EA Sports UFC 2 teszt

  • Írta: Daks
  • 2016. március 28.
Link másolása
Ultimate Fighting Championship. A kevert harcművészetetek elsőszámú tornája, az amerikai szórakoztatósportok ékköve. Bevérzett szemek, repedő csontok, és brutális kiütések, ez az EA Sports UFC 2.

Két éve immáron, hogy Jon Jones és Alexander Gustafsson elsőként nézhetett farkasszemet egy EA-játék dobozáról, helyüket pedig már át is vették az új bajnokok. A UFC 2 megjelenéséhez Ronda Rousey és Conor McGregor adták az arcukat, hangsúlyozva ezzel, hogy a játékban immáron a női MMA-harcosok is akkora szerepet kapnak, mint a férfiak, és bár Holly Holm kiütötte novemberben a királynőt, dicsősége nem múlt el, még mindig ő az, aki a stílust a valaha volt legjobban képviseli. A ketrecharcosok világának hivatalos játékfeldolgozását Undisputed alcímmel korábban a THQ hozta el nekünk sokáig, most pedig az Electronic Arts érte a felelős. És mint minden sportjátékuk, ez se okoz csalódást.

Harcolhatunk kötöttségek nélkül szabadon, építhetünk sportkarriert, de vannak bajnokságok, és villámjátékok is. Az EA Sports UFC 2 menüjében kellemesen gazdag lehetőségek várnak ránk, a Fight Now menüpontban csak ki kell választani kedvenc harcosainkat, és a helyszínt, majd néhány beállítás után már egymásnak is eshetünk a géppel vagy egy második kontrollerrel irányító ismerőssel. A Career gombra nyomva egy kezdő sportoló bőrébe bújhatunk bele, megadva kinézetét és képességeit, a meccsek között lehetőség van edzésre, fejleszthetjük emberünk erejét, és formában tartva magunkat elkerülhetjük a komolyabb sérüléseket. Az edzőterem a Fighting Camp névre hallgat egyébként, és újdonságként mutatkozik be a második részben, csak úgy, mint az Ultimate Team, melyben egy legfeljebb ötfős csapatot építhetünk fel online vagy offline meccsekhez. A többi EA Sports-játékhoz hasonlóan aztán coinokat gyűjthetünk, melyek ezúttal is kövér előnyöket hozó packokra válthatóak be, kapunk teljesen új ütéseket és kombókat, a rendszert nem kell bemutatni, mindenki ismeri már legalább a FIFA-ból.

Folytatva a sort, a Live Events keretein belül valódi UFC-meccsek várnak ránk. A játék kiírja, hogy mikor milyen összecsapások lesznek, mi megjósolhatjuk, hogy ki fog nyerni, a sikeres tippekért pedig gazdag ajándékok ütik markunkat. A készítők ezzel a játékmóddal ügyesen rávezetnek minket a valódi sportfogadás izgalmaira, szemét módszernek tartom, mert a tinédzsereket a legkönnyebb ezzel fertőzni, na nem, mintha a felnőttek nem lennének veszélyben. De ez csak a magánvéleményem, menjünk tovább. A mellette lévő Custom Events gomb segítségével tetszőleges harcosokkal, az általunk kiválasztott helyszínen rendezhetünk tornát, még a bíró személyét is mi mondhatjuk meg, végül pedig újdonságként zárja a sort a KO Mode, mely egy villámgyors játékokat biztosító, arcade stílusú mód. Amolyan UFC-köntösbe bújtatott Mortal Kombat. A meccsek elején beállíthatjuk, hogy hány energiaegysége legyen a játékosoknak, minden bevitt ütés pontosan egyet visz le, amelyik fél pedig hamarabb ki tudja ütni a másikat, az lesz a győztes. A beállításnak köszönhetően akár félperces bunyókat is rendezhetünk, ami nagyon jó akkor, ha nincs sok időnk, vagy egy olyan barát ellen akarunk kiállni, aki nem ért annyira a játékhoz.

A friss játékmódokon kívül több újdonságot is bevetettek a készítők. Az EA Sports fejlesztői mindig apró, de fontos változásokban gondolkodnak, melyek szinte észrevétlenül tökéletesítik a játékaikat, és ebben a UFC sem kivétel. Az első ilyen a Dynamic Grappling rendszer, mely az ellenség földre vitelét, majd az azt követő birkózást dolgozza át. A bal ravasz lenyomásával, majd az analóg kar megfelelő irányba való tolásával tudjuk ellenségünket levinni a padlóra, ahol a korábbinál immáron sokkal több lehetőségünk van megszorongatni a másikat. Az első rész megrendezett jelenetei helyett már minden mozdulat teljesen az adott szituáció eredménye lesz, minden testrészre többféle módon támadhatunk, amire az ellenség ennek megfelelő válaszokat tud adni. A Grapple Assist HUD pedig abban segít, hogy mindezt ne vakon kelljen csinálnunk, a játék kiírja a képernyőre, hogy mikor milyen gombokkal milyen mozdulatokat csinálhatunk, csak ki kell választani a nekünk tetszőt, és hősünk azonnal végre is hajtja. Illetve nem azonnal, mert megjelenik még egy töltőikonra hasonlító jel is, ami megnyitja a kontra lehetőségét az ellenfél számára, a játékban a korábbinál több lehetőség van megakadályozni a támadásokat, védekezni, és visszatámadni. Lábon és földön is.

A karakterek reakciója mindig az adott helyzettől függ. Bárhol ragadjuk meg a másikat, neki lesz lehetősége kibújni a fogásból, csak a kérdés ugye, hogy tud-e élni vele, vagy mi hagyjuk-e élni vele. A harcosok mozgására, és a valósághű ütésekre, rúgásokra, illetve az okozott látható és nem látható sérülésekre a készítők nagy hangsúlyt fektettek az új résznél, vannak gyorsabb mozdulatok, és lassabb, kiszámítható támadások. Az elsőnél természetesen csak fárasztjuk az ellenfelet, nem fog tőle padlót fogni, a komolyabb hatáshoz az utóbbiakat is használnunk kell, például nekifutásból, teljes testünket bevetve lecsapni a másikra. Ezt még ötletesen Superman Punch-nak is hívja a játék - csak aztán nehogy pont ezzel szaladjunk bele valami nagy pofonba. Érdekesség pedig, hogy immáron lehet cage-interakciókat is végrehajtani, ha birkózunk a földön, és közel vagyunk már a rácshoz, akkor a lábunkat használva ellökhetjük tőle magunkat, átfordítva az ellenfelet, hogy ő legyen alul. De dolgoztak még az általános védekezési rendszeren, testünk minden pontjára nem csak támadási, de védekezési lehetőség is van, illetve amíg talpon vagyunk, szinte bármilyen irányba el is hajolhatunk. Lehet 360 fokban külön mozgatni a fejünket, vagy a törzsünket, de kikerülhetjük az ütést lábmunkával is, egyszerűen félreállva a csapás elől, illetve lehet zavarni is a másikat. Ha le akar térdelni, de messzebb van, akkor elkaphatjuk a lábát, és visszalökhetjük vele, nem fog neki örülni.

A második részben mutatkozik be a Knockout Physics System névre keresztelt kiütési rendszer, melynek köszönhetően bármikor összeeshet a harcos, ha fáradtabb már, és egy igazán nagy ütést, vagy rúgást kap a fejére. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy ha látjuk megrogyni, vagy lassulni az ellenfelet, akkor elkezdhetjük nagy erővel bevitt lecsapásokkal sorozni őt, néhány telitalálat után pedig biztos a siker. Kiütés természetesen eddig is volt a játékban, csak most a rendszere változott meg, és tökéletesedett. Teljes újdonság viszont a Leg-Kick Knockout, melynek köszönhetően akkorát rúghatunk már a másik lábába, hogy az térdre rogy tőle, és már nem tud felállni, teljesen kiszolgáltatva magát nekünk. Mindkét rendszerhez pedig tartoznak vadonatúj Finishing Move mozdulatok is: a meccs utolsó bevitt ütéseinél és rúgásainál speciális mozdulatokat csalhatunk elő, mindig az adott szituációtól függően, látványos befejezéssel szórakoztatva nőzőinket. És persze magunkat.

A főmenühöz visszatérve vár még ránk egy Online Championship menüpont is, melyben egy módot emelnék most ki. A Title Chase teljesen új lehetőségként vár ránk, a feladat benne pedig minél tovább veretlennek maradni az online küzdőtereken. A győztes meccsekért egy idő után kövér díjak járnak, ha viszont valaki elver minket, akkor vissza kell adnunk az övünket, és kezdhetünk mindent elölről. De hát ilyen ez a szakma. A menüpontok között érdekes még a Create a Fighter, melyben saját karaktert készíthetünk, teljesen egyénire szabva testét, arcát, ruházatát és tetoválásait, most először lehet női karaktert is gyártani, illetve a megszokott módon működik a GameFace is, mely egy fénykép alapján minket varázsol a ringbe. A szerkesztő egyébként az EA Sports szokásához híven brutális részletességű lett, nem tudok hirtelen olyan játékot mondani, ami felveheti vele a versenyt, a felsorolás végéhez érve meg két dolgot emelnék még csak ki. Az egyik a Practice Mode, mely rendkívül hasznos a kezdő játékosok számára, egy edzőteremben gyakorolhatjuk be a megfelelő támadásokat, védekezéseket és fogásokat, állítva ellenfelünk keménységén is, illetve jópofa még a Skill Challenge. Ez utóbbiban tizenkét minijáték vár ránk Stand-Up, Clinch és Ground kategóriákba sorolva, a céljuk pedig, hogy új technikákat sajátítsunk el, meg gyakoroljunk be.

A meccsek fantasztikusak. Az oktogonban komor és adrenalinnal teli küzdelmek várnak ránk, az átvezetőket és az aláfestő zenét nagyon eltalálták a készítők, a közönség folyamatosan őrjöng, a harcosok úgy ütik egymást, hogy az szinte nekünk fáj, a látvány pedig valami elképesztő. A közeli képeken minden bőrredőt, szőrszálat, anyajegyet, ráncot és bőrhibát látni, a mozgás összességében rendben van, bár sokszor hat mesterkéltnek, műanyagnak, darabosnak egy kicsit és szépek az animációk is. A haj és a ruha lobog minden mozdulatnál, fröcsög az izzadtság és a nyál, ütésnél pedig torzulnak az arcok, deformálódnak a tekintetetek. A játék alatt a jól bejáratott Ignite Engine pörög, mely 2013 óta hajtja az évente megjelenő összes FIFA-, NFL-, NHL- és NBA-részt, illetve ez duruzsolt az előző UFC alatt is, nincs vele gond, én szeretem. Tényleg a kamerakezelés és a karaktermozgás az, amin még rengeteget lehetne fejleszteni, de itt megemlítendő érdekesség, hogy a játékban minden sztár megkapta a saját signature movementjét is. Több száz olyan mozdulat hívható elő, melyet az élő meccsek ihlettek, nagyon hangulatos lesz tőlük minden összecsapás.

Az EA Sports UFC 2 jó játék lett. Én a magam részéről imádom a profi verekedős játékokat, a Fight Night után pedig a Ultimate Fighting Championship lett a második kedvencem. Mindkettő méltó ahhoz, hogy hivatalos játékként szolgáljon a világbajnokságokhoz, részletesen kidolgozottak, komplexek, mégis könnyen tanulhatóak és szórakoztatóak. Egyedül talán csak a Career mód lett most, ami még nem az igazi, én a magam részéről jobban szeretem a 2K-féle történetorientált kiteljesedéseket. Bárkivel leállok viszont vitatkozni, aki azt mondja, hogy az EA Sports-játékok sosem változnak semmit, olvassátok el az utolsó három FIFA-cikkünket, játsszátok őket egymás után, tegyétek egymás mellé a régi és új UFC élményét. Igen, vannak benne olyan hibák, amiket évek óta nem sikerült kijavítani. Ugyanakkor annyi bennük az új dolog is, hogy egy egész oldal kell őket felsorolni. Ha még nem játszottál a sorozattal, akkor próbáld ki, az EA Accessben ehhez is jár a 10 órás limitált, de ingyenes próbajáték, annyi idő csak elég, hogy kiismerd és dönts a vásárlásról.

Az EA Sports UFC 2 PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Én Xbox One-on teszteltem.

18.
18.
tarcsiii
én is kijatszottam az osszes ufc t sot imadom nezem mindennap de ugy el.....ták ezt a jatekot ahogy kell grafika jo állo harc jo a grapling resze egyenesen undoritan szar igy elk....i valamit varni kell meg atfordulok de addig en nem tudok vedekezni de kozben o uthet tehat a jatek egy nagy fos az elso rész sokkal jobb ez a jatek 2 forintot nem er en megvettem le ertekelve 8000 forintert hát elvinnem a gyartonak azt a pofajaba vagnam
14.
14.
akifourteen
Én végig játszottam az összes UFC játékot,és ki merem jelenteni ez a legszebb és a legjobb eddig.
13.
13.
GODL1KE
na ezt sajnálom hogy nincsen pc-n
12.
12.
Beniciodeltoro
Demot nem tesznek fel, tudja valaki ?
10.
10.
gyerecske
Nagyon vártam már, jó kis játék lett.
6.
6.
UFC egy ota nezem a galakat...azert MMA-t igy visszadni nem semmi. Kuivulrol pompas, ha meg jol felipitett jatekrendszerrel rendelkezik ami tanulhato es jol jatszhato, akkor az EA kivalo munkat vegzett. Semmi sem tokeletes, de akkor lea kalappal.
4.
4.
Caleon
Az UFC 2 eszement jól sikerült. Nekem a mozgással semmi gondom. Annyit tennék hozzá, hogy a játék nagyon nehéz, rengeteget kell gyakorolni, különösen a földharci technikák elsajátításához. A 8/10 nagyon rendben van. Remélem, támogatják majd a játékot, szeretnék összetettebb ruhaválasztási lehetőségeket látni benne, de iszonyt élvezetes harcokat lehet összehozni. Nem rossz egy Mortal Kombat menet sem, de egy 13 perces UFC2 összecsapás mégis csak mindent visz. Köszi a tesztet, Daks!
3.
3.
JackBauer
Nem nagyon ismerem ezt a sportot, de vicces volt nézni a gameplayt, hogy milyen fogások vannak:D
2.
2.
pucu9011
Én még elvagyok az előző résszel, majd ha lemegy az ára...
1.
1.
Seggeszkexkluzív
Pont a játék lényege amit sikerült elrontani. A mozgás, mint minden EA Sports-játékban, itt is egy kicsit műanyag, mesterkélt, darabos. Így csak egy közepes.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...