Cyberpunk 2077 - nem lesz moralitásrendszer

  • Írta: szlav
  • 2019. június 25.
  • Hír
Sok szerepjátékban megszokhattuk, hogy a jó vagy rossz tetteinket a program pontozza, hősünk pedig eszerint kap helyet az erkölcsösség mércéjén. A CD Projekt RED azonban továbbra sem hisz ebben a megoldásban.

A Cyberpunk 2077 világa nem a szívbajosoknak való. Itt nem sok gyümölcs terem a tökéletesen tiszta lelkű szamaritánusoknak, de Night City legaljasabb söpredékét is hamar utoléri a karma. A CD Projekt RED a The Witcher-sorozatban is bebizonyította, hogy a fekete-fehér opciók között is van tér, ehhez pedig nincs szükség arra, hogy Geraltot, vagy esetünkben V-t piros vagy fekete pontokkal illessük.

Ezt erősítette meg Mateusz Tomaszkiewicz is a Gaming Bolt interjújában, ahol a moralitás rendszeréről és az ölés nélküli végigjátszásról kérdezték őt. "Nincsen kifejezett morálrendszer a játékban. Ha viszont gyilkolás nélkül szeretnéd végigvinni, akkor lesz erre lehetőséged, ha nagyon jól tudsz lopakodni. Olyan képességeket kell fejlesztened, amik ezt segítik, nem halálos fegyvert kell viselned, így pedig választhatsz olyan utat is, amivel elkerülheted a gyilkolást az egész játék alatt."

A Cyberpunk 2077 2020. április 16-án érkezik PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

15.
Ultimate
Akit egyébként érdekel ingyé egész frankó CP77-es dinamikus témát lehet letölteni ps4-re most.:)
14.
user101
A legrosszabb példa szerintem az elb@szott morális rendszerre pont a Mass Effect trilógia volt. Ahol aztán végképp semmi értelme nem volt az egésznek. Ja igen A vagy B karakter haljon meg... Gratulálok! :) Wrexet már az első 5 perc után agyon akartam lőni, csoda, hogy gondolkodás nélkül megtettem amikor lehetett ? :) Aztán volt egy csomó karakter akinél kiírta konkrétan párbeszéd közben, hogy most lelövöd a pics@ba, erre mondott valami bullshitet és minden ment tovább változatlanul... Ne máááár ! :(

A Witcherekben ez szerintem eddig is el volt találva, ha jól emlékszem, például nem is tudtam megdönteni a kis orvos csajt asszem Shanit, mert Tris bekavart! :) Ez így ok ! :)
12.
shooter1234
A Witcher 3 is pont azért volt jó, mert nem volt mindig egyértelmű, hogy melyik a jó döntés, általában 1-2 (vagy több) óra játék után derült ki, hogy a korábbi döntéseinknek milyen következménye lett. Az pont elég volt, hogy a játékos ne akarja visszatölteni az egészet. :D
11.
Ooorky
#10: Simlis szarházi aki mindig a legkisebb ellenállást keresi, leszarja ha térdig gázol a rosszfiúk hulláiban, de képes egy ártatlan koboldkölyök miatt átvágni a szörnyek lakta erdőn...
Valamiért minden szerepjátékban ilyen karakterrel játszok :-D
10.
azureknight0715
Ezt adom. Nálam a detroitnál bolt olyan hogy visszatöltöttem azt is csak azért mert egy két quick time eventet elbasztam és emiatt halt pl egy karakter. Én itt majd mindenképpen a saját személyiségemet, eszméimet fogom beleadni, nem leszek tömeggyilkos de ölök ha kell ártatlanokat is bizonyos szempotok alapján, és igen ha lesz rá a játékban lehetőség hatalmat szerzek majd :d remélem tényleg olyan szabad lesz mint amit igérnek :D
7.
Ultimate
#6: Értelmezd kérlek amit leírtam,épp ezaz. Azokban bizony látod a döntéseid pozitívak vagy sem, a legtöbb párpeszédnél. És igen van save load. És megy is rögtön a load ezzel elrontva a játékélményt. Épp ezért jó ha nem utal semmi arra hogy amit tettél,mondtál az jó vagy rossz.
6.
Nyarlako
#5: Azokban is van save-load.
5.
Ultimate
Ez már csak azért is pozitív mert rengeteg ember úgy játszik hogy amint meglátja hogy valamire pluszt vagy mínusz kap és az neki nem tetszik, quickload....Ezzel kvázi hazavágják a döntéseik súlyát majd a fórumokon megy a szöveg arról milyen szar a játék.. Lásd pl QD játékok pocskondiázói, akiknél a napnál világosabb hogy kvázi ez az eset áll fent, emiatt mennek az olyan buta agyszülemények hogy a QD játékok nem is játékok.... Persze hogy nem játék ha egy játék egyik fő eleme értelmét veszíti a játékos ostobasága miatt....
4.
Yanez
#2: Én sem szeretem, de pl az InFamous Second Sonban tökéletes volt. :)
3.
Kawada
Teljesen rendben van. A Witcher is úgy jó, ahogy van. Ez is ilyen lesz. De én pl. a KOTOR-ban is szerettem látni valamilyen szinten, hogy mennyire vagyok kisangyal, vagy épp egy másik végigjátszásnál egy szarházi... De a Fable-ben is nagyon menő volt, ahol a küllemben is megnyilvánultak ezek a dolgok. :)
2.
Oldman
Szerintem is butasàg egy jàtèkban a moralitàs mèrő, hiszen nem egy esetben gàtolja egy jàtèk èlvezhetősègèt, ez a RDR 2-ben èrezhető is volt. Ez akkor problèmàs főleg, ha tùl van bonyolìtva/rèszletezve a jàtèkmenet. Persze lehetne opcionàlis ez a moralitas izè, akkor mindenki elègedett lehetne.
1.
Nyarlako
Na ez jól hangzik, Dishonoredben is szerettem hogy végig lehetett vinni gyilkolás nélkül
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...