A legjobb magyar fejlesztésű játékok III: 10-1

  • Írta: Daks
  • 2013. augusztus 3.
  • magyar fejlesztésű játékok
Link másolása
Cikksorozatunk befejező részében olyan legendákat mutatunk be, melyek világszinten elismert, élvonalbeli játékfejlesztő nemzetté tették hazánkat. Ha magyar vagy, ezeket nem csak ismerned, de játszanod is kell.

10. Rush for Berlin és Rush for Berlin: Rush for the Bomb
Fejlesztő, kiadó: Stormregion, Paradox Interactive és Deep Silver
Gamerankings pontszám: 77%

A második világháborús stratégiák végigkísérték a magyar játékfejlesztés három évtizedes történelmét. A Digital Reality mellett a Stormregion űzte a műfajt nemzetközileg is elismert szinten, a Rush for Berlin pedig az egyik legsikeresebb címük volt. A játék a háború utolsó napjait dolgozta fel, Németország a bukás szélén állt, Berlin városát egyik oldalról a szövetséges, a másik oldalról pedig a szovjet csapatok támadták. A harcokat mindhárom fél szemszögéből megismerhettük, a végkimenetel nem volt kérdéses, az viszont, hogy milyen módon zajlott le a náci nemzet kapitulációja, csak rajtunk múlt. 


A történelmileg hű eseményeket a játék fikciókkal tette izgalmasabbá. Meg nem történt bevetésekben tudtunk bizonyítani, sőt egyszer még egy merényletet is meg kellett terveznünk, aminek a célpontja nem más volt, mint maga Adolf Hitler. A Rush for Berlin hatalmas sikere kiegészítőért kiáltott, egy éven belül pedig már jött is a Rush for the Bomb. Letölthető tartalmak akkor még nem voltak, az új küldetéssorozat teljes értékű, dobozos formában látott napvilágot, maga a történet pedig egy atombomba körül forgott. Az Egyesült Államokat jó eséllyel romba döntő szerkezet terve már a németek kezében volt, el kellett hát juttatni azt a birodalom központjába, Berlinbe. Az amerikai és brit erők feladata az iratokat szállító csapat megállítása volt, míg a tengelyhatalmak védekező stratégiára álltak be, meg kellett óvniuk a papírokat, bármi áron. A játék az élvonalba emelte a Stormregion csapatát, s nem ez volt a legnagyobb dobásuk, figyelj, mert cikkünk további részében egyszer még vissza fognak térni.


9. Haegemonia: Legions of Iron és Haegemonia: The Solon Heritage
Fejlesztő, kiadó: Digital Reality, Dreamcatcher Interactive, Wanadoo
Gamerankings pontszám: 79 és 65%

Volt egy időszak Magyarországon, mikor három különböző cégnél egyszerre két űrstratégia is készült. A Philoslabs elkezdte fejleszteni az Imperium Galactica III-at, majd bezárása után a Mithis Games folytatta azt, Nexus: The Jupiter Incident néven, míg az Imperium Galactica sorozat eredeti fejlesztői a Haegemonián dolgoztak. A fórumok égtek a gyűlölettől, mindenki veszekedett, hogy melyik cím lesz a nagy előd igazi folytatása, számomra viszont nem volt kérdés soha, magyar science-fiction játékot csak a Digital Reality készíthet.


A Haegemonia: Legions of Iron története a távoli jövőt nyitotta meg előttünk. Az emberiség elkezdte kolonizálni a naprendszer bolygóit, a terjeszkedés során létrejött új nemzetek között azonban feszültség alakult ki. A Föld és a Mars háborúja egy csillaghajó felrobbantásával kezdődött. Mindkét fél a másikat hibáztatta az eseményekért, a játék cselekményszála szerint pedig bármelyik fél is győzött, kettejük egyesülésével megalakult az Univerzum Légiója, mely elhagyva a naprendszert, egy napon ráébredt a csillaghajó bukásának valódi okára. A világűrt idegenek uralják, kik nem feltétlenül látnak minket szívesen. Mikor a diplomácia kevésnek bizonyul, ott háború tör ki, a rivalizálás pedig ezúttal is évszázados konfliktusba sodorta népünket.


8. War Front: Turning Point
Fejlesztő, kiadó: Digital Reality, CDV Software, Atari, 10tacle Studios
Gamerankings pontszám: 73%

A Digital Reality egyik legnépszerűbb stratégiája a második világháború egy alternatív kiteljesedését mesélte el. A War Front: Turning Point története szerint a náci Németország sikerrel foglalta el Nagy-Britanniát, megnehezítve az Egyesült Államok hadseregének partraszállását, Hitler azonban idő előtt elhalálozott, így a hadjárat sorsa a pártvezetők kezébe került. Az utódok nem voltak annyira mohók, mint a Führer, így hamar a békekötés útjára kezdtek lépni, a Szovjetunió azonban kihasználva a két másik fél átmeneti nyugalmát, minden korábbinál nagyobb támadást indított Európa ellen.


Titkos szuperfegyverek, egyedi képességgel rendelkező hősök, bázisépítés, erőforrásgyűjtés, és valós idejű akció. A War Front: Turning Point rendelkezett mindennel, ami a játékot a Command & Conquer szintű stratégiák közé emelhette, igazi világsiker volt, ami nem csak a Digital Reality, de a kiadóként szereplő CDV, Atari és 10tacle Studios konyhájára is rengeteg pénzt, s elismerést hozott. Micsoda évek voltak!


7. The Incredible Adventures of Van Helsing
Fejlesztő, kiadó: Neocore Games
Gamerankings pontszám: 75%

A The Incredible Adventures of Van Helsing gótikus niore világa magával ragadó és lebilincselő, mikor először léptünk be Borgóvia földjére, mintha egy teljesen új világba érkeztünk volna. A budapesti Neocore Games játéka több szempontból is egyedülálló volt. Olyan mesét dolgozott fel, melyet ezelőtt játékban nem láttunk még, a készítők pedig mindenki másnál komolyabban vették a rajongói visszajelzéseket. Ez az elhivatottság egészen odáig jutott, hogy a főszereplő személyét is mi, a játékosok választhattuk ki, a fejlesztők közzétettek három karaktert, aki képviselhette hősünket, a veterán, a lovag és a misztikus idegen közül pedig az utóbbi nyert, 72%-kal.


A játék történetét nem más ihlette, mint Bram Stoker: Drakula című könyve, maga a cselekmény pedig a legendás vámpírvadász Abraham Van Helsing fiának, a fiatal Van Helsingnek a kalandjait mesélte el. Apánk nyomdokaiban járva feladat volt megtisztítani szülőföldünket a sötét világ szörnyeitől, utazásunk helyszínéül a mágiák és titkok uralta Kelet-Európa szolgált, a harchoz pedig segítségül hívhattuk a természetfeletti erőket is. A The Incredible Adventures of Van Helsing hatalmas siker volt, a készítők pedig nem álltak le, s idén júliusban bejelentették a második rész munkálatait, szeretettel várjuk hát azt is!


6. Warhammer: Mark of Chaos és Warhammer: Battle March
Fejlesztő, kiadó: Black Hole Entertainment, Namco Bandai Games
Gamerankings pontszám: 74 és 64%

A Black Hole Entertainment csapatát hét lelkes fiatal alapította 2001-ben. Az Andy Vajna vezette Cinergi Interactive szárnyai alatt működő budapesti stúdió a kezdetektől fogva komoly anyagi támogatásnak örvendhet, ezért is tűnik ki a többiek közül. Megvan a szakértelmük, a pénzük, és a kapcsolati rendszerük ahhoz, hogy nagy játékokat készíthessenek, sikerüket mi más is mutathatná jobban, hogy a legjobb magyar játékokat bemutató cikkünk élvonalában három címmel is képviseltetik magukat.


A Warhammer: Mark of Chaos a Namco Bandai megbízásából készült nálunk. A nagy inváziók korát bemutató valós idejű taktikai akciójátékban két kampány, négy hatalmas hadsereg, négy további irányítható faj, és számtalan hős várt ránk, különleges egyveleget adva a Total War és a Warcraft III legjobb játékelemeiből. Sorsunk a harcmezőn dőlt el, hatalmas csapatok felett gyakorolhattuk hadúri képességeinket, a csaták hátterében felcsendülő muzsikákat pedig nem más készítette a játékhoz, mint a Supreme Commander, a The Elder Scrolls IV: Oblivion, az Icewind Dale és a Guild Wars zenéit is szerző Jeremy Soule. Battle March címmel aztán kiegészítő lemezt is kapott a játék, melyben újabb három faj csatlakozott a háborúhoz, a siker azonban már nem volt akkora, mint előző alkalommal, a sorozat véget is ért. Legalábbis egyelőre.


5. Armies of Exigo
Fejlesztő, kiadó: Black Hole Games, Electronic Arts
Gamerankings pontszám: 71%

A csapat tökéletesre csiszolt profizmusát mi se bizonyítja jobban, mint az Armies of Exigo. Elsőjátékos fejlesztőként azonnal megnyerték maguknak az Electronic Arts támogatását, míg az animációk elkészítésében Andy Vajna egy másik cége, a Terminátor 3 speciális effektjeiért is felelős Digic Pictures segített nekik. A két csapat csodálatos munkát végzett, a játék az elmúlt évek egyik legjobb fantasy stratégiája lett, mely nem csak hangulatával, de műfajával is kirívót alkotott. Illetve pont, hogy nem alkotott kirívót. A játék sikerét éppen a klasszikus értékek megtartása hozta el, a játékmenetet a Starcraft és az Age of Empires stílusához hasonlították, ami sokakban azonnali szimpátiát váltott ki, tegyük hozzá, teljesen jogosan.



Az Armies of Exigo háborúját három faj vívta. A birodalmiak, a bestiák, és a bukottak az ország feletti hatalomért szálltak harcba, mindegyik nemzet saját kampánnyal, és egyéni hősökkel rendelkezett, a játékmenet legnagyobb érdekességét pedig az adta, hogy egyszerre csatázhattunk a felszínen, és az alatt. A járatok segítségével megkerülhettük az ellenséget, eljuthattunk olyan lezárt területekre, ahova út nem vezetett, de lehetett építkezni, és nyersanyagot felhalmozni is. A játék fantasztikus hangulatát máig boldogan idézzük fel, ilyen teljesítményt várunk a magyaroktól, egy kisujjnyival se kevesebbet.


4. Crysis Warhead
Fejlesztő, kiadó: CryTek Budapest, Electronic Arts
Gamerankings pontszám: 85%

Sokat gondolkodtam, hogy a Crysis Warhead dobogós helyre kerüljön-e. A döntés nehéz volt, hiszen a játék nem csak fantasztikusan hangulatosra sikerült, de továbbvitte, tökéletesítette is a Crysis világát. Végül úgy láttam jónak, ha minden erénye ellenére negyedikként végez a legjobb magyar fejlesztésű játékokat bemutató listánkon. Mégpedig azért, mert társaival ellentétben ez csak kivitelezésben hazai, alapjaiban nem. A srácok a már kész CryEngine motorra építették a játékot, a feladatokat a német központból kapták, kreatív, önálló alkotómunkájuk nem sok volt, fogalmazzunk úgy, hogy bedolgoztak csak. Ettől függetlenül a játék itthon készült, magyar kezek alatt született meg, amiért minden jogunk megvan büszkének lenni rá.


A Crysis Warhead története Michael Sykes őrmester harcait dolgozta fel, párhuzamosan az első résszel. A sztori kezdetét a Crysisben már láttuk, Psycho az idegen fegyvert szállító repülőn tűnt fel először, ám azt nem tudtuk meg, hogy az ottani események után mi lett vele. Mi történt a katonával, és hogyan jutott végül haza a kicsit túlméretezett trófeával? Ezekre a kérdésekre a Warheadben találtuk meg a választ. A főszereplő színesebb karakter volt, agresszivitása és vakmerősége egy korábbinál érdekesebb, új irányba vitte el a sorozat világát, a Crysis Warhead egyéni volt, lebilincselő, és minden részletében izgalmas.


3. Codename: Panzers Phase I és Panzers Phase II
Fejlesztő, kiadó: Stormregion, CDV Software 
Gamerankings pontszám: 82 és 80%

Ha a magyar fejlesztésű második világháborús játékok sorában győztest kéne hirdetnem, akkor az a Codename: Panzers lenne. A Stormregion valós idejű stratégiája életem egyik legjobb játékélményét nyújtotta, mekkora kár, hogy trilógiának tervezett sága csak két részt élhetett meg. 


A Codename: Panzers Phase I a háború leghíresebb ütközeteit nyitotta meg előttünk. A szövetségesek kampánya az overlord hadművelet, a normandiai partraszállás, az operation market garden, és a battle for bulge ütközeteket dolgozta fel, a szovjetek Sztálingrádból indulva egészen Berlinig meneteltek benne, míg a német kampány Lengyelország megszállásától az orosz vereségekig tartott. Külön érdekesség, hogy a hazai tervezőknek köszönhetően két magyarországi küldetést is teljesíthettünk benne, az egyik Budapest ostroma, a másik pedig a Sárbogárd közelében támadó német páncélosok megállítása volt, de nem ért el kisebb sikereket a Panzers Phase II se. A folytatás az észak-afrikai hadszíntérre fókuszálva szintén három hadsereget eresztett egymásnak, az amerikaiak, a németek és a jugoszlávok vezetésével pedig olyan csatában fordultunk meg, mint El Alamein, Tobruk, és Monte Cassino.


2. Might and Magic: Heroes VI
Fejlesztő, kiadó: Black Hole Games, Ubisoft
Gamerankings pontszám: 77%

A Might and Magic: Heroes VI a hetedik sárkány 564. évében játszódott, Ashan világában, négyszáz évvel a sorozat ötödik része előtt. A Griffin dinasztia hőseit irányítva a mi feladatunk volt, hogy visszaverjük Michael arkangyal seregeit, a hazai Black Hole Entertainment pedig megint bizonyított. A UbiSoft büszkén adta ki a játék folytatását, és egyáltalán nem bánta meg, hogy a munkálatokat nem az ötödik részt is készítő orosz Nival Interactive végezte.


A játék stílusa körökre osztott stratégia volt, hat nagy kampányra osztva. A bevezetőben Slava herceg ismertetett meg minket a kalandokkal, az Erőd hadjáratot Sándor vezette, a Kastély seregek élén Anton állt, míg a Pokol kampányt Kiril, a Nekropolisz háborút Anastasya, a Szentély hadjáratot pedig Irina teljesítette be. A megjelenés sokat késett, aminek nem nagyon örült senki, mindez viszont csak azért volt, hogy a srácok tökéletes minőséget adhassanak ki a kezükből. És ahogy azt elmondták, ennek mindent alá is rendeltek. Első körben 1.500, míg a másodikban 100.000 rajongó érhette el a béta változatot, hogy a visszajelzések alapján a Black Hole tökéletesre csiszolhassa művét, a későbbi eredmények szerint pedig ez sikerült is. A Might and Magic: Heroes VI tökéletesen illeszkedett a sorozatba, kitettünk magunkért, a világ a magyaroknak köszönhetően egy újabb legendával lett gazdagabb.


1. Imperium Galactica II: Alliances
Fejlesztő, kiadó: Digital Reality, GT Interactive és CD Galaxis
Gamerankings pontszám: 78%

Minden idők legnagyobb hazai science-fictionje, a magyar játékfejlesztés kezdete és vége. Az Imperium Galactica II-t büszkén emeljük cikksorozatunk csúcsára, a Digital Reality olyat alkotott, mint senki más rajtuk kívül. Játékuk egy teljesen egyedi, és minden részletében tökéletesen kidolgozott jövőképet festett elénk, az emberiség maga mögött hagyta a Földet, és megkezdte a világűr kolonizálását. Birodalmunk határainak kitolása azonban háromfrontos háborúba vezetett minket, a Kra’hen büszke, harcos népe kész volt minden haderejét bevetni, hogy ő uralja az univerzumot, míg a Shinarik ugyanezt diplomáciával, és cselszövéssel próbálták elérni.


A játékban mindhárom faj külön kampányt kapott, a cél viszont azonos volt. Végezzünk ellenségeinkkel, és hajtsuk hatalmunk alá a világot. Csillagflottát kellett építenünk, új fegyvereket fejleszteni, és nem ismert technológiák után kutatni, hogy megerősödve bátran állhassunk ki ellenségeink elé, a csaták egyszerre zajlottak a bolygók felszínén, a világűrben, és a politikai színterén. A játékban mindhárom faj a saját erősségeit használta ki, az egyik haderőben remekelt, de taktikában nem, a másik úgy keverte a lapokat, hogy győztesként jöjjön ki még akkor is, ha a fegyverek törvénye szerint esélytelen lenne az ellenséggel szemben, míg a harmadik ezek kiegyensúlyozott középértékét képviselte. Az Imperium Galactica II: Alliances az első olyan felsőkategóriás játék volt, ami teljes magyar szinkronnal jelent meg itthon, ha nem akarsz lemaradni a hazai játékfejlesztés legnagyobb alakjáról, vagy régi játékosként újrajátszanád a küldetéseket, akkor itt az idő. Nézd meg a hivatalos trailert, és töltsd le a játék iPad változatát!

Kapcsolódó cikkek

49.
49.
Musaic
Hol a DRIFT - When Worlds Collide?
https://www.facebook.com/Drift.Evander.Universe/
https://www.youtube.com/watch?v=BJYKfvfyRuI
47.
47.
#41: Szerintem errol ne rendezzunk vitaestet mi mekkora melo, kicsit jobban kepben vagyok szerintem (plane a warhead kapcsan).
Total mas jatekmenete volt a warheadnek mint a crysisnak.
Crysis 2 azert cod-os mert nem tudjak leautanozni a warheadet de olyat akarnak csinalni.
Szerinted az ai-t mennyi ido volt pl atirni a warheadben (az itt keszult)?

46.
46.
Hofi3
Nálam a sorrend:
1. Imperium Galactica 2
2. Haegemonia
3. Codename: Panzers Phase I és Panzers Phase II
4. Rush for Berlin és Rush for Berlin: Rush for the Bomb
5. SWINE

A cikkekben lévő többi játékot vagy nem láttam, vagy nem jött be nekem. Ezek voltak a legmeghatározóbbak nekem.
45.
45.
thrill
#44: Nekem aztán tök mindegy, mi hányadik a listán. :)
Azért írtam le, mert ahogy a cikkben van, az nem pontos. Ilyen erővel a Heroes VI. sem magyar cucc, lévén folytatás, egy idegen frenchise része. Ott is nyilván követni kellett valami guideline-t. De továbbra is tartom, hogy az engine fejlesztése / megléte tökmindegy. Attól hogy megveszek egy Unreal Engine-t, a játék amit ráépítek a sajátom lesz és ez elég gyakori is. Pláne ha még tovább is túrom a motort.
44.
44.
Quent1n
#42: ELMA helyett Across inkább hisz az volt az alapja de amúgy jogos :)

thrill: Van igazság a szavaidban de ettől még a tény tény marad úgy gondolom és más ha a nulláról csinálnak egy játékot. Ettől nem gyengébb a cucc vagy bármi csak ezen a listán nem volt elég a dobogóhoz ennyi az egész. :) Persze, hogy sok cucc készül licencelt motorral de ez a cikk most a magyar fejlesztésű játékokról szólt és ha szigorúan vesszük akkor a Warhead nem 100%ig magyar fejlesztés míg mondjuk egy IG meg igen. De szerintem kár ezen vitázni hisz csak egy szubjektív lista nálam pl. a Heroes VI-ot simán előzné :D
43.
43.
thrill
#41: Attól, hogy valaki nem készít saját engine-t a játékához, az még azért a saját játéka. Hány cucc készül licenszel motorral? Mellesleg a budapesti Crytekben van R&D részleg, vagyis saját maguk is fejlesztik a CryEngine-t. Nemegyszer ezek e fejlesztések vissza is kerülnek a főágba, de olyan is volt, hogy innen mentek ki Frankfurtba kóderek, hogy optimalizálják a C2 alatt a teljesítményt. Szóval előbb utána kéne járni a dolgoknak és utána véleményt formálni.
42.
42.
murek
Azért egy Elasto Mania simán bekerülhetett volna, ha már volt egy terep2. Ott volt még az Reunion, a OnEscapee is amik igazán remek darabok voltak.
41.
41.
Quent1n
#39: Attól még az alapokat készen kapták. Így is remek munkát végeztek amiről Daks meg is emlékezett de más mint amikor a nulláról motorral együtt megcsinál valaki egy játékot. Ez kicsit olyan mint a CoDoknál az Infinity meg a Treyarch korai viszonya lásd MW-WaW.

A Crysis 2 nekem inkább tűnt egy CoD-os Crysisnak de ízlések és pofonok, nekem tetszett csak nem volt rá zsém így maradt a béta aztán hello :)

Én továbbra is az IG első részét hiányolom :)
40.
40.
A rush for berlin helyre meg siman befert volna a JTF.
39.
39.
Cikk szerzo embeeeeeeer!
A crysis warhead egesz gamedesign-ja, story-ja, full made in hungary a hangok es zene detto.
Olyannyira, hogy a crysis 2-3 gameplay-e azt probalja majmolni.Nem tom eszrevette e a szerzo, hogy hot mas a crysis a warhead ota.
Csak valahogy nem akar sikerulni a nemeteknek.
A mar kesz grafikai elemekbol meg itt ganyoltak ki a geci sok bugot ami volt benne.
Legalabb utana nezhettel volna baszki :D
38.
38.
gagyinho
Igen, az IG mindent visz. De ügy látom mi magyarok a stratégiai játékok terén vagyunk otthon :)
37.
37.
elfdefender
Emlékszik valaki a Newcomer című c64-es játékra? Na azt is magyarok fejlesztették, szerintem azt is bele kellett volna venni a cikkbe. Egyébként elég jó lett a cikksorozat.
36.
36.
Musaic
Ez is magyar játék. Ismeritek?
http://www.youtube.com/watch?v=BJYKfvfyRuI
35.
35.
nukebomb
jajj, de bíztam benne, hogy az imperium galactica 2 lesz az első!!! :)
34.
34.
Krees
#31: Itt megint csak a részletekben vannak a különbségek. A Panzersek eleve taktikai rtsek, "egységgyártás' nélkül, Panzers P2-ben az éjszakai pályák, a RfB-ben a nyersanyagkezelés meg ilyesmik. Ezek miatt a téma ugyan azonos, de a játékmenet más jellegű.
33.
33.
anr96
#31: Nem kötekedni akarok, de mit értesz azon, hogy "ugyanolyan madártávlatú"?
32.
32.
SLi
#25: nagyon jól jelezték tc primitívségét maximum
31.
31.
mestermagyar
#25: De akkor is inkább az az érdekes, hogy legalább az 1/3-a ezeknek a játékoknak első képről ugyanolyan madártávlatú 2.vh-s, avagy közelkeleti stratégia

A company of heroes ugrott most be elsőnek, én nem is tudtam, hogy kismillió magyar fejlesztő előtte, avagy utánna hasonlókat fejlesztett. :P
30.
30.
mmbike
Valójában az Imperium Galactica első része előtt már megvolt a játékstílus. A Reunion volt az egész Imperium Galactica első próbálkozása. Kissé bugos volt, a játékon belüli angol beszólásokon még a magyar akcentus is érződött. Fura, hogy meg sincs említve. Mondjuk nem mindenki ilyen öreg mint én, hogy ezekre visszaemlékezzen :D
29.
29.
Quent1n
Lehet vakhangya vagyok de az Imperium Galactica első része tényleg kimaradt a listából??? :D :O

Amúgy látszik, hogy az RTS-eket elég jó érzékkel csináltak a magyar csapatok. Remélem találkozunk még jó magyar címekkel a jövőben! :) Amúgy meg a lista egész jó lett, mondjuk a Theocracy, S.W.I.N.E páros nálam előrébb lenne az eredeti ötletek és a megvalósítás miatt is. Heroes VI-tól meg korántsem voltam elájulva.
28.
28.
greenmelon
#27: Bizony, hogy magyarok fejlesztették, wikipédián fent van a komplett csoport. Gyermekkorom meghatározó játéka. :)

Itt lenne a helye a cikkben.
27.
27.
daneelolivaw
lehet rosszul emlékszem, de az elstomania-t nem magyar fejlesztette?
26.
26.
Krees
#25: Így van, a CoH 2006 szeptember 13-án jelent meg, míg a Panzersek
2004 szeptember 30-án (Phase 1) és 2005 július 25-én (Phase 2). Ez alsó hangon majd két év difi.
25.
25.
anr96
#23: Nem tudom, hogy hogyan jön ide a Company of Heroes (az egyik, ha nem legfiatalabb 2. vh. stratégia), hiszen már jóval előtte megjelentek a magyar második világháborús stratégiák (éppen e téma virágkorában), az "afganisztáni" még csak utána jött a "divatba"...

----
Más:
Azért Tomcat játékai (Suli, Army stb.) is nagyon jók voltak a maguk idejében, sőt már Commodore-ra is volt magyar játék.




24.
24.
Scal
na ja, nekem is a tököm tele van a sok stratégiával, és főleg a II. VH-al, meg a német kiadókkal :p

hol van az Agon? meg a Jumurdzsák????? nehogy már mindenféle fisi-fosi belefért ezek meg pont nem

és azért a cikkíró elég szépen elkente hogy az Exigot úgy lehúzták az innen onnan való lopásokért - ez főleg a Fallen kampányban vehető észre, ai tényleg tiszta StarCraft - hogy 60-70%-nál jobbat sehol se kapott, pedig az legalább fantasy volt - jah a Digic meg a Gyűrűk Urából lopott, úgyhogy nem is tudom hol maradt a híres magyar kreativitás

a Panzers I lehet hogy jó volt, de olyan idióta történetet tettek bele, hogy amikor Tavaszi hadnagy megpödörte bajszát az orosz kampány során én szégyelltem magam a készítők helyett

ugyanakkor lehet megemlíthetted volna a Káosz Szavát is, amit meg sikerült úgy keresztbe kasul kúrni, hogy amikor megjelent suttyomban, el is tűnt a süllyesztőben
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...