The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay Bemutató

  • Írta: Ca$h
  • 2004. július 8.
Link másolása
„Azt mondták, kiszabadult… ezt egyszerűen nem hiszem el… innen nem lehet kiszabadulni… innen nincsen kiút… miért is próbálná meg bárki is… miért is kell nekem itt lennem? … Miért? – kérdésére az őr már nem kapott választ...

...még saját magától sem, mert a gondolatnál is gyorsabban jelent meg egy fehéren világító szempár, majd két kar, mely kitörte a nyakát, és még csak arra sem adott neki esélyt, hogy halálában minimális zajt csapva, esetlegesen magára hívja a társai figyelmét. Az élet nélküli test, a pillanat tört része alatt tűnt el a sötétben, elnyelte a feketeség, a feketeség, mely valakinek maga az élet…

 

  Nagy várakozás előzte meg a Vivendi által fejlesztett TCOR-t, minden hír arról szólt hogy a gém fergeteges lesz és még az is megeshet, hogy a nagy királyt (vagyis a Halo-t, személyes kedvencemet…) is meg fogja fosztani a tróntól. Szkeptikusan álltam neki a játékot tesztelni, de mivel a game alapkövéül szolgáló mozifilm, a „Pitch Black” az egyik kedvencem, ezért a szememet félig nyitva hagytam, hátha mégis csak tecceni fog a cucc! Meg kell hogy mondjam, nagyon kellemesen csalódtam az anyagban, nem is igazán találok megfelelő szavakat arra, hogy mennyire isten királynak tartom. Őszintén szólva bár nagyon  várom a Halo2-öt, kíváncsi leszek arra, hogy melyik fog jobban tetszeni, miután azt is leteszteltem. Igaz a játék elvileg az FPS kategóriába tartozik mégis sokkal több ennél. A leginkább úgy lehetne a játék menetét leírni, hogy képzeljünk el egy elegyet a legjobb minőségű FPS-ből, plusz egy kis stealth action-t hozzá vegyítve, mindez interaktív mozi köntösben tálalva…

 

  Tudom, hogy ez így elsőre kamunak tűnik és a bukás veszélyével fenyeget, de a bukás iszonyat messze van ettől a stufftól. Az egészet annyira profira sikerült megalkotnia a brigádnak, hogy le a kalappal! Vin Diesel hangja és színészi alakítása zseniális (adja a szokásos formáját). Már rögtön a játék elején át fogjuk érezni, hogy nem egyszerűen komoly játékkal van dolgunk. Az elején egy röpke, mostanában teljesen szokványosnak számító, látványos és hangulatos bevezető filmet nézhetünk meg, mikor is Riddick visszaemlékezik a Butcher Bay-es eseményekre, ez után már kezdődik is a játék. Rövid ideig még egy kis átvezető animáció szemtanúi lehetünk, aminek a végén bele telik egy kis időbe, míg észre vesszük, hogy már magával a játékkal van dolgunk. Ez annak köszönhető, hogy a játék grafikája egyszerűen elképesztő. Az egyszerűség és a folyékony játékmenet elérésének érdekében az első pár lépést megosztom veletek: Menjünk oda Johns-hoz és beszéljünk vele az „X” megnyomásával. Ekkor odamegy a másik rabhoz és elkezd vele társalogni, de azért a biztonság kedvéért közli velünk, hogy ha a hajunk szála is megmozdul, szitává lő minket. Ezzel a kijelentéssel ne igazán törődjünk, sokkal inkább a harmadik rab kijelentésével, amit súgva közöl velünk: „Törd ki a nyakát Riddick!” Ha már ennyire bátor volt, hogy ezt közölte velünk, akkor tegyünk így, mégpedig a következő képen. Nyomjuk meg a bal joy mikrogombját, amikor is Riddick, úgymond lopakodó módba vált, ennek az az érdekessége, hogy sokkal nehezebben vesznek észre minket az emberek, mert hangtalanul és szinte láthatatlanul mozgunk. Ezt onnan tudjuk, hogy ha a kép kékre vált, akkor tényleg észre vehetetlenek vagyunk. Szóval miután beváltottunk lopakodóba, osonjunk oda Johns háta mögé, és ekkor eldönthetjük, hogy hangtalanok, vagy a hangokkal nem törődve hangosak leszünk. Ha közel menve hozzá a bal ravaszt húzzuk meg, akkor megragadjuk a nyakát és az „X” szakadozott nyomkodásával szépen csöndben kitörjük szerencsétlen nyakát. Ha viszont az egyszerűbb megoldást válasszuk, akkor a jobb ravasz meghúzása után fél pillanat alatt kitörjük a delikvens nyakát, ami viszont zajjal jár. Itt a játék elején mindegy, hogy mit teszünk az automata gépágyuk rövid időn belül el kezdenek felénk lőni, ami az egyik rab életébe kerül. Johns fegyverét nem tudjuk felvenni, mivel DNS kódos, ami egyszerűen annyit jelent, hogy csak és kizárólag a számítógépbe programozott őrök DNS kódjával lehet használni a gépfegyvert…kellemetlen…sokkal inkább fontosabb most az, hogy gyorsan fedezékbe menjünk, míg a rabot szanaszét lövi az ágyú. Fussunk el jobbra és egy kicsit várakozva észre fogjuk venni, hogy a harmadik rab egy a földön lévő csapóajtónál gugol, meg sem mer mozdulni. Fussunk gyorsan a csapóajtóhoz és ugorjunk le, ekkor hirtelen üvöltésre leszünk figyelmesek, felnézve látni fogjuk, hogy az utolsó rabbal is végzett az automata gépágyú…Riddick szellemes beszólása csak fokozza az adrenalin szintünket…szabadok vagyunk, de nincsen semmi fegyverünk…hogyan tovább? Majd mindenki maga rájön, hiszen úgy az igazi… J

 

  A bevezető Tutorial küldetés után kellemes kis meglepetés fog érni minket, ami ugyebár a történetben jártas emberek számára nem lesz annyira meglepő. De mégis zseniálisnak tartom, hogy ilyen módon vezetik be a játékot, de ez is csak igazából egy a sok meglepetés és hangulatos megoldás közül, ami a játékot végigkíséri és remekművé teszi. Tehát nagyjából már tisztában vagyunk a mozdulatokkal, amiket a játék során használni fogunk. Az egyszerűség kedvéért még arra is felhívják a figyelmünket, hogy a játék során különböző helyeken elrejtett cigis dobozokat felvéve extra DVD képeket és filmeket „nyithatunk” ki a játékban, amiket szerény véleményem szerint megéri összegyűjteni. Ha másért nem is, akkor például a hasznos információk miatt mindenképpen. Hiszen például az egyik első cigis doboz a mozdulatok teljes listáját bemutató kisfilmet rejti magában, amiből mindent megtudhatunk amikre szükségünk van. A lustább olvasok érdekében jöjjön most pár mozdulat, amikre mindenképpen szükségünk lesz:

 

Nyaktörés:  Ezt már feljebb leírtam, ezért röviden csak annyit, hogy a bal ravasszal hangtalanul nyírhatunk ki valakit, míg a jobb ravasszal gyorsabban, de zajt okozva.

 

Hulla rejtés:  Miután likvidáltunk valakit, érdemes a hulláját valami sötét zugban elrejteni, hiszen a stealth action-ös játékoknál már megszokott módon, ha valaki megtalálja a hullát, riadót fúj, ami sok-sok nem kívánatos ellenfél megjelenésével fenyeget. Szóval először is váltsunk lopakodó módba, utána menjünk közel a tetemhez és nyomjuk meg az „X”-et. Ekkor Riddick elkapja a csávót és bármerre is megyünk, magával húzza. Miután kiválasztottuk a megfelelő helyet, nyomjuk meg újra az „X”-et ekkor elengedni azt és „sorsára” (túl sok már nincsen nekije… J) hagyja. Fontos, hogy ha nincsen túl sok időnk ezzel foglalkozni, de látunk magunk előtt egy sötét zugot, akkor a jobb ravasz meghúzása után Riddick úri ember módjára egyszerűen csak arrébb rúgja a hullát, ezzel is eltakarítva őt az útból.

 

Közel harc (counter attack):  Ezen itt most a leges legvégső helyzetben használatos módszert értem. Amit csak akkor érdemes használnunk, ha már tényleg nincsen más megoldás. A dolog lényege az, hogy ha Riddickkel közel megyünk valakihez, és elkapjuk azt a pillanatot, amikor a fegyverével éppen ránk mozdul és meg akarja húzni a ravaszt, akkor ha ügyesek vagyunk egy öngyilkosságot tudunk végre hajtani rajta. Ugyanis fegyver esetén Riddick elkapja azt, a fejéhez szorítja és szétlöveti vele a szerencsétlen fejét. Szúró fegyver esetén pedig lefeszíti a fegyveres kezét az emberünknek és ad neki pár akkora sallert, hogy azt még egy tenyész bika sem köszönné meg! J

 

Box:  Ez az egyik legérdekesebb része a játéknak, hiszen nem túl sok FPS-t ismerek, ahol ekkora szerepet kapott volna a puszta kezes harc, nem elég, hogy nyakat is tudunk törni, meg Counter attack-et alkalmazni, de még egy meglehetősen komoly boxolós vonalat is bele raktak a játékba. Használata igen egyszerű, bal ravasszal védekezünk, a Jobb ravasszal pedig ütünk, a bal joy-al pedig az irányt adjuk meg Riddicknek, amerre ütni akarunk. Az érdekes az egészben az az, hogy még combozni is tudunk, ha sokat gyakorolunk, aminek köszönhetően szerencsétlen ellenfelünk azt sem tudja mondani, hogy helloszia, és már meg is fekszik. Csak egy tanácsot adnék ehhez, a többit rátok bízom, a bal ravaszt tartsátok folyamatosan nyomva, ennek köszönhetően minden ütés után rögtön védekezni fogtok.

 

Fegyverek:  Megtalálható a Halo-ból lopott (nem véletlenül) mozdulat, a fegyverrel arcon csapás és egyéb dolgokat szétütős mozdulat, amit használjunk nagy-nagy szeretettel, jól tud jönni időnként. Ezt egyébként ha fegyver van a kezünkben, akkor a bal ravasszal tudjuk előhozni. Fontos tudnivaló a fegyverekkel kapcsolatban, hogy az „Y”-al tudunk a fegyverek között mozogni és a jobb ravasz meghúzása után válasszuk ki a nekünk legmegfelelőbbet. FONTOS! Ellentétben a többi FPS-sel, itt ha megnyomjuk a „B”-t vagyis a tárcserét, Riddick valóban tárat fog cserélni, tehát nem úgy cserél tárat, hogy megint tele lesz a fegyverünk és az előző tár ki nem lőtt lőszerei is megmaradnak, hanem ha az előző tárban még volt lőszer, akkor azoknak istenveled van. Szóval csak csínnyán bánjatok a tárcsere funkcióval!

 

Kúszás, mászás, függeszkedés:  Mint minden jobb stealth action-ben, itt is képesek vagyunk felmászni mindenhova, létrákra, ládákra stb. Az „X” megnyomása után Riddick felmászik oda ahova csak tud, megfog mindent amit csak lehetséges. Tehát fel tudunk jutni szinte mindenhova, függeszkedni is tudunk, SŐT, ha ügyesek vagyunk akkor amikor éppen lógunk valahol és megjelenik alattunk egy őr, a megfelelő időpontot kiválasztva rá eshetünk, amit nem fog nekünk megköszönni, az már biztos.

 

Sötétben látás:  Aki ismerik a filmet (vannak olyanok, akik nem? J), azok tudják, hogy Riddicket az teszi leginkább különlegessé, hogy képes a sötétben látni, igazából csak ott lát mindent. Szóval ebben a játékban megtudhatjuk, hogy hogyan tett szert eme látásmódra, és hogy hogyan hasznosítja majd ezt, a későbbi kalandjai során. Mi ezt majd úgy tudjuk használni, hogy a jobb joy mikrogombját megnyomjuk. Fontos tudnivaló, hogy a legkisebb fényforrás is elvakíthat minket, szóval tényleg csak vaksötétben érdemes használni, mert különben sz**t sem fogunk látni vele…

 

  Mint azt feljebb olvashattátok nem éppen egy szokványos FPS-ről van itt szó! Vér profi munka, mind hangulatban, mind játszhatóságban, történetben, zenében, fordulatokban. Az A:I. intelligenciája félelmetes; vetődnek, ugranak, elbújnak, gránátot dobnak maguk elé, mindent megtesznek, hogy ne tudjuk megölni őket. Az egész játék egyszerűen fenomenális, halálos bűn kihagyni! Már csak azért a tudat miatt is, hogy csak nekünk Box-osoknak adatott meg  a megtiszteltetés, hogy játszhatunk vele. A játék egyébként támogatja az „X-Box Live-ot”, Bill Gates büszkeségét, úgyhogy aki megteheti, biztos ebben is nagy örömét fogja lelni! Mint az a pontozásból is kiderül majdnem tökéletes a játék, egyedül a szavatosság kapott 9-et, mert szerintem másodjára már nem okoz annyi meglepetést és izgalmat a játék, mint elsőre. Viszont ennek ellenére még sokáig emlékezni fogunk erre a játékra ebben biztos

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...