Szörnyű eladási számokat produkál az Xbox Series X/S Európában
- Írta: osan
- 2023. november 22.
A Games Industry.biz riportja szerint a tavalyi év októbere óta 143 százalékos emelkedés történt a PlayStation 5 eladásaiban, így övé a trón. Másodikként a majd’ 7 éves kézikonzol, a Nintendo Switch futott be, még úgy is, hogy tavaly óta 20 százalékot estek az eladásai. Utolsóként (a nagyobb platformok színterét tekintve) az Xbox Series X/S 52 százalékos romlást produkált eladások terén.
Szeptemberhez képest a japán konzolok szintén jobban teljesítettek: míg Sony-féle PS5 11, addig a Switch 10 százalékkal növelte eladásait. Az Xbox gépek eladásai 20 százalékkal csökkentek októberben az előző hónaphoz képest, a teljes képhez azonban az is hozzátartozik, hogy míg a Microsoft exklúzív játéka (Starfield) szeptemberben érkezett, addig a másik oldalon Marvel’s Spider-Man 2 és a Super Mario Bros. Wonder októberben dobták meg az eladásokat.
Európa sosem volt zöldkonzol párti, még februárban derült ki, hogy az európai konzolpiac ötödét uralják csak, ami lássuk be, nem sok, viszont akkor is meglepő lehet, hogy ilyen rosszul teljesít a konzolpáros. Több oka is lehet a helyzetnek, de a legtöbbször felemlegetett probléma valószínűleg az exkluzívok hiánya - igaz, idén ezen a fronton a Microsoft a Sonynál jobban teljesített. A Game Pass ugyan jelenthetne valamiféle mentőövet a cégnek és ezáltal a konzoloknak is, de az, hogy PC-n is elérhető a szolgáltatás, nagyban visszahúzza a konzoleladásokat.
Az lenne a legjobb ha fej-fej mellett haladnának, a konkurencia motiváció.
Szóval a részleteket,mi kivülállók,az életben nem fogjuk megtudni,azt csak a főkönyvelőjük tudja.
Az Xbox/MS Gaming esetében viszont 5 év alatt elköltöttek csak stúdiókra, kiadókra vagy $80 milliárdot. Ez a pénz azért MS mércével mérve is hatalmas kiadás (még akkor is ha a készpénz tartalékjukból lett megvéve). Ezt egy olyan részlegért kiadni, aminél elvileg tükrözni kell a számokkal, az több mint érdekes lenne.
Illetve szeretik a One konzolcsaládot bukásnak elkönyvelni, de eladtak belőle 58 milliót, ami igazából rohadtul nem bukás. Főleg úgy, hogy ha abból indulunk ki, hogy azt tartották róla, hogy nem volt rá olyan játék amiért megérte volna venni. De ennek ellenére elment belőle fele annyi mint PS4-ből, amire meg rengeteg játék volt (itt ugye 1st party game-re kell gondolni főleg).
Az MS mondta is amúgy, hogy az Xbox konzol (mint hardver) sosem volt nekik nyereséges, a bevételt a szolgáltatások (játékok) hozta nekik mindig is.
Kb. úgy kell elképzelni mint a Nintendo-t, amikor alig adtak el konzolt. Ugye ott a PS1/N64 esetében elment 102/32 millió, a PS2/GameCube esetében 150/21 millió Wii u-ból meg olyan 13 millió. De ott volt nekik egyrészt az, hogy minden Nintendo hardver már az elejétől kezdve nyereséget termelt, valamint az, hogy a handheld részlegük viszont mindig is nyomtatta a pénzt, már a GameBoy óta.
Vagyis ha az MS el fog adni majd 30-40 millió X|S konzolt a gen végére, még az is megéri nekik, mert a szoftvereladások bőven kárpótoljak őket. És 8 évre levetítve simán megéri nekik hardver szinten is maradni a konzolpiacon. Elég csak pl a SteamDeck-re gondolni, ha a Valve-nek megéri az a piac, akkor a MS-nek is megéri a konzolpiac.
Oké, de itt meg az van benne hogy eloszlik a bevétel. És mindig mondom, hogy az MS-nek PC nincs kizárólagos disztribúciós lehetősége. Ha valaki nem GP-s, és nem az MS store-ban vásárol , akkor pl. a Steam leveszi a jussát. Az igazán nagy haszon még mindig ott van ha valaki konzolon vásárol. Ott ráadásul még azokból is jön a jutalék, ami nem is az övék. Mert ott CSAK az ő store-juk van. Persze mivel nem látunk pontos számokat ( és nem is fogunk ) ez csak találgatás.
Szerk: Amit azóta írtál, kicsit naiv, mert nem feltétlenül hazudnak, csak a lehetőségeken belül “játszanak” a számokkal. Azért rengeteg lehetőség van. Nem olyan nagyon rég az Intelnél is volt balhé. Nem az van ekkora méretben hogy valami szabálytalanság esetén másnap lehúzzák a rolót ( amúgy már ilyen is történt, nem egyszer, kérdés mekkora a simli ) de itt nem is az a kérdés hogy “komplett” cégként nyereséges vagy sem mondjuk az MS. Hanem hogy mi ténylegesen honnan jön.
"A bírósági dokumentumok alapján tudjuk (tehát ha azok nem igazak, akkor nagyon csúnyán megütheti magát mind a Sony és MS), hogy a 2023. március 31-ét megelőző 9 hónapban a Sony-nak $18,743 milliárdos bevétele mellett a profitja 1,419 milliárd volt, míg az Xbox-nak a 12,775 milliárdos bevétele mellett $1,5 milliárdos profitja volt. Vagyis a fele akkora piaci részesedéssel bíró Xbox arányaiban nem csak több bevételt, de a bevételéhez viszonyított nyeresége is sokkal magasabb. PS esetén ez 7%, Xbox esetében ez 12% (Nintendo esetében meg ez 25%, mert ott $11,826, milliárdos bevételből $2,977 milliárdos a profitja)!"
És igen, az MS helyzetét elég erősen befolyásolja az, hogy ők sokkal jelentősebben vannak jelen a PC-s piacon mint a Sony! De igazából ez a befektetők szempontjából lényegtelen.
De felesleges új géppe százezreket feccölnöm, mikor megnyomom Gamepass-ban a Cloud game gombot és megy röccenés nélkül.
Előző munkahelyen mobilról is elég sűrűn toltam felhőben.
Igazából maga a konzol csak a néhány megvásárolt játék miatt kell, GPU-t simán tudom tolni a Telekomos android boxon is.
Pont 2 éve jött ki a FH5, és semmi gond nincs vele a mai napig, nem hiszem hogy ilyen játékokat kéne sűríteni….. Nem ettől fognak kilőni az eladások.
Nagyon felhaborito hogy ott 900p-ben jatszunk, hat hol vagyunk 2003-ban?? Hallo? Hiaba a felskalazas akkor is mint halottnak a csok.
Azt a Sz*rfield-et is ugy bereklamoztak, hogy nyitott vilag, minden zsir, kajakra kafa lesz, satobbi, oszt aztan egy toltokepernyo szimulatort dobtak nekunk, hogy 'nesze', elegedj meg ezzel es add a zset!
Amúgy az, hogy a Samsung tévéken és mobiltelefonokon elég egy app, hogy játszhass az Microsoft játékaival, elég sokat elmond arról, mi a véleménye a Microsoftnak a konzolgyártásról.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.