Destiny bétateszt

  • Írta: zoenn
  • 2014. július 31.
  • bétateszt, destiny
Egy hétig nyúztuk a Destiny bétáját, feltérképeztük, teljesítettük és megöltünk mindent, amit lehetett, így megosztjuk veletek a tapasztalatainkat. Minden kertelés nélkül mondhatjuk, hatalmas durranásra számíthatunk idén ősszel.

Már a kóstolónak szánt alfateszt is meggyőzőnek bizonyult, de a Bungie sikervárományosa igazából csak a július végén lezajlott bétában mutatta meg az oroszlánkörmeit. Kezdetben mi is ámuldoztunk, elmerültünk a régiókra osztott nyitott világban, a kooperatív lehetőségeken, a megannyi felfedeznivalón, videót rögzítettünk, lenyomtunk pár meccset a kompetitív módban. Olyan tíz óra játékidő magasságában a kedv kissé alábbhagyott, nyilvánvalóvá vált, hogy összességében a fejlesztők mégsem találták fel a spanyolviaszt. Minden felvonultatott ötletet láttunk már korábban is, annak ellenére, hogy a Destiny tökélyre fejlesztette azokat, látványos köntösbe csomagolta és olyan precízen adagolta az új tartalmakat, ami miatt nem volt könnyű felállni mellőle. A Desinty nem csinál forradalmat, de egy remek játékot kapunk szeptemberben – ez már most borítékolható.


Kezdésként meg kell alkotunk a saját karakterünket, kiválaszthatjuk a fajunkat az emberek, awokenek és az exók közül, eldönthetjük, hogy női vagy férfii egyed legyen a hős, a fizimiska aprólékos megformálása után jöhet a kaszt. A titánok a tankok helyi megfelelői, a hunter a távolból operáló, lopakodó vadász, míg a warlock pedig a mágiához hasonlatos tudományokban jártas. Igazából csak a megszerezhető képességek szempontjából különböznek az osztályok, a kézbe vehető fegyverek terén nem. Bármilyen mordályt használhatunk, mindenki a kedvencével nyomulhat, nincsenek felesleges megkötések, mégiscsak egy shooterről beszélünk, ahol a gunplay tölti ki a játékidő tetemes hányadát.  Szintlépéskor minden kaszt egy terebélyes skillfán szerezhet új speciális képességeket (egyszerre kettőt használhatunk, az L1-gyel és az R2-vel csalhatjuk elő), a rendszer kellően mély, s utat enged a kísérletezésnek.. Habár a bétában csak a nyolcadik szintig fejlődhettünk, így is annyi lehetőség állt a rendelkezésünkre, amelyet más teljes árú címek is megirigyelhettek volna.


A sztorit már mindenki ismeri, a béta egy minőségi intróval nyit, ahol az asztronauták meghódítják a Marsot, ám az emberiség terjeszkedésének hamar megálljt parancsolnak az idegenek. Fajunk már az egész galaxist kolonizálta, a háborúban mégis mi kaptuk a legtöbb pofont - egészen a Földig vertek vissza minket, a naprendszerünk bolygóit pedig különböző agresszív fajok uralják. Még jó, hogy az Utazóként ismert fehér gömb a segítségünkre siet, így Őrzőként lehetőségünk lesz arra, hogy mindent hibánkat jóvá tegyük és újra az uralmunk alá hajtsuk galaxisunkat. A korai verzióban az anyabolygó Old Russia térségét járhattuk be keresztül-kasul, míg a teszt utolsó napján a Holdon is megfordulhattunk pár röpke óráig. A Destiny első öt sztoriküldetésében az alapokkal ismerkedhetünk meg, személyes drónunk, a Ghost szépen fogja a kezünket mindvégig. Robotunknak ugye Peter Dinklage adja a hangját, szerencsére a szinkront újrakeverték kicsit, így már egy fokkal jobban hangzik, mint az alfában.


Miután fegyverhez jutunk, végigverekedjük magunkat az elhagyott űrkutatási központon, majd megkaparintjuk a saját űrhajónkat és meg sem álltunk a játék központi hubjaként működő Tower Plazaig, ahol pezsgő élet folyik. Barátkozhatunk a többi játékossal, beszélgethetünk az NPC-kkel, új fegyvereket és cuccokat vásárolhatunk és fejleszthetünk, küldetéseket vehetünk fel. Ez remekül hangzik, valójában a közösségi helyszín csupán pár folyosóból és teremből áll, ahol a nem játékos karakterek mindig ugyanazt csinálják, ráadásul hősünket ilyenkor külső nézetből irányítjuk, ám animációja lagymatag. Nem is érzünk késztetést arra, hogy pár percnél tovább időzzünk. Az MMO-s lehetőségek kötöttek, a D-paddal különféle emóciós megnyilvánulásokat csalhatunk ki karakterünkből, de a táncolás, ücsörgés, mutogatás nem sokáig köti le az akcióra ácsingózókat. Missziók közben ugyan lesz idő örömködésre, de a közösségi funkciók fapadosabbak már nem is lehetnek.


Minden küldetést két másik társunkkal is végignyomhatjuk, a Fireteam tagjai viszont sokszor akadályozzák egymást: lelövik az áldozatunkat és olykor elénk furakodnak. Egy jól összeszokott társaság esetén nincs is túl nagy probléma, megoszlanak az erőviszonyok, ám hiába a háromféle kaszt, amikor mindenki ugyanazt csinálja: darálnak, ahogy a csövön kifér. A szereposztásnak nincs jelentősége, társaink az események sűrűjében vannak, az összedolgozás kizárólag a Strike-ok idejére korlátozódik. Ez utóbbiba is belekóstolhattunk a The Devil’s Lair keretében, ahol el kell jutnunk a pálya egyik végéből a másikba, miközben a folyamatosan erősödő ellenállást kell megtörnünk. A túlerő gyorsan lepofozza az önző játékosokat, sűrűn kell újraélesztenünk csapattagjainkat, nem ritkák a főellenségek sem. Az idegenek lépegető Devil Walker tankját bizony nem kevés időbe telik legyőzni, az sem mindegy, hogy hová célzunk. Mondanunk sem kell, elsőre nem vittünk magunkkal rakétavetőt, de találtunk egy olyan pontot, ahonnét ki-be ugrálva azért nem lettünk zsíros célpontok. A végén egy kolosszális mérető gömbbel akadtunk össze, csaknem negyed órán át kellett lőnünk ahhoz, hogy megfeküdjön a monstrum – a bossharcokat inkább monotonnak lehet mondani, élvezetesnek és változatosnak semmiképp.


A játékmenet valahol a Borderlands és a Halo között ingázik, a bejárható terület tényleg nagy, ám közöttük folyamatosan tölt a játék, megtörve ezzel a lendületet. A fegyveres harc kellőképpen csiszolt, nem is kell ide jobb rendszer. Mindenféle fegyvertípust megtalálunk a játékban, kezdve a pisztolyokkal, az automata karabélyokon és a sörétes puskákon át, egészen a mesterlövész, chaingun és rakétavetős mordályokig bármit kipróbálhattunk. Előfordulhat, hogy olyan példányok hullnak az ölünkbe, amit nem ismerünk, ám a Towerben bármikor bevizsgáltathatjuk és használhatjuk, ha megfelel az aktuális szintünknek. A gunplay amúgy iszonyatosan élvezetes, minden fegyver kézre áll, gyorsan kiismerhetőek és fejleszthetőek. A Desinty megörökölte a Halo magától regenerálódó pajzsát, az ellenfelektől és a küldetések teljesítéséért új páncélelemekre teszünk szert, így a védelmünk fokozatosan javul.


A feladataink nem túl változatosak: el kell jutnunk ide és ide, drónunkkal szkenneljük be a kívánt objektumokat, hozzuk működésbe a gépeket, tartsuk a frontot, amíg a derék robot nem végez stb. Szerencsére az ellenfelek változatosságába és összetételébe nem lehet belekötni. Egy területen egy adott faj uralkodik, vannak drabális példányok és kisebb katonák is, akik profi módon dolgoznak össze. Bekerítenek, oldalba kapnak, gyakran akár fél tucat rémség is a nyakunkba szakad, a nyitott terepen pedig folyamatosan respawnolnak, netán űrhajókból erősítést kapnak. Ha kimondottan a felfedezésre kihegyezett az Exploration játékmódot választjuk, akkor egy percig sem fogunk unatkozni. A négypercenkénti respawn viszont lehet hátrány is, ha a sztorimissziók ugyanarra a területre szólítanak vissza, akár más napszakban is, így nem ritkán a korábban már látott gyártelepeket és folyosókat tisztítjuk meg újra és újra.


Old Russia mindenesetre gyönyörű terep, hatalmas épületek, rozsdás csarnokok váltják egymást, egy rég elfeledett űrprogram kellékei, radarállomásokkal, tornyokkal és sötétségbe burkolózó belső helységekkel. Az égbolt gyönyörű, a fények megnyúlnak, amikor lemegy a nap, találunk sivatagosabb és hóval borított részeket is. Nyilván nem muszáj gyalogszerrel bejárnunk az egészet, egy gombnyomásra megidézhetjük Shrike névre keresztelt privát járművünket, amely föld felett lebeg és gyorsan leküzdi a távolságokat. Vigyáznunk kell, hiszen pár bekapott lövedék hamar leamortizálja és tekintve, hogy a tűzharcok gyorsan váltják egymást, ne is reménykedjünk eseménytelen utazásban. A Holdon a sajátos gravitációs körülményekkel is meg kell barátkoznunk, mindazonáltal meglepően hangulatos helyszínről van szó a maga nyers és szürke valójában. A környezet viszont túlságosan statikus: nyoma sincs a rombolhatóságnak, még a felrobbant gránátok sem hagynak maguk után krátert.


A PvP-t a Destinyben Crucible-nek hívják, a lényeg azonban nem változik: 6v6-ra kihegyezett, ádáz kompetitív küzdelmek vártak ránk kisebb és nagyobb arénákban (a bétában összesen három kapott helyet), ahol a pályák három kontrollpontját kellett elfoglalnunk és megtartanunk, de a végleges játékban további öt játéktípust is kapunk majd. Ha össznépi lövöldözésre vágyunk, nyissuk fel a térképet, válasszuk ki az adott bolygóhoz tartozó Crucible-t és ennyi. Itt is folyamatosan fejlődünk, és egy Pike volánja mögé is pattanhattunk a First Light térképen - aki egy ilyen járműre ráteszi a kezét, könnyedén uralhatja a meccseket. E nélkül nincs baj a balansszal, még akkor sem, ha egy-két szinttel magasabb játékosok ellen kerülünk össze. A korábban megszerezett képességeinket bármikor bevethetjük. Laggal nem, magyar játékosokkal viszont itt is sűrűn összefutottunk. Látszik a Bungie másfél évtizedes tapasztalata, a kompetitív móka úgy megy, mint a karikacsapás, igaz, semmi extra dologgal nem találkoztunk.


A Bungie-nek hallatlan elvárásoknak kell megfelelnie, így aztán nem is rugaszkodik el a jól bevált formuláktól. Nem árulunk el nagy titkot azzal, ha elmondjuk, a Destiny nem lesz hibátlan játék. Bár csak a sztori első pár küldetését nyomhattuk végig, a feladataink változatosságában erős hiányosságok mutatkoznak, a nyitott világ monoton összecsapásokat tartogat, egy-egy területet olyan sokszor látunk majd, hogy bizonyára meg fogjuk unni. Az MMO-jegyek egyelőre gyerekcipőben járnak és nem hinnénk, hogy a megjelenésig ez változni fog. A teljes játék egyébként 22 küldetést, 6 Strike-ot, négy bolygót és 11 multis térképet vonultat fel, a béta arra pont jó volt, hogy belekóstoljunk a lényegi részekbe. A produktum igazából a magas minőség miatt emelkedik ki a mezőnyből, látszik, hogy a fejlesztők alaposan átgondoltak mindent, a durva éleket lecsiszolták, olyan alapot teremtve, amelyre a következő tíz évben nyugodt szívvel építhetnek.

 

Kapcsolódó cikkek

70.
KopyAti
Hi!
Bocs ha már előttem kérdezték, de ez csak online móka, vagy van benne single?
Köszi, csövi!
67.
carlmartin
Sziasztok!

Nem tudom menne a Destiny nálam, de itt van egy konfig.
Remélem tudtok segíteni.

CPU:AMD Athlon II X3 460 Processor (3CPUs), ~3.4GHz
RAM:6144 MB
DirectX 11
VGA:AMD Radeon HD 6670

Köszi!
66.
DON GONDOCS
#62: Lol meg a kosaras kártyák helyett is csak floppy lemezt kapott.
Amúgy igen akárhogyis nézzük ez bizony egy Borderlandsbe oltott Halo, és hozzáteszem Igen kellemes párosítás.
64.
lesik20
ja de ezt nem tudhatod,mert pc-s vagy és olyan csőlátású,lenéző fanboy vagy

Bagoly mondja. Te a legszanalmass csolatasu fanboy vagy. Megjegyzrm 5 evig volt Xbox 360 es mar untam hogy 10-15000 forintokat fizetek ki jatekokra. Veszel 10 uj xboxos jatekot egy ebben, hopp, fizettel kb 120 000. Ja ebbe meg nincs benne az evi 10-es hogy multizhatsz. Meg ugyebar kell egy konzol is. Sajna te nem tudsz szamolni, es anyucid fizeti ki neked mindent. Komolyan, ugye felfogtad hogy Pc-n mar lehet emulalni a Ps3-at? Ergo az osszes ps3-s jatek megnyilt szamunkra... meg az exluzivok is. :)

De tudod mit legyen igazad, a konzol sokkal jobb, minek kell olyan dolgok mint a 60 fps, vagy a Hd grafika 2014.. kinek az. Neked eleg az hat legyen
Legyen igazAd, csa konyorgom kussolj el, huzz vissza a budos notlen szobadba ahova valo vagy. Megadom az igazadat csak konyorgom, kussolj mar el vegre! Koszonom :)
62.
lesik20
Hagyd ra, anyja videokartaval verte, ezert ruheli a pc-t :)

Nem fogja fel hogy jotol jot lopni jo dolog, csak annyira beszukult a latasa hogy azt hiszi 720p 30 Fps mellet a kanaan. Mintha szuz gyerek beszelne hogy minek nő amikor ott a keze. Vagy a kutya :)
59.
Wr4th
khm... Halo Online.... khm.... viccen kivul igeretes az biztos! ;)
57.
Drazhar
Már a bétateszt tesztjében sikerült leírni mindent ami eddig is látszott a videók alapján: semmi világmegváltás, tök Borderlands az egész, és hosszútávon monoton :)
Nem tudom, aki őszintén év játékának tartja az tegnap kezdett játszani? Nem is gond, hogy egyelőre nincs pc-re.
55.
lesik20
Amugy megjegyzem en rengeteg jateknal hasznalok kontrolert (Tps/Hack N Slash de van nehany fpsnel is) es tokeletesen tudom hasznalni pc-n. Az hogy te nem tudsz egerrel/billel jatszani a te bajod.

Amugy lol amikor Negrot szidjuk mint az allat, arra nem valaszol de amint szidjuk akarmelyik jatekot/kontolt egybol nekunkront. Hogy lehet valako annyira nyomi hogy az eletet kevesebre tartja mint a jatekot.
53.
levantine
#45: Hát látod. Nem érti, miről beszélek. :D
51.
DON GONDOCS
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10530921_300438633451593_7944780230947207877_n.jpg?oh=1737640140b794a9c785178247c7d22d&oe=54365888&__gda__=1413050160_5af9d86ce8c1cb560cfd268ab5b438f7
45.
Kieztemóni?
#39: Hihetetlen, hogy leállsz vitatkozni ezzel a kis hülyével és pont egy ilyen témán.
1000 helyen ki lett tárgyalva, hogy leginkább pont emiatt nem valósult meg rendesen az előző generációban a cross-platform. A PC játékosok nullába lőnék a "konzolon nevelkedett emberkéket". És nem azért mert jobbak, hanem mert egyszerűen egy szar analóg acceleration stickkel nem lehet úgy célozni, mint egy egérrel. Ez nem megszokás kérdése, ez tény. Rá lehet keresni: Google: "cross-platform fps"

A következő Driveclub / Forza cikknél majd azt fogja elmagyarázni, hogyan autózza körbe a kormánnyal játszó embereket. De csak és kizárólag azért, mert ő "kontrolleren nőtt fel".

Pathetic.
44.
lesik20
Par millioan betaztak 4 kulombozo platformon. Ez nem bizonyit semmit.

Amugy felfogtad hogy akar mi is tudnank kontrollert hasznalni? tudod a pc-n nincsenek hatarok.

Amugy gratula ha Destiny neked a beta utan Ev jateka. Kb ez olyan mintha egy fasza elozetes utan oscart adnank egy filmnek. Ja amugy ez csk egy kiforditott Halo, Borderlandsal keverve. Eredetiseg 0
36.
BlazeH
#34: Pontosan. Van PC-m és konzolom is sok-sok éve, de zavaró a konzolon hogy ha be van kapcsolva a célzás rásegítés olyan mintha valaki fogná a karom és folyamatosan segítene célozni, anélkül meg idegbaj lenne. (mondom ezt úgy hogy pl a diablo esetén se hittem volna hogy jobb lesz konzolon az irányítás és be kell ismernem sokkal élvezetesebb)
25.
amadeusz gyermeke
Nemtudom, csak nehogy ez is kipukadjon mint a watch dogs. Sokat ígér keveset markol.Pár nap után unottan félrelessz hajitva. Nem beszólásként, ez egy megérzés csak.
22.
rbob87
#19: Az lenne az igazán zsír, én abban volt -balga-, hogy olyan 20-30 maximum a szintkorlát :-). De ez pozitív megerősítés abban, hogy számomra teljesen megéri a pénzét, hozzáteszem nem rajongok az fps játékokért, ez mégis megfogott valami miatt.
Egyébként a cikkhez hozzászólva, teljesen egyetértek a leírt negatívumokkal, főleg az enyhe monotonitással (ezt gondolom hozta magával az a kis mmo utánérzés), amit megpróbáltak feldobni az opc. eventekkel (ami úgyszintén kicsit monoton 100-ik alkalommal uazt. végigcsinálni). Ez ellen talán úgy tudnának tenni, ha beledobnának teszem azt 100 ilyen eventet egy "kalapba" és random játszaná ki őket a program, nem pedig területhez lenne kötve a bekövetkezó esemény.

Ui; az lenne csak hab a tortán, ha az ily módon kiválasztott eventekhez, néha bekapcsolódna még 1-2 dolog, teszem azt jön a "pókrobot", de egy idő után becsatlakozna egy másik ellenséges frakció is :-). De ez csak álom marad :-)
20.
Mr Villám
#19: Level 70 az jó lenne. A DLC-re meg számítani lehetett. De úgy vagyok vele, hogy jó dolgokért szívesen fizetek. (Persze nem túl sokat, azért csak ésszel)
19.
kopic
#16: Állítólag lvl 70-ig lehet majd fejlődni. És gondolom, hogy a sztorit majd DLC-k formájában fogják bővíteni folyamatosan.
18.
kopic
Béta alapján eszméletlenül király játék lesz !!!! És Crucible-ben a rekordom 37 ölés volt Titan kaszttal.:)
17.
Mr Villám
Akinek ez a játék nem felel meg az vagy minden téren csak a rosszat látja a dolgokban, vagy csak átlag felhasználóként játszik. Magyarul mindenbe bele kezd és jobb esetben a felénél elveszti a dolog iránt az érdeklődését. Akire ezek rá illenek az kérem inkább a saját érdekében keressen más hobbit magának. ( "C" verzió vagy csak szeret közösségi oldalakon trollkodni, kötekedni. )
16.
rbob87
Nekem elégge bejött a béta, és úgy vagyok az egésszel, hogy több időt töltöttem a játék bétájával, mint mondjuk egy watch dogsal (pedig nekem az is teszett), vagy egy infamoussal (ez is bejött)! Az engem is metlepett,h "csak" 22 küldetést és 6 strikot fog tartalmazni, mivel a legutóbbi videóban amit láttam (egy fejlesztői napló volt) sokkal többnek tűnt, illetve láttam ott 28-29es karaktereket is -bétában legnagyobb item ugyebár 20-as szintű volt.

Érdekesség,h a bungie szerint kb. 4.6 millió ember próbálta a bétát! :-)
14.
KeXxX
Egy élmény volt, elő is rendeltem. Alig várom, hogy megjelenjen. Szerintem már a bétában több időt öltem a "PvP-be" mint magába a sztoriba, pedig azt is 1x végigvittem a Hunter kaszttal (azt hiszem :D), ja és toltam egy kis co-opot is.
13.
toriell
22 küldetés?:D Hát az nem valami sok..pár nap alatt ki lehet pörgetni,amúgy jó játék,és ahogy Jóska mondja tényleg nagy a Halo Fusztráció,ami néha arra utalhat számomra ,hogy rengeteg mindent a Halo játékból vettek :D amit nem is lehet tagadni:)
12.
anarchoid
#3: amikor repul a hajod az urben, vagy 3 hajo ha csapatban vagy, az pl toltes ;) sajnalom ha tolem tudod meg ;), remelhetoleg ezt a kontroller mint eger kattintsal a gombra dolgot elfelejtik ;) vagy adjanak eger supportot ;)
11.
anarchoid
halo temaban : igen ez halo a bungie nemtud elszakadni halo-tol hiaba hajtogattak ez mas vagy jobb, ez valojaban egy multiplatform halo egy az egyben. Csalodtam
10.
anarchoid
1nap beta utan toroltem is ... hat ebben mmo csak marketing kifejezeskent van jelen ;)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...