Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

  • Írta: Daks
  • 2009. augusztus 6.
Link másolása
Vége a Command & Conquernek. A negyedik résszel lezárul a Tiberium sága, búcsúzunk a másfél évtizedes múltra visszatekintő sorozattól. Kane meg fog halni. A játék hamvaiból azonban egy új Command & Conquer nő majd ki, mely egy szebb jövő hírnökeként elhozza számunkra mindazt, ami a stratégiák világából eddig hiányzott. Legalábbis ezt akarja velünk elhitetni az Electronic Arts. De vajon mindez így is lesz? Most kiderül!
Annyi biztos, hogy búcsút mondhatunk a fix bázisoknak, a hosszas nyersanyag kitermelésnek, a harvestereknek és az epikus tankcsatáknak. A Command & Conquer 4 egy új irány felé viszi kedvenc sorozatunkat, olyan lehetőségekkel izgalmasabbá téve a játékot, mint az XP gyűjtés, a class rendszer, vagy a respawn. Most bemutatjuk nektek, hogy min ügyködik éppen az EA Los Angeles Studio, az a csapat, aki egy évtizede még a Spielberg és Dreamworks párosnak készített játékokat Hollywoodban.


A történet szerint 2062-ben járunk, tíz évvel a Kanes Wrath epizód eseményei után. Az emberiség minden korábbinál sötétebb időszak elé néz, a tibérium terjedését ugyanis nem lehet már többé kordában tartani, a mérgező kristály éveken belül ellepi a Földet. A tudósok szerint 2068 végére elfogy a levegő és a víz, ezáltal fajunk is kihalásra ítéltetik.


Kane, a Nod Testvériség vezetője azonban meglepő bejelentést tesz. Állítása szerint sikerült kifejlesztenie egy szerkezetet, amivel megállítható a fertőzés, a megépítéshez viszont szüksége van GDI forrásokra. Törékeny alku köttetik a két fél között, ami viszont a legmeglepőbb az egészben, hogy a dolog működik. Beköszönt a béke, sikerül elébe menni az apokalipszisnek, a megmaradt területek pedig a terraformálásnak köszönhetően kezdik visszanyerni régi képüket. Fák nőnek, a kialakult erdőkbe élet költözik, mialatt modern városok kezdenek épülni, dicsőséget állítva az emberi faj példátlan hatalmasságának.


Az idill viszont csak látszólagos, hiszen bár a két fél közösen mentette meg világunkat a biztos pusztulástól, saját torkukat féltve az egyik szemükkel végig egymást figyelték. Hidegháborús időszak van, ami máris nagyszerű lehetőséged ad megtölteni egy GDI és egy NOD kampányt, megismertetve velünk a nagy Command & Conquer eposz kiteljesedését. Vajon Kane tényleg minden rossz szándék nélkül paktált le az ellenséggel? Vagy ez is egy ördögi összeesküvés része volt? És vajon a GDI hálás a Testvériségnek, vagy csak úgy gondolja, hogy jobb az ellenséget a közelében tudni?


A korábbi CnC részek kampányai között nagy ellentmondások voltak, az adott események mellett gyakorlatilag nem is létezhetett volna a két szál egyszerre. A harmadik részben aztán helyrehoztak mindent az EA-nél, a GDI és a NOD kampány logikusan egészítette ki egymást, viszont mindkét oldalon csak győzelmeket láthattunk. Az új elgondolás szerint a különböző küldetések alatt saját korábbi lépéseink köszönnek majd vissza ránk, ily módon biztosítva ama paradoxont, hogy a játékos önmaga ellensége lesz a kalandok során.


A negyedik részben nem csak a kampány alakul át, de az egész sokkal többet mesél majd az univerzumról is. Megismerhetjük Kane igazi oldalát, hogy ki is ő valójában, miért harcol, mik a céljai, illetve ezzel párhuzamosan felfedezhetjük a Global Defense Initiative múltját, jelenét és jövőjét is. Átalakul továbbá az épület- és egységellátottság is, már nem lesz meg az a lehetőség, hogy a megfelelő fejlesztések után rögtön minden a kezünkbe kerül. A játék jutalmaz, a teljesítményünkért cserébe experience pointokat kapunk majd, ezek gyűjtésével pedig rang szerezhető, ami új lehetőségeket nyit meg a játékban. Az XP-k ráadásul minden játékmódban gyűjthetőek lesznek, igazi generális pedig csak abból lehet, aki a campaign, a skirmish és az online módok mindegyikében sikeres.


Az új rendszernek köszönhetően nem kell majd rögtön a nehézségi szinthez nyúlni akkor sem, ha elakadunk a kampányban. Elég lesz néhány XP gyűjtős skirmish menettel feltornázni a rangunkat, és máris olyan járművekhez vagy fegyverekhez juthatunk, amik túllendíthetnek a mélyponton. XP-t egyébként folyton kapunk majd, az ellenégek lelövésétől kezdve a mellékfeladatok teljesítésén át egészen a küldetések megoldásának stílusáig, mindenért pörög majd a számláló. A pontok és a rangok ráadásul mindig nyomon követhetőek lesznek, egy hatalmas táblázat mutatja majd, hogy milyen szinten miket kapunk meg, és mire számíthatunk még a jövőben.


Vérfrissítésen esnek át az egységek is. Összesen három osztály lesz a Command & Conquer 4-ben, a támadó, a védekező, és az ellátó csapatok pedig eltérő feladatot látnak majd el a harcmezőn. Az egyiknek a fegyvere lesz az erős, a másiknak a páncélja, míg lesznek olyan különleges darabok is, melyek mondjuk az égből gyógyítják majd embereinket. A főszerepet viszont azok a hatalmas, Star Wars világba illő lépegető robotok kapják majd, melyek amolyan mobil bázisként egyszerre lesznek felelősek a gyártásért, a fejlesztésért, és a nyersanyag biztosításért.


Multiplayer területen szintén rengeteg újdonságra lehet számítani. Ha elpusztították a nagy lépegetőt, akkor sincs vége mindennek, crawlerünk később ugyanis respawnolhat a csatába, ha tudjuk nélküle tartani a frontot. A meccseket a teljes pusztítás helyett a küldetések megoldása dönti majd el, lesz például egy Dominator mód, melyben csak akkor nyerünk, ha mind az öt kijelölt pontot sikerül elfoglalni. Eltűnik a folyamatos lobbizás is, ha van egy baráti körünk, akkor egy gyors beállítást követően akár egész éjszaka nyomhatjuk velük a multiplayert vagy a co-op módot, nem kell állandóan ki-be ugrálni a szobába.


A sorozat védjegyéül szolgáló élőszereplős átvezetők is átalakulnak. Ezúttal minden olyan lesz, mintha mi magunk élnénk át az eseményeket, a több órás mozik nagy része ugyanis kézi kamerával lett rögzítve, E/1 személyből. A játék egy börtönös bejátszással nyit majd, mi éppen a porszemeket számoljuk a fém asztalkánkon, mikor kitárul az ajtó, és egy sötét öltönyös ember közli a jó hírt: haza mehetünk. Átkísérnek minket egy irodába, visszaadják a papírokat, majd rögtön a tárgyra is térnek. Szabadságunk nincs ingyen, a szívességet viszonozni kell, a feladatunk pedig nem más, mint Kane meggyilkolása!

Cikkünk a szeptemberi PC Gamer magazin előzetese nyomán készült

Kapcsolódó cikk

27.
27.
jaky199
Nem tudom hogy mért ez lenne az utolsó rész mert nálam nem halt meg Kane! csak bement valami srcin portálba a nagy fehérség közepén! ja és aki meghalt az a GDI néger asszonya :D
26.
26.
Morgan88
Konzolon meg fog jelleni?
25.
25.
Bloodrose
A videó meglehetősen gyenge volt, marha jellegtelen és hangulattalan, sírnak a régi C&C-k...
24.
24.
turankettes
Azt a rohadt, CoD4-es P90?! :DDDD

Nem a belgák csinálták... Az Activision fegyvergyártásra adta a fejét?:D



De szerettem ezt a sorozatot... Gyerekkorom meghatározó játéka volt. Újra is játszom mindet :)
23.
23.
naruto88
Szerintem király h végre ilyen nagszabásúan beújítottak. Az összes eddigi C&C sablonos, a Generals is csak a 100000 mod miatt olyan jó de a többiek mind egyformák például játékmenetben nehezen teszek külömbséget a red alert 2-3-C&C tiberium wars között. Ha jól megcsinálják akkor remek játék lesz. Imádom az egész sorozatot de alig jáccottam az eddigi részekkel mert tök egyformák. Végre eltűnik a sablonosság erre mindenkinek ez a baja...
22.
22.
t.roli
yousif: Cod 4 es P90 el, LOL! Ez tényleg nem volt a COD4 ig hivatalos és létező fegyver, az hülyeség 1980 ban készítették az első példányt a belgák, mert a Cod4 ben szabadalmaztatták, és így gyártották le, a CoD4 alapján
21.
21.
ZeWa
Rage: nem csak a WoW-ban volt xp szerzés, ne legyünk hülyék. CoD 4-ben, CoD 5-ben iss volt és bavállt. Egyébként meg, a nem változtatnának semmit akkor az lenne a gondja a tömegnek, hogy húúúú, köcsög íéj, nem tud újítani! Várjuk meg a végét ha szar lesz akkor az lesz, de ezt erősen kétlem.





15#: nem csak a CoD 4-ben van p90, mért kell rögtön cod4-es p90-ezni?

18#: Nem elsz ezután több rész.....
20.
20.
frankek
én amúgy a Red Alert -el kezdtem azóta +van: Red alert 2, Generals, Generals Zero Hour(kiegészítő), Tiberium Wars ,Renegade (az eggyetlen C and C -s FPS!) és a Red Alert 3
19.
19.
drat576
nekem egyedül a Generals jött be a C&C ből a többi mind egy kalap, úgy értem sablonos
18.
18.
InGen
A legelső C&C az 1995-ös Tiberian Dawn volt (habár ha jól emlékszem még nem volt alcíme, simán csak Command & Conquernek hívták).



A Westwood fejlesztette, és azóta is csak egyre rosszabb részek jöttek ki, pedig annak idején imádtam :( KANE jött és szétkapott mindenkit.
17.
17.
frankek
Lehet hogy most hülyénel néznek a bigest fanok de miek volt az első C and C rész ami a tébériumról szól? A Tiberium Wars?

Egyébként ez is jó game lesz!

De sztem arra se kell már sokat várni hogy valami STAR WARS-hoz hasonló igazi film készüljön az egészből.

16.
16.
skati
Az ezutáni részben meg az lesz,hogy a maradék Tiberiumért harcolnak,mert annyira visszaszorították,hogy nincs elég nyersanyag. Fogadunk?:D
15.
15.
eckero
14.
14.
yousif
cod4es p90-nel kísérték a csuklyás faszit.. fasza... :P
13.
13.
Rage
Baromság az egész, tiszta DoW2 Generals-szal nyakon öntve. Meg a Scrinek sem jönnek vissza ahhoz képest, h az egész megszálló flottát előkészítették? Xp szerzés lol, nem akarok itt is wowozni. A végén T9-es alulemezt kell Arthastól ütni a Mammoth Tankra, h ne lőjjenek szét. Szánalom
12.
12.
t.roli
Ca$h: a hivatalos álláspont jelenleg: Csak PC
11.
11.
Xenon_prime
Az tiberium visszaszorítása nem egyenlő a teljes kitisztítással :) Szerintem biztos fog még valami váratlan történni, és tuti nem fogják a tiberiumot se kiahgyni a buliból...
10.
10.
Ca$h
Remek cikk kollega, de valóban nem lesz konzolokra csak PC-re? Remélem rosszul tudom... :/
9.
9.
t.roli
Kane halála nem "poén". Minden részben meghal! :D



Elvileg a Tiberian Sun főszereplőjét irányítjuk, aki már egyszer megölte Kane-t.



A multi az ígéretek szerint egyensúlyban lesz, megoldják aztmondták, részletek még nincsenek.
8.
8.
pyro
Mindenképpen jó lesz :)
7.
7.
MadDragon
Hát az a baj az xp rendszerrel, hogy így sokan nem tudnak egy balanszos multit játszani, mert lehet, hogy a másiknak már minden megvan, te meg lehet, hogy csak egy koca stratéga vagy. Plusz miért lövik le a poént rögtön?(Kane halála?)
6.
6.
Ilukin
még valami: sok kisebb egység harca/háborúja sokkel jobb/feelngesebb/látváynosabb mint nagy valami of gdi vs nagy valami of nod
5.
5.
Ilukin
Remélem még változtatnak rajta. Kapásból van pár probléma:

1) mi lesz a nyersanyag ha nem lesz tiberium? legjobb tudomásom szerint azt használták üzemangyagnak is

2) mégis melyik idióta találta ki h nekem kampány mellett xp-t kell farmolnom ha elakadok (és persze erre azt mondják h "working as intended")

2,5) xp-hez kötni az egységeket/épületeket/fejlesztéseket az én szememben (és szerintem sok máséban) EPIC FAIL
4.
4.
FeroxX
ehh.. hát ez nagyon gáz szerintem.. mi a fasznak változtatnak az alap játék koncepción az utolsó részre ? meg miez, hogy visszaszorítják a tiberiumot ? ez így egy baromság.. pff CnC4 a lezáró rész, és a Tiberium csak úgy elvan intézve ? szerintem a befejezésnek mindenképpen a tiberiummal szorosan összefüggőnek kéne lennie.. meg miaz, hogy meghal Kane ? ráadásul mi öljük majd meg ? pfff.. EA fuck you !
3.
3.
djdonci02
Nekem eddig így elolvasva tetszik ez az új ötlet.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...