Skyrim - nem sérülnek a fegyverek és a páncélok

  • Írta: zoenn
  • 2011. augusztus 30.
  • Érdekesség
Az egyszeri játékosnak kétségkívül jó hír, de hardcore szerepjátékosok talán rossz néven veszik, hogy a The Elder Scrolls V: Skyrimben nem sérülnek a páncélok és a fegyverek, tehát már nem kell súlyos összegeket elverni a javíttatásukra. Újabb casual fícsör, vagy csak okos könnyítés?

Érdekesen alakul a megjelenésig hátralévő idő a Skyrim esetében. Míg a bejelentés után nem sokkal csak ámuldoztunk a mesés fícsörökön, nevezetesen a sárkányüvöltéseken és a Radian MI rendszer bámulatos képességein, az utóbbi időben a Bethesda finoman adagolja nekünk a nem éppen patinás konkrétumokat a The Elder Scrolls ötödik része kapcsán.

Peter Hines, a fejlesztők fejese a minap Twitter-csatornáján közölte, hogy a játékosok bármikor képesek fegyvereket és páncélokat létrehozni, úgy néz ki, hogy a fő hangsúly ezen van, tehát nem fognak sérülni a játék során, így nem is kell őket kijavítani a helyi kovácsnál drága pénzért. Már a legalapvetőbb RPG-kben sem használhatjuk örökké a csodálatos kardunkat, sárkányölésnél az állat masszív bőre kicsorbíthatja az élét - de nem a Skyrim esetében.

A fejlesztők továbbá megerősítették, hogy a Skyrim Xbox 360-as verziója egyetlen lemezen fog érkezni. Úgy látszik, a programozók jól értenek a tömörítéshez, ami nem csoda, tekintve, hogy 2002-ben mekkora királyság volt már az is, hogy a szintén tekintélyes méreteket megmozgató Morrowind is ráfért egyetlen CD-re.

65.
hedzsooo
#64: ...A 17-es kommentemmel eppen erre probaltam en is felhivni a figyelmet. ^^

En egyetertek veled, de azt elfelejted, h pl. a Gothic 1-2-3-at es a Risen-t sem kedvelik annyira a kritikusok, cikkirok, hajlamosak is megfelejdkezni roluk, hiba van 1 igen massziv rajongoi bazisuk a Piranha-as fantasy RPG jatekoknak, de sebaj. ^^ ;-)
64.
Józsi_Doe
"Már a legalapvetőbb RPG-kben sem használhatjuk örökké a csodálatos kardunkat"

Micsoda? Dragon age 1-2, Risen, Witcher 1-2, Neverwinter 2, - Egyikben sem volt fegyver vagy páncélkopás. Szép kis tartalmi tévedés.
63.
hedzsooo
#60: ...Orulok, h orulsz. Annak is, h irni is megtaultal mar ilyen fiatalon..., mennyi is vagy, 5 multal eppen ? Nagy zseni leszel, komolyan. ;D :-)
62.
Dragonborn
Számomra ez egy remek hír.
61.
mdr88
engem minden egyes játékban érdekel, hogy mennyire részletesen lettek kidolgozva a dolgok (pl.: üvegtörés, FEGYVEREK KOPÁSA...stb.). Ezzel máris oda lett az egyik kis puzzle darab, amit szerintem jobb lett volna, ha a helyén hagynak. K*rvára nem szeretném, ha egy casual szart csinálnának a kedvenc RPG sorozatomból (lásd pl. DA1=OH YESS -> DA2=OKÁDÉK) nem szertném, ha az ES is efféle változáson menne keresztül (bár ennyire azért még nem durva a helyzet). Bár nagy aggodalomra nincs ok, hiszen ami kimarad majd pótolják a modderek.
60.
M.invisible
#59: 30 évesen hogy lehet olyan megnyilvánulásokat tenni, mint a tied... komolyan mondom, 16 éves lányok nem írnak így:D Persze nem b*szogatni akarlak, csak egyszerűen vicces vagy! Megmosolyogtatsz:)
59.
hedzsooo
#28: Detto, voltakeppen kar tenyleg, h kimaradnak ( csak aprobb ? ) szerepjatek elemek es inkabb igy 1 fantasy-kalandjateknak igerkezik, de engme inkabb ugyszinten a hangulata, a tortenete erdekel. Remelem, h a sztori, a kuldik es a karik eleg erdekesek lesznek majd benne ! :-)

Grafika, zene, szoval a kulcsin biztosan szep es jo lesz, csak az persze idosebbeket mar csak ideig-oraig kot le max.... Huuuu kezditetek ram hozni a parat, remelem azert tenyleg elvezheto, hangulatos tyutyerka lesz ! XD ;D
58.
hedzsooo
#49: Detto, szerintem sem eppen a fegyverek, pancelok kopasa 1 RPG fo ismerve. Kellemes koritese persze, de ne aggodjon senki, majd 1 MOD-dal megoldjak es kesz. ;-)
57.
golgotha
Az az érzésem, hogy kezdik nagyon elbaszni az TES címet...mi szarért nem lehet betenni egy noob szintet s egy hardcoret akkor már? Fegyver kopást akarok, Peter Hines te meg kapd be!
56.
Extol
Még van idő, lehet ha sok rossz visszajelzés érkezik a dologgal kapcsolatban akkor vissza lesz téve. Reménykedem benne de nekem mind 1 én úgyis megveszem.
55.
andy976
és akkor most ettől szebbek lesznek a fák vagy mi? Szerintem ennél nem is lehetett volna rosszabb hír:(((( Istenem miért nem voltam ott, és miért nem engem kérdeztek meg...
54.
Daniel San
Ha már az év játéka címről beszélünk, akkor ne felejtsük el megemlíteni az UNCHARTED 3-at!
Sajnos így labdába sem rúghat az év címéért a Skyrim, ha szépen fokozatosan bejelentik a butításokat. Sajnálom hogy nem tesznek bele egy Hard fokozatot kifejezetten HC gamerek részére, ahol pl benne lenne a fegyverek craftolása.
Az a helyzet, hogy már lassacskán alap követelmény egy konzol a családokban, és ahhoz hogy ezt mindenki élvezni tudja, és minél több gammát adjanak el a fejlesztők, kőkeményen butítani kell a gammákat, és mindenféle ócska multiplayert kell beletenni feleslegesen.
Emlékszem még amikor Xbox-on nem 1x (hanem akár 10x is) napokra megakadtam egy gammában. Akkor még nem volt youtube végigjátszás, hanem jó esetben fórumokon beszéltük meg, hogy hogyan tovább.
A játékipar kőkeményen elqrvásodott, és abból is a gagyiqrvább irányba mozdult el.
Amíg egy Zeldát (Wii) úgy akarnak elkészíteni, ha elakadsz csak egy gombnyomás és a gép játszik tovább helyetted ötletekkel forradalmasítják a játékipart, addig Én és millió gamertársam csak szenved, mint akiknek kitépték a szívüket, mert nem kapunk a pénzünkért megfelelő kihívást, adrenalinbombát, kőkemény fejtörőket, ja és next-gen grafikát...
53.
Füge
49: Oblivionban még külön skill is volt a repair, ha nem akartál mindig elmenni a kovácshoz. A Diablo 2-ben is alap dolog volt a fegyver/páncél rongálódás. Ha elpusztíthatatlan felszerelésed van, az elég valótlan, nem?
52.
givi6
most nem tudom, hogy örüljek, vagy aggódjak,
bár inkább azt mondom, hogy örülök, mert rohadtul megnehezített a játékot a pánvél és egyebek sérülése
51.
Extol
Erről már hallottunk korábban.
50.
drat576
nekem tök8 hogy sérülnek vagy nem sérülnek-e a páncélok/fegyverek, az akkor is év játéka lesz
49.
SLi
#45: Nyilván nagy szakértője vagy a kardoknak ezért ha szerinted az eddigi részekben (és más játékokban) reális volt a felszerelés elhasználódása akkor biztos úgy van. Imádtam például a Planescape: Torment, Icewind Dale, Baldur's Gate, Vampire: The Masquerade – Redemption stb játékokat, de ha megvernének se tudnám megmondani h rongálódtak-e bennük a fegyverek vagy sem. Nem olyan dolog ez ami miatt évek múlva is emlékszünk egy játékra.
48.
SLi
#44: Jó, most már értem, akkor lehet az én játékstílusom más. Ha már a Fallout 3-at említetted, én minden csata után rögtön megjavíttattam minden felszerelésemet, sokkal inkább rutin volt mint kihívás. tipikusan olyan feature ez sztem ami nem zavar, de nem is hiányzik.
47.
balint23h
Örülök neki, marha idegesítő volt, hogy pár csapás után kicsorbultak, meg nem utolsó sorban realisztikusnak sem volt nevezhető, hogy pár ütés után minden tönkre megy...
46.
grindcore
#43: Ha tudom, hogy soha nem használódik el a felszerelésem, akkor másképpen állok neki egy harcnak, mintha számítanék rá, hogy mindjért széttörik...viszont attól azért nem félnék, hogy ez teljesen elront egy játékot. Lesz majd másféle kihívás!
45.
elite_hun
#43: Nem reális az hogy rongálódnak a fegyverek? Gondolkozz mielőtt irsz
Amúgy ja nem irnák a pozitivumok közé mert ez alap dolog. Viszont biztos vagyok benne hogy igy odairják a negativumokhoz hogy nem rongálódnak a fegyverek
44.
William Munny
#43: Hangulati, és taktikai elem. A Fallout 3-at éppen azért szerettem pl, mert folyamatosan cserélgetni/javítani kellett a fegyvereket, és sosem volt egy száz százalékos cuccod sem. Rákényszerített arra, hogy gondolkodj, és mérlegelj. Teljesen más úgy bemenni egy karddal egy barlangba, hogy eltörhet, illetve én például szerettem a harcos ellenfelek fegyverét elintézni korrozív varázslatokkal.
43.
SLi
Ez amúgy miért probléma? Mit add hozzá a játékélményhez ha rongálódnak a fegyverek? Az oké hogy ettől "hardcore" RPG, de nem is reális vagy nem értem miért baj ez. csomó más dolgot fel lehetne hozni ami problémás de pont ez? Tegyük fel ha benne lenne a játékban, akkor az értékelésnél oda írnátok pozitívumnak hogy "rongálódnak a fegyverek", nem hiszem...
42.
William Munny
#41: Az Oblivionban egy közhelyes, tizenkettő egy tucat fantasy világ volt Cyrodill. Hiányzott belőle mint a Morrowind egyedi világa, mind pedig a Daggerfall "sandbox" játékmenete. A harc megvalósítása meg egyenesen kabaré volt, egy tőrrel majdhogynem olyan sebességgel tudtál harcolni, mint egy pallossal.
41.
Hab
#38: Véresen gyenge az Oblivion? Hát akkor szerintem fel se installáld ez a játékot.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...