Josef Fares: felesleges a játékidőn lovagolni

  • Írta: Shifty
  • 2018. június 25.
  • Hír
Az A Way Out rendezője, Josef Fares már többször is bizonyította, hogy igazi lázadó alakja ő a játékiparnak. Most épp a játékok játékidejével kapcsolatos kiadói és rajongói fenntartások kapcsán nyilatkozott egyet.

Josef Fares az A Way Out rendezője, a VG247-nek adott interjút, amiben többek között a játékidő miatt sokat kritizált játékokról is szó esett. Mint mondta, legutóbbi játéka, az A Way Out esetében PlayStation 4-en mindössze a rajongók 52 százaléka játszotta végig a börtönszökéses kalandot. Fares hozzátette, ez az eredmény kifejezetten kiemelkedőnek számít, de elmondása szerint nem sok értelme van ennek örülni, hiszen ha egy filmről lenne szó, akkor egészen őrült dolog lenne azt mondani, hogy mondjuk sikeres volt James Cameron filmje, mert a nézők fele végignézte azt.

Később azzal folytatta, hogy éppen ezért teljesen mindegy azon görcsölni, hogy milyen hosszúságú egy játék története. Ha a játékosok egyszerűen végig sem játsszák a sztorit, akkor szerinte felesleges erőforrásokat ölni abba, hogy újrajátszható legyen a cselekmény vagy hogy sokáig a monitor elé szögezze a rajongókat. És azt sem érti, hogy egy játék hossza miért is befolyásolja egy játék végső pontszámát. Hozzátette, az A Way Out esetében a kiadó is élénken érdeklődött a játék hossza iránt, de ő végül közölte velük, hogy nem fog ilyen hülyeségre válaszolni.

Végül azzal jellemezte az egész jelenséget, hogy mindenki fel van háborodva, ha nincs minden földi jóval megpakolva az asztal, de aztán amikor bármit vehetnének onnan, csak a töredéke fogy el, a többi pedig megrohad. Majd hozzátette, a játékokra élményként kellene tekinteni, és sosem fogja mesterségesen elnyújtani a történeteket, főleg, ha az a játékélmény és a dizájn rovására megy. 

28.
BrockSamson
No problem, majd akciosan veszek Josef Fares jatekokat.
Amugy pedig nem illene keverni a jatekidot az ujrajatszhatosaggal: lehet egy jatek 2-3 ora is, ha kozben minden alkalommal uj elmenyt nyujt vegigtolni, de a rovid jatekido es a alacsony ujrajatszhatosag mar nem fer meg egymas mellett, hacsak nem kifejezetten olcso a jatek.
27.
Neotechtr
Én azt tudom, hogy a legendás, baromi jó játékoknál szó sem esett a játékidőről soha. Most ezzel nem azt akarom mondani látatlanban, hogy ez a játék nem lehet valami kiemelkedő... Pedig de. Ha egy játék játszatja magát, de túl rövid, vagy túl hosszú, akkor az igen is hiba, ami befolyásolja a pontszámokat. Ennek a madárnak meg nem azzal kellene foglalkoznia, hogy a gamerek hány százaléka játszotta végig a játékot, mert irreleváns.


Ott volt a Mass Effect 3. Arra pár ember azért kíváncsi volt még. Az is első napos DLC-vel jött, ami egy csapattag volt és első nap fent is volt torrenten. Nyilván, hogy a komplett kiadást játszottam én is torrentről, hiába vettem meg a játékot megjelenésnél.... azt nem is indítottam el, ugyan úgy nem megyek sehova egy autóval sem, aminek hiányzik egy-két kereke. Szóval az eredetit csak arra használtam, hogy a kurva fontos multiplayert megnézzem, miután vége lett. Aztán eltelt vagy két hónap és olvashattuk, hogy az EA megállapította, hogy a single-nek semmi értelme, mert csak a játékosok 10%-a játszotta végig, de a multi az milyen menő, mert azzal 97% játszott. Hát persze, csak hogy a valóság az volt, hogy a ME3 -al a fordítási időt kivéve is legalább 100 órát toltam, a multival meg max 20-at csak, ők mégis az ellenkezőjéről beszéltek saját maguknak.

Szóval visszatérve erre a rohadalomra, egyáltalán nem ezzel kellene foglalkoznia a fickónak, hanem azzal, hogy az emberek játszanak vele, az pedig szar játékkal nem fog sikerülni. De az ember fordítva látja, szerinte a játék a jó és az emberekben van a hiba. Na itt kezdődnek a hibák, főleg, ha még ekkora arca is van hozzá az illetőnek. Mintha nem belőlünk élne, hanem fordítva.
26.
frankdelgado
#21: És aki nem gamer csak szeret játszani? Ott hogyan alakulnak ezek az objektív kategoriák?
25.
tundrish
Persze nem is kell ilyen baromságokkal foglalkozni mint a játék hossza. Sőt, legyen a például a könyveknél is mindegy. Nyilván jobb az ötoldalas novellát regény árában eladni, meg regényként hirdetni. Na meg persze egyszerűbb is megírni, aztán pedig a népet szidni, hogy mi a fa*zt görcsölnek rajta. Meg persze az is nyilván qrva eredeti hozzáállás lett volna, ha például Tolsztoj a Háború és békét inkább 6 oldalasra írja, mert nyilván a novelláit többen olvasták végig...
24.
rossitibi
Tehetnének érte,hogy az embernek legyen kedve,motivációja többször is végigvinni. Húú de jó,fele ember végig játszotta! 10 éve voltak olyan játékok amiket milliószor végignyomtam. Volt hogy végeztem az utolsó pályával és már indultam is neki újra.
22.
NemecsekErno
Nekem a Journey ugrott be jó példának a rövid játékokra PS3-on, illetve az Inside XB-ra, amire nem sajnálom a mai napig sem a teljes összeget.

De az is igaz, hogy most játszva éppen a Witcher 3-al és látva, hogy milyen részleteket alkottak meg egy alapjátékban, az ember azt kívánja, hogy az alkotói szabadság döntse el, hogy mi kerüljön be egy játékba, ne pedig a sales department.

A Witcher-t pl. sem szeretném mellékküldetésenként megvenni, csak mert mindegyik felér sok más játék minőségével mind történetben, mind kivitelezésében.
21.
kamgecam
A mennyiség csak az idióta gamereknek fontosabb mint a minőség.
20.
patka21991
#19: Úristen az Oblivion, imádtam. Szét moddoltam, tettem rá grafikai patcheket és kb. 80-100 óra játék után olvastam, hogy érdemes a játékot alacsony szinten végig tolni, mert nehéz lesz... igaza volt, Oblivionban vért izzadtam, csak futottam előre mindig.

25 év alatt nekem is számított, hogy milyen hosszú egy játék. E fölött már inkább legyen rövidebb, kb 30 óra max, amit ráfordítok. Kivéve a Witcher 3, azt nyomom, de a ? jelek közül nem mindet fedezem fel. Csak azt, ami útba esik.
19.
Chrysh
Azért érdekes, hogy az openworld már lassan szitokszónak számít, és senki nem emlékszik arra, amikor még Elder Scrolls IV: Oblivionnel és Fallout 3-mal ejtették le az állunk.
18.
Yanez
#16: Minden attól függ ki milyen munkát csinál. Anno amikor kiutaztam, azzal a fizuval bizony megéreztem, hogy mi az egy teljes játék ára. Ma már nekem sem okoz fejfájást, sőt! Ugyanakkor minimál bérből itt sem telik mindenre, max ha hitelbe veszi az ember, ami itt nagyonis kényelmes megoldás!
17.
Yanez
Én soha nem a szavatossága miatt fizettem ki egy játék árát, hacsak nem 3-4 órás egy game. Engem elsősorban a műfaj, a sztori és a kivitelezett minőség érdekel és határozza meg a megvételt. Innen pedig letojom, hogy 12-20 vagy 100-200 órás a stuff, csak okozzon akkora élményt, hogy elégedetten nézzem végig a creditset. Ennyi.
15.
#13: Edit: bár a bővítmények végülis pillanatnyilag nem számítanak, hiszen külön fizetni kell érte. (Persze a value vélhetőleg azoknál is annyira jó.)
12.
Slik
azert kulfoldon nem ereznek meg annyira az emberek egy 30-60 euros jatekot mint magyarorszagon, igy konnyebb elfogadni
ha kint egy alap fizuval kapsz 1200-1400 eurot mas megvenni mint a magyar 500-600bol
es akkor pl egy jobban kereso nemet 1800-2200al meg sem nezi mennyit kap ennyiert
9.
#7: Arról nem is beszélve, hogy a sztori meg van kb 15 óra.

#4: Egyszerűen hülyeség így összehasonlítani. Tökmindegy, hogy a térképtakarítás mennyire hosszú és repetitív, csak fillernek van ott, a játék érdemi részét kell figyelni, az legyen jól összerakva és érje meg az árát. A kérdés az, hogy az adott open world cím ennek megfelel-e.

A Brothers összes szintjén is fordulhatok háromszor (jobb híján), hogy 10 órára nyúljon a játékidő. Csak ugye semmi értelme nincsen, és nem is kényszerít rá senki, mint ahogy Párizsban, vagy éppen Mordorban sem kötelező megmászni mindent meg sarkonként nyitni 3 ládát. Az új GoW tökéletes példa erre a jelenségre, ahol a 10-15 órára rúgó opcionális (!) lootfest mellett ott virít egy tök jó és kellően hosszú játék.

A jól összerakott 15 órás játék megéri a teljes árat, nyújtson összesen ennyit vagy mellette még legalább ennyi fölösleges gyűjtögetést ami senkit nem érdekel. Érdekes akkor lesz a dolog, amikor odarakjuk a Witcher 3 mellé, ami az alsó hangon is 50 órájával köszöni, nagyon jól van.
8.
louie
#2: Ez is csak ízlés és szituáció kérdése, ha tehetem, igenis kifizetem a 15k-t egy jó steakért amit ugyanannyi idő alatt eszek meg mint egy ezres gyrost :D
5.
RangerFox
A The Way out igaz, hogy alig volt több 6 óránál, de annyira tömény is annyira egyedi élményt adott, hogy minden pénzt megért. És sose volt benne üresjárat, valamint sose csináltad kétszer ugyanazt a feladatot a játék során.
2.
Razielhu
Miért is lenne fontos a játékidő? Talán mert az ember nem szívesen fizet ki 15-20 ezer forintot egy játékért, ami 4 óráig szórakoztatja aztán dobhatja a sarokba?
Abból a pénzből veszek másfél tucat gyrost vagy 6 darab könyvet, jobban járok bármelyikkel :D
1.
LexerTheFirst
Azt hiszem ettől a hozzáállástól van ma hányingerem..
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...