Kereken tíz év telt el azóta, hogy bejelentették a DNF-t - bár többetek biztosan tud a játékról egy-két dolgot, azért álljon itt egy kisebb összefoglaló az elmúlt évtizedről.
Kereken tíz év telt el azóta, hogy bejelentették a DNF készültét - bár többetek biztosan tud a játékról egy-két dolgot, azért álljon itt egy kisebb összefoglaló az elmúlt évtizedről.
2001. augusztusában a játék kiadója, a Gathering of Developers lehúzta a rolót: amellett, hogy a projektet a Take-Two vette át, a megjelenés 2002-re csúszott el. 2002-ben persze szó sem lehetett boltokba kerülésről: a 3D Realms nagyszabású programozótoborzásba kezdett, ugyanis újra akarta írni az egész játékot a már megjelent Unreal Engine 2 támogatásával. A 2003-as év "végiglapítása" után, Jeffrey Lapin bejelentette, hogy 2004-ben vagy legkésőbb 2005. elején már a polcunkon tündökölhet a játék doboza. Nem így lett.

Miután a csapat 2006-ban cáfolta a pletykákat, miszerint a játék alatt jelenleg a Doom 3 motorja futna, bejelentették, hogy már látják a fényt annak a bizonyos alagútnak a végén, s hamarosan elkészülnek a munkálatokkal. A Take Two is unta már az egész várakozást, így 500 ezer dollárt ajánlott fel a srácoknak, amennyiben 2006. december 31-én legkésőbb boltokba kerülhet a Duke Nukem Forever. Erre a 3D Realmas vezetősége elhajtotta a kiadót: ők nem fogják elkapkodni a játék fejlesztését 500 rongyért. 2007: kaptunk egy állítólagosan ingame jelenetet prezentáló screenshotot a produktumról. Most pedig nagy a hallgatás - hogy mikor jelenhet meg a végleges játék? Az a jövő zenéje...
Bejelentése után a játékról először 1998. novemberében írt a PC Gamer névre hallgató - minden bizonnyal sokatok által ismert - nyomtatott magazin: az első screenshotokat láthattuk akkor Duke kalandjainak folytatásáról - az állkapocs leejtő látványról a Quake II engine gondoskodott. Akkori tervek szerint még a azon évben megjelent volna a produktum. Az E3-on bemutatkozott az első trailer is, ráadásként a 3D Realms bejelentette, hogy a játék alatt az új Unreal Engine fog dübörögni - az átírás elmondásuk szerint maximum hat hetet vett volna igénybe: a végleges dátum azonban már így is 1999-re csúszott át.
Nem sokkal később ért minket az első komolyabb hidegzuhany: a srácok kitalálták, hogy az Unreal motornak egy frissebb változatát használják inkább, így a boltokba kerülés dátuma először '99 karácsonyára, majd 2000-re módosult. 2000-ben mindenféle előzmény nélkül a 3D-s arcok sűrű bocsánatkérések közepette tolták el a megjelenést 2001. karácsonyára. Kezdtünk mérgesek lenni, ám valamelyest csillapította dühünket az, hogy az akkori E3-on láthattuk a második trailert: ingame jelenetek, bazi jó grafika, okos mesterséges intelligencia, pusztítható környezet, változó időjárás és elképesztő mértékű látóhatár.2001. augusztusában a játék kiadója, a Gathering of Developers lehúzta a rolót: amellett, hogy a projektet a Take-Two vette át, a megjelenés 2002-re csúszott el. 2002-ben persze szó sem lehetett boltokba kerülésről: a 3D Realms nagyszabású programozótoborzásba kezdett, ugyanis újra akarta írni az egész játékot a már megjelent Unreal Engine 2 támogatásával. A 2003-as év "végiglapítása" után, Jeffrey Lapin bejelentette, hogy 2004-ben vagy legkésőbb 2005. elején már a polcunkon tündökölhet a játék doboza. Nem így lett.

Miután a csapat 2006-ban cáfolta a pletykákat, miszerint a játék alatt jelenleg a Doom 3 motorja futna, bejelentették, hogy már látják a fényt annak a bizonyos alagútnak a végén, s hamarosan elkészülnek a munkálatokkal. A Take Two is unta már az egész várakozást, így 500 ezer dollárt ajánlott fel a srácoknak, amennyiben 2006. december 31-én legkésőbb boltokba kerülhet a Duke Nukem Forever. Erre a 3D Realmas vezetősége elhajtotta a kiadót: ők nem fogják elkapkodni a játék fejlesztését 500 rongyért. 2007: kaptunk egy állítólagosan ingame jelenetet prezentáló screenshotot a produktumról. Most pedig nagy a hallgatás - hogy mikor jelenhet meg a végleges játék? Az a jövő zenéje...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.