A hírt az XboxEra podcast társházigazdája, Nick Baker osztotta meg, aki állítása szerint két külön forrásból is úgy értesült, hogy a fejlesztés hosszabb időt vesz igénybe, mint azt eredetileg tervezték.
„Nem gondolom, hogy a Fable jövőre megjelenik” – mondta Baker. „Két különböző forrásból hallottam – az egyik nem Microsoft-közeli –, hogy a játék megjelenése valószínűleg 2027-re csúszik.”
Fontos azonban kiemelni, hogy ez nem a szokásos „problémák a háttérben” típusú késés. Baker szerint nem valami komoly válságról van szó, hanem arról, hogy a csapat egyszerűen több időt kér, hogy befejezze a projektet olyan minőségben, amilyet elvárnak maguktól. „Ez nem valami vészjósló dolog, nincs gond a játékkal. Egyszerűen csak tovább tart, mint amire számítottak” – mondta.
A rebootolt Fable-t a korábban a Forza Horizon 4 és 5 játékokkal átütő sikert arató Playground Games fejleszti, és az elvárások ennek megfelelően magasak. A stúdió munkáját az Xbox Game Studios vezetője, Craig Duncan is méltatta, amikor korábban a 2025-ről 2026-ra történő csúszás bejelentésekor azt nyilatkozta: „A Playground eddigi munkája – kritikusok által elismert, díjnyertes, gyönyörű játékok –, és amit most Fable-be visznek át: elképesztő látvány, brit humor, és az Albion egy új, Playground-féle megközelítése.”
Duncan szerint a csapat célja, hogy hűek maradjanak a Fable örökségéhez, de közben saját kreatív látásmódjukkal frissítsék fel a sorozatot.
„A közösségnek tudnia kell, hogy az ilyen döntések a játék és a fejlesztőcsapat érdekét szolgálják – és ez végső soron a játékosok javára válik.”
A pletykák másik része szerint a Microsoft a Fable-t nem kizárólag Xboxra és PC-re, hanem akár PlayStation 5-re is kiadhatja, ezzel erősítve a cég új, multi-platform stratégiáját. Ezt a részt természetesen sem a Microsoft, sem a Playground Games nem kommentálta hivatalosan.
Bár a Fable 2026-os megjelenése egyelőre nincs kizárva, egyre több forrás utal arra, hogy 2027 lehet a reálisabb dátum.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.