Never Alone teszt

  • Írta: Daks
  • 2014. november 22.
  • never alone, teszt, xbox one
Link másolása
Eszkimók. Alaszka őslakosai. Egy különleges és sokáig elzárt nép tagjai, kik máig őrzik évszázados kultúrájukat és történelmüket. Ez a játék róluk szól. Az ő életükről, az ő múltjukról. És egy pici lány csodálatos kalandjáról.

Nuna az Iñupiat törzs szülötte volt. Aranyos gyermek, akit mindenki imádott. Segítségre volt szüleinek a mindennapokban, halászott, és tisztelte a törzs öregjeit. Családjával boldogan élt a fagyos alaszkai vidéken, egy napon azonban minden megváltozott. Szörnyű vihar csapott le a lány szeretett falujára, fújt a szél, és mindent beterített a szűnni nem akaró hó, az Iñupiat babonás nép volt, hitt benne, hogy a jó időnek, és a rossznak is oka van. A várakozás legsötétebb órájában Nuna pedig egyszer csak útnak eredt. Elindult a messzeségbe, felkutatni a vihar forrását, és kibékíteni tomboló dühéből.


A Never Alone, eredeti címén a Kisima Inŋitchuŋa, játékos módon ismerteti meg a világgal az alaszkai őslakosok történelmét. Megnyílik előttünk az Iñupiat eszkimótörzs letűnt élete, a vadászó és gyűjtögető nép kultúrája a természet tiszteletével, és az ehhez kapcsolódó mondák színes mesevilágával alkotja gazdag egészét, történetünk középpontjában pedig egy kislány van, aki egyre mélyebbre merészkedik a fagyos végtelenben. A játékban őt kell irányítanunk, oldalnézetben, illetve új barátját, a sarkvidéki rókát, aki segít hősünknek túlélni a zord és hideg vadonban.


A játék az atmospheric puzzle platformer stílust képviseli. Balról jobbra haladva ezernyi veszélyes helyzeten kell átverekednünk magunkat, támad ránk jegesmedve, találkozunk nem csak idegen emberekkel, de mesebeli lényekkel és szellemekkel is, sokszor pedig az időjárás, és a vidék is megnehezíti dolgunkat. A nagyobb széllökések felkapnak, és méterekre repítenek, beszakadhat alattunk a jég, de elég egy rossz mozdulat, és megcsúszva az ingatag pallókon, egy pillanat alatt a fagyos vízben is landolhatunk. Hőseinkre hosszú kaland vár, a kihívásokban pedig csak egymásra számíthatnak. Nuna picit lassú, de erős, tud tárgyakat mozgatni, és van egy parittyaszerű fegyvere is, amivel régen kacsákra lehetett vadászni, a róka pedig fürge, hatalmasat tud ugrani, és befér a legkisebb réseken is. Kettejük között az Y gomb megnyomásával tudunk váltani, de két kontrollerrel co-op módban is játszhatunk, úgy a legjobb a kikapcsolódás.


Aranyos kalandjáték a Never Alone, ami nem csak a gyerekeket, de a felnőtteket is fogja szórakoztatni. Családdal közösen érdemes játszani vele, a nagyok segítsége pedig nem csak a feladatok megoldásánál, de a fordításnál is jól fog jönni. A játék több mint huszonöt gyönyörű kisfilmet vonultat fel, így ismertetve meg velünk az Iñupiatok világát, elképesztő felvételeket nézhetünk róluk, illetve a havas alaszkai tájakról, és az ott élő állatokról. Mintha csak a National Geographic valamelyik filmjét néznénk, amit pedig látunk, az tökéletesen hiteles is. A játékot ugyanis az eszkimók kultúrájának megőrzéséért felelős Cook Inlet Tribal Council nevű nonprofit szervezet készítette el, az E-Line Media oktatójátékokat fejlesztő céggel, és az Upper One Games stúdióval közösen. A munkák során a csapatok törekedtek arra, hogy tökéletesen hűek maradjanak minden értékhez, amit ezek a különleges népek képviselnek, 40 öreg őslakos felügyelte őket, nem csak a zenét írták ők, de a mesélő szövegét is. Saját nyelvükön. Angolul csak feliratoztak.


A végigjátszás során összesen nyolc fejezet vár ránk, egyre nehezedő kihívásokkal. Ezek közül viszont annyira nagyon nem izzasztó egyik sem, néha pontosan kiszámolt ugrásokra, vagy feladatmegoldó képességünkre van szükség, míg máskor reflexeinkre, vagy ösztöneinkre kell hagyatkoznunk. A játékidőt nem számoltam, de egy délután alatt könnyen végigjátszható az egész, úgy három-négy óra kellhet hozzá, és akkor teljesen elmerültünk az egészben. Csillogó külsőségekre viszont ne számítson senki, a játék nincs megáldva se nextgen grafikával, se forradalmi játékmenettel, minden akadályt és feladatot láttunk már korábban, illetve technikailag is vannak tökéletlenségei. Sokszor fognak hőseink önhibánkon kívül szakadékba esni, ami idegesítő tud lenni, ha pedig egyedül játszunk, akkor a gép által irányított másik karakter néha elfelejt majd követni, de ilyenek azt hiszem egy ilyen címnél beleférnek. Itt az élmény lesz az, ami magával ragad mindenkit, ezt pedig most tényleg nagyon jól eltalálták.


A Never Alone november 18-án jelent meg PC-re, Playstation 4-re és Xbox One-ra. Fantasztikus atmoszférája és szívbe markoló hangulata miatt megvásárlása tökéletesen ajánlott nem csak családoknak, de azoknak is, akik szeretik a művészi, átlagtól eltérő, független játékokat. Nem drága. És higgyétek el, minden belefektetett forintot megér.

44.
44.
macilaci40
Nagyon tetszik én se szoktam a grafikát nézni csak a játék élményt ahogy látom megvan :D
36.
36.
godach
Szerintem arra érti, hogy egy több 10 órás anyag ha nyolc pontot kap, akkor egy pár óra alatt végigjátszható, igen kicsi szavatosságú játék nem érdemelhet ennyit. Sajnos igaza van.
34.
34.
Daks
Hibás az a pontozás, ahol a jó játékok 8-10 pont közé ragadnak be. A Never Alone egy végtelenül egyszerű, oldalnézetes platformjáték, egy aranyos lánnyal, az egész úgy ahogy van, imádnivaló, ahogy azt le is írtam, viszont semmi olyan nincs benne, ami a top címek közé emelné. Pár eurós kiadás pár óra kis kalandozásért, ami jó élmény, de azért ne essünk már túlzásokba. Ha az 5 pont a közepes játék, akkor a 6.5 a közepes és a top címek között van, pont ott, ahol a Never Alone. A kritikán nem sértődök meg, sőt örülök, hogy így véditek, de nincs mitől, nem mondtam rá semmi rosszat.
30.
30.
br1Koo
#25: kimoderált üzenet
28.
28.
azureknight0715
Szerintem el kéne különíteni az AAA-s címeket a többitől és az azonos csoportba tartozó játékokhoz mérten kéne pontozni őket. Szerintem hülyeség ezt a játékot olyan pontozás szerint sorolni, mint egy gta-t.
27.
27.
balint23h
A gamekapcsot sosem a tesztek inkább a hírek miatt olvasom. Szerintem tegyetek így ti is...
26.
26.
godach
Komolyan mondom, tisztelem a munkátokat és mindenki másét is aki fáradtságot vesz és ír valamiről, de mivel úgy látom hogy a teszt és a pontozás mérföldkövekkel teli különbsége nem csak engem zavar, kíváncsi lennék hogyan jött ez ki neked Daks?
25.
25.
sugas earp
Én is csodálkozom ezen a 6.5 ponton. 3.9 kellett volna kapnia ennek a gagyi olcsó "játéknak"
24.
24.
aRkye
Az oldal tesztjei így hitelességüket veszti... Kár érte.
23.
23.
Szőrös Car
7.5 ponttal ki lennék már békülve, de a 6.5 kicsit vicces. Csak mert nem mainstream fosch. :-\
20.
20.
hedzsooo
#5: Ja, de akkor nincs is szükség rá, inkább ne is pontozzanak, ha az úgy sem megy nekik, nem veszik fél vállról sem...
19.
19.
hedzsooo
#18: +1 Én sem értem sokszor itt, hogy a pontok hogy jöhetnek ki ennyire furán, talán vmi másik oldalt, v. trendet próbálnak vele követni, v. éppen az ellenkezőjére hajtanak, nem tudom, de logikát pl. ennél a pontozásnál nem sokat véltem felfedezni.
18.
18.
Habbobitas
És ez kevesebb pontot kap, mint a Driveclub?

A pontozásotok valahol a halvaszületett korcs-ebihal szintjén van...
16.
16.
Ecneb
#10: Azt hittem téged a múltkori viselkedésedért kibannoltak. Szomorúan látom ellenkezőjét.
15.
15.
aRkye
Hopp! Meglepődtem a pontszámon. Ez most akkor hogy is van?? Szép is, jó is, nem mindennapi. Rövid, s vannak benne hibák? Basszus, akkor ezeket tekintve néhány AAA-s címnek miért nem osztanak 4-5-öt, amelyek rögtön hatalmas javító csomaggal érkeznek? Kezd egy kicsit elferdülni ez az egész.
14.
14.
névtelenség
Majd a This War Of Mine-nak is neki mentek?
Kap egy 6.5 not enough CoD féle IGN pontozást?
13.
13.
AbsurdShark
Mi történt a pontozással? Milyen logika rejtőzhet mögötte? 6.5?
12.
12.
turleysqt
Ritkán kommentelek tesztekhez, és a gk stábot se szeretem bántani mert rémálom a feladatuk, de kivételesen szerintem is nevetséges a pontozás. Ebédszünetbe kipróbáltuk a cégben, és a végére 20an néztük, hogy milyen jó lett :). Szerintem mamár sokkal többet jelent, ha mély tartalmat/jelentést/érzelmet tudnak bevinni egy játékba, mint a sok tucat indie(mert abból is van)/AAA játékba bármilyen új gameplay elemet.
11.
11.
Dercsi
#3: +1
Kivételes gyöngyszem részemről a játék. Egy olyan etnikum mindennapjaiba enged bepillantani akikről eddig semmit sem tudtam. Rövid? És, nem egy AAA játékról beszélünk, de sok nagy játéknál kellemesebb kikapcsolódást adó gém! Minimum 8-8.5 sztem a pontozása!
10.
10.
randall13
#8: Ja hogy ez a sok szöveg itt a teszt? Elég régóta vagyok a GK-n, de eddig fel sem tűnt, hogy a pont mellett van más is.
9.
9.
markoci555
Teljesen el kéne törölni a pontrendszert...
8.
8.
sloth
#5: Ugyan mi mást kéne nézni?
A teszt csak dísznek van ott!!!
7.
7.
N!ghtmare
Pro: "Fantasztikus, Tökéletes, Csodálatos, Szuper, Minden forintot megér" Kontra: "rövid, kevés újdonság" = 6.5 :DD
6.
6.
godach
Én is meglepődtem kicsit, mert előtte a tesztet olvastam aztán a pontozást. Úgy látszik ismét igazolódott, hogy semmit nem jelent ma már egy pontrendszer a játékoknál.
5.
5.
randall13
Ki nem szarja le hány pont?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...