Disney Speedstorm próbakör

Link másolása
Ki ne akarna Donald Kacsaként volán mögé ülni, hogy versenyezhessen Mulan ellen? Viszont hiába hangzik jól a Gameloft új gokartos játékának koncepciója, sajnos nem hozták ki a maximumot a zseniális ötletből.

A Disney 2023-ban ünnepli a 100. évfordulóját, ami azt jelenti, hogy a márka berkeiben igyekeznek minél változatosabb, emlékezetesebb termékeket és rendezvényeket felmutatni a jeles évszám alkalmából. Ennek az egyik végterméke a világ legelső Disney és Pixar karaktereket felvonultató árkád gokartverseny-játéka, a Disney Speedstorm. A játékot a Gameloft fejlesztette és adta ki, ettől a cégtől pedig egyáltalán nem idegen, hogy gyermekkorunk kedvenc hőseit használja fel egy-egy játékához. Gondoljunk csak a Disney Getaway Blast vagy a Disney Dreamlight Valley című alkotásokra! Sőt, arra is volt már korábban példa, hogy a Gameloft autóversenyzős játék fejlesztésébe kezdett, hiszen ők büszkélkedhetnek az Asphalt videójáték-sorozattal is. Minden adott tehát ahhoz, hogy egy kellemes, Disney hangulatú, autóversenyzős multiplayer videójáték születhessen meg, nézzük is, sikerült-e megugraniuk a feladatot!

A Disney Speedstorm, ahogy arról a neve is árulkodik, egy őrületes, elképesztően gyors és pörgős autóversenyzős kaland, amiben akár a barátaiddal együtt is élvezhetitek a győzelemért folytatott küzdelmet. A választható karakterek mind-mind a Disney és a Pixar filmek világából érkeztek, volán mögé ültetheted például Mickey Egeret, Donald Kacsát, Sulley-t a Szörny Rt.-ből, Mulant vagy akár Jack Sparrow kapitányt is. Nyilvánvalóan a karakterek mellé dukál egy-egy hozzájuk tartozó pálya és a mesékből elővarázsolt dallamok is, de ezekről majd később ejtünk bővebben szót. A versenyzőket és az autóikat lehet fejleszteni, párhuzamosan a pályák egyre csak növekvő nehézségi szintjeivel. A cél, hogy megszerezz minden karaktert és kimaxold mind az autóikat, mind pedig az egyedi képességeiket. A saját kampányon kívül pedig természetesen lehetőség van helyi, osztott képernyős versenyekre és online futamokra is.

Meg kell hagyni, a Disney Speedstorm kiválóan teljesít, mint árkád autóversenyzős játék. Nagyszerű flow-élményt garantál és egy remek kikapcsolódás nyújt kicsiknek, nagyoknak egyaránt. A pályák látványosak, izgalmasak és a rejtett mellékutak, csapdák még akár a harmadik körben is meg tudtak lepni egy-egy verseny folyamán. Többek között azért is nehéz megunni ezt a játékot, mert nem minden körben az a cél, hogy az első helyek egyikén teljesítsd a futamot, hanem különböző feladatokat kell végrehajtanod. Például kérheti a játék a versenyzőt arra, hogy legalább kétszer trükközze meg az ellenfeleit, vagy hogy hajtson végre legalább három mutatványt. Az én személyes kedvencem az a típusú verseny, amelyikben minden körben kiesik egy versenyző, méghozzá az, akinek a legrosszabban sikerült a körideje. Ezen felül a karakterek is egész pofásan vannak meganimálva és a legnagyobb meglepetésemre még a játékban hallható szinkronhangokat is elkapták a fejlesztők. Nagyon hiányzott volna Donald Kacsa sápítozása és Mickey Egér jellegzetes, dallamos kacaja, ha nem ragaszkodnak ezekhez a készítők.

A kötelező gokartos elemek, mint a karakterek ruhájának és az autók külsőjének a testreszabása, illetve fejlesztése sem maradhatott el, ami ha minimálisan is, de növeli a futamok élvezeti faktorát. Maguk a versenyek pedig szinte felfoghatatlanul káoszosak és élvezetesek, amihez passzol a kaszabolós elektronikus zene. A pályák fantasztikusan vannak felépítve: felvehető fegyverek, power-upok, illetve ugratók és boostolók tarkítják végig a Disney tematikájú küzdőteret. Bár a fegyvereken nem újítottak, a korábban kiadott gokartversenyzős játékokból már jól ismert bomba, frizbi és az irányítást megmókoló varázslat is mind-mind tetten érhetőek a játékban. És ugye ki ne szeretné ezekkel a szivatásokkal meglepni a barátját egy közös futam alkalmával? Ezeken felül, ha elég sokat veszel részt versenyeken, akkor a karaktered fejlesztésével kipróbálhatod az egyéni, különleges képességét is, szintén az ellenfeled kárára. Ez pedig így, ahogy van tökéletes, ezekkel az elemekkel a Disney Speedstorm elérte a célját, hogy egy szórakoztató árkád játék legyen.

Azonban számtalan gokartversenyzős videójáték van már a piacon, és nagyjából mindegyik ugyan azon a recepten alapul. Ezért ha valaki mégis a Disney Speedstormot választja, akkor annak nagy valószínűséggel az az oka, hogy vérbeli Disney rajongó és egy, a márka hangulatát sugárzó játékélményre vágyik. Én is ehhez a táborhoz tartozom, és azt kell, hogy mondjam, ilyen szempontból egy kicsit csalódás volt a játék. Csupán attól, hogy a karaktereket a Disney és Pixar filmekből kölcsönözték, még maga a Disney hangulat nem alapvető, azért még tenniük kellett volna a fejlesztőknek. Korábban már említettem, hogy visszatérünk a tematikus pályákra és az eredeti Disney dallamokra: ezzel el is érkezett a pillanat. A zenék valóban megegyeznek a mesékből ismertekkel, de fel lettek turbózva, diszkósítva szerencsétlenek, valószínűleg azért, hogy pörgősebben jobban passzoljanak a játék iramához. Emiatt például a Szépség és a Szörnyeteg pályákon hallható „Be Our Guest” című dal pontosan úgy hangzik, mint egy idegesítő lagzis mulatós. Lumière és Mrs. Potts szégyenkeznek...

De nem csak a zenék sántítanak, maguk a kialakított, tematikus pályák sem a legötletesebbek. Erre a legjobb példa A Karib-tenger kalózai című filmekből a játékba varázsolt kalózos terep. Tulajdonképpen semmi nem jelzi, hogy ennek bármi köze van a Disney alkotáshoz, akár a Sea of Thieves vagy az Assassin's Creed: Black Flag pályája is lehetne. Az orgonáján játszó Davy Jones vagy a versenyzőket üldöző kannibál bennszülött horda esetleg autentikusabbá tehette volna az egészet. A karakterek egyéni, a mesékhez kapcsolódó képességei pedig néhány kivétellel, csak egy hosszas fejlődési folyamat végén mutatják meg a valódi mivoltukat. Emiatt sokáig szinte mindegy, hogy hogyan nevezed el az autódban ülő sofőrt, hiszen semmi nem különbözteti meg őt a többiektől.

Ezek mellett az is feltűnt, hogy a fejlesztők nagyon leminimalizálták a személyreszabhatóságot. Ahogy a karakterek egyre magasabb szinteket érnek el a folyamatos versenyzéseknek köszönhetően, a játék során néhány igazán aranyos ruci és kezeslábas válik fokozatosan elérhetővé. Viszont, felteszem a kérdést: Donald Kacsának feltétlenül szüksége volt például egy lila színű outfitre a játékban? Az egyébként gyönyörű színek váltakoztatása helyett inkább a megszerezhető ruhákat is tematikusan terveztem volna meg. Például Mulan esetében a ruhák változhattak volna aszerint, ahogyan a filmben váltogatták egymást; elsőként például amiben a film elején tart a házasságkötőhöz, aztán egyet az alapján, amit a felkészítőtáborban viselt, és a többi. 

A felsorolt érvek ellenére nem győzöm hangsúlyozni, hogy a Disney Speedstorm egy szuper videójáték, amivel valószínűleg még én is sokat fogok játszani. Tökéletesen megteremti a felhőtlenül szórakoztató gokartversenyzős játékok atmoszféráját és remek lehetőséget biztosít az egymás ellen versenyezni vágyó sofőröknek. Ugyan a tematikus pályák igencsak korlátozott számban érhetőek el, a különböző típusokon belül rengeteg változatot fedezhetnek fel a játékosok, úgyhogy nehezen lehet megunni a hosszúságban és nehézségben eltérő futamokat. Arról pedig még mindig ne feledkezzünk meg, hogy a saját barátainkkal vagy akár gyerkőceinkkel ez a játék még számtalan végignevetett estét fog okozni! Csupán azért voltam morcos játék közben, mert ezekből a nagyszerű alapanyagokból, magukból a Pixar és Disney alkotásokból, egy ezerszer ötletesebb, rendhagyóbb videójátékot lehetett volna kihozni.

A Disney Speedstorm early access verziója április 18-án jelent meg  Xbox One-on, Xbox Series X/S-en, PlayStation 4-en, PlayStation 5-ön és PC-n. Mi Xbox One-on teszteltük a játékot.

1.
1.
Őrnagy
Imádom, amikor a gyerekeket ilyen diszkósított slágerekkel hülyítik. Mondjuk ettől függetlenül megvenném a játékot, ha nem lenne kb 3 ehhez hasonló, csak kissé régebbi, de tized áron.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...