Baldur’s Gate III - elveszíthetik fejlődésüket az xboxos játékosok

  • Írta: zoenn
  • 2024. január 2.
  • Hír
Link másolása
Erős évet zárt a Larian Studios a Baldur’s Gate III-mal, ám az xboxos verzió hajlamos elfelejteni a progressziónkat. A hibajavításon már dolgoznak, de eltarthat egy ideig, mire a patch elérhetővé válik.

A Baldur’s Gate III Xbox Series X/S-es verziója igazi fekete bárány: nem elég, hogy decemberig kellett várnunk rá, elég gyatra porttal lett dolgunk, és most kiderült, hogy egy olyan hiba maradt benne, ami a fejlődésünk elveszítéséhez vezet.

A Larian már tud erről és az X-en megerősítette, hogy a hiba a mentéskor és a játékból való kilépéskor fordul elő. Egy firmware probléma miatt fordul elő mindez, ami miatt sérül a mentési fájl. A Microsoft is tisztában van a dologgal, és már dolgozik a problémán, de az ünnepek miatt alacsony kapacitással működnek, ami azt jelenti, hogy "eltarthat egy ideig, mire a megfelelő javítás elérhetővé válik."

Ideiglenes megoldás lehet, hogy aktiváljuk a keresztmentés lehetőségét, azaz kapcsoljuk össze Xbox- és Larian-fiókunkat, amivel automatikusan feltöltjük az utolsó 5 mentésünket a felhőbe. Utána kapcsoljuk ki a cross-save opciót, így elérhetjük a fájlokat, ha hiba lépne fel. A stúdió a következő napokban azon fog dolgozni, hogy növelje a feltöltött mentések mennyiségét.

A csapat teljesen megérti, hogy a progresszió elvesztése frusztráló és elfogadhatatlan, de minden tőle telhetőt megtesz, hogy a probléma a lehető leggyorsabban megoldódjon, és folyamatosan tájékoztatnak a fejleményekről mindenkit.

12.
12.
Doomsayer
#11: Ez azért van, mert a Divinity: Original Sin 2 sokkal nehezebb. A BG3-hoz képest brutálisan nehéz egy játék. Nagyon sokan, akik már keményebb nehézségeken is végigtolták a BG3-at, miután fél évig csak azzal játszottak és kellett valami új, átmentek az OS2-re, de a legelső pálya legelején cafatokra tépi őket a cucc. Legelső harcokban halnak, meg olyanok miatt coop party wipe-ok, hogy felidegesítenek egy NPC-t, az meg kiírtja őket, stb :) Meg általában abban a játékban mindenki mindig szénné ég, mert olyan tüzet csinálnak. XD Illetve az is rolling téma szokott lenni, hogy a BG3 után azt sem tudják hirtelen, hogy merre menjenek és hogy mihez kéne kezdeni.

De a fentiekkel nem gúnyolódni akarok és remélem, hogy nem is úgy hangzott, mert a lényeg, hogy hiába nagyon jó játék a D:OS2, a BG3 ahhoz képest negyed annyira nem nehéz. Én csak ajánlani tudom mindenkinek a BG3-at és ha az elején az ember nem a karaktergenerálással tölti el a visszatérítésre való 2 órát, hanem gyorsan belevág, akkor bár nem fog minden harcot látni és van is ott egy olyan harc, amiből az a feladat, hogy elmeneküljünk (másképp halál), de így meg lehet nézni, hogy mi van. Aztán, ha tetszik, akkor restart és egy óra karakter készítés és rendes játék, ha meg nem, akkor meg visszatérítés és az illető ilyenkor gazdagabb lesz az évtized egyik legjobb, instant klasszikus és legendás játékának az átélése helyett annyi pénzzel, amennyiért egy fél kosár kaját kap a boltban.

szerk:
Egyébként egy körökre osztott IWD2-t én is megnéznék.
11.
11.
Dr.Mú
Divinity: Original Sin 2-t sem toltam ki még tőlük...anno belement ~30-40 órám, majd kiégtem belőle.
Alapvetően nagyon tetszett, viszont a nehézség / harci helyzetek elég unfair érzetet keltettek valamiért.
Nem körökre osztott RPG-k valahogy sokkal tetszetősebbek, ettől függetlenül volt példa rá, hogy végigjátszottam, vagy legalábbis nagyon élveztem körökre osztottat, pl: Icewind Dale II, Fallout 1-2, Underrail...
Ettől függetlenül erősen gondolkodom BG 3-mon...
10.
10.
Ca$Hman
Eléggé felbaxna ha én így járnék, tekintve, hogy nincs sok időm játszani, és nem érek rá ilyesmire, hogy emiatt újrajátsszak több órányi progresst.

Off: látom a kommentekből, hogy kezd kialakulni a románc a srácok között, csak így tovább, fiúk :)
9.
9.
Kamukaze
#7: Először is elnéztem a komment sorszámát, szóval azt hittem nekem írtad(nem is értettem) másodsorban meg azt hiszem belőled kellene csajt csinálnom :D Akkor lehet rájössz, hogy a tiéd nem is olyan nagy ;)
8.
8.
TrishtanAG
#3: Mondjuk PC-n is vannak olyan minor bugok, mint a talajon áteső kamera, vagy olyan major is, hogy köddé válik egy fő csapattagod és tölthetsz vissza több órával ezelőtti mentéseket, hátha azokban visszarakja. Utóbbi olyan bug, ami hónapok óta benne van a játékban és még nem tudták javítani.
7.
7.
silkgoat
#6: En meg meg a pen&paper alapu AD&D-vel kezdtem 84-85 tajekan, szoval kinek nagyobb az AD&D-s farka? :D

Amugy meg nem tudom mi a faszert sertodtel meg hogy beszoltam Br1sk-nek. A csajod vagy mi?
6.
6.
Kamukaze
#5: Én anno a BG1-el kezdtem az ad&d-t. Valahogy csak sikerült végig tolni párszor. Bár gondolom te kivitted Godlike fokozaton. Mondjuk olyan nem volt benne, de az ilyen agytrösztök mint te, mindent IS megoldanak :D
5.
5.
silkgoat
#2: Jo hat ehhez azert kell egy minimalis esz, meg ilyenek szoval Te ne nezz ra :D
4.
4.
silkgoat
#1: ez azer' van mer' az zixboxokra nem kell ilyen jatek ha van redfall-otok :D
3.
3.
Kamukaze
#2: Eleve érezhető rajta, hogy pc-re készült. Amúgy meg zseniális játék lett. Neked viszont a többi kömmentedből is leszűrhetőek az ilyen-olyan problémáid.
2.
2.
Br1sk
ez még a zedlánál is túlértékeltebb
1.
1.
Seraph
Mindezek mellett vállalhatatlanul bugos is és rendszeresen összeomlik. Ha a CDPR meg a Bethesda szét lett szedve miatta ennek is lehetne nagyobb visszhangja.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...