CoD: Ghosts - jönnek a nagyfelbontású textúrák

  • Írta: zoenn
  • 2013. november 17.
  • Hír
Link másolása
Mármint a PlayStation 4-es változathoz, s az Infinity Ward szerint nagyjából harminc perc alatt tölthetjük le a játékhoz. Emellett a single player kampány felbontását is felhúzták 720p-ről 1080p-re.

Bár feltehetjük magunknak a kérdést, hogy miért nem férték rá a Call of Duty: Ghosts Blu-Ray lemezére a HD-textúrák, főleg, hogy a PS4-es verzióról beszélünk. Kár ezen rágódni, elvégre nagyfelbontású textúrákat tölthetünk le a játékhoz, amely nagyjából 30 perc alatt töltődik le, míg a telepítés 15-20 percet vesz igénybe. Sajnos, hogy a folyamat nem rendelkezik állapotjelzővel, ám amikor kész, már szebb textúráknak örülhetünk.

A Call of Duty: Ghosts multiplayere eddig is natív 1080p-ben futott, ám a single kampány csak 720p-ben. Ezt a hiányosságot orvosolta az első napon napvilágot látott patch, amely az egyjátékos küldetéssor felbontását is felhúzta 1080p-re. Mindenki örül.

69.
69.
karneol81
Durva,hogy már a megjelenésnél kijön a két hardver közti erőkülönbség.
Persze ha jó a programozócsapat meg a motor akkor nincs gond.
63.
63.
crashpipi
#61: Nem elvárásokról beszélünk. :) Ha javulni fog a pc-s hardverek kihasználása pénzráfordítás nélkül, azzal csak jól járhatunk. Szerintem az AMD ezért hozza össze a cpu és gpu párost. Ha már most is effektíve nagy a nyers erő, miért ne lehetnének hatékonyabbak együtt, mint most?
62.
62.
FrankBlack
#59: Köszönöm az infókat :) Még egyszer bocsi a sok hülye kérdésért. Most elolvastam közben a GK szeptemberi cikkét a Mantle-ről. Most már jobban képben vagyok :) Köszi az infókat még 1x :) És szerintem igazad van: érdemes még várni :)
61.
61.
Stranger
#52: De miért kellene olyan asztali APU ami felveszi a PS4-el a versenyt? Oké, hogy a Kaveri fasza lesz meg minden, de nem értem, hogy miért kellene elvárni, hogy magas szintű grafikára legyen képes. Amúgyis az a jövő, hogy az APU csak bizonyos dolgokat számol ki, nem pedig a teljes grafikát. Nem értem az elvárásokat...
Persze attól még igaz, hogy a PC nyers ereje nem lesz elég. Az már más kérdés, hogy a konzolokat sem fogják 100%-osan kihasználni még 2 év múlva sem, mert fel kell mutatni grafikai fejlődést 7 év múlva is, na meg persze lehet h még addigra sem ismerik ki eléggé a fejlesztők. És pont ezért kérdéses, hogy végülis meglesz-e a next-gen akármilyen előnye a PC-vel szemben, mondjuk 2 év múlva.
59.
59.
crashpipi
#58: A Mantle egy szortveres újítás a hardverek jobb kihasználására. Ha az Nvidiának is lesz megfelelő lépése rá, vagy használni fogja azt, a jelenlegi eszközei is jók lesznek, úgyhogy egyáltalán nem felejtős az eddigi technológia. :)! Nem kell eltemetni őket. Csak kivárni, hogy mit lépnek.
Az AMD szimplán a helyzete miatt lehet nyerő szerintem, mert bármit is találnak ki újdonságot a konzolokra, sokkal könnyebben/gyorsabban tudják pc-n megvalósítani.
Szerintem amíg ez nem tisztázódik le, nem érdemes a pc-re komolyabb összeget költeni. Nehogy melléfogjunk. Kivárásra kell játszani. :)
58.
58.
FrankBlack
#56: Köszönöm a hasznos infókat :) Akkor érdemes még várni ezek szerint. Egy jó next gen gamer PC akkor jelenleg jobb, ha inkább AMD-ből van összerakva, vagy esetleg még jobb, ha egy jövőben "bemutatkozó" családból származik. Az Intel-Nvidia esetében pedig felejtős az eddigi technológia, és csak esetleg, de csak esetleg akkor nyerő, ha kijönnek valami nagyon újjal, ami legalább olyan jó, mint az AMD megoldása. Jól értettem?
Elnézést a tudatlanságomért, és a sok hülye kérdésért, de ebben nem vagyok járatos, viszont lassan elkezdenék gépfejlesztésen gondolkozni :)
57.
57.
crashpipi
#54: Lehet, hogy van egy kis képzavar.

"APU: Az APU (Accelerated Processing Unit), azaz a gyorsított feldolgozó egység egy relatíve új fogalom, és alapvetően arról szól, hogy a CPU és a GPU előnyeit egy lapkában egyesítse. Ennek megfelelően a célja, hogy a soros és a feladat párhuzamos feldolgozás a központi processzormagokon, míg az adatpárhuzamos számítások az integrált grafikus vezérlő multiprocesszorain legyenek végrehajtva. Elméleti szinten így érhető el a leggyorsabb és a leghatékonyabb feldolgozás, mivel bizonyos feladatok nem bonthatók több szálra, míg számos algoritmus kifejezetten jól párhuzamosítható. Az elv hatékony működéséhez azonban a processzormagoknak és a multiprocesszoroknak közös címteret kell használni, illetve szükséges, hogy teljesen koherens memóriát osszanak meg egymással."
56.
56.
crashpipi
#54: Nem. A most érkező középkategóriás vga-k és processzorok is képesek lesznek az új megoldások futtatására a Mantle miatt. Ez a lényeg. Sokkal nagyobb kihasználtságuk lesz, mint most, mert nem fogja az erejük nagy részét megenni a DirectX. Ezért van nyeregben az AMD. Például egy most érkező R9 vga, ami jóval olcsóbb az Nvidia Titánjánál egy olyan játékban, ami használja a Mantle-t (BF4 decembertől) körbehugyozza az Nvidia nagyágyúját szimplán szoftvere dolgok miatt. Sőt, akinek most pl. egy HD7870-e van, ami kb 50k, az is jelentős teljesítmény javulást fog látni és eléldegél még egy jó darabig.
Még nincs nextgen cím. És valószínűleg, ha semmi reform nem jönne, az általad leírt hardver elvérezne az új címekkel. De valami jönni fog a konkurensektől is, vagy ők is licenszelni fogják ezt az AMD megoldást.
55.
55.
crashpipi
#53: Ez igaz. Az igazi erősség, hogy egy IC-ben van a proci és a grafikus proci is és a közös memória. :) Viszont felettébb bosszantó, amikor azért gyalázzák a hozzá nemértők az új konzolokat, mert a nyitócímek gyengén muzsikálnak. Ezeknél a játékoknál jelenleg az IGP általános számítási teljesítményét úgymond a PC-n megszokott formában tudják csak egyelőre kamatoztatni. Csak töredékét használják ki a gépnek.
54.
54.
FrankBlack
#52: Tehát akkor még nem mondhatjuk, hogy van pc-n olyan hardver, ami biztosítaná, hogy a next gen címek hosszú távon viszonylag magas minőségben menjenek rajta?(1080p, 60 FPS)
Az ilyen hardverek majd csak ez után jönnének? De mire lemegy az ára arra a szintre, hogy ne fél milla legyen még mennyi idő kell?
Csak pl.: eg Core i7-4770 @4600 Mhz, és pl. GeForce GTX770 OC 4GB ram, plusz valami jobb fajta 12 GB DDR3 RAM, és ezen nem futnak majd el úgy a játékok, mint egy PS4-en? Csak majd a jövőben megjelenő hardverek lesznek erre képesek, mert ahogy te írtad: "Jelenleg nincs kint olyan asztali APU, ami a PS4-ével fel tudná venni a versenyt."
De azok meg mire kijönnek, mivel új lesz, majd kerül kb. 140k-ba? Csak a VGA? Tovább megyek: akkor egy PS4 szintjén lévő PC még nincs is, és majd ha lesz akkor meg lesz 500k? Kicsit fura lenne... remélem azért tévedek, és én beszélek hülyeséget :)
53.
53.
kristof97
#46: Egyébként pontosan ezért írtam a Netflix-et a jövőnek, de még a Hulu is valami ilyesmi, de semmiképpen nem a televíziózás.Egyébként elég jól leírtad ezt a next-genes felépítést. :) Grat hozzá! De mondjuk nem csak a grafikus API korlátozza a PCket a konzolokkal szemben.
50.
50.
crashpipi
#49: Még az Intel és Nvidia "válasza" ezekkel kapcsolatban nem ismert. Az AMD nyerő helyzetben van, mivel monopol helyzete van a 2 konzol miatt. Szinte bármit is lép a 2 konkurens nagy, azonnal sakkot tud adni nekik. :)
Az a jó ebben, hogy a "Mantle években mérhető előrelépést kínál" (PH) és ha mást nem is, de egy számunkra kedvező változást biztos kicsikar/kikényszerít a Microsoft-tól (DirectX) és az Nvidia Intel párostól is. Mi csak nyerhetünk! :)
Egyelőre nem a hardverek számokban mérhető adatait kell párhuzamba venni és emiatt most az AMD a jobb választás pc-n mindenképp. CGN architektúrára épülő vga kell minimum, kb. HD7000-es szériától felfelé ls hozzá passzoló proci.
Nem kell temetni a konkurenciát, csak még nem tudni, hogy ők miképp reagálnak.
Viszont amiatt, hogy a két konzol hardverét az AMD szállítja, szerintem mindig egy lépéssel előrébb fognak járni ezután. :)
49.
49.
FrankBlack
#48: Köszönöm a korrekt "szakmai" választ :)) Na látod ehhez nem értek, csak a józan paraszti eszemmel gondolkodtam :) Régen még követtem ezeket a technikai specifikációkat, és a technológiák működését, de már ehhez én öreg vagyok :)

Egy kérdést ha megengedsz, mivel én nem igazán értek hozz: írtad az AMD-t, és annak "mesteri" megoldását. De mi a helyzet az Intel háza táján? Azok nem csináltak semmit? Mert én most jelenleg a következő gépfejlesztésnél inkább az Intel Core i7-4770k Haswell felé hajlanék egy tuningos alaplappal, és ramokkal. A legtöbbeknél stabilnak működik kb. 4400 Mhz-en, de sokaknál akár 4700-on is.

Az AMD ha jobb választás lenne, akkor miért? Oké, persze amit említettél azért, de az intel meg nem csinált semmit? Mégiscsak versenyben van az AMD-vel, tehát ők is csak tudnak valamit, nem? De tényleg nem kötözködésből, hanem tudatlanságból kérdezem, mert tényleg nem követem a hardverek fejlődését mélyrehatóan elég régóta :)
48.
48.
crashpipi
#47: Ez az egésznek a lényege. :) Ezen dolgozik évek óta mesterien az AMD. Ezért jöttek ki teljesítményben különösebb előrelépést nem hozó, de teljesen más felépítésű processzorokkal és gpu-kal is anno. Náluk már meg van a forgatókönyv. :)
Ezért jön a Mantle! Hogy közelebb hozza a pc-t a konzolokhoz.
Az Xbox One és a PlayStation 4 megjelenése azonban kulcskérdés a siker szempontjából. A két gép biztosítja, hogy a fejlesztők megismerjék a GCN architektúra működését, megtanuljanak programozni rá, mégpedig azért, mert a PC-s piacért egyszerűen nem éri meg megtanulni az adott architektúra felépítését, mert a játékiparban a konzolok diktálnak, de így az AMD ezt mesterien megoldotta. :)
Az AMD szerint így a Mantle leképzővel biztos nem kell butítani a PC-s portok grafikáján és az új generációval érkező új effektek/megoldások is csak ezzel az APU-val portolhatók pc-re.
Enélkül például a jövőre érkező Kaveri APU-k sem tudnák még csak megközelíteni sem a PS4 APU-ját, ha a számítási teljesítményüket nézzük a DirectX miatti teljesítményvesztés okán. És jelenleg GPU terén tény, hogy nincs is a piacon versenyképes vas, de a Mantle nagyon sokat segít majd ezeken! :)
Jó időszak jön. ;)
47.
47.
FrankBlack
Én képminőségben igencsak maximalista vagyok, és ezért pl. én a 27-es monitoromon el tudnám viselni a nagyobb felbontást, mint az 1080p :)
Vagy ha majd a 106-os Tv-met lecserélném egy 127-esre, vagy nagyobbra, nem biztos, hogy annyira ellenezném, hogy a Bluray filmjeim nagyobb felbontásúak lennének, mint 1080p.

Engem, ami leginkább zavar a játékoknál az elmúlt években az, hogy sokszor hiába az 1080-as felbontás, amikor a játék pc-s verzióját elintézik azzal, hogy csak egy gyenge port, alacsony felbontású, elmosódott, fos textúrákkal. Tehát a képernyő felbontás az egy dolog. A benne lévő tartalom minősége pedig egy másik. Szóval lehet, hogy sok pc-snek évek óta alap, hogy natív 1080p felbontásban játszik, de a játék milyen minőségű, és felbontású textúrákból áll? Az egyéb grafikai elemekről, effektekről nem is beszélve. Sok esetben igencsak hagyott kívánnivalót maga után (tisztelet a kivételnek)

Amúgy meg azokkal értek egyet, akik azt mondják, hogy pc-s szemmel nincs igazán next gen, mert az folyamatosan fejlődik. Ezért én is a next gen konzolokat úgy látom, hogy inkább egy felzárkózás ahhoz a szinthez, ami pc-n évek óta sokaknak alap. Azonban az előző gen konzol gamereinek a next gen, tényleg lehet next gen. Amúgy én tojok rá, hogy ki tartja igazi next gen-nek, és ki nem, én örülök az új konzoloknak :) Ugyanis én, mint nem szakértő, csak józan paraszti logikával gondolkodó pc gamer bízom abban, hogy ha a konzolos játékok grafikája, és a textúra felbontások ha magasabbak lesznek, akkor annak pc-s átirata is szebb lesz, és nem olyan, mint az előző gen jóval alacsonyabb felbontású textúrái, és gyengébb grafikája minőségű, amit kapott a pc-s verzió is. Tehát én azt mondom: hajrá next gen konzolok, mert akkor talán a pc-s portok is szebbek lesznek, mint az előző gen portjai :)
46.
46.
crashpipi
#45: Mivel az átlagember nem a torrentoldalakról szedi le a filmeket és nem is ez a jó irány, hanem előfizet mozis csatornákra. Erre gondoltam.
Elterjedésnél pedig igenis Magyarországot kell nézni, a magyar vásárlóerőt és a magyar kereseteket.
45.
45.
kristof97
#37: Igazából nem értelek. Egyszer azt mondod, hogy a filmek fogják előre tolni a TVket, most meg azt, hogy mikor és mennyi FHD/UHD csatorna van/lesz. A TVzés mindig csak követni próbálja a piacot, és ha már Amrikában/Japánban elterjedt lesz 5-6 év múlva a 4K, akkor az már el van terjedve, mivel magyarországhoz hülyeség viszonyítani, ahol sok helyen még sima HD TV sincs. Az otthoni filmezéshez pedig nem a 16:9 fog akkor elterjedni, hanem a 21:9-es mozi képarány, amihez már van jó pár monitor/TV.
39.
39.
crashpipi
#38: Ez igaz, csak aközött nincs egetverő előrelépés, az jóformán amiatt szükségszerű, mivel a "közelről" nézett monitoron, ami ekkora átmérőjű, már a felbontás miatt láthatóvá válnak az egyedi képpontok és a képpontokat elválasztó rácsvonalak, így raszteres a kép. Ez inkább a 27-esektől jellemző. Az én 24-esem még pont vállalható az 1920x1080-al. És a 4k-t se ilyen méretekre fejlesztik. Az a másfél métertől nagyobb átmérőjű kijelzőkre hivatott. Egy 24-es monitorra indokolatlan. És a hugim retinás 27-es iMacjét látva azt mondom, hogy még arra a méretre is felesleges a 4k.
38.
38.
#37: Nem csak 4K létezik (UHD) hanem létezik más is az 1080p és 4K között. Például az 1440p (QHD) ami egyre jobban kezd elterjedni >24" monitoroknál.
37.
37.
crashpipi
#36: Nem lesz 4-5 évem belül 4k elhiheted. Odakintre jósolják ennyi időn belül az elterjedés beindulását. Mi Magyarországon élünk, itt most történt még meg a digitális átállás és a csatornák túlnyomó része még mindig SD. :) Elég megnézni, hogy hány éve indult a fullHD mizéria és most hány háztartásban van ilyen monitor/tv és mennyinek van rá előfizetése.
Külföldön előreláthatóan "tíz év múlva világszerte több mint 300 Ultra HD csatorna közvetít majd tartalmat, tizenöt év múlva pedig a tévégyártók által leszállított készülékek csaknem fele alkalmas lesz Ultra HD adások natív felbontású megjelenítésére." --> több, mint fele. :) Ejj, ráérünk arra még! (majd, ha Pista bácsi beviszi csereakcióba a 120 centis fullHD ledes okostévéjét, hogy 10 havi kamatmentesre kihozza a 4k-s kiszemeltjét! :DDD)
36.
36.
A 4K kb 4-5 éven belül el fog terjedni. És az a baj, hogy ezeket a szarokat 7-8 évre tervezik, és már most is nehezen bírkóznak meg a 1080p-vel. A COD Ghost meg egy rakás szar lett, fos optimizáltság + ronda grafika. De a lényeg a 6 GB ram amiből kb 2-t használ csak ki. Asszem ezt a COD-ot sem fogom megvenni.
35.
35.
hurkagyurka2
Már megint ez a 720p, 1080p, 4k vita. A játékok meg egyre unalmasabbak... Nem mindegy milyen felbontásban, hány fps-sel fut, ha sz@r? Én játszottam még C64-en olyan játékokkal, hogy a mai napig emlékszem rájuk. Volt varázsa. Most a játékok ugyanattól a kórságtól szenvednek, mint a filmek. Hogy nincs "lelkük". Teljesen érzelem mentesek, semmit nem mozdítanak meg az emberben, BELÜL. Mikor volt utoljára, hogy egy játék/film közben katarzist éltetek át? Hogy úgy jöttetek ki a moziból, hogy csak bámultatok magatok elé szótlanul, lelkileg felkavarodva? Na ugye... és ezt nem pótolja sem 4k, sem 16k, se a HD textúra pack, se semmi...
34.
34.
Sakee
#26: igen,ebben igazad van, szerintem a BO1 nek az egyik legjobb hangja van a sorozatból ilyen szinten,majd BO2, MW3,,, a Ghosts meg kb a két BO között van valahol....de pl a Mw3-ban alig kellett (nekem) DD ,mert nem volt kihasználva...( x360 és DD5.1, kb rendesen körberakva... :) statokra nem reagálok,mert én száguldva lövöldözős vagyok most,de általában a csapat élén végzek (mostanában Kill Confirmed a favorit,ott nem kempelnek annyira, vagy/és nem éri meg...
33.
33.
crashpipi
#32: Én azt mondom, hogy addig minimum 10 évnek el kell telnie. Minimum. Ott se nagyon van tartalom rájuk, ahol készülnek.
2018-ra örülnék, ha annyit fejlődne a dolog, hogy eltűnnének teljesen a nem HD adások. Ez reálisabb.
32.
32.
kristof97
#30: Igen, a filmeket kihagytam, ami tényleg tolja előre a technológiákat, de a játékipar a másik ilyen mozgatórugója ezeknek. Már ha abból indulunk ki, hogy a játékipar már így is túlszárnyalta a filmipart, és ez az arány csak egyre nagyobb lesz. De igen, TVzni egyre kevesebb ember fog, és a televíziózás inkább hátráltatja a technológiát, mintsem tolja előre. De szerintem akkor is úgy lesz, hogy mint a Netflix, és csak kikölcsönzöd a filmet és esetleg streamelve megy majd a gépen (konzolon) vagy letöltödd a HDDre, ha meg is vásárolod. De akkor szerinted mikor fogunk oda eljutni, hogy kb. mainstream legyen már a 4Ks TV? Én tippelek neked egy 2018at. :D Majd akkor találkozunk.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...