Az EA bevételeinek háromnegyedét a live service-címek hozzák

  • Írta: szlav
  • 2022. november 3.
  • Biznisz
Eddig is tudtuk, hogy egy okosan felépített live service-modellel milliókat lehet nyomtatni, az azonban mégis meghökkentő, hogy a mikrotranzakciók mekkora bevételt termelnek az EA-nek.

Lezajlott az Electronic Arts második negyedéves pénzügyi eredménybeszámolója, melynek során a vállalat alelnöke és operatív igazgatója, Christopher Suh egy igen érdekes adatot közölt a befektetőkkel. Megtudhattuk, hogy a folyamatosan frissülő, élő szolgáltatásként kezelt címek az elmúlt egy évben már az EA üzleti forgalmának mintegy 73 százalékát tették ki. Kemény pénzek vannak a szezonális és mikrotranzakciós modellekben!

Emellett megtudtuk, hogy a digitálisan forgalmazott címek eladásai immáron az eladott EA-játékok 66 százalékát teszik ki - ez 5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ezen címek közül azonban egyértelműen a kiadó sportjátékai, közülük is a FIFA jelenti a legnagyobb pénznyomdát, de a Madden is nagyot szakít, főleg a tengerentúlon.

"Az első egy hónapban a FIFA 23 eladásai 10 százalékot nőttek a FIFA 22 elsőhavi adataihoz képest, a FIFA Ultimate Team játékosai pedig 6 százalékkal gyarapodtak. Eközben a Madden 23 is remekül teljesített, a Madden 23 megjelenésével a Madden Ultimate Team játékosszáma és az új rész forgalma kétszámjegyű növekedést mutat az előző évhez képest" - árulta el Suh.

A tájékoztatón egyébként az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson is felszólalt, többek közt a frissen free-to-play modellre váltott The Sims 4 kapcsán. "Ha az elmúlt 12 hónapot nézzük, a játék bevételeinek 90 százaléka az extra tartalmakból (DLC-k) származott, nem pedig az alapjátékból" - Wilson szavait olvasva beláthatjuk, hogy érdemes lehetett ingyenessé tenni az életszimulációs játékot.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...