World of Tanks: War Stories bemutató

  • Írta: Daks
  • 2017. szeptember 1.
Egyjátékos móddal bővült a World of Tanks. A War Stories játékmód két kampányt tartalmaz, egyenként három-három közepes méretű küldetéssel, de ez csak a bemelegítés, még idén jön a folytatás!

Hét éve immáron, hogy először megjelent a World of Tanks. A huszadik század legnagyobb tankcsatáit feldolgozó free-to-play multiplayer játék először Oroszországot hódította meg, majd egy év múlva Európát, Amerikát és Ázsiát is. A ciprusi-fehérorosz Wargaming menetelése pedig azóta megállíthatatlan. A cég a világ első számú és egyben egyik legértékesebb multiplayer fejlesztőjévé lépett elő, 140 millió regisztrált World of Tanks-játékossal, és akkor a World of Warplanes és a World of Warships közösségét még nem is számoltuk.

A World of Tanks az elmúlt években nagy változásokon ment keresztül, bővült és fejlődött, most pedig egy minden korábbinál nagyobb újdonságot üdvözölhetünk. Megérkezett a War Stories. A többjátékos élmények után a játék megnyitotta a kapukat az egyjátékos kampányok előtt is, mely első körben két frontvonalat mutat be. A Brothers in Armor küldetésben egy amerikai csapat nyújt segítséget a szovjet erőknek, hogy felszabadítsák Romániát a német megszállás alól, míg a Flashpoint Berlin a német főváros invázióját mutatja be, természetesen ezúttal is a szövetségesek oldaláról.

Mindkét kampány három-három küldetést vonultat fel. A keleti fronton egy M4 Sherman tankokkal támadó amerikai csapat parancsnokaként kell helytállnunk, a feladat pedig nem más, mint elpusztítani a náci haderő itt állomásozó egységeit. Egy napsütéses tavaszi napon kezdünk, Románia vidéki lankáit gyönyörű vadvirágok festik kékre és lilára, a lánctalp és a több tonnányi páncél viszont nem kegyelmez a természetnek, a vidék hamarosan lángokban fog állni. Először mi támadunk, majd a kezdeti sikerek után rajtuk üt az ellenség, egy tóparti völgybe szorulunk vissza, körülvéve nácikkal, a cél kivágni magunkat a bajból, és elpusztítani a támadókat.

A gép által irányított társakkal vesszük fel a küzdelmet a szintén gépi ellenségek ellen, és ez merőben átalakítja a játékot. A World of Tanks fejlesztőinek olyan mesterséges intelligenciát kellett ehhez alkotniuk, ami nemcsak elég izgalmat nyújt azoknak, akik most a kampány miatt töltötték le a játékot, de kedvére tesz a tősgyökeres rajongótábornak is. Ehhez pedig bevetettek sok mindent. Társaink támadnak velünk vállvetve önállóan, de parancsra stratégiát is képesek váltani, lemaradva tőlünk, előre sietve, vagy harapófogóba fogva az ellenséget - közben ügyelve arra is, hogy ne vegyék el a munka nagyját, és a győzelem hozta babérokat sem.

A legfontosabb feladatokat nekünk kell megcsinálnunk, de ez így is van rendjén, illetve izgalmas dolog, hogy az ellenségek is rendre megpróbálnak túljárni az eszünkön. Olyan helyekre vonulnak vissza, amit be tudnak védeni, elbújnak a bokrok mögött, előre-hátra mozognak támadás közben, vagy akkor váltanak irányt, amikor takarásba kerülnek, meglepve minket a hirtelen újra felbukkanásukkal. Viselkedésük persze messze van attól, amit egy ember ki tudna hozni a helyzetből, a mesterséges intelligencia nyilván elmarad az igazitól, de az egyjátékos kampányban nem is szabad keresni a multiplayer élményeket - hiába a játék eredete.

Románia felszabadítása után megnyílik előttünk a második kampány is, mely immáron a havas és fagyott Németországba kalauzol el minket. Berlin az összeomlás szélén áll, Centurion MK1 tankokkal kezdjük bevenni a külváros első kerületeit, a náci haderők viszont nem adják utolsó bástyájukat könnyen, és bizony a hazai terep ismerete is az ő oldalukon áll. Az események előtti és utáni történetet képregényes formában ismerhetjük meg mindkét kampánynál, és bár maga a három-három küldetés nem nyújt több élményt egy-két óránál, a készítők már most beharangozták a folytatást.

A kampány még idén két új felvonással bővül. Az Operation Sealion küldetés szeptemberben érkezik a játékhoz, míg a Kennedy’s War eseményeiben októberben merülhetünk el - a koncepció olyan egy kicsit, mint a Telltale évadokban, epizódokban megjelenő játékai. Kisebb adagok tartják fenn az érdeklődésünket folyamatosan, a különbség csak az, hogy két megjelenés között itt egy régóta piacon lévő, és kiforrott multiplayer módban üthetjük el az időt. Abban, amiben a World of Tanks igazán erős.

A koncepció pedig működik. A kampány izgalmas vérfrissítést hoz a játékba, feldobva a már meglévő rajongók mindennapjait, az újonnan csatlakozottak közül pedig ember legyen a talpán, aki egy kis esti single player móka után meg tudja állni, hogy ne szálljon be az online háborúba. Izgalmas érdekesség pedig, hogy a kampány végigjátszása után megnyílik előttünk egy Challenge mode is. Ezt választva szabadon választhatóvá válnak a küldetések, melyeket immáron a saját, régóta épített és tökéletes tankunkkal játszhatunk végig újra, új részfeladatokban bizonyítva. 

De a frissítések sora itt még nem ért véget. Az egyjátékos kampány mellett a World of Tanks augusztus végétől Xbox Live Arena-támogatást is kapott, melynek segítségével saját bajnokságokat szervezhetünk, megadva a kezdő időpontot, a nevezhető csapatok számát, a játékmódokat, a pályákat és más beállításokat. Sőt, a funkciót maguk a készítők is bevetik hamarosan, szeptember 15-én Wargaming-bajnokság indul, ahol igazi nyereményekért folyik a harc. És ha már az Xbox-változatnál tartunk, akkor ide kapcsolódó jó hír, hogy a World of Tanks teljes gőzzel készül az Xbox One X megjelenésére is. A Microsoft frissített konzolján natív 4K felbontással és 60fps sebességgel fog majd száguldani a játék, emellett a fejlesztők aprólékosabb kidolgozást és szebb effekteket is ígérnek.

A World of Tanks: War Stories jó kiegészítése lett egy nagyon jó játéknak. A kampány nem nyújt egy olyan komoly és minden részletében lehengerlő single player élményt, mint amit mondjuk a Battlefield 1 tankos küldetése hozott, de érdekes és élvezetes, nem utolsó sorban pedig teljesen ingyenes. A megszerzéséhez csak frissítenünk kell a már telepített játékot, vagy letölteni, ha még nem tettük volna meg, és máris elmerülhetünk benne. Te kipróbáltad már?

A World of Tanks: War Stories 2017. augusztus 22-én jelent meg PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Xbox 360-ra. A kiegészítést Xbox One konzolon teszteltük.

Kapcsolódó cikk

Modern Android-fejlesztői képzés indul - végre Kotlin-alapokon
A Java múlté, az Android elsődleges nyelve immár hivatalosan is a Kotlin. A HWSW új online képzésével egyszerre ismerheted meg a Kotlin nyelvet és az androidos mobilfejlesztést.
3.
Varga Dominik
Nekem eggyáltalán nem tetszik ez az egész World of Tanks, mert szerintem teljesen valótlan az egész. Na most milyen már hogy ezekben a valóság iklette csatákban egy emeber sem vesz részt(a tankokban ülőkön kívül),szóval szerintem ez így tök gáz hogy csak a tankok csatáznak sehol a gyalogság, nehéztüzérség, vagy a légierő. Így rohatt unalmas az egész hogy csak a tankok pufogtatnak egymásra. Játszottam 2meccset a játékkal és delet. Nekem ennyi elég is volt belőle(matchmakeing tényleg gáz ennél a kb.2 meccsnél is többször visszadobott a menübe időtullépésre panaszkodva, pedig a netemmel semmi baj nem volt egy másik játéknál sem). Másik meg hogy minek reklámozzák a TV-ben, amikor az egész reklám tök sz*r, késsz röhely ahogy az az ember elmondja a szöveget, mert azt olyan közömbosen teszi hogy elijeszti vele az embereket a játéktól.
1.
McDuff
Kipróbáltam volna a megjelenesékor, de akkor az istenért se akart pályára dobni, időtúllépés miatt mindig a menüben találtam magam, nem gondoltam hogy ehhez is szerver kell, meg matchmaking, stb buziságok. Úgy hogy inkább letoltam multiban pár kört míg jól fel nem basztam magam :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...