Joe Danger: Special Edition teszt

  • Írta: Daks
  • 2011. december 30.
  • joe danger special edition, teszt, xbox 360
Link másolása
Hadd meséljek egy kicsit Joe Dangerről. Egy napon ő volt a világ legnagyobb kaszkadőre, autókat, házakat ugratott át motorjával, a neve ott volt mindenütt. Aztán történt egy baleset, s nem tudott többé rajthoz állni. De most itt van. Visszatért közénk. És merészebb, mint valaha!

Hősünk tavaly júniusban lépett először közönség elé, a nevével fémjelzett játékot a megjelenést követő hetekben több, mint százezren töltötték le. A kizárólag PSN-re megjelent Joe Danger volt a Criterion Games, az Electronic Arts és a Kuju Entertainment volt munkatársaiból alakult brit Hello Games első játéka, s az exkluzivitás most másfél év után megtört, kedvenc vidéki motorosunk végre az XBLA játékok sorában is bizonyíthat. Bőrkesztyűt, gerincvédőt, bukósisakot fel, kezdődjék a show!   


Hatalmas ugratókon kell bizonyítanunk, a legvakmerőbb trükköket bemutatva, halálos csapdák között, észvesztő  sebesség mellett. A közönség csak a tökéletes mutatványokat értékeli, le kell nyűgöznünk a rajongókat, és folyamatosan felül kell múlnunk saját teljesítményünket, Joe Danger hű a nevéhez, nem fél vásárra vinni a bőrét. A játékban több tucat, sőt több száz kihívás vár ránk, a legtöbbször trükköznünk kell, és pontokat gyűjteni, de nem egyszer feltűnik Joe ősi ellensége, a Team Nasty is, verseny közben még a pofon, és a könyöklés se ritka.   


Kaszkadőrmutatványainkat egy oldalsó perspektívájú, kétdimenziós pályán kell végrehajtanunk. Az előre- és a hátramenet mellett két gomb szolgál a trükkök előcsalogatására, egy a turbóra, további egy pedig az ugrásra és a fejlehúzásra, bizony olyan akadályok is vannak, amik simán lenyakazzák szerencsétlen emberünket. Magának a versenysorozatnak pedig háromféle módon vághatunk neki. A karrier a legnagyobb mindközül, a texasi arénában, és az azt körülvevő western környezetben iskolabuszok felett kell repkednünk, hatalmas hőséget és koszt elviselve, a pályák folyamatosan válnak elérhetővé, mindegyik egyre komplexebb és nehezebb.   


A második játékmód a Lab, mely kísérleti mutatványokat gyakoroltat velünk. A helyszín itt már egy tudományos telep, mérnöki rajzok, irodaszerek, és hanyagul összetákolt ugratók társaságában kell villantani rátermettségünket, van ez is legalább akkora kihívás, mint az előző. A sort pedig nem más zárja, mint a Sandbox játékmód, a beépített pályatervező segítségével saját akadálysorozatot tervezhetünk, az elkészült műveket pedig megoszthatjuk barátainkkal, vagy mi magunk is tölthetünk le mások által közzétett darabokat. A játék tartalma így gyakorlatilag végtelenre is duzzadt, kár hogy a néhány meglévő környezeten nem lehet változtatni, amennyire változatos a sok pálya, annyira egyhangú is mindegyik.   


Természetesen nem elég egekig tornászni a trükkökért kapott pontokat, a játék apró kihívások egész sorozatát is rejti még. Csillagokat, érméket, D-A-N-G-E-R betűket, eldugott bilétákat kell gyűjtenünk a mutatványok közepette, de ajándék jár azért is, ha az ugratók után mindig a célkeresztben landolunk, végzünk megadott időn belül, vagy az egész pályát egyetlen hosszú, összefüggő trükksorozattal teljesítjük, az egykerekezés is ide tartozik.   


Sörhas, krumpliorr és vakmerő, megszállott tekintet, Joe Danger remek kikapcsolódást nyújt így, a két ünnep között, unatkoztunk, hát itt van rá a gyógyír. A grafika aranyos, a zenék és a hangeffektek tökéletesen illenek egy laza arcade címhez, milyen kár, hogy a szavatossága nem lett az igazi. Az ugyanolyan helyszínek, és egymást ismétlő akadályok miatt a lelkesedésünk és a rajongásunk nem fog örökké tartani, de egy komolyabb Skyrim vagy Modern Warfare / Battlefield este után jó levezetés teljesíteni pár pályát, 1200 MS pontba kerül a játék letöltése a LIVE-on, ennyit simán megér szerintünk.   


Összességében jó játék lett tehát a Joe Danger: Special Edition, s aki beleszeretett volna a kis vidéki fickóba, annak már itt is van egy jó hír. A Hello Games dolgozik a folytatáson, a Movies alcímet kapott második részt a 2011-es Gamescomon mutatták be, s valamikor jövő év elején fog megjelenni, robbanásokkal és autós üldözésekkel teli, filmes kaszkadőrmutatványokat kell benne csinálnunk, alig bírjuk kivárni.   

6.
6.
Miseew
lehet a másnaposság és az unalom kombinációja váltja ki belőlem ezt a véleményt de szerintem ez érdekes:DDD
5.
5.
adriano28
tipikus tapló amerikai játék
4.
4.
Hardy
Nem olyan nagyszám ez a játék szerintem.
3.
3.
koopasz
Nem lesz véletlen pc-re?
1.
1.
sherex
fantasztikus hangokat ?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...