Az xDefiant miatt kaszálhattak el egy új Splinter Cell-játékot
- Írta: pandaril
- 2025. november 15.
Az AdHoc Studio játéka, a Dispatch óriási sikert lett, még akkor is, ha megoszlanak a vélemények, hogy egy interaktív sorozat, vagy egy pedig epizodikus, narratív játék. A készítőkkel a Bloomberg készített interjút, és mivel iparági veteránokról van szó, a téma óhatatlanul a fejlesztők életútjára terelődött. Sajnos a karrierjük több szomorú eseménnyel is összefügg.
Nick Herman, Dennis Lenart és Pierre Shorette 2017-ben hagyták el a Telltale Gamest, miután befejezték a munkát a Tales from the Borderlandsen, és csatlakoztak a Ubisofthoz. Mint most kiderült, a trió egyből el is kezdett dolgozni egy új Splinter Cell-játékon, a narratív műfajban jártas fejlesztők óriási lelkesedéssel vetették bele magukat a franchise revitalizálásába. Azonban a Ubisoft vezetősége live-service játékot akart csinálni a projektből. A fejlesztők igyekeztek megvalósítani a menedzsment ötletét, miközben próbálták megtartani a narratív fókuszt, kvázi egy történetközpontú live-service játékot próbáltak csinálni. Viszont a vezetőség érdeklődése a Splinter Cell iránt elpárolgott, és inkább egy Call of Duty szerű sikerjátékot akartak. Ez lett a későbbi xDefiant, ami viszont egy évet élt.
A trió 2018-ban aztán elhagyta a francia céget, és a szintén Telltale-veterán Michael Chounggal közösen megalapították az AdHoc Studiót. A Dispatch sikerét elnézve, amelyből 10 nap alatt 1 millió példány kelt el, érdekes és egyben szomorú elgondolkodni, hogy mitől fosztott meg minket egy cégvezetés gyors és azonnali siker reményében hozott döntése. Mark Rubin, az xDefiant egykori producere X-en cáfolta az interjúban elhangzott állításokat, szerinte ugyanis nem Splinter Cell-játékról volt szó, az xDefiant ötlete pedig a fejlesztőktől érkezett, nem pedig a vezetőségtől.






Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.