Szörnyű eladási számokat produkál az Xbox Series X/S Európában

  • Írta: osan
  • 2023. november 22.
  • Biznisz
Link másolása
Úgy tűnik, Európában még mindig a japán konzolok uralkodnak a piacon és a zöld konzol minden előnyének ellenére hátul botladozik, sőt évről évre rosszabbul teljesít – ezt igazolja az a friss kimutatás is, amiből kiderül, hogy a PlayStation nem képes otthagyni a trónt.

A Games Industry.biz riportja szerint a tavalyi év októbere óta 143 százalékos emelkedés történt a PlayStation 5 eladásaiban, így övé a trón. Másodikként a majd’ 7 éves kézikonzol, a Nintendo Switch futott be, még úgy is, hogy tavaly óta 20 százalékot estek az eladásai. Utolsóként (a nagyobb platformok színterét tekintve) az Xbox Series X/S 52 százalékos romlást produkált eladások terén.

Szeptemberhez képest a japán konzolok szintén jobban teljesítettek: míg Sony-féle PS5 11, addig a Switch 10 százalékkal növelte eladásait. Az Xbox gépek eladásai 20 százalékkal csökkentek októberben az előző hónaphoz képest, a teljes képhez azonban az is hozzátartozik, hogy míg a Microsoft exklúzív játéka (Starfield) szeptemberben érkezett, addig a másik oldalon Marvel’s Spider-Man 2 és a Super Mario Bros. Wonder októberben dobták meg az eladásokat.

Európa sosem volt zöldkonzol párti, még februárban derült ki, hogy az európai konzolpiac ötödét uralják csak, ami lássuk be, nem sok, viszont akkor is meglepő lehet, hogy ilyen rosszul teljesít a konzolpáros. Több oka is lehet a helyzetnek, de a legtöbbször felemlegetett probléma valószínűleg az exkluzívok hiánya - igaz, idén ezen a fronton a Microsoft a Sonynál jobban teljesített. A Game Pass ugyan jelenthetne valamiféle mentőövet a cégnek és ezáltal a konzoloknak is, de az, hogy PC-n is elérhető a szolgáltatás, nagyban visszahúzza a konzoleladásokat.

47.
47.
crytek
#45: És ahogy az akkori cikkben is írtam azok is hülyék ha a semmitől növekedést vártak.

(Ez kb olyan mint a sony az elmúlt 3 ps plus premium tartalma alapján azt várná ugrásszerűen nőjön az előfizetők száma miközben értelmes címet azok se tudtak összekaparni)

Majd 3-4 év múlva nézzük meg ezt a számot amikor már lesz kint 2-3 only ms konzol cím.
46.
46.
zoli12i
#39: De ezekhez a játékokhoz nem kell se PC, se Xbox. Ráadásul már nem is folytatják ezt a 2 IP-t.
45.
45.
delphijos
#38: "Na meséld már a felvásárlás miatt miért vettek volna több boxot? Mik jöttek ki tőlük a felvásárlás óta (mert az úgy olyan régóta lement mi?"

Persze kicsit más, de az tény, hogy az MS-nek - és ezt nem én mondom , ők mondták - a felvásárlások után az csalódás volt hogy a GP előfizetések egy fikarcnyit se nőttek. Persze nem tudom pontosan mit vártak.
44.
44.
crytek
#43: Magaddal beszélgetsz? :) #40 az te vagy csak jelzem

Kicsit gondolkozzál már. Utolsó 2 hónapba te mire figyelsz egy több éves fejlesztés alatt? starfieldet nem két hónap alatt rakták össze értsd már meg. Bármennyire is szeretnéd fikázni a MS-ot nem az ő bénázásuk.
Nem mellesleg a Starfieldet még 2-3 évig fogjuk látni hallani mert nyomják majd ezerrel a dlc-ket meg a javításokat
43.
43.
NathanDrake
#41 Ha már felvásárlok egy kiadót és exclusiveá teszem a játékokat akkor az a legkevesebb, hogy odafigyelek a fejlesztőkre, hogy minőségi játékokat adjanak ki ne pedig félkész termékeket. De ezt nem értheted mert te semmiért nem fizetsz. Facebookon is állandóan sírsz, hogy milyen gyenge a felhozatal mert te semminek nemm tudsz örülni. Amúgy a Starfieldet patika állapotba kellett volna kiadniuk nem pedig bugosan ha már elmondásuk szerint 25 éve fejlesztik. De úgy vannak vele hogy majd a modderek megoldják. Ahogy az összes többit.
42.
42.
Seraph
#40: Kivégezzék? Mi ez, Mortal Kombat?
Az lenne a legjobb ha fej-fej mellett haladnának, a konkurencia motiváció.
41.
41.
crytek
#40: 1: A hozzászolás számát se sikerült eltalálnod
2: Semmit se vettem magamra csak szimplán hülyeséget beszélsz és ráadásul a Starfieldel ismét..
Starfield-et szerintem nem ebben a 2 hónapban kezdték el fejleszteni és fejezték is be az elejétől kezdve = a MS-nak a köze annyi hogy megvették a céget és az ő égiszük alatt jelent meg. Szóval az hogy szar lett számodra az a Bethesda hibája.
"Phill Spencer azt igérte a Red Fall hanyatlása után, hogy jobban oda fog figyelni a fejlesztőkre. Hát látom.:)" Ja látod na megint mit látsz ? Most is kérem a címeket amiket a redfall kiadása óta fejlesztenek és már meg is jelentek...

Örülök hogy ráadásul nostredamus is lettél... focimeccs végeredmények esetleg a hétvégére?
40.
40.
NathanDrake
#37 Nézzenek oda, Méhes a fillérb@szó magára vette :) Bethesda 2x is bebizonyította, hogy nem megy nekik. Red Fall bukás lett, Starfieldnek nagyobb volt a füstje mint a lángja. Senki nem játszik vele, senki nem beszél róla. Game Awardsnak se kellett belőle. Nyugodj meg az Indiana Jones játék se lesz jó. Phill Spencer azt igérte a Red Fall hanyatlása után, hogy jobban oda fog figyelni a fejlesztőkre. Hát látom.:) Ez az egész felvásárlás arról szól, hogy a PSt kivégezzék. A micro le sem szarja hogy náluk van két nagyobb kiadó. Lényeg, hogy psre ne jöjjön semmi.
39.
39.
Seraph
Akárhogy temetik itt sokan az xbox-t attól hogy nem abból adnak el a legtöbbet él és virul, sok, sokmillió ember szereti. Nekem nem kell gamer pc, és a PS5 exekért nem adnám a Forzát vagy a Gearst.
38.
38.
crytek
#37: Na meséld már a felvásárlás miatt miért vettek volna több boxot? Mik jöttek ki tőlük a felvásárlás óta (mert az úgy olyan régóta lement mi?) ami csak series s/x-en mennek? Naugye...

Ha az exklúziv cím mint konzol eladó erő működik akkor majd a későbbiekben "jobban" fogyhat a box mert teszem az egy indiana jones ha jó lesz és pl gépek mellécsomagolva is adják akkor csöppet fogyhat majd a box akit érdekel a game és nincs pc-je. De ezek a játékok még nagyon a jövő zenéi..szóval aki már mostanra várta a nagy box eladási hullámok az valamit csunyán benézett
37.
37.
NathanDrake
Felvásárolták az a Bethesdat és az Activision Blizzardot de még így sem kell senkinek. Előre tudom, hogy ugyan arra a sorsra fognak jutni mint a Rare és az összes többi studió vagy kiadó amit megvett a Micro. A levegőben fognak lógni.
36.
36.
negyven2
#35: A Beam/Mixer az egy próba volt arra, hogy betörjenek a streaming piacra. Jó technológia volt alatta, de nem jött be, mert lényegében a streaming már akkor leredukálódott Twitch-re és YouTube-ra. Ez olyan mint a mobil piac, vagy a konzolpiac is, hogy ott van az iPhone/Android meg az Xbox/PlayStation/Nintendo. Ha valaki be szeretne törni ide, akkor nagy pofáraesés lesz annak a vége. Ez volt a Mixer veszte is, hogy az emberek döntő része nem hagyják ott a jól megszokott felületeket.

Az Xbox (MS Gaming) eladásához meg sok sikert, mert bár erre konkrét belsős adat nincs, de piacelemző cégek olyan $5-600 milliárdra becsülték az értékét. Ez ugye főleg abból jön ki, hogy maga az MS is majd $2500 milliárdot ért, illetve abból a technológia IP és tudásbázis amit birtokol. Ez még egy Apple-nek is nagy falat lenne. Amúgy ez a szám még a ABK előtti időkből származik. Az a pletyka meg, hogy eladják az Xbox-ot, az meg 2013-14 körüli.
35.
35.
zoli12i
#30: A Mixer-t is beszántották nem olyan rég.
De a Xbox divízió az más tészta, mert az hatalmas presztízs értékű az MS-nek. Ennek a beszántása sosem fog felmerülni, max ha az Apple megmenti. Állítólag van olyan forgatókönyv, hogy majd nekik fogják felajánlani előbb vagy utóbb.
34.
34.
Trottenbauer
#33: Ha a hardver eladása a Microsoft-nak veszteséges,mint ahogy mondták,exkluzív játékuk alig van,és azoknak legnagyobb része is alig fogy,akkor egyedül az előfizetésekből,azaz a GP-ből jöhet a lóvé nekik,ami szintén sokba kerül,ahogy Phil mondta még az elején.
Szóval a részleteket,mi kivülállók,az életben nem fogjuk megtudni,azt csak a főkönyvelőjük tudja.
33.
33.
delphijos
#32: Na jól van már, ahogy a Sony végigsírta a pert hogy ez mekkora csapás nekik és az exkluzívitás milyen káros, az MS ugyanúgy kétségbeesve bizonygatta hogy milyen rettentő rosszul meg a gaming üzlet….. Aztán meg a Sony kis túlzással az exluzivitásból él , az MS gaming biznisze meg mégse akkora bukás mint a per alatt volt….
32.
32.
negyven2
#28: Ugye ez az adat az FTC vs MS perből van, és ezt az adatott (mennyi a nyereség), a Sony kérte, hogy legyen publikus, mert ezzel is azt akarták bizonyítani, hogy hiába van nekik nagyobb piacuk, ha az MS arányaiban többet keres mint ők. Még a per legelején volt egy olyan Sony kifogás, hogy azért rossz nekik ez a felvásárlás, mert a Sony-nak egy PS-es felhasználó megszerzése, és megtartása többe kerül mint az MS-nek és kevesebb bevételük van egy felhasználóra levetítve. Így ga az MS-é lesz az ABK, akkor nekik még több kiadást és még kevesebb bevételt fog jelenteni.

Ugye hiába piacvezető a Sony, azért az valószínűleg tény, hogy ex címe fejlesztésre és megvásárlása többet költ mint az MS (hiszen sokkal több ex. címet add ki és vásárol meg). Valamint sok másodlagos dologban, a Sony-nak nincs alternatívája az MS-el szemben. Pl. saját felhős szerver parkja sincs, hiszen azt pont az MS-től bérlik az Azure-t.

De akkor megint leírom: ha az MS-nek az év végén az excel tábla a bevétel/kiadás után pozitív számot mutat akkor igazából az rendben van, és örülnek neki. Ha nem és sok éven keresztül is negatív az a szám, akkor meg megszabadulnak majd.

#31. de ott minden részleg esetében lehetet tudni, hogy sz*rul is teljesít (vagyis publikus volt, hogy "most még" veszteséges). MS Gaming esetében annyi van max, hogy nem hozza azt a nyereséget amit várnak, de attól még nyereséges (mondjuk a Cloud Gaming pont nem), és pénzt keresnek vele. De ugye Satya mondta, hogy az MS Gaming dolog az most nekik egy 10+ éves terv része. Tehát nagyon egyszerűen, ha esetleg veszteséges is lenne, ők nekik akkor is megfelel ha majd 2030 után kezd el nyereséget termelni!
31.
31.
delphijos
#30: Minden “beszántott” részleg esetében az utolsó pillanatig az a kommunikáció hogy “elkötelezettek”. A mobil biznisz évekig égette a pénzt. A Mixer-t hamarabb dobták. Ezt csak a cégek tudják mit meddig hagynak futni. És itt nem is azt mondom hogy a gaming üzlet mondjuk durván veszteséges lenne. És nem is feltétlen van itt szó kockázattól. Teszem azt , az Azure bevételekből egy kevés a “Cloud Gaming”-nál landol, és ez papíron simán védhető. Máris szebb a kép, az Azure-nál meg nem hiányzik….
30.
30.
negyven2
#26: Persze, hogy úgy játszhatnak a számokkal ahogy akarnak, a kérdés az, hogy megéri-e nekik kockáztatni egy sz*rul menő részleg miatt. Ne feledjük, hogy az MS azért simán beszántja azokat a részlegeket amik vagy veszteségesek, vagy nem hoznak elég hasznot. Lásd pl. Windows Phone, pedig még a Nokia mobilos részét is megvették hozzá. Na az tényleg veszteséges volt és még a Nokia mobilos része ellenére se volt esélyük a piacon megmaradni.

Az Xbox/MS Gaming esetében viszont 5 év alatt elköltöttek csak stúdiókra, kiadókra vagy $80 milliárdot. Ez a pénz azért MS mércével mérve is hatalmas kiadás (még akkor is ha a készpénz tartalékjukból lett megvéve). Ezt egy olyan részlegért kiadni, aminél elvileg tükrözni kell a számokkal, az több mint érdekes lenne.

Illetve szeretik a One konzolcsaládot bukásnak elkönyvelni, de eladtak belőle 58 milliót, ami igazából rohadtul nem bukás. Főleg úgy, hogy ha abból indulunk ki, hogy azt tartották róla, hogy nem volt rá olyan játék amiért megérte volna venni. De ennek ellenére elment belőle fele annyi mint PS4-ből, amire meg rengeteg játék volt (itt ugye 1st party game-re kell gondolni főleg).

Az MS mondta is amúgy, hogy az Xbox konzol (mint hardver) sosem volt nekik nyereséges, a bevételt a szolgáltatások (játékok) hozta nekik mindig is.

Kb. úgy kell elképzelni mint a Nintendo-t, amikor alig adtak el konzolt. Ugye ott a PS1/N64 esetében elment 102/32 millió, a PS2/GameCube esetében 150/21 millió Wii u-ból meg olyan 13 millió. De ott volt nekik egyrészt az, hogy minden Nintendo hardver már az elejétől kezdve nyereséget termelt, valamint az, hogy a handheld részlegük viszont mindig is nyomtatta a pénzt, már a GameBoy óta.

Vagyis ha az MS el fog adni majd 30-40 millió X|S konzolt a gen végére, még az is megéri nekik, mert a szoftvereladások bőven kárpótoljak őket. És 8 évre levetítve simán megéri nekik hardver szinten is maradni a konzolpiacon. Elég csak pl a SteamDeck-re gondolni, ha a Valve-nek megéri az a piac, akkor a MS-nek is megéri a konzolpiac.
29.
29.
delphijos
#28: “egy játékból elment 8 millió”

Ez is olyan, hogy pl. ilyen számokat az MS nem közöl. Játékosszámot, amiben benne van mindenki aki akár GP-ben egyszer elindította. Vagy nem GP bevételek, hanem előfizető számok. Pont ilyenekre gondolok, hogy nem feltétlenül törvénytelen dolog ez, csak a dolgok “szebbik vége” nyilvános. De amúgy tényleg azért meddő vita ez, mert egyszerűen nincsenek olyan szintű információink hogy ezt ténylegesen értelme lenne megvitatni.
28.
28.
zoli12i
#25: Sony meg az MS nem nagyon szokott nyereséget közölni szerintem, inkább bevételt. Pl. Sony játékok fejlesztési költsége is csak a levelezésekből derült ki.
Én azokon a számokon le is döbbentem.
Az Activision/Blizzard az tisztán közölt mindent, átláthatóan.

En inkább az ilyen előfizetői számoknál tudom elképzelni trükközést, mint a Plus, GP. Vagy hogy be mondjuk, hogy egy játékból elment 8 millió, ami közben az előfizetésben is benne van.

Vagy anno Phil Spencer leközölte, hogy mennyi előfizetői számra van szükségük, hogy nyereséget termeljenek. Attól a számtól még nagyon messze vannak. Persze addig tök jó mutató, hogy van bevétel, amit fel lehet addig mutatni.
27.
27.
delphijos
#25: “Azért lássuk be, bár bevételt hoznak a Sony-nak ezek a portok, azért messze nem ugyan az a szint amikor a MS kiadja egy időben Xbox-ra és PC-re a játékait.”

Oké, de itt meg az van benne hogy eloszlik a bevétel. És mindig mondom, hogy az MS-nek PC nincs kizárólagos disztribúciós lehetősége. Ha valaki nem GP-s, és nem az MS store-ban vásárol , akkor pl. a Steam leveszi a jussát. Az igazán nagy haszon még mindig ott van ha valaki konzolon vásárol. Ott ráadásul még azokból is jön a jutalék, ami nem is az övék. Mert ott CSAK az ő store-juk van. Persze mivel nem látunk pontos számokat ( és nem is fogunk ) ez csak találgatás.
26.
26.
delphijos
#20: Persze nem akarok én itt semmi konspirációs dolgot feltételezni, de egy ekkora cég ami ennyi lábon áll, tudja úgy kavarni azért a könyvelést hogy úgy tűnjön hogy az egyik részleg jobban teljesít mint valójában. Azt már eleve régen csinálja az MS hogy pl. konkrét eladásokat nem közöl, összevon dolgokat a pénzügyi kimutatásban, stb…. Nem az MS az első és egyetlen cég amelyik csinálta / csinálja. A Disney 2 évig játszott a számokkal , amiből úgy tűnt hogy a D+ hatalmas anyagi siker. Ott náluk kibukott, de simán benne van hogy nem csinálták elég ügyesen. Ott volt a Theranos esete, az egész üzleti világot megvezették, “profikat” is. Persze nem állítok semmit, mert csak azt tudjuk amit akarnak hogy tudjunk, csak azt mondom hogy minden számot azért nem szabad készpénznek venni.

Szerk: Amit azóta írtál, kicsit naiv, mert nem feltétlenül hazudnak, csak a lehetőségeken belül “játszanak” a számokkal. Azért rengeteg lehetőség van. Nem olyan nagyon rég az Intelnél is volt balhé. Nem az van ekkora méretben hogy valami szabálytalanság esetén másnap lehúzzák a rolót ( amúgy már ilyen is történt, nem egyszer, kérdés mekkora a simli ) de itt nem is az a kérdés hogy “komplett” cégként nyereséges vagy sem mondjuk az MS. Hanem hogy mi ténylegesen honnan jön.
25.
25.
negyven2
#23: Az általam leírt dolgokban benne van a nyereség is (vagyis a bevételből mennyi volt a tiszta haszon, vagy veszteség). És igen az is tény, hogy minden cég olyan adatot közöl amit akar, és az lehet akár hamis is. A probléma viszont ott van, hogy ha kiderül, hogy nem felelnek meg a valóságnak ezek az adatok, akkor nem csak a versenyfelügyeleti szervek rúgjak s*ggbe az adott céget, de még az adott cég részvényesi is páros lábbal! És lehet, hogy egy kisebb cég ezt megengedheti magának, de egy Sony/Nintendo de főleg egy Microsoft semmiféleképpen (konkrétan abban a pillanatban, hogy kiderül, hogy hazudtak, abban a pillanatban omlanának össze a részvények árai!)...

#24: Azért lássuk be, bár bevételt hoznak a Sony-nak ezek a portok, azért messze nem ugyan az a szint amikor a MS kiadja egy időben Xbox-ra és PC-re a játékait. Majd ha jönnek a Sony GaaS játékai, akkor a PC-s bevételek is megfognak majd nőni jelentősen (már ha lesz rájuk igény). Ugye ezek szintén PS/PC-re jönnek majd ki ugyan akkor.
24.
24.
memoryman
#20: Nem véletlenül portolják szépen sorban a régebbi játékaikat PC-re. UNCHARTED™: Legacy of Thieves Collection GOG-on kapható. Sony játék hivatalos forrásból DRM nélkül.
23.
23.
zoli12i
#22: És folytatod. Anno pedig már gyönyörűen el volt magyarázva neked (nem én voltam), hogy mi a bevétel és a nyereség között a különbség.
Tök jól el lehet vele dobálózni, de olyan mint a KSH-tól az átlagfizetés. Jó meg minden, de ott van a Medián módszere is.

Az hogy ki mennyi számot közöl, engem az már rég nem érdekel. Durván ferdít mindenki.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...