Shawn Layden szerint a live-service játékok készítése délibábkergetés

Link másolása
A PlayStation volt vezetője a cég stratégiai váltását jellemezte, szerinte okosabb lett volna megmaradni azon a terepen, ahol a PlayStation nagyon erős volt.

Shawn Layden nem először beszél a Sony berkeiben eltöltött éveiről, a munkássága alatt kiadott játékok és az azóta elkészült projektet kontrasztjáról, ám most kifejezetten egyenesen fogalmazott a PlayStation jelenlegi irányvonalát illetően. Meglátása szerint a live-service, multiplayer címekre való fókuszálás hiba volt a cég részéről, ahogy ő fogalmazott, olyan volt ez, mint délibábot kergetni a homokdűnék fölött.

Layden vezetése alatt olyan történetközpontú játékok láttak napvilágot, mint 2018-as God of War, a Ghost of Tsushima és a Horizon Zero Dawn, amelyek vitathatatlanul sikeres játékok voltak úgy kritikai értelemben, mint eladási számok terén. Layden szerint okosabb dolog lett volna, ha a cég továbbra is erre fókuszál az olyan vágyálmok helyett, hogy ők készítik el a következő Fortnite-t vagy Overwatch-t. Az egykori vezető nem tagadja ezeknek a játékoknak a sikerét, viszont hozzáteszi, hogy ahhoz nagyban hozzájárult a szerencsés időzítés is, és ezt a fajta sikert nem lehet megtervezni.

Tény, hogy a Sony live-service iránya igen váltakozó eredményt mutat eddig. A több mint egy tucat projektből most összesen négy olyan live-service címe van a PlayStationnek, amelyek stabil bevételt jelentenek (Helldivers 2, MLB The Show, Gran Turismo 7 és a Destiny 2), viszont ezek adják a cég bevételének 40%-t, így abszolút érthető, hogy továbbra is ebbe az irányba akarnak elmozdulni, lehetőleg a Concordhoz hasonló történelmi fiaskók nélkül.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...