" megjelenés sajnos...de várok türelemmel. Megéri. :)
13.
13.
simon 555
#7: ezt az autot a Red Bull mérnokei segítségével építették meg ugymond "milenne ha" módon.
mivel az autot ugy tervezték,hogy a régi az F1-ben betiltott rendszerek is benne vannak.tehát ezt az autot a valoságban is meg tudnák építeni és ilyen lenne.
12.
12.
Binder
Ha jól értem, akkor ez benne lesz/van a játékban?
A nov5.-ei megjelenés reális még? Amúgy engem nem zavar ha egy játék csúszik (mámint a megjelenéssel) mert inkább csinálják meg rendesen. Az NFS-ek is azé lettek sz*rok, mert minden évben kidobtak egy részt, sokszor csak silány másolatait előző önmaguknak. :(
11.
11.
nasario
#7: http://rob.nu/wp-content/uploads/2009/09/facepalm2.jpg
10.
10.
kevinbutler
#7: Ebbe értelmes volt belekötni.
8.
8.
p.balou
Mi az hogy csak a játékba van? nekem itt áll egy a garázsba :)
Nem gyönge autó.
7.
7.
rapapa
Ennyi erővel berakhatnák a De Lorean-t is, persze a Vissza a Jövőből ismert időgép verziót - the real driving simulator
6.
6.
Jinbobo
Nagyon durván néz ki! De én nem várok a megjelenésig! Letöltöttem a NFS demóját. Nagyon pöpec game, ízig vérig NFS! Azt tuti megveszem!
4.
4.
siedrenn
vajon ha ezt a szörnyet fizikailag is elkészítenék,akkor is ilyen szinte felűlmúlhatatlan teljesítményre lenne képes?
2.
2.
Oliv3r
itt teljes közlemény fordítása egyébként: http://playstationcommunity.hu/note/4428
ez is onnan lett kikopizva...
1.
1.
Top Secret
Áááá ez nagyon üt 450km/h?Már nagyon várom, most végül is mikor jelenik meg?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...