Komoly hiba maradt a PC-s Vanquish-ben

Pár napja végre PC-re is megjelent PlatinumGames-féle Vanquish, úgy tűnik azonban, hogy elég komoly hiba maradt a játékban. Minél magasabb fps-számot produkál masinánkon a cucc, annál nagyobbat sebeznek az ellenfelek...

A Bayonetta után a PlatinumGames másik előző generációs nagyágyúja, a Vanquish is megjelent PC-re a napokban. A Bayonettával ellentétben ezúttal azonban nem sikerült hibátlanra a PC-s port és egészen komoly hiba maradt a játékban.

Ahogy arra egy NeoGAF-felhasználó felhívta a figyelmet, minél magasabb fps-számmal fut a játék, annál nagyobbat sebeznek az ellenfelek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy míg 30 fps-nél folyamatos tűz alatt 6-7 másodperc is eltelik, míg veszélyes szintre csökken az életerőnk, addig 60 fps-nél ehhez elég 1-2 másodperc is.

30 fps

60 fps

Nagy eséllyel hamarosan javítani fogják a fejlesztők ezt a komoly bugot, de már létezik egy mod is, mely többé-kevésbé megoldja a problémát.

43.
Juha
#41: A warez témához annyit fűznék, hogy nem véletlenül nyerte az x-box az előző gen-t, a ps3 sokáig kullogott utána (sztem itt is megtalálhatod az archiv cikkek közt), viszont a végére olyan játékokat durrantottak, hogy érdemes volt beszerezni.
Ez a warez-dolog kétélű: vajon ha az X1/ps4-en tört játékokat is futtathatnánk, adnának-e el annyival több konzolt, hogy fedezze a havi befolyt pénzösszeget a Live/Gold előfizukból? Szerintem nem, szóval itt el is dőlt a dolog, max. presztizs-értéke lehetne, hogy "hirtelen megnőtt a kereslet a x1-re, havi 20milliót adnak el".
Valamint szerintem PC-n is a warez mára már "turkáló", a mai játékoknál teljes élményt ritkán ad, viszont tökéletes kipróbálásra, vagy régi, már nem árusított játékokhoz. (Nem beszélve a filmekről, sorozatokról, könyvekről stb.) amiket valamiért mindenki lelkiismeretfurdalás nélkül tölt le azokon a fórumokon kapott webhelyekről, ami némi uzsonnahúst is tartalmaz, és mellesleg mondjuk pont a Denuvo honlapjáról lett linkelve.
42.
DON GONDOCS
Így játsza végig valaki nehéz fokozaton, biztos megőszül :D
41.
moRtiZ
Egy ilyen hiba nem "szar portolás", valószínűleg viszonylag egyszerűen javítani fogják.
FPS (szvsz): Nálam az fps mint olyan Quake World óta fontos, ott igenis számított hogy 40 vagy 75 fps-el tudtad e aprítani az ellent (r_picmip = 5 ;) ). Rendkívül szembetűnő volt a differencia.
Le lehet "sznobozni" azokat akik az fps-t hajszolják a gépeken, érdekes módon én inkább lejjebb butítok egy játékot, csak hogy több fps-t tudjak kisajtolni belőle, mert sokkal jobban tudom értékelni azt ha valami "simán" fut mintha gyönyörű de "riceg a kép". Nagyon sok idő volt megszokni a CRT monitor 120Hz-es frissítése után az LCD 60Hz-et (gyors forduláskor a kép félbe vágódása pl). Pár éve befektettem egy 144 Hz-es monitorra, és határozottan elégedettebb vagyok. Lehet nem csillog annyira a napfény, és nincs mindenen árnyék, de legalább folyamatosabb a kép.

A konzolok uralma a játékipar fölött egyszerűen a warezolásnak tudható be. A nagy AAA kategóriás játékok 85%-a megjelentek volna PC-re, ha Denuvo-ig nem a fél világ ingyen játszott volna a gépén. Amikor egy portolás szarul sikerül, az főként annak tudható be, hogy kevés ráfordítással nagy pénzeket akar kaszálni a fejlsztő. Jó érzés hogy vannak még olyan cégek (mint a fent említett Platinum) akik azért igyekeznek jó munkát végezni.

A konzol vs. pc háború egy teljes baromság, már a kezdetektől fogva. Mindkettő jó, mindkettőnek megvan a létjogosultsága. Előbbinél minden klappol, és leülsz élvezni a játékot amit eléd raktak, utóbbinál gépet építesz, cserélgetsz alkatrészeket, a szebb játék érdekében néha megszenvedsz a konfiggal, de ezért szebb / élvezhetőbb játékot kaphatsz mint egy konzolon.
40.
Yanez
Mi ez emberek? Attól, hogy nem értünk egyet a másikkal, nem kell mindjárt személyeskedni! Jó neked a 60fps? Ez ok, de ne beszélj lealacsonyítóan azokról, akinek nem csak. Nem tetszik a pc? Ne csinálj ebből flémet barátocskám, mert van akiknek igen!

Viszont aki nem flémel és személyeskedik, azt sem kell ám rögtön anyázni! A nem egyetértés nem egyenlő a személyeskedéssel, ezt kéremszépen jegyezzük meg, és vitatkozzunk kulturáltabban, különben bann lehet a vége. Ezt tekinthetitek figyelmeztetésnek. Köszönöm!
32.
Dreadlox
Jézusom már megint mi van ittXD
Egy ilyen játéknak a 60 FPS elengedhetetlen. De egy sztori orientált játéknál nem számít sokat. Aki meg a Quake vagy Doom vagy UT-t 30 fps-el akarja mondjuk játszani, annak meg gratulálni tudok.
ON: Szerintem ez a legkisebb probléma a mai portokban. A Koei Tecmo pl még mindig nem ismeri azt hogy a f***z az az egér illetve a felbontásokat. Arról nem is beszélve hogy az előző generációs portokat emelik át. Ugyan azon az árért.
31.
fehersam
#29: A C64 igazából szgép. Te úgy fogalmaztál akciójátékok. Az 1996-os Resident Evil akciójáték, 30 fps sincs. Szóval azt mondod, hogy a Resident Evil-t nem lehet akciójátékok közé sorolni, mert nem 60 fps. Ezt TE mondtad.

BTW Én megértem, hogy kell bizonyos játékoknak a 60 fps(vagy több), de nem mindnek. Persze értem ha versenyszerűen játszol (bár hatalmas marhaságnak tartom, de ez egyéni szociális problémám), és mint "csökött agyú egyszeri játékosnak (casualnak)" aki csupán az élvezete miatt játszik néha-néha tökéletesen megfelel, ha nem 120 fps-sel fut a frogger (ami szintén akciójátékok közé tartozik) :)
30.
dcba
#29: "commodore 64-től kezdve majdnem az összes fontosabb konzol a birtokomban"

Ez vondd vissza gyorsan, a commodore 64-et nem konzolozzuk le!! :D
29.
Yonkou
#25: Mi köze azoknak a jelen korhoz? Amióta lazán kihozható a pc-ből a 60 fps, azóta ez a standard, az más kérdés, hogy a konzolon ezt nem sikerül tartani mert a csökött agyú egyszeri játékosnak (casualnak) megfelel azért cserébe, hogy ne kelljen évekig másik vasra beruházni. Ez fogja vissza a fejlődést, emiatt adja lejjebb mindenki az igényeit, ezért elfogadható az a baromság, hogy egy reflexeken múló pörgős játék tökéletesen elfogadható 30 fps-sel is.

Egyébként nem mintha igazán lényeges lenne de volt commodore 64-től kezdve majdnem az összes fontosabb konzol a birtokomban (dreamcastot és gamecubo-ot kivéve), még ma is játszok ps4-en, pontosan azért mert rá vagyok kényszerítve (ha nem akarok kihagyni olyan játékokat amik érdekelnek), ha minden játékot kiadnának pc-re ami ps4 exkluzív és tudnám, hogy többet az életben nem jön semmilyen konzol exkluzív játék az első dolgom lenne eladni. Az exkluzívokon kívül már semmi haszna nincs a konzoloknak.
26.
dcba
#24: Kar a szoert, ez Seggeszki! 7-8 eve (nincs meg megallapodas arrol mennyi ideje) ezt csinalja, h bemegy PCs es Red dead Redemptionos cikkekhez es vitakat general es olayn hulyesegeket beszel, h regen nagy pcs volt es eladta az 1 millios gepet es azota boldog konzolos es 2 elite controllerrel tolja az UC4et.

Ha leirod, h mekkora baromsagoat hord ossze, akkor felhaborodik, h miert szemelyeskedsz vele. En 99%ban ki szoktam szurni azonnal, nem tudom a moderatorok miert hagyjak folyton, h vitat generaljon, de ez mar nem az en dolgom, a lenyeg, h felesleges neki hosszu kommenteket irni, max ird le neki, h mekkora luzer, vagy szimplan ignorald. Sajnos itt meg nis a disqus, h letiltsam azonnal amikor felismerem!
25.
fehersam
#4: " 60 fps alatt nincs akciójáték, erről ennyit." Neked se volt PS1-ed, vagy NES-ed :D
22.
Rézfánfütyülő
#21: (Nem tudom miért maradt itt a #13, bocsi érte.)
21.
Rézfánfütyülő
#13: Ezt azért idebiggyesztem, hogy a random user számára ne csak a vita maradjon meg: a Vanquish pc portja ezen hiba ellenére kiemelkedő minőségű, és igazi hiánypótló játékról van szó, amelyre megérte azt a 7 évet kivárni, mire úgy döntöttek, hogy a pc piac is megérdemli. Emellett olcsó is, főleg ha valaki úgy csinálta mint én, és megvette előtte a Bayonettát is. Szóval mindenki tapasztalja a saját bőrén, egy - nem is gamebraking - bug miatt ne fosszátok meg magatokat egy definitív akciófps élménytől, aminek ráadásul a legjobb verzióját kaptuk meg, ami valaha létezett.
20.
Chrysh
#19: Csodálatraméltó, hogy alkalmanként nem azonnal dobjátok ki ezt a jóembert, és kísérletezgettek egy ilyen "Ne szólj szám, nem fáj fejem!" vagy "Ne etesd a trollt" és hasonló jótanácsokkal.

Kíváncsi vagyok, hogy ezúttal ez a magvas szerencsesüti-gondolat, meddig ragad meg az ő fejében is, amíg megint el nem kezdi a szokásos hőzöngését. Óra indul!
19.
Yanez
Oké skacok, mára elég lesz a flémbôl! És emlékezzetek:

"Ne szólj szám, nem fáj fejem!"
18.
experto11
#17: Ne foglalkozz vele úgy se tudod megváltoztatni a véleményét.
17.
Rézfánfütyülő
#13: Nem egy kemény képlet, csak ő nem tudott rá mást válaszolni. Nem szabad itt érvelni, de akkor még nem tudtam micsoda mentális összecsapásba ártom magam itt tök frissen ezzel a felsőbbrendű legendás lénnyel, akit húsz irányból ismernek az orbitális hülyeségeiről :D
16.
experto11
#15: Pontosabban 8 éve csinálja
15.
experto11
#14: Szia 2009-ben még Gandalf néven.
Nem 10 éve csinálja ezt hanem csak 7 éve.
:D
12.
ribizly
#7: Legalább hülyeséget ne beszéljünk már. Azért mert konzolon a 30fps-ből csinál a mindenféle képfeldolgozás után annyit amilyen frekvenciát bír a TV még nem lesz jó. Persze elfogadtató, de rettenet az input lag. Csak azért nem zavar, mert mindenkinek ugyanaz a fos van.
Ehhez képest PC-n van egy nagyon gyors képmegjelenítés, ahol nagyon érződik a különbség.

Szóval inkább amihez nem értesz abba ne szólj bele!
7.
adamsfamily
#4: Szerintem akadt jó pár olyan játék ami 30 fps-ben is megállta a helyét.Ez a 60fps-re recsizés az új generációs pc játékosok fétise.
Abban pedig igaza van,hogy akadt már jó pár olyan port pc-re ami úgy volt szar ahogy van.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...