Star Wars: Republic Commando Delta egység bevetésre készen várja parancsaidat!

  • Írta: fojesz
  • 2005. február 6.
Link másolása
Mikor felmentem a Gamekapocs-ra, a hírek között látom: Star Wars Republic Commando demó! Rögtön fülig ért a szám, hiszen erre a játékra várok már mióta, így neki is estem a 421 megás kicsike letöltéséhez. Rögtön végig is játszottam, erről fogok most beszámolni részletesebben.

Valószínűleg sokan láttátok a „Klónok támadása” című részt a Star Wars sorozatból - ami nem túl jóra sikeredett - de a film elmesélésétől inkább eltekintenék. Akkor miért is említettem meg? Az RC a klónháború idején játszódik, ahol egy különlegesen kiképzett alakulatban, a Delta Squad-ban harcolhatunk. E csapat 4 fős, mi pedig a csapat vezetőjeként veszünk részt a küldetésekben. A sztorira a demóban nem túl fény derül, egyetlen küldetést játszhatunk végig, ami a wookie-k bolygóján, a Kashyyyk-on játszódik. Itt a világ helyett, az elfogott vukikat fogjuk megmenteni, közben folyamatosan darálva az ellent.

A játékot nem szabad elkönyvelni szokásos FPS-ként, hiszen a Rainbow Six féle taktikázásból is kapott egy kicsit. Mi a csapat vezetője kioszthatjuk parancsainkat 3 emberünknek, így például a mesterlövészünk fedez minket, amíg mi kinyitunk egy nagyobb kaput. Bizonyára azt gondoljátok, hogy ezt megteszik maguktól is, de sajnos nem. Csapattársaink maguktól csak lőni tudnak, és fedezéket sem keresnek, így bármikor nyílt célpontnak hatnak az ellenséggel szemben, akik persze értelmesebbek, mint saját, különlegesen felszerelt katonáink. Sokszor észrevettem, hogy ők keresnek ám fedezéket (és meg is voltam döbbenve, mikor az egyik befeküdt egy kis fal mögé és onnan osztotta az áldást), egyebet viszont róluk sem lehet elmondani, mivel ők sem arról híresek, hogy felfedezték a felhajtóerő létezését…

Egyszerre négy féle fegyvert vihetünk magunkkal így egy „feltöltős” pisztolyt, ami már a Battlefront-ból biztosan ismert. Ezen kívül van nálunk egy mesterlövész puska, egy rakéta vető és persze egy mezei gépfegyver „sztárvárszosan” átalakítva. Szerény személyem legtöbbet, a mesterlövészt használta, mivel nagyon könnyű volt vele célozni, és onthattam magamból a fejeseket (ám örömöm kevés ideig tartott ugyanis kevés lőszert adnak hozzá, így kénytelen voltam felvenni ellenfeleim mordályait).

A demó sajnos nagyon rövid, bár több kis részre van osztva az egyetlen végignyomható küldetés, de mégis rövidkének tűnik. Nagyon remélem, hogy a teljes verzió hosszabb lesz, mert játszani nagyon nagy élvezet a játékkal. Ha még kevesebb is a taktikai elem, mint ígérték, a hangulat nagyon meg van. A küldetés elején rögtön úgy kezdünk, hogy szállunk le a bolygóra és sorolja a legnagyobb főnök a parancsokat, mindezt mi végig is nézhetjük, ahogy a hologramos kivetítőn beszél hozzánk.

Nagyon tetszett az, hogy a kijelzők sisakunk belsején találhatóak meg, amit persze mi is látunk, hiszen csak annyit tudunk csipázni a külvilágból amennyit ténylegesen is látnánk a fejfedőnk design-ja miatt. Mikor meghalunk 3 opció áll rendelkezésünkre, mégpedig vagy visszatöltjük az utolsó mentést, vagy megvárjuk a csata végét és aztán gyógyíttatjuk meg magunkat az orvos- és javító szakemberrel, vagy rögtön meggyógyulunk. Külön kijelző mutatja embereink állapotát, és ha valamelyiknél villog a piros alapon lévő, fehér keresztjel, akkor az nem jó jel. Megtehetjük, hogy mi magunk gyógyítjuk meg emberünket vagy hívunk valakit, hogy végezze el eme nemes tettet. Ha mindhárom csapattag elesett, és mi magunk is kidőltünk, akkor betörik a sisakunk üvege és vége a játéknak. Valahogy ezt úgy képzeljétek el, mint a KotOR-ban: egyik tag meghal, de addig a másik él és virul.

A grafika egyértelműen nagyon szép, minden részletesen ki van dolgozva és árasztja magából a SW hagulatot. De ez a sok jó megkövetel egy igen jó gépet is, mivel a gépigény az brutális. Az én konfigomon (AMD 2600+; 512 RAM; Gf FX 5200), rendesen csak minimál beállításokkal lehetett élvezhetően futtatni, normális felbontás mellett. Tudom, nem egy csúcskategóriás gép, de azért ez nagyon durva, hiszen a Half-Life 2 gyönyörűen ment… A fizika is nagyon odatesz, például ha egy gránátot odavágunk a tömegbe, úgy repülnek a testek, hogy élvezet nézni.

A hangokkal sincs bajom, a kezelés is egyszerű. Mindössze négy parancsot adhatunk ki, így nem fogunk semmi bonyolultnak találni, az irányítás többi része pedig teljesen ugyanaz, mint egy szokványos FPS irányítása.

Én azt mondom, a játék nem lesz a világ legjobb FPS-e (így nyugodtan játszhat mindenki tovább a HL2-vel), de Star Wars gámák körében igen jó próbálkozásnak tűnik. Ha nem is minden olyan lett, mint amilyennek ígérték, de élvezet játszani a SW Republic Commando-val. A teljes version-t már nagyon várom, és biztosan fogok vele játszani, mert bizony mondom néktek: érdemes kipróbálni!

Kapcsolódó cikkek

1.
1.
Hondácska
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, elakadtam Republic Commandoban PC játékban és nem konzolon!!! A Wookie-k bolygólyán egy hidat kellen elfoglalni, de egyszerűen képetelen vagyok rá. Semilyen csalás nem működik. Az, hogy nyomja meg a "~" vonalat nem ok, mert akkor csak a feltöltős pisztolyra vált az emberem. Ha meg az "ö" betűt nyomom arra előjön valam, de ott se tudok semmit csinálni.

Kinek milyen ötlete volna vagy a pálya megoldására vagy a csalásra, de olyanra ami működik is, mert nálam most megállt a tudomány.

Légyszi írjátok meg emailben, mert sajna olyan helyen vagyok ahol mást nem nagyon lehet csinálni a géppel!!!

honda_cb400@freemail.hu


Köszönöm!!!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...