World of Tanks: War Stories bemutató

  • Írta: Daks
  • 2017. szeptember 1.
Egyjátékos móddal bővült a World of Tanks. A War Stories játékmód két kampányt tartalmaz, egyenként három-három közepes méretű küldetéssel, de ez csak a bemelegítés, még idén jön a folytatás!

Hét éve immáron, hogy először megjelent a World of Tanks. A huszadik század legnagyobb tankcsatáit feldolgozó free-to-play multiplayer játék először Oroszországot hódította meg, majd egy év múlva Európát, Amerikát és Ázsiát is. A ciprusi-fehérorosz Wargaming menetelése pedig azóta megállíthatatlan. A cég a világ első számú és egyben egyik legértékesebb multiplayer fejlesztőjévé lépett elő, 140 millió regisztrált World of Tanks-játékossal, és akkor a World of Warplanes és a World of Warships közösségét még nem is számoltuk.

A World of Tanks az elmúlt években nagy változásokon ment keresztül, bővült és fejlődött, most pedig egy minden korábbinál nagyobb újdonságot üdvözölhetünk. Megérkezett a War Stories. A többjátékos élmények után a játék megnyitotta a kapukat az egyjátékos kampányok előtt is, mely első körben két frontvonalat mutat be. A Brothers in Armor küldetésben egy amerikai csapat nyújt segítséget a szovjet erőknek, hogy felszabadítsák Romániát a német megszállás alól, míg a Flashpoint Berlin a német főváros invázióját mutatja be, természetesen ezúttal is a szövetségesek oldaláról.

Mindkét kampány három-három küldetést vonultat fel. A keleti fronton egy M4 Sherman tankokkal támadó amerikai csapat parancsnokaként kell helytállnunk, a feladat pedig nem más, mint elpusztítani a náci haderő itt állomásozó egységeit. Egy napsütéses tavaszi napon kezdünk, Románia vidéki lankáit gyönyörű vadvirágok festik kékre és lilára, a lánctalp és a több tonnányi páncél viszont nem kegyelmez a természetnek, a vidék hamarosan lángokban fog állni. Először mi támadunk, majd a kezdeti sikerek után rajtuk üt az ellenség, egy tóparti völgybe szorulunk vissza, körülvéve nácikkal, a cél kivágni magunkat a bajból, és elpusztítani a támadókat.

A gép által irányított társakkal vesszük fel a küzdelmet a szintén gépi ellenségek ellen, és ez merőben átalakítja a játékot. A World of Tanks fejlesztőinek olyan mesterséges intelligenciát kellett ehhez alkotniuk, ami nemcsak elég izgalmat nyújt azoknak, akik most a kampány miatt töltötték le a játékot, de kedvére tesz a tősgyökeres rajongótábornak is. Ehhez pedig bevetettek sok mindent. Társaink támadnak velünk vállvetve önállóan, de parancsra stratégiát is képesek váltani, lemaradva tőlünk, előre sietve, vagy harapófogóba fogva az ellenséget - közben ügyelve arra is, hogy ne vegyék el a munka nagyját, és a győzelem hozta babérokat sem.

A legfontosabb feladatokat nekünk kell megcsinálnunk, de ez így is van rendjén, illetve izgalmas dolog, hogy az ellenségek is rendre megpróbálnak túljárni az eszünkön. Olyan helyekre vonulnak vissza, amit be tudnak védeni, elbújnak a bokrok mögött, előre-hátra mozognak támadás közben, vagy akkor váltanak irányt, amikor takarásba kerülnek, meglepve minket a hirtelen újra felbukkanásukkal. Viselkedésük persze messze van attól, amit egy ember ki tudna hozni a helyzetből, a mesterséges intelligencia nyilván elmarad az igazitól, de az egyjátékos kampányban nem is szabad keresni a multiplayer élményeket - hiába a játék eredete.

Románia felszabadítása után megnyílik előttünk a második kampány is, mely immáron a havas és fagyott Németországba kalauzol el minket. Berlin az összeomlás szélén áll, Centurion MK1 tankokkal kezdjük bevenni a külváros első kerületeit, a náci haderők viszont nem adják utolsó bástyájukat könnyen, és bizony a hazai terep ismerete is az ő oldalukon áll. Az események előtti és utáni történetet képregényes formában ismerhetjük meg mindkét kampánynál, és bár maga a három-három küldetés nem nyújt több élményt egy-két óránál, a készítők már most beharangozták a folytatást.

A kampány még idén két új felvonással bővül. Az Operation Sealion küldetés szeptemberben érkezik a játékhoz, míg a Kennedy’s War eseményeiben októberben merülhetünk el - a koncepció olyan egy kicsit, mint a Telltale évadokban, epizódokban megjelenő játékai. Kisebb adagok tartják fenn az érdeklődésünket folyamatosan, a különbség csak az, hogy két megjelenés között itt egy régóta piacon lévő, és kiforrott multiplayer módban üthetjük el az időt. Abban, amiben a World of Tanks igazán erős.

A koncepció pedig működik. A kampány izgalmas vérfrissítést hoz a játékba, feldobva a már meglévő rajongók mindennapjait, az újonnan csatlakozottak közül pedig ember legyen a talpán, aki egy kis esti single player móka után meg tudja állni, hogy ne szálljon be az online háborúba. Izgalmas érdekesség pedig, hogy a kampány végigjátszása után megnyílik előttünk egy Challenge mode is. Ezt választva szabadon választhatóvá válnak a küldetések, melyeket immáron a saját, régóta épített és tökéletes tankunkkal játszhatunk végig újra, új részfeladatokban bizonyítva. 

De a frissítések sora itt még nem ért véget. Az egyjátékos kampány mellett a World of Tanks augusztus végétől Xbox Live Arena-támogatást is kapott, melynek segítségével saját bajnokságokat szervezhetünk, megadva a kezdő időpontot, a nevezhető csapatok számát, a játékmódokat, a pályákat és más beállításokat. Sőt, a funkciót maguk a készítők is bevetik hamarosan, szeptember 15-én Wargaming-bajnokság indul, ahol igazi nyereményekért folyik a harc. És ha már az Xbox-változatnál tartunk, akkor ide kapcsolódó jó hír, hogy a World of Tanks teljes gőzzel készül az Xbox One X megjelenésére is. A Microsoft frissített konzolján natív 4K felbontással és 60fps sebességgel fog majd száguldani a játék, emellett a fejlesztők aprólékosabb kidolgozást és szebb effekteket is ígérnek.

A World of Tanks: War Stories jó kiegészítése lett egy nagyon jó játéknak. A kampány nem nyújt egy olyan komoly és minden részletében lehengerlő single player élményt, mint amit mondjuk a Battlefield 1 tankos küldetése hozott, de érdekes és élvezetes, nem utolsó sorban pedig teljesen ingyenes. A megszerzéséhez csak frissítenünk kell a már telepített játékot, vagy letölteni, ha még nem tettük volna meg, és máris elmerülhetünk benne. Te kipróbáltad már?

A World of Tanks: War Stories 2017. augusztus 22-én jelent meg PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Xbox 360-ra. A kiegészítést Xbox One konzolon teszteltük.

Kapcsolódó cikk

15.
Tuco
#14: Nincsenek részvényeim sajnos.
Egyébként meg amit írtam az nem fikázás hanem jogos kritika! Lehet ha McDuff kolléga kipróbálná a WT-t akkor ugyanilyen véleményt alkotna.
Persze azt is megértem, hogy nem akarja bukni az évek alatt összegrindelt tankokat. Én is így voltam vele de a wt klasszisokkal jobb játék ezért sztem.egy próbát mindenképpen megérne.
14.
Indiana Johns
#13: A különbség az, hogy McDuff nem alkotott a WT-ről véleményt. Itt egyedül Te vagy az, aki valamilyen oknál fogva csak fikázni tud egy játékot, amelyik egyébként köszöni, nagyon jól megvan a sokmilliárdos évi bevételével és többmillió felhasználójával.

Itt egyedül arról van szó, hogy Neked nem jön be a WoT és nem érted, hogy miért nem a Gaijin "egyértelműen" felsőbbrendű terméke a piacvezető. Ahogy Duff is megfogalmazta, nem értem, miért baj az, hogy egyazon piaci niche-t több termék is ki tud szolgálni, különféle megközelítéssel. Ennek inkább örülni kéne! Vagy Neked részvényeid vannak a Gaijinnél?
13.
Tuco
#12: Látom nem értetted amit írtam.
A wt-ben is van arcade mód!!!
Nem ilyen egyszerű a helyzet ahogy te elképzeled hogy a wot az arcade a wt meg szimulátor.
Persze úgy,hogy soha ki sem próbáltad,hogyan alkothatnál róla normális véleményt...
A lényeg abban van,hogy a wot már egy alapjában elhibázott koncepciót alkalmaz amit már leírtam.
Plusz erre még rájönnek a gold ammo meg a durván op ruszki tankok meg a többi szemétség ami baromira el tudja venni az ember kedvét a játéktól. A wt ellenben sztem.korrekt. Ott tényleg csak rajtad múlik hogy milyen eredményt érsz el. A pénzért vehető cuccok álltalában csak skinek. A ballansz nagyon jó. Engem még sosem rakott be olyan ütközetbe ahol esélytelen lettem volna. Érdemes lenne mégis kipróbálnod sztem.ha szereted a taktikus harcot. Mert a wot minden csak nem taktikus. Csak röhögni tudok amikor látom a reklámját a tv-ben és eszembe jut a játék. A lemingvonatok meg a fedezékből kilógó tankok sárvédőjének lövöldözése meg a többi baromság.
12.
McDuff
#5: Nem a realism-hardcore-fucker mód a lényeg, aztán meg gyönyörűen leírod hogy de. wut?
Nem játszottam vele, nagyon jól látod, mert minek kezdjek el még 1 időrablós XP húzó baromságot(valljuk be ezekre a játékokra ez mind igaz), ha én a wot-ban megtaláltam a számításaimat. Nem mindenki szeret kilómétereket levezetni azért hogy utána 1 lövéssel kiszedjék.
Én anno sokat játszottam Men of War-ral meg Company of Heroes-zal is, előbbi realisztikus,utóbbi csak próbált néhol az lenni. Ugyanígy nagyon sokáig IL-2-vel is toltam, de szerettem a Blazing Angels szériát is. Most éppen ez a kedvenc. Sztem nagyszerű, hogy ma mind 2 tábort ki tudják szolgálni, azt nem értem ez téged miért zavar?

A gold ammo valóban egy faszság, egyértelmű miért találták ki, soha nem is használtam. Ha olyan tankkal találkozok amit nem tudok a simával beütni akkor vmit nagyon rosszul csinálok. Minden tank beüthető, csak jól kell helyezkedni. Ha kiszednék sokkal taktikusabb lenne a játék, ezt aláírom.
11.
Ooorky
#5: Néhány éve április 1-én WT-ben volt Unrealistic battles... Gumisherman-ek lőtték egymást krumplival és répával. Az is köröket vert a wot-ra.
https://m.youtube.com/watch?v=8s43CcAVfX0
10.
Indiana Johns
#9: Én 7.2 óta nyomom a WoT-ot (amikor még a Gaijin a fenében sem volt), és amit mondasz, igaz volt akkoriban. A mai WoT már közel sem olyan. "Gold" ammót lehet venni ezüstért is, tehát ennyit a "pay to win"-ről. Az MM teljesen jól működik és a harcrendszer szórakoztató és pörgős játékot biztosít.

Tudom, mert még mindig játszok vele.
9.
Tuco
#8: Itt most nem erről van szó hogy a wot arcade a wt meg szimulátor.(A wt-ben is van arcade mod egyébként.) hanem arról,hogy a wot egy bűn rossz pay to win rendszert használ. Ha veszel gold ammot valódi pénzért akkor bármit átlősz szemből. A matchmaking szar és maga az egész harcrendszer egy elhibázott valami. Tudom mert toltam egy darabig amig nem volt más. Most akkor se játszanék vele ha fizetnének érte!
8.
Shannaro
#7: Szerintem ugyanúgy, mint ahogy a szimulátorok mellett az arcade autóverseny játékok. Van akinek ez tetszik jobban, van akinek a komolyabb, valósághűbb (én is WT párti vagyok).
7.
Tuco
#6: Hú baszki tényleg a gold ammoról el is feledkeztem!
Ebből a szempontbol is mérföldekkel jobb a wt
Csak létező lőszerek vannak és valós fizika.
A wot egy szar ennyi. Nem is értem,hogy lehet ilyen sikeres...
6.
CSOI
#5: Az életpont a wot legkisebb hibája. Igen arcadosá teszi a játékot, de ha be kapsz egy lövést akkor megvan az esélyed korrigálni a hibádat.

A legnagyobb probléma az a retkes +-25% RNG átütésre és sebzésre erre rájön még az undorító prémium ammo ami alapból vagy 50%-al nagyobb átütéses bír mint az alap és a végén ott tartunk, hogy kitalált páncél vastagságai vannak a tankoknak, hogy a "super unicum" lövedékek azért már ne vigyék át szemből a tankok lövegpajzsait...

A match makingel sem lenne probléma ha a tankok nem kitalált páncél vastagsággal és átütéssel rohangálnának és a fejlesztők el tudnák engedni az egész russian bias dolgot...
5.
Tuco
#4: Sztem.te nem játszottál a war thunderrel!
Nem a realism-hardcore-fucker mód a lényeg ahogy te említetted hiszen a war thunderben is játszhatsz árkád módban. Hanem az,hogy míg a wot-ban egy ilyen kurva béna életpontos megoldás van addig a wt-ben a tankok páncélzata és a lövedékek fizikája is le van modellezve. Tehát kétféleképpen tudsz megsemmisiteni egy ellenséges tankot vagy kritikus találattal(ilyenkor felrobban a tankban lévő lőszer) vagy ha a repeszek megölik a tank személyzetét. Ez teljesen valós és sokkal élvezetesebb játékot ad mint a wot gagyi megoldása. Itt nincsenek egymással szemben álló tankok akik agyatlanúl lövöldözik le egymás életét. Sokkal taktikusabban kell játszanod mert akár egy lövés is véget vethet a pályafutásodnak.
Azonkívül a matchmaking is jól működik a wot-al ellentétben.
4.
McDuff
#2: Hát most mit mondjak magának, a Battlefield-ben sem halsz meg az első találattól (általában), ha tankban ülsz, akkor se, és a Company of Heroes-ban is volt "élete" a járműveknek és még sorolhatnám estig, hogy hány játék nem reális ebből a szempontból, mégse zavar senkit. Ezek játékok, nem szimulátorok, nem kell vérkomolyan venni.
Ha most a patchel bejött volna a realism-hardcore-fucker mód, és nem lenne hit point, akkor se játszanál vele, mert te végül a War Thunder-ben találtad meg a számításaid.
3.
Varga Dominik
Nekem eggyáltalán nem tetszik ez az egész World of Tanks, mert szerintem teljesen valótlan az egész. Na most milyen már hogy ezekben a valóság iklette csatákban egy emeber sem vesz részt(a tankokban ülőkön kívül),szóval szerintem ez így tök gáz hogy csak a tankok csatáznak sehol a gyalogság, nehéztüzérség, vagy a légierő. Így rohatt unalmas az egész hogy csak a tankok pufogtatnak egymásra. Játszottam 2meccset a játékkal és delet. Nekem ennyi elég is volt belőle(matchmakeing tényleg gáz ennél a kb.2 meccsnél is többször visszadobott a menübe időtullépésre panaszkodva, pedig a netemmel semmi baj nem volt egy másik játéknál sem). Másik meg hogy minek reklámozzák a TV-ben, amikor az egész reklám tök sz*r, késsz röhely ahogy az az ember elmondja a szöveget, mert azt olyan közömbosen teszi hogy elijeszti vele az embereket a játéktól.
2.
Tuco
#1: Nem tudom most milyen a játék de én abbahagytam mert maga az egész koncepció szar úgy ahogy van. Vicc,hogy lövöldözöl az ellenségre és annak mondjuk van 1000élete te meg 1lövéssel leveszel neki 300-at. A matchmaking meg egy rossz vicc kb.
A war thunder minden szempontból egy sokkal jobb játék.
1.
McDuff
Kipróbáltam volna a megjelenesékor, de akkor az istenért se akart pályára dobni, időtúllépés miatt mindig a menüben találtam magam, nem gondoltam hogy ehhez is szerver kell, meg matchmaking, stb buziságok. Úgy hogy inkább letoltam multiban pár kört míg jól fel nem basztam magam :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...