Lemondta a Sony a PAX Eastet a koronavírus miatt

  • Írta: fojesz
  • 2020. február 20.
  • Hír
Az utolsó pillanatban jelentette be a Sony, hogy a terveivel ellentétben mégsem vesz részt a jövő heti PAX Easten. A hír duplán fájdalmas, hiszen itt próbálhatta volna ki először a nagyközönség a The Last of Us folytatását.

A játékipart sem kíméli a koronavírus, most éppen a Sony jelentette be, hogy az egészségügyi kockázat miatt mégsem vesz részt a jövő héten esedékes PAX Easten. A bostoni esemény február 27-én veszi kezdetét, és egészen március 1-ig tart majd.

A Sony a rendezvény egyik fő attrakciója lett volna, a kiadó a múlt héten jelentette be, hogy többek között a The Last of Us: Part II játszható demójával készül az eseményre, de a Nioh 2-t, a DOOM Eternalt és a Final Fantasy VII Remake-et is a cég standján próbálhatták volna ki a játékosok. Minket ez annyiban érint, hogy a PAX East résztvevői valószínűleg bőséggel szállították volna a látnivalókat az említett játékokról.

A koronavírus miatt egyébként a Taipei Game Show-t is lefújták, míg a Nintendo Switch esetében készlethiányt okozhat majd, hogy a kínai gyárak szüneteltetik a munkavégzést. A legutóbbi hírek szerint a márciusi Game Developers Conference-t megtartják majd, de óvintézkedések mellett.

70.
leviske
Habár valahol megfértem a dolgot, azért arra kíváncsi vagyok, hogy a State of Play ennek megfelelően tolva lesz-e, vagy teljesen le is mondva.
69.
adamsfamily
#60: Az Odyssey szerintem is nagyon el lett nyújtva.Én befejeztem,de az Atlantis kiegészítő nekem már unalmas volt a sok hegymászással.
Mondjuk az Ubi játékokat nem nehéz megunni.Egyre inkább csak a farmolásról szólnak,valami alibi rpg mechanikával.
68.
Ps fanboy
#59: Én végigtoltam a Guardian-t és minő csoda a Bloodbornt is kb. hétszer. És most bánom, hogy nem néztem meg annó mennyi ídőm volt a játékban, mert a dlc be is tettem nem keveset. 80 és 90 közötti szintre húztam fel a karakterem képességeit úgy, hogy már másfél milla echoes kellett egy-egy fejlődési pötyhöz, (ami egy nagy kibaszás szerintem, mert a leölt ellenfelek után pedig arányában nem járt annyival több plusz echoes, mint mondjuk az elején) az összes fegyver beleértve a dlc-beliek is maxosak voltak, viszont addigra már úgy kiismertem a játékot, hogy lassan meguntam, de párszáz órám szerintem nekem is van a játékban alsóhangon. Csak akkoriban sikerült párszor formatálnom a ps-t, mondjuk úgy, hogy véletlen, így azok az adatok elvesztek, nameg pár hónapja becseréltem a régi gépet egy új fehér slimre. De a lényeg! Én sem vagyok kispályás na! :D

Egyébként a TLG és a Bloodborn is nehéz játék más-más értelemben, nem csodálom ha sokan nem fejezték be őket. És a kétmillió leszállított The Last Guardian valóban nem tünik soknak ez tény,de akkor is egy fontos állomása a Sony nak az az időszak amikor az megjelent. Mindenhol ment a fröcsögés a játékról, körbe voltak szopkodva a kritikusok által világszerte, meg az olyan userek által akik valóban játszották a játékot és úgy, hogy a tengernyi technikai hibája ellenére, és a mainstream stílustól merészen eltérő jellege mellett, ez maga a csoda a mai tripla A kategóriában. És a Sony ezt úgy vállalta be, hogy valószínűleg a végén már tudta, hogy egy csomót bukik majd rajta, csak azért, hogy legyen egy ilyen is a palettáján. Az már tök mellékes, sőt szinte mindennapi a mai játékfejlesztésben, hogy az ide vezető út háttérben valójában temérdek szerencsétlenkedés hosszú folyamata ált,a lényeg, hogy méltóak maradtak az igéretükhöz és letették a játékot az asztalra, mégha egy gennel később is. :D
64.
Duken
#59: 12 évesek gondolkodnak úgy ahogy te.
63.
Duken
#60: +1 Néha évekbe telik kijátszanom egy játékot. Nagyon ritka ami végig behúz.
60.
Kawada
#59: Már bocsi, de a core gamerek kezdenek kivénhedt faszok lenni. 30-40 évesek, család, gyerek, stb. Teljesen általános, hogy nem fejeznek be játékokat. Ami nem tetszik, azt hagyom én is a picsába, mert "nincs időm arra", hogy olyannal játszak ami 10-20 óra után már untat és látom, hogy sehol sem állok benne. Nyilván egy pár órás kalandot befejezek mindenképp. De egy 100 órát igénylő AC: Odyssey-t, bűntudat nélkül hagytam a picsába úgy 25 óra után.

https://www.gamerevolution.com/features/486029-rdr2-and-assassins-creed-data-reveals-no-one-completes-games-anymore
59.
Fata Morgana
#49: Már bocs de egyéni véleményt nem állít az ember úgy be hogy, az "egész mai játékpiacon" nem sony ex véletlenül??Akkor milyen piacról is van szó??
A sok millió meg még a kettőt sem éri el, nekem a Bloodborn tetszik a legjobban(3 napja kezdtem el megint és 570 órám van benne eddig karaktert már törölnöm kellett 1-2őt hogy újat kezdhessek) de abból is csak 3-4 milla fogyott és a fele vásárló a feléig jutott kb. ugyhogy ez inkább hagyjuk.
A statisztika nem minden én pl. csak akkor könyvelnék el sikernek fejlesztőként egy-egy játékot ha végig is vitték nem csak megvették.
Ezért is hülyeség hogy csak az eladásokat nézik, mert ugye "grafikonban és papíron" jól mutat a 4 milla csak éppen fele le sem tolta a game-t.
Szóval amíg ilyen emberek akik képtelenek végig tolni egy-egy játékot és mindezen hiányosságaik ellenére gamer-nek vallják önmagukat + még észt osztják mellé a "észt" addig bocs ha nem nyalok be minden "rizsát" amit itt főznek.
58.
Duken
#57: Tényleg krva jó! Én most kezdtem el játszani!
55.
Kawada
#54: Nem is feltétlen neked szólt a "hiszti" jelző, hanem általában. Nem személyeskedés akart lenni. De örülök, ha nem is annak lett véve.
54.
adamsfamily
#52: Nem hisztiztem,csak elmondtam a véleményemet.A Cod nálam addig tartott,hogy bejelentették,hogy exkluzív lesz a játék negyed és lemondtam a rendelést,pedig a Beta alapján nem lett volna szar.
Majd ha adják a Humble Choice-hoz 12 dollárért,majd akkor játszok vele.
Az MS cross platformos dologról meg nem tudok,de amikor az a Don akárki volt az xbox fejes le is szartam az ilyesmiket,mert mindent warezoltam.
53.
Neotechtr
#51: Igen erről beszéltem korábban, hogy csak presztizs szempontjából térül meg a dolog. Csakis marketing költségnek tudod leírni egy adott munkaerőbázis 10 éves munkabérét és juttatásait. Ellenben hasznot nem termel a dolog, de még üzemi nyereséget sem. Persze a presztizs jó dolog, nagyon fontos egymárka életében, de ebből nem tudsz finanszírozni 5 éves exkluzív fejlesztéseket, max a Life of the Black Tiger-t. Ha a befektetett 10 éves munka a végén a presztizst is beleértve nullára hozza ki magát, még akkor is csak arról beszélhetünk, hogy felesleges volt az egész, mert nettó környezetszennyezés volt a sok áram, amit elhasználtk hozzá.

Nyilván többen nem fogadják maximális szimpátiával az ilyen kommenteket, de ha egy vállalat úgy tud csak pénzhez jutni, hogy azt az egyik zsebéből kiveszi és a másikba belerakja, akkor az egész csak könyvelés és nem üzlet.
52.
Kawada
#50: Ja, és minő érdekes, amíg előző genben a Microsoftnak ment jobban a szekér, ki volt az élharcosa a cross platoform elleni harcnak... Bezony, ügyes a tipp. A MS. Cross platformot mindig az akar, akinek épp szarabbul megy. És egyébként épp post adja be a derekát a Sony, miközben mondjuk 2,5-szeres különbség lehet a 2 platform között. a Micro erre nem volt hajlandó, pedig akkor is pont ennyivel volt nagyobb cég globálisan, mint ma. Még annyi érdeke se fűződött hozzá mint most a Sonynak.

Nem értem ilyeneken miért kell hisztizni. Bármilyen exkluzivitáson hőbörögni szerintem irtó buzis. Amelyik cég ezt épp nem csinálja, az már vagy csinálta, vagy csinálni fogja. Bármelyik konzol holder hülye lenne nem rágyúrni az ilyesmikre.
51.
Ps fanboy
#46: A TLG egy befektetés volt, aztán hosszútávú befektetés lett belőle:D, de különleges befektetés is egyben, ami majd idővel megtérül, presztízs szempontból meg már rég megtérült. De ez már legyen a Sony baja. És ja nekem élmény ilyet írni, mert végülis elkészült és nekem bejött.
50.
Kawada
#48: 2010 és 2015 között ezek xbox exclusive-ok voltak... :)
49.
Ps fanboy
#43: Én csak egy személy vagyok ezért a saját véleményemmel tudok csak szolgálni. Viszont a The Last Guardian az egy ritka jelenség a piacon és beleértve minden független címet vagy kísérletező, újjító szándékú, kliséktől mentes játékot, a The Last Guardian-re majd minden jelző igaz és ezért messze kiemelkedik a nagyon sok játék közül. De mint minden egyedi játék esetében, nem szólhat mindenkinek, viszont az a sok millió ember akinek szól, mivel ps ex-ként elég sok embert megtudott szólítani, márcsak a készítők előző munkássága miatt is, nekik defintív élményt nyújtott, olyat amit más játekoktól konkrétan nem kaphatnak meg. Erre egyrészt üzleti szempontból is lehet építeni és nem hiszem, hogy a csapat kövi játéka is tíz évig készül majd.
48.
adamsfamily
#29: Szerintem pont a Sony az,aki nagy ívben leszarja a játékosokat.Jó pár olyan húzásuk volt amivel széthúzták a gamer közösséget.Lásd COD.Bevezették a Crossplay-t,de a Sony érezte a kényszert,hogy dobjon egy táska pénzt az Activision-nek,hogy a játék negyede exkluzív legyen.Persze a legtöbb embernek a nagy elvhűség az első 2 hétig tartott és ugyanúgy megvette teljes áron a háromnegyed játékot,mert addig tart az emlékezetük,mint a szenilis vénembereknek.
Az Epic-et sokan szidják az ideiglenes exkluzivitás miatt,de az legalább egy olyan platformon csinálja ezt,ahol édes mindegy,hogy melyik szarral indítod a játékot.Csak ugye azt divat fikázni,a Sony-t meg divat felsz*pkodni az évi 2 rétegjátékáért.
47.
Ps fanboy
#42: És vicc az, hogy 10 év fejlesztési idő után is vannak hibái TLG nek szépszámmal, de inkább csak technikai, na de nem baj, ez így szép. :) Így összeségében azt tudom rá mondani, hogy egy nagyon szép játék. Pedig én sem nagyon szeretem szentimentálisra venni a figurát ha játszok, pl. a TLoU végi csavar vagy csattanó is inkább a ridegsége miatt tetszett annyira, de az a rohadt The Last Guardian viszont majdnem megsiratott. :)
46.
Neotechtr
#41: Most olyat írtál, hogy megéri bukni. Aztán jó-e ilyet írni?
45.
Neotechtr
#44: Okos pankrációs gif akart lenni és ha ügyes lennék és értenék hozzá, akkor most itt lenne.
44.
Neotechtr
#40: Most úgy beszóltál, hogy úgy érzem te vagy a fehér batman én meg a másik.

via GIPHY

43.
Fata Morgana
#41: Ez azért erős egy kicsit.
Magánvéleménynek talán elmegy, de így kijelenteni nettó baromság, hacsak nem 12 éves vagy, mert akkor el van nézve "kisfiam".
42.
Kawada
#41: Amilyen surmó lépés pl. az, amit a Driveclubbal csináltak, számomra pont olyan pozitív, hogy már rég nem adták fel a francba azt a projektet és kitartottak mellette. Bár nem fogamra való cucc.
41.
Ps fanboy
#30: Nem tudom mekkora büdzsével járt a The Last Guardian, de ha a Sonysok buktak is rajta azon tálan megis érte bukni, az egyik legkivételesebb játék és nemcsak a Sony palettáján, de az egész mai játékpiacon.
40.
Duken
#25: Matek nem igazán megy azt látom.
35.
Kawada
#33: Ebben nagyjából egyetértek. Szerintem is vészmegoldás volt, hogy nagyjából tisztességgel tudják befejezni ezt a gen-t és ne legyen teljes leégés. Egy kényszerpálya, de most már ezt ülik meg. És jól is teszik, csak engem személy szerint ez nem érdekel, legfeljebb mint alkalmi game pass előfizető.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...