Beperelték a CD Projekt RED-et a Cyberpunk miatt

  • Írta: fojesz
  • 2020. december 27.
  • Hír
Link másolása
Egy New York-i ügyvédi iroda karácsony előtt beperelte a CD Projekt RED-et a Cyberpunk 2077 miatt. A cél az, hogy az ügy csoportos keresetté váljon, amely minden olyan befektetőt képviselhet, aki pénzt veszített a szerepjáték rajtján.

A New York-i Rosen Law Firm ügyvédi iroda beperelte a CD Projekt RED-et, a célja pedig az, hogy az ügyből csoportos kereset váljon, amelyhez minden olyan befektető csatlakozhat, aki idén január 16. és december 17. között tett pénzt a lengyel fejlesztőcégbe. A vád szerint a csapat "hamis vagy félrevezető" kijelentéseket tett az új játékkal kapcsolatban, és így megkárosította a részvényeseket.

Egészen konkrétan a CD Projekt RED nem közölt elegendő információt azzal kapcsolatban, hogy a Cyberpunk 2077 konzolos verziói bugosak és "gyakorlatilag játszhatatlanok", sőt a játék januári elhalasztásakor még azt mondta a vezetőség, hogy az anyag "készen van és játszható". Felemlegetik azt is, hogy Adam Kiciński elnök és társügyvezető egy későbbi konferenciahívás alkalmával leszögezte, hogy a PS4-es és Xbox One-os átiratokkal "nincs probléma", csupán optimalizációra szorulnak.

A többit már tudjátok, az ügyvédi iroda minderre hivatkozva állítja, hogy a CD Projekt RED befektetőit anyagi veszteség érte, amiért meg nem nevezett mértékű kompenzációt várnak. Tény: a CD Projekt RED részvényei nagyot zuhantak a Cyberpunk 2077 megjelenésekor.

Korábbi hírek szerint más ügyvédi irodák, illetve befektetők is vizsgálják a lehetőségét, hogy jogi útra tereljék a Cyberpunk ügyét - valószínűleg ez is közrejátszott abban, hogy csapat bejelentette, a játékból mára több mint 13 millió példány talált gazdára.

188.
188.
#184: "nem valami jó ötlet"

Hát egyáltalán nem jó ötlet, mert láthattuk, mi lett belőle. Tehát ez a "minden jön" vagy azt jelenti, hogy az új játékokat "kissé" akadályozzák a régi verziók korlátai és csak olyanok lehetnek a jobb gépeken is, vagy pedig belefutnak abba, mint a Cyberpunk, hogy azt a korlátozást nem vették figyelembe és orbitális balhé lett.

Most lehet hurrogni rájuk, de nem véletlen volt pl a Resi 8-nál sem téma, hogy csak next-genre jön és a nagy készlethiány után meg a pletykák, hogy régi gépekre is lehet, hogy jön. Ilyen módon minden játék a következő 1-2 évben, amit már a next-genhez fejlesztettek 1-2 éve és most vissza kell csavarni last-genre beleeshet hatalmas CP2077 jelenségekbe, vagy pedig next-genen csak a textúrák lesznek szebbek, mint eddig és még ez is marha sokba kerül.

Úgyhogy a Cyberpunk megjelenése nem csak abban lesz híres precedens, hogy mi lesz a bugosan érkező játékok sorsa, de a fogadtatása befolyásolhatja azt is, hogy ezek után ki és milyen megjelenést vállal be nagy bátran last-genre. Nagy játékipari szakértők lenyilatkozták, hogy a Gothic jobb, mint a Cyberpunk de nem látják, hogy mit tesznek saját magukkal a buta fecsegés közben.

Kemény lóvé kifejleszteni egy AAA játékot és nem fognak visszatérni a kiadók ahhoz a módszerhez, hogy külön verziókat csinálnak a crossgen játékoknak, mint a PS2-PS3 +PC játékok idején, pl Alone in the Dark, vagy a SW: Force Unleashed. A last-gen verziók mindig baltával faragottak voltak az élvezhetetlenségig és kvázi más játékok voltak ugyan azon a címen. Ezt senki nem fogja ma már megfizetni külön csak azért, hogy a vásárlók ugyan így vasvillával követeljék a pénzüket és negatív marketinget csináljanak nekik cserébe.

A last-gen felejtős, gyerekek.
187.
187.
delphijos
#186: Ezt is megemlítettem anno, ezért is le lettem hurrogva, ráadásul azzal hogy ez még népszerűbb is lesz. Közben meg ugyan a 120 fps-t tudja ( persze erős kompromisszummal , és továbbra se világos hogy ki az akinek konzolon spórolni kell, de 120-as TV-je van. Mert az meg hogy valaki konzolon spórol, de monitort vesz hozzá, megint elég sanszos... ) meg SSD van benne, de gyengébb mint az X, és egyre jönnek a játékok amikben ez-az csak SX-en érhető el....
186.
186.
Ooorky
#185: Ezt a Series S-t én se tudom hová tenni, valszeg 3. világba (Dél-Amerika/Afrika) szánják elsődlegesen.
185.
185.
Stranger
#184: Szerintem abból amit az MS mondott nem lesz semmi. A Flight Simulator sem jön XO-ra pedig be volt rá jelentve...

Inkább gáz az MS-től hogy kidobtak egy olcsóbb konzolt és emiatt azt kell alapnak venni a fejlesztőknek. Lehet emiatt több olyan játék lesz ami csak PS4/PC lesz az Xbox kihagyásával.

Pedig ott lett volna a mostani generáció annak akinek nincs pénze. A current gen nagy címeivel még rengeteg ideig lehet játszani. PUBG, Fortnite, Warzone, stb... csak hogy direkt az online őrületeket soroljam fel. Én sem veszek állandóan új hardvert PC-hez... Képesek voltak egy új gent elbaszni egy ilyennel....
179.
179.
Stranger
#165: A jelen generációban ez a konzol visszafogós szöveg igaz volt. Az átlag PC már tényleg annyira előrébb van egy ideje. Egy 10 éves i7-2600k elbírja a legnagyobb játékokat vígan (RDR2, HZD, Cyberpunk, AC Valhalla, WD Legion, stb). De talán még az i5-2500k is.

A lineáris vagy egyszerűbb játékok egy része még tizenéves (2006-2009) quad szériás procival is mennek.

Hogy lehet úgy nextgen játékot készíteni hogy 10 éves hardver elbírja? Sehogy. Ez volt a generáció keresztje. De a mostani már sokkal jobb lett, lényegében amit belelehet tenni egy konzolba azt most beletették és szerencsére az AMD is jó hardvereket tudott kiadni.
166.
166.
Ooorky
#165: Nem te vagy az a csóró gyerek aki a nem létező 400k-s tv-jére veri a nyálát?
165.
165.
Gerhman
#161: Baromság. Ez egy mítosz hogy a konzolok visszafogják a pécéket a nem túl sok iq-val megáldott kockák beszűkült butasága. A gyengébb középkategóriás pécék nem fogják vissza? Vagy egy gyengébb videókártyával épített pécé, stb? Pécésként amikor először megláttam a TLoU2-tőt vagy a HzD-t, GoT-mát oled tévén a bokámat lefostam. A legtöbb pécés, beszűkült csak pécén játszó magyar nethuszárok többsége csak pislogna főleg akik itt verik mert nem játszottak máson csak 2K monitoron vagy egy középkategóriás laptopon. Én is 2K monitort használok amúgy multi játékokhoz a pécémen de a single gameket csak és kizárólag konzolon nagytévén. Miért nincs olyan részletes játék pécén mint pl egy Tlou2 konzolon? Miben gátolják a konzolok hogy pécére is csinaljanak ilyen játékokat? A stúdiókat hibáztasd de ne csodálkozz hogy a játékfejlesztők nagyobb része egy stabil hardverre akar fejleszteni. A konzol és a pécé amúgy bár sokmindenben más mégis kéz a kézben jár. Inkább pont hogy elősegítik a tech és a játék fejlődést.
161.
161.
Ooorky
#157: De pont azt lehet, harmatgyenge cpu nem bírja el azt amit egy i7/Ryzen 7, visszavágták az ai-t, hogy ne legyen abból balhé, mert pc-n teljesen máshogy viselkednek.
Ismét a New Vegas-t tudom felhozni, hogy azért olyan kihalt a város, mert az akkori konzolok nem bírták volna el amit eredetileg csináltak.
157.
157.
godach
#154: Technikai szinten még ezt is aláírom. Sőt, az első napokban én is írtam, hogy elgondolkodtam azon amit Neotechr előszeretettel állít, hogy visszahúzzák a konzolok a fejlesztéseket.
na de most őszintén. A full hülye NPC-ket akik csak díszlet pl nem lehet ide írni erre a számlára.
155.
155.
Drraco
Teljes mértékben Kawadával értek egyet. Ez a játék nincs készen, és ahogy látom, ezt mindenki elismeri, hiszen akik szeretik, ők is a patcheket meg a február környékére ígért javításokat várják. Éppen ezért fölösleges akár a játék ellen, akár a játék mellett fosni a szót, mert a végső ítéletet majd akkor lehet meghozni, ha elkészült.
Viszont mégis megjelentették, és erre kellene kihegyezni a háborút. Hogy miért is engedhették, hogy miért erőltették. Ha efölött most szemet huny a játékos-társadalom, akkor ez csak egyre rosszabb lesz. A kiadók majd arra hivatkoznak, hogy "hiszen a CP-ből is elment 15 millió..." Egyre rosszabb állapotban lévő játékokat próbálnak majd lenyomni a vásárlók torkán. És engem ebben az egész ügyben ez dühít, Persze, lehet azt mondani, hogy nem muszáj megvenni, ami nincs kész. De nem lesz választék, mert addigra ez lesz a tendencia. Most lehetne a kiadókat, a vezetőket megszorongatni, ehelyett megy a kicsinyes veszekedés.
149.
149.
Ooorky
Az a vicces, hogy már megjelenés előtt is írták itt páran, hogy rengeteg birka lesz aki gta v/rdr 2-höz fogja hasonlítani...
128.
128.
Fata Morgana
"Beperelték a CD Projekt RED-et a Cyberpunk miatt"

Aki éveken át hazudozik, és átbax több millió játékost az ne is csodálkozzon azon ha jogilag kicsit análizálva lesz.
127.
127.
kryszisz
#126: Jajj... rendben van, főzöcskézzél csak tovább, jó étvágyat hozzá:) én addig tolom az Exodust, ami letaglózó látvány mellett is olyan stabil framerate-et produkál (konzolon!!!), hogy csak pislogok. Mindezt egy CDPR-nél sokkalta kisebb, és kevesebb pénzből gazdálkodó csapattól. Ohh, és előre is nagyon boldog újévet kívánok!:)
126.
126.
#125: Szánalmas személyeskedés ez az ivás dolog, amikor már nem tudsz mit mondani, nem? Épp az ebédet főzöm, csak néha benézek, hogy milyen troll hogyan nyüszít a játék miatt. A 15-20 fps miatt, amin meg egész életedben játszottad a játékokat konzolon nem gondolod, hogy majd a CD ezer évig fogja érezni, hogy mit veszített, amikor az óta két új generációnyi konzol megjelent és utána még egy generációnyi PC.
125.
125.
kryszisz
#124: Jó ég, már kora reggel elkezdtél inni? Egyrészt tudok játszani a játékkal, nem ez az első RPG amit látok, csak eszem ágában sincs 15-20 fps-el játszani ocsmány megvalósítás mellett (igen, tudom, az én kurva anyámat amiért nincs pénzem PC-re, de ha küldesz nekem mondjuk fél misit akkor eskü veszek, és majd toljuk együtt ezt a mászterrész óvodát, amit az ember szerintem 12 éves kor fölött már kinő azért). És elhiheted, hogy bár pénzügyileg óriási siker a játék, a presztizs amit a CDPR vesztett ezzel a fiaskóval, azt még nagyon sokáig érezni fogják. Mert innentől nem lesznek az a "bezzeg" csapat, akik eddig. Bakker nálad tényleg az van, hogy vagy teljesen normálisan kommunikálsz, vagy totál elmebaj...tudathasadásosnak tetszik tán lenni?
124.
124.
#122: Megint miről beszélsz? Kik egyenek meg mit? Meg fogják enni a 40-50 milliós eladást. Semmi más csak hiszti, amit ti toltok. Ugyan úgy ebből a játékból akartok megélni a nyivákolásotokkal, mint a perelő befektetők és a trollok. Egy játékkal rendesen játszani az nem megy, de múlt időbe és tanulságba akarjátok tenni azt a címet, ami nincs 3 hete, hogy megjelent és ahol a játékosok átlag playtime-ja 33 óra, de még 70% el sem ért a játék végére. Ki hallgasson rátok?
122.
122.
kryszisz
#118: Hatvanhatodszorra is leírom akkor: igen, a küldetések helyszínei alkalmasak a lopakodásra, bár azt továbbra is tartom, hogy a Dishonored köröket ver rá pályadizájn terén. A pályán elszórt ilyen-olyan activity-k közül viszont nem egy olyan van, ahol nemes egyszerűséggel nem lehet megoldani a dolgot. Ha például egy zsákutcába torkolló üres sikátorban állnak vagy hatan...hát hajrá. És akkor újfent visszakanyarodom az már sokszor hangoztatott véleményemre: sokkal jobb lehetett volna ez a játék, ha nem open world. Mert így egy olyan ligába került a CDPR, amihez jól láthatóan még nem nőttek fel (mármint nem fantasy berkekben, mert a W3-ban érdekes módon meg tudták csinálni, nemhogy normálisan, hanem igazából kimagaslóan.). Ez a konzolos-PC-s dolog meg mi a bánat már megint? B@szki, mintha a Dishonored nem jelent volna meg PC-re, jesszus...meg ugye azt se kérte senki, hogy adják ki most a CP2077-et konzolokra, ők döntöttek így, hát most egyék meg amit főztek, megérdemlik.
118.
118.
#117: Lövöldöznod kell? Meg harcolnod kellett? Pedig Sneaky a lelked? Mondd már el nekem, hogy te is miről beszélsz? Kicsit körülnéz az ember és tolja a technikai tudást, az esetek felénél talál olyan kerülő útvonalat, vagy éppen a quest utáni kijáratot hogy a végiglopakodva 1 órás helyszín 5 perc és otthagytál minden xp-t meg loot-ot. Vagy talán az a baj a lopakodással, hogy a főbejárattól a célpontig nincs egy nagyon gyanúsan kijelölt lopakodási útvonal világító checkpointokkal?

Persze vannak a rendesen védett területek, ahol nincs egyenes út a célpontig és ott rendesen körbe kell járni a helyszínt, megfigyelni az őröket, hogy hol vannak, mit csinálnak és mire látnak rá. Ha eleget vársz és nem csak 3 másodpercet, előbb utóbb odasétálnak azokra a helyekre, ahol nem látja őket senki, de még kuka is van olyankor mindig. Bemész a hekkboltba meg számos szoftvert kapsz a dekkedhez. (Mondjuk azt én sem tudom, hogy a fütyüléssel hívás miért dekket és ramot igénylő hack, de mindegy).

Volt olyan terület, amit úgy tudtam lelopakodni, hogy először egy külön irányból jöttem emiatt és kiszedtem valakit egy emeleten, aki mindenkire rálátott a bejárat előtt és a gépén megnéztem, aztán kikapcsoltam minden security-t. Ki a létesítményből, új oldalról megközelítve egy sniper, egy drón és egy sétáló leszedés. Ki onnan megint, másik oldalon 3 ember altatása, hullák elcipelése.
Vissza középre, így már gyerekjáték volt kiszedni a 3 embert a tetőn és utána találni egy tetőablakot, ami az álmennyezethez vitt. Rövid megfigyelés után kiderült, hogy senki sem lát már senkit, úgyhogy a testeket sem kell elrejteni.

Ezek után már csak lootolni kell, meg olvasni a szilánkokat. Ezzel a redszerrel nem az a legnagyobb baj, hogy nem lehet lopakodni, max az, hogy ha csak bemész és kimész, aztán otthagysz mindenkit, nem ad + 5000 XP-t, mint a Deus Ex (Ghost).
De mivel nem jutsz el odáig sem, hogy ezt levedd, előbb érvényes, hogy nem tudsz lopakodni, mint az, hogy nem lehet és neked ölnöd KELL meg harcolnod KELL.

Dishonored 1 az egyik kedvencem sunyulós téren, de az nem ilyen komplex és még csak nem is hasonlít a Cyberpunk rendszerére. Amolyan theme park szerűen végigvezet egy úton. 2-3 előre dizájnolt megoldás volt és ezekhez 3-4 olyan út, ami az elejétől a végéig csőre lett tervezve. A Cyberpunk rendszere ettől olyan szinten eltér, hogy megint jól összehasonlítottál egy konzolos és egy PC-s lopakodós játékot és azt hitted, hogy majd maguktól fekszenek le aludni az ellenfelek és előtte írnak egy sms-t is. Meh.
113.
113.
sasncore
#105: Atvertek mindenkit..
109.
109.
Gerhman
#90: Kult klasszik,... az! :DDD
Vajon miért vonyítottak? Biztos mert olyan jó játék volt vagy mert nem ex igaz? Nem azért mert játszhatatlan. Undorító a hozzáállásod! Pc-re legyen jó, a többiek le vannak szarva! Ilyenkor szégyellem hogy pécés közegből jöttem!
108.
108.
Gerhman
#89: :D Hát ez kész! :DDD
107.
107.
kryszisz
#106: Igen, a küldetésekhez tervezett pályarészeken. Viszont a világban található aktivitások (loot, nyomoznivaló, ilyen-olyan rejtekhelyek stb.) esetében teljesen lutri, hogy lehet e abszolválni konfliktus nélkül. És itt vissza is kanyarodom ahhoz, hogy szerintem ennek a játéknak egyáltalán nem kellett volna OW-nek lenni, maximum semi-openworldnek, mint pl. a Deus Ex.
106.
106.
Mortis
#105: "És ehhez még hozzájön, hogy a level design sem nagyon asszisztál a sunyuláshoz"

ezt nem előszőr olvasom és nem tudom hová tenni. hogyha folyamatosan figyeled a környezetedet s kihasználod a hack-elési lehetőségeket, akkor nagyon könnyedén végiglehet lopakodni akárhol - bár eddig még csak Watson-t láttam. ami megnehezíti, az az A.I., de a level designer-ek teljesen jó munkát végeztek.
104.
104.
xanatos0911
Pár ember itt még mindig nagyon tévhitben van a “kult klasszik” fogalom jelentésével kapcsolatban. Tessék utánanézni.

PS balhé: Sony nem refundol már letöltött/kipróbált tartalmakat. A probléma abból adódott, hogy a CDPR kijelentett egy saját refund policy-t minden platformon, miközben a Sony nem refundol játékot, ha már egyszer letöltötted és kipróbáltak. Itt ágazik ketté a történet ugyanis van aki azt állítja, hogy a Sony berágott a CDPR-re és ezért vette le a jatekot a store-ból, mások szerint viszont a Sony kikötötte azt a feltételt, hogy csak akkor refundol, ha leveszi a jatekot a store-ból, hogy minél hamarabb elszámoljon mindenkivel aki refundot követel és ne ússzon tovább a probléma. Viszont önmagában a Sony nem csak azért tette elérhetetlenné a játékot, mert a játékosok sírtak, hanem azért mert a CDPR sakk-mattot adott nekik, hiszen ha elutasítják a refundokat, akkor ők is a köpködés tűzvonalába kerülnek.
101.
101.
Vis Major
#90: Ez a játék akkor lesz kult klasszik amikor a no man sky.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...