TGS 2019: Death Stranding - infók és egyórás demó

  • Írta: Shifty
  • 2019. szeptember 12.
  • Videó
Az idei Tokyo Game Show egyik legjobban várt előadása volt a Death Stranding majdnem egyórás bemutatója, ahol Hideo Kojima nemcsak rengeteg mindent mutatott a játékból, de végre kezd körvonalazódni az, hogy mire is számítsunk.

A Death Strandinget körüllengő rejtélyek kezdik felfedni magukat, a Tokyo Game Show-n tartott majdnem egyórás, hol angolul, hol japánul tartott bemutatón ugyanis rengeteg érdekes részlet derült ki a játékról. A látottak alapján például már körvonalazódik, milyen játékmenetre lehet majd számítani, illetve így könnyebb kontextusba helyezni a korábban már kiszivárgott, délelőtt viszont hivatalosan is bemutatott hosszúra nyúlt trailert, amelyen egy "eligazítást" nézhetünk végig.

Ebből ugyanis kiderül, hogy a játék főhősét, Samet megbízzák, hogy az Egyesült Államokat keletről nyugatra bejárva kösse rá a lakosságot az elektromos hálózatra. Ehhez pedig tulajdonképpen nem kell mást tennünk, mint a postás szerepét betöltve csomagokat kell majd A-ból B-be szállítanunk. Ez elsőre nem tűnik kifejezetten izgalmas tevékenységnek, de a mostani majdnem egyórás bemutató arra is rávilágított, hogy minden egyes ilyen utunk komoly tervezést igényel majd. Miután pontosan tudni fogjuk, mekkora súlyú csomagokat kell leszállítanunk, lehetőségünk lesz kiegyensúlyozni a szállítmányt, így nem csak a hátunkon, de gyakorlatilag bármelyik testrészünkre csatolva, kiegészítőket használva postázhatjuk a küldeményeket. A terhelés természetesen Sam képességeire is kihatással lesz. Fontos, hogy ezek a csomagok esés vagy akár úszás közben elveszhetnek, de utólag fel is vehetjük őket.

Szintén a tervezési fázis része, hogy az utazás kezdete előtt alaposan tanulmányozzuk a térképet, az útvonalat. Lehetőségünk lesz topográfiai nézetben vizsgálni a térképet, aminek köszönhetően a terepen található minden völgy, domb, hegy vagy akár a folyók is jól beazonosíthatóak. Ezek ismeretében jelöléseket helyezhetünk el a térképen, de a terepviszonyoknak megfelelően a szükséges felszerelést is előkészíthetjük, mint például létrákat, rögzítőket és csizmákat. És pontosan a bejárható vidékek változatos körülményei között kell nagyon odafigyelnünk a ruházatunk, az eszközeink, illetve főhősünk állapotára. Csizmánk beázhat, tönkre mehet, mi pedig elfáradunk, illetve ha nem elégítjük ki különböző igényeinket, akkor bizony csökken az állóképességünk, a koncentrációnk, könnyebben esünk pánikba.

Körvonalazódik, mi az a Stranding Strand-rendszer

Kojima korábban úgy nyilatkozott, hogy a játék a "kötelékekre" épít, a Stranding Strand-rendszer pedig pont arról szól, hogyan segítik majd egymást a játékosok a küldetéseik során. Felfedezéseink alkalmával ugyan nem fogunk más játékosokkal találkozni, de a rendszer valahogy lehetővé teszi, hogy a mások által hátrahagyott eszközök, kialakított segítségek (például egy lerakott létra) általunk is használható legyen. Sőt, más játékosok csomagjait is visszaszerezhetjük vagy éppen eldobhatjuk mások hátrahagyott szállítmányait, de ha szeretnénk, akár üzeneteket is hátrahagyhatunk, ahogy a vidék látványosságaira utaló jelöléseket is tehetünk. De használhatjuk majd a mások által felhúzott menedékeket, de egy hátrahagyott motort is használatba vehetünk, még bőven azelőtt, hogy más játékos lecsapna rá. A mobilitás egyébként is fontos szempont a játékban, így lehetőségünk lesz több járművet is vezetni, például egy lebegő csomaghordozót.

Na, de milyen lesz a harcrendszer?

Ami például biztosan kiderült, hogy a lopakodás, a sunnyogás célravezető lehet, de lehetőségünk lesz segítséget is hívni, méghozzá más játékosok személyében, akik valamilyen szellemformában jelennek meg, és miközben mi vért izzadva küzdünk, ők gránátokat és életerőcsomagokat dobálva támogatnak minket. Nem teljesen világos, de mintha játékbeli tevékenységünkért cserébe kuncsorgott "lájkok" jelentenék a játékbeli valutát, amit aztán felhasználhatunk majd a segítségek hívására.

A harcok emellett megkövetelik majd azt is, hogy taktikusan közelítsük meg az egyes szituációkat. Egyrészt lesz egy szenzorunk, ami figyelmeztet a veszélyekre, másrészt pedig veszély esetén akár dönthetünk úgy is, hogy a szállított csomagokat hátrahagyva vagy eldobálva vesszük fel a küzdelmet. Így sokkal mozgékonyabbak és agilisebbek leszünk a csaták közben.

A Death Stranding november 8-án érkezik PlayStation 4-re. A teljes bemutatót fentebb találjátok.

76.
Duken
#74: Ha valakinek nem egyezik az ízlése egy játékkal akkor nem foglalkozik vele. Gyűlölet akkor van ha radikálissan megosztó mint a ds. A megosztó játékok viszik előre az ipart ami megmozgatja az állóvizet mert nem ugyanazokra a sémákra épít. Ettől függetlenül nemtom lehet szar lesz a játék de az hogy a sony és Kojima új ip-be, új ötletekbe öli a pénzét és ingoványos területre merészkednek az kibott tökös és vagány dolog. Csak támogatni tudom az ötletet!
75.
Darksiders84
#74: Na jól tudod te is olyan vagy hogy magad adod nem ingerlésből mégis elővesznek ha nincs rá ok akkor is már jelen vagy az oldalon mint egy x jelenség amit nem írom milyen úgyis megkapod másoktól szinte minden nap és az ilyen féle mindennapos dolgok néha már soknak tűnnek de mégis hiányos lenne nélkületek.
74.
crytek
#73: Emberből van mindenki. Itt is látszik pár szaros játékon ,hogy mennyire gyűlőli az ember amikor egy adott játékról valakinek nem egyezik az ízlése az övével.
73.
Darksiders84
Néha rohadt jókat olvasni beitokázva mindegy ki mennyire kedvelt vagy nem elviselt személy itt de bizony egyesek nélkül hiányos lenne az oldal attól függetlenül hogy néha már sok a túlzásba vitt jelenlét.
72.
Duken
71.
Ultimate
#70: "hátracelluxozott fasz meg pina"
Sajnos manapság lassan annak számít...:D
70.
Nyarlako
#69: Bénán ugrani akkor tudsz ha nem a madárszar felé ugrasz, ha ez platformer akkor a szar csokoládé, a Diablo rpg, a hátracelluxozott fasz meg pina.
69.
Yanez
#68: Mászkálás? Szerinted ennyiből álltak az UC platformer részei? Nulla kihívás? Azt mondod a játékban meghalni sem lehetett, ha bénán ugrasz, vagy ha rosszul időzítesz? Te nem az UC-vel játszottál, az most már biztos. Amúgy egyáltalán nem baj, ha esetleg nem jött be a game, felőlem keresztbe is húgyozhatod, de minek ez a hanta?
68.
Nyarlako
#67: Ha jelentése az hogy végtelenül scriptelt mászkálás és kötöttpályás ugrálás madárszaros köpárkányokon, nulla kihívással...
De biztos én vagyok ortodox puritán és elitista.

https://i.kym-cdn.com/news_feeds/icons/mobile/000/019/234/3ad.jpg

67.
Yanez
#65: Akkor nagyon lemaradtál valamiről. Esetleg nem tudod a platformer pontos jelentését.
66.
Ultimate
#65: Ezekszerint le mert a 2 és a 4 jól ki volt vele bélelve. Azzal még egyetértek hogy az UC3-nál a TR széria jobb lett,de az UC2 és 4 a TPS-ek között pláne a kaland akciójátékok között kiemelkedő.
A MGS V más tészta. Kiváló gameplay mechanikával rendelkezett csak sajnos ez nem mentette meg attól hogy egy dögunalmas rakás fos legyen amit Kojima neve miatt magasztaltak az egekbe szemet hunyva olyan botrányos problémák fölött amikért más játékokat lehúznak a sárga földig a sandbox vonalon.
65.
Nyarlako
#64: Platformer részek az Unchartedben?Hol volt? Valamiröl lemaradtam?
64.
Yanez
#62: Gears-el nem toltam, lehet, de hogy a TR reboot bőven jobb? Legfeljebb egyéni ízlés szemszögéből, de objektíven nézve nem az. Nekem pl mindkét játék rohadtul bejött. A TR szerintem jobb az akcióban, ahol főleg az íjazós részek a hab a tortán. Minden másban alulmarad: platformer részek, karizmatikus szereplők, sztori és még zeneileg sem remekel. Grafikával nincs baj, de a részletesség itt is hiány.

Viszont mindkét játék remek tps és jó szórakozást nyújt. A fentiek miatt az UC pedig feledhetetlen élményt is.
63.
Ultimate
Mgs V mint krvajó játék..?...
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
62.
Nyarlako
#61: Játékmenet terén mint TPS a Gears of war trilógia keresztben lenyeli, megrágja, majd kiszarja. A Tomb raider reboot is böven jobb.
61.
SLi
#59: "aztán egy gyenge közepes játékot kaptam."
Mihez képest? Mik azok a játékok amik nagyon kiemelkedőek az Uncharted kategóriájában, amik jobban adják azt amit az Uncharted képvisel?
60.
Duken
#59: Hát más véleményen vagyunk (ami nem baj tiszteletben tartom a tiédet, ezen nem veszünk össze)az Uc4 és az Mgs5-el kapcsolatban. Reális hogy fényesre vannak szopva mert krva jó játékok. Annak ellenére hogy nem tökéletessek. Az mgs5 a mai napig az egyetlen tps amit olyan stílusban játszhat az ember ahogy akarja, akciófilmeket megszégyenítő vagy realisztikusabb módon.
59.
Nyarlako
#58: Sokan azt hitték a MGS5ben se fognak, aztán kiderült a Ground zero csak a mézesmadzag volt.
Uncharted is olyan szinten van fényesre szopva hogy világít, aztán egy gyenge közepes játékot kaptam.
Szóval majd kiderül. Elfogult nem vagyok előre vele kapcsolatban se pozitív, se negatív irányba.
58.
Duken
#55: Szerintem nem fogsz csalódni.:)
57.
Ultimate
#56: "hihetetlenűl kidolgozott aprólékos fizika"

Tuti szarkazmus...:D
56.
Ultimate
#53: "Elképesztően realisztikus a game"

Szarkazmus? :D
55.
Nyarlako
#53: Jo de te sonygger vagy.
Elorendelni rendelje akinek van felesleges penze látatlanban aztán ha mégse jo így járt.
Én óvatos optimizmussal várom.
54.
Duken
Ahogy a neten elnézzem ( nemcsak kis hazánkban) kegyetlen megosztó a játék!
53.
Duken
No megnéztem a másik fél órás prezentációt amiben a hub-ot mutatták és ahogyan a játék többi része ez is nagyon durva, tele apró részletekkel, új ötletekkel. Külön szimpatikus hogy Kojima nem lövi el a puskaporát, hiába mutattak egy csomó mindent a játékból kb 2%át ha láttuk. Tipikus Kojima marketing. Lesznek itt még meglepetések! ;) Sokan viccelődnek hogy sétáló szim lesz. Ahogy én látom és amit én láttam a két szememmel akkor nemcsak az, hanem lopakodós hegymászós lövöldözős, tamagochis, légdeszkás, motoros celeb és babázós szimulátor. Egyszóval, videójáték! Aki nem felszinesen és nem 420p-ben nézte az eddig megjelent videókat, gameplayeket az látta hogy a látványra nem lesz panasz. Elképesztően realisztikus a game de amitől az állam kersett az a hihetetlenűl kidolgozott aprólékos fizika! Nálam tuti vétel!:)
52.
Ultimate
#49: Te még ebből sem mint az kiderült milliószor. :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...