Assassin's Creed: Odyssey teszt

A sikeres Origins után kíváncsian vártuk, hogy mihez kezd a francia a kiadó a legnépszerűbb sorozatával. Az új epizódban ismét egy régóta várt helyszínre, az ókori Görögországba látogathatunk el.

Tavaly egy év szünet után jelent meg az új Assassin’s Creed-epizód, az Origins, mellyel a fejlesztők a Unity óta hanyatló sorozatot próbálták gatyába rázni. A széria alapmechanikáit modernizálták, felerősítették az RPG-vonalat, és úgy általában minden téren kalapáltak picit a jól ismert formulán. A kemény munkának meglett a gyümölcse, ugyanis a 2017-es epizód mind a kritikusoknál, mind pedig a kasszáknál jól teljesített, így borítékolható volt, hogy a folytatás(ok) is az általa kijelölt utat követik majd.

A folytatások körül azonban sok volt a kérdőjel: idén tavasszal például még azt pletykálták, hogy 2018-ban is pihenni fognak az asszaszinok, így az Odyssey megjelenése környékén pedig nagyon úgy tűnik, hogy jövőre vesz ki szabadságot a testvériség. Lényeg a lényeg, hogy végül idén is kaptunk egy Assassin’s Creed-játékot, ráadásul ezúttal is egy régóta kívánt helyszínt, az ókori Görögországot látogathatjuk meg.

Természetesen a tavalyi sikereket látva hatalmas újításokra nem számítottam az idei epizód kapcsán, és valóban csak finomhangolások és kiegészítések történtek Bayek egyiptomi kalandjai óta. Az első szembetűnő újítás, hogy ókori kalandjainkat immár női vagy férfi karakterrel is megkezdhetjük, viszont a Syndicate-tel ellentétben csak egyikőjüket irányíthatjuk a játék során. Komolyabb befolyással nem lesz a sztorira, hogy Alexiost vagy Kassandrát választjuk, de mindenképp üdvözölendő újítás.

A sztori 400 évvel az Origins előtt játszódik, így az elején a szériát jobban ismerő játékosok majd csak vakargatják a fejüket, hogy mit is keres egy Assassin’s Creed-játék az ókori Görögországban. Nagyjából a játék közepe felé áll össze majd a kép, addig azonban elleszünk a főhős személyes indíttatású kalandjaival. Sajnos a klisék ezúttal sem maradtak el, Bayek tök átlagos bosszúsztorija után, ezúttal egy szintén ezerszer látott eredettörténetet kapunk. Van egy-két meglepetés és fordulat, de ettől függetlenül nagyrészt a családkeresés körül bonyolódnak majd Alexios vagy Kassandra személyes küldetései.

Talán a rejtélyesebb történet miatt, de a fősodor sokkal megfontoltabbnak és összeszedettebbnek tűnik, mint az Origins esetében. Bayek céljai már az oktatómódként szolgáló falu után nyilvánvalóak voltak, ezúttal azonban több rejtélyt kapunk a főhős kapcsán. A kampány az új epizódban hagyja, hogy a játékos felfedezze magának a játékot, nem rángat ide-oda a térképen siettetve, mint tette azt az előd. Ettől azonban a játék kifejezetten lassúnak tűnhet, amitől a gyorsabb tempóhoz szokott játékosoknak unalmas és fárasztó lehet.

Bemutatásra került egy új, úgynevezett Exploration mód, mellyel a játéktér felfedezését próbálják a fejlesztők kevésbé mesterkéltté tenni. Az új mód lényege, hogy a legtöbb küldetés esetében nem kapunk konkrét jelzést a térképen, hogy merre kell menni, hanem a párbeszédek, talált levelek alapján kell összerakni hol is kell keresni a célpontunkat. Ez így leírva nagyon jól hangzik, de a valóság az, hogy azért teljesen nem merték elengedni a játékos kezét a készítők. Ha az adott küldetés aktív, a térképen elég részletesen körül van írva, hol és mit is kell keresnünk – igazából egy általános iskolás szövegértéses feladat szintjén van az egész. Ráadásul ha megközelítjük a célt, azonnal hívhatjuk Ikarost (Senu görög őse), hogy betájolja a pontos helyet.

Félreértés ne essék, nagyon pozitív, hogy a Ubisoft próbálja a játékaiban a felfedezést kevésbé mesterkéltté tenni, de a radar eltüntetése, vagy a most bevezetett Exploration mód inkább csak papíron jól hangzó kirakati funkciók. Továbbra sem fogsz eltévedni egy Assassin’s Creed-játékban, és még mindig nem fogsz tanácstalanul nézelődni egy-egy helyszínen, hogy akkor most mit is kell csinálni. Ettől függetlenül azért érdemes bekapcsolni az Exploration módot, hiszen a fejlesztők is így ajánlják a végigjátszást.

Az Assassin’s Creed-játékokban sosem voltak idegenek a különféle RPG-elemek, tavaly azonban az Origins komoly lépéseket tett a szerepjátékos vonal felé. Megjelentek a különféle színnel megjelölt fegyverek, a küldetésrendszer pedig inkább hasonlított a The Witcher 3-hoz, semmint a sorozat korábbi tagjaihoz. Ahogy várható volt, idén a fejlesztők még inkább ebbe az irányba indultak el, az Odyssey-ben bemutatkozik egy új párbeszédrendszer, valamint a történetet is egész komolyan befolyásolhatjuk.

A párbeszédek hasonlóan zajlanak, mint korunk RPG-iben, azaz egyes esetekben opcionális  kérdésekkel további információkhoz juthatunk, míg máskor eldönthetjük, hogy milyen irányba haladjon tovább a diskurzus. Szinte minden küldetésben lesz választási lehetőségünk, ráadásul szerencsére nincsenek jó vagy rossz döntések, és a cselekedeteink következményeit sem tolják az arcunkba a fejlesztők. Ettől függetlenül azonban egész komolyan befolyásolhatjuk a sztorit az előző epizódokhoz képest: egy-egy karakter megölésével vagy életben hagyásával új küldetések nyílhatnak meg, míg máskor mellékes missziók megoldásával könnyíthetünk későbbi akcióinkon. A fejlesztők elmondása szerint kilenc különböző befejezése lehet a játéknak, mellékküldetések többféle kimeneteléről pedig még nem is beszéltünk.

Az Odyssey képek alapján talán könnyen összetéveszthető az előddel, de azért érkeztek újdonságok a játékmenetbe. Került a játékba egyfajta „körözési” rendszer, azaz immár nem gyilkolhatunk halomra katonákat következmények nélkül. Ha hangoskodunk, feltűnően öldökölünk vagy meglopjuk a civileket, akkor vérdíjat tűznek ki fejünkre. Minél magasabbra ér a mutató annál több és erősebb zsoldos ered a nyomunkba. Ezek a katonák azonban nemcsak véletlenszerűen generált harcosok, hanem névvel, arcképpel és némi történettel ellátott minibossok. Megölésükért komoly felszereléseket zsebelhetünk be, sőt néha egy-egy küldetés is kapcsolódik hozzájuk. A vérdíjat egyébként ki is fizethetjük, de ha úgy tetszik, felkereshetjük a kitűző személyt is, és kiiktathatjuk a körözés csökkentése érdekében.

Szintén újdonság, hogy némi stratégiázásra is kapunk lehetőségek az ókori világban. A játék történetének idejében Spárta és Athén harcban áll egymással, a kisebb területekre osztott térképen pedig jól látható, hogy éppen melyik sereg uralja az adott körzetet. Ez bizonyos feltételek teljesítésével (adott számú katona megölése, kincsek ellopása, a helytartó kiiktatása) megváltoztatható, hogy végül egy csatában ragadjuk magunkhoz a hatalmat.  

Az elődhöz képest sokat finomítottak a harcrendszeren: az alapok maradtak, azaz továbbra is gyenge és erős támadásokkal csapkodhatjuk ellenfeleinket, viszont komolyabb szerepet kapott a hárítás. Az Odyssey esetében már a játék elején, alapból megkapjuk ezt a képességet – PS4-en az R1-et és az L1-et kell egyszerre lenyomni a megfelelő pillanatban, hogy elhárítsuk ellenfelünk támadását. Emellett a harcokat új, aktív képességekkel is fűszerezhetjük, sőt tapasztalataim szerint használatuk nemcsak ajánlott, de kötelező is. Ilyen képesség a trailerekben már jó előre bereklámozott spártai rúgás, de kérhetünk emellett nyílzáport is ellenfeleinkre. Az újításoknak köszönhetően könnyebb megküzdeni nagyobb létszámú ellenséges csoportokkal, bár a szokásos trükk továbbra is működik: hiába vesznek minket körül tízen, általában csak két-három katonával folyik a harc.

Bár az Origins esetében a tengeri csaták nem voltak teljesen mellőzve, ezeket csak külön, töltőképernyővel elválasztott küldetésekkel érhettük el. Az új epizódban azonban visszatért a teljes értékű hajókázás, azaz a Black Flaghez vagy a Rouge-hoz hasonlóan, bármikor vízre szállhatunk. Az azóta végbement generációváltásnak köszönhetően a térkép immár szabadon bejárható, azaz nemcsak adott partszakaszokon vagy szigeteken, hanem nagyjából bárhol partot érhetünk. Maga a hajózás mechanikája nem sokat változott, de igazából ez annyira kiforrott volt már 2013-ban is, hogy nem is volt rá szükség. Ladikunkat egyébként fejleszthetjük és szépítgethetjük is, sőt ellenfeleinket elkábítva vagy egyes küldetésadókat meggyőzve a legénységet is bővíthetjük. Annak ellenére, hogy a játék ezen része is jól kidolgozott, a hajózás inkább csak egyfajta mellékes elfoglaltság, nem kell majd annyi időt tengeren tölteni, mint a fentebb említett Assassin’s Creed IV-ben.

Grafikailag már a tavalyi epizód is rendben volt (sőt, úgy általában ilyen téren sosincs gond a sorozattal), most viszont sikerült a hangulatra rátenni még egy lapáttal. Ha technikailag nem is változott komolyabban a játék, az érdekesebb mediterrán környezet nagyon jól áll az új epizódnak. Ahogy tavaly, a hangulat ezúttal is rendben van, az ókori világ kivitelezése ezúttal is elsőrangú. Egyetlen idegesítő technikai jellegű problémával találkoztam, ez pedig az, hogy a játék időről időre megakad töltögetni egy-egy pillanatra az alap PS4-en. Pár másodpercről van csak szó, de volt, hogy két-három percen belül többször is történt ilyen, ráadásul az Originshez hasonlóan a framerate továbbra sincs mindenhol rendben, a nagyobb, komplexebb helyszínek esetén mindig lehet számítani egy kis lassulásra.

A tavalyi Assassin’s Creed újításait jól fogadták a játékosok, így idén nem vállalt nagyot a kiadó, és az Origins alapjaira húzta fel az ókori görög kalandokat. Ahol kellett, finomítottak rajta, megtoldották egy-két újdonsággal, de komoly újításokra nem érdemes számítani. Ettől függetlenül azonban a fejlesztők továbbra is jó úton haladnak, ugyanis az újdonságok nagy része betalált: a további RPG-elemek, a harc felrázása vagy a hajózás visszahozása mind-mind hozzátesznek a kalandhoz, így az Odyssey egyértelműen jobb az elődjénél. Ha a tavalyi epizódot kedvelted, mindképpen adj esélyt az idei felvonásnak is, mivel az idei epizód minden szempontból jobban sikerült az amúgy sem gyenge Originsnél.

Az Assassin's Creed: Odyssey PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re jelent meg. Mi az alap PS4-en teszteltük.

Kapcsolódó cikk

53.
FrankBlack
#52: Köszönöm szépen az infót, és a tippet. Akkor jól éreztem, hogy nehezebb fokozaton többet ad. Most próbálgatom, és azt hiszem nekem is inkább a hard lesz a nyerő.
52.
NemecsekErno
#51: Nem tudom, mennyire hivatalos (igaz) az egyik fórumozó hozzászólása az alábbi listán.
https://gamefaqs.gamespot.com/boards/240205-assassins-creed-odyssey/77081358

De az első bejegyzés alapján az Easy és a Nightmare fokozat között kb. 3x az XP különbség ugyannál a küldetésnél. Az alábbi példát hozta fel:

Küldetés: Escort Service

Easy (42): 12.5K XP
Normal (44): 23.8K XP
Hard (45): 30.1K XP
Nightmare (46): 37.1K XP

És a javaslata, hogy a küldetés megkezdése elött állitsd át Nightmare-re és akkor nem lesz grinding érzés. A kérdés csak, hogy hány napot akarsz eltölteni egy küldetés teljesitésével.
Nekem a Hard bejött. Nem olyan nehéz, hogy görcsölni kelljen rajta, viszont nem is olyan könnyű, hogy unalmas legyen az egész tőle és XP-ből is ad eleget.
Amikor a szigetről eljöttem az elején 7-es, vagy 8-as szinten voltam ha jól emlékszem az összes ottani küldetés után.
51.
FrankBlack
#44: Az asszony az Origins-t közel egy évig nyúzta, mire elérte a 98%-ot. Úgy látom ez is sokáig ki fog tartani :D

Igen, nekem is úgy tűnik, hogy a hard fokozat miatt húzza fel legalább ugyan oda az ellenséget is, ahol te vagy. Az asszonykám tartott tőle hogy nehéz lesz ezért elkezdte easy-n, és úgy amikor mi már 15-ös szinten vagyunk a korábbi 9-es körzet megmaradt 9-nek. Amikor én játszottam vele feltettem normal fokozatra, és fentebb is skálázta a körzetet 14-re. Meg a többit is, ami addig alattam volt.

Kérdés: Valaki nem tudja esetleg, hogy nehezebb fokozaton több xp is jár a feladatok teljesítése után? Csak mert az elején mint mondtam easy-n tolta az asszony, és olyan nehezen jött a szintlépés, annyira kevésnek éreztem az xp mennyiséget, amit kaptunk a mindenféle feladatok után. Már kezdett unalmas lenni a sok farmolás, mert a köv. főküldetéshez, körzethez még mindig nem volt meg a szintünk. Aztán én feltettem normal-ra, és message board-on amiket felvettem feladatokat azokért mintha több xp-t kapnék. Nehezebb fokozaton több xp jár? Akkor ezért fejlődtünk olyan lassan? Mondtam már az oldalbordámnak annyiszor, hogy ne easy-n játsszon :D Meg is szokta fogadni, de csak kicsit később, amikor tényleg látja, hogy úgy túl könnyű. Origins-nél is mondtam neki, hogy ha könnyű fokozaton játszik, akkor elkezd ész nélküli hack n slash stílusban rohangálni össze-vissza (mert ott megteheti). Aztán föltette hard-ra, és rájött, hogy úgy tényleg jobb, mert ott már megfontoltabbnak kell lenni :D

Amúgy nagyon bejön a game. A látvány az Origins után nekem is felemás kicsit, bár nem túl erős géppel medium-high graphics mellett tolom, de még így is tud sokszor elég gyönyörű is lenni. Az ingadozó framerate-en már nem is csodálkozom, számítottam rá.

Tetszik, hogy sokkal komolyabb hangsúlyt kap, hogy milyen gear set-et állítunk össze, és hova osztjuk ki a skill-eket. Amilyen stílusban akarunk harcolni ahhoz érdemes igazítani. Nagyon tetszik az is, amit Kindzsal említett, hogy elég sokféle aktív képesség van (a 2x4 paneles action bar). Eddig 20 óra játék után nagyon tetszik. A harc, a küldetések, a felfedezés, a conquest, a körözési rendszer, bounty hunting, és hogy most már sokkal többféle ellenfél típus van, és a camp-ek is elég változatosak, ahogyan sok minden más is.

A hajózás is nagyon adja. Nekem tetszett a Black Flag, még most nyáron is sokszor mentem csak úgy kicsit kalózkodni a tengeren. Itt még sokat nem foglalkoztam vele, de az a pár csata amiben részem volt az nagyon tetszett.
49.
semike
#37: Pontossssan!!!
Nagyon joool mondja Gamertárs!
Talán még az irányitást lehetett volna emliteni, hogy egy kalap fostaliga...
48.
NemecsekErno
#47: Igazából más.

Itt gályákkal kell tengeri csatát vivni és nincs benne az a kereskedős rész, ami neked nem feküdt, nekem viszont jó volt az upgradeléshez.

Ráadásul, mintha az Origins-ben ez is jobban be lett volna lőve. Itt ha beindul a játék már eléggé oda kell figyelni, hogy mire költesz.
Jobb fegyverekre, erősebb hajóra vagy felszerelésre, mert hamar elfogy a tartalék.

Ahol most tartok ráadásul még csak nyilakkal meg dárdákkal lehet egymást gyakni, illetve nekimenni a másik hajónak.
Annyira eddig nem jött be ez a rész, nem is fejlesztettem igazából.
Nagyon szükség sem volt rá eddig, de a történet alapján lesz benne tengeri csata rész is.
47.
Vityo82
#44: Hajókáz@s fejlódött a black flaghez képest? Nehezebb? Jobb?
46.
Darksiders84
6 óra után az én véleményem hogy mintha szebbre emlékszem a tavalyi Originst és ez ráadásul Pron és 4K tv-n tényleg belassul néha mintha szagatna nem vészesen de látni az első szigeten viszont nekem tetszik hogy változott a harc igaz tényleg szokni kell de jónak tűnik a játék viszont az Origins jobban elkapott élményileg. Mondjuk még csak most indul be a szigetet elhagyva hajókázva de azért remélem lesznek újdonságok is.
45.
kindzsal
#44: " A harcrendszer annyira nem változott az Origins-hez képest," Ezzel nem ertek egyet, bar az alapjai ugyanazok megis a rengeteg aktiv skill miatt (amit te tehetsz ossze a 2x4 panelen (ActionBar)) es azoknak a CD-i miatt sokkal megfontoltabban kell hasznalni oket (pl. Originsben nem is voltak aktiv abilityk szinte minden passziv volt). En Nightmare-en jatszom es mar-mar igazsagtalanul nehez a jatek, ugyhogy nagyon fontos lett a SkillSet.
44.
NemecsekErno
Na, igy kb. 10 óra játék után a személyes véleményem.

- Bazi hosszú a játék, a térkép akkora, hogy szerintem napi 2 óra játék mellett, még Karácsonykor is ezt fogom nyúzni...
- Ha valaki játszott az előző résszel, akkor erősen javaslom a 'Hard' fokozaton nekiállni, hogy ne legyen unalmas. Még igy is sokszor fájóan béna az AI, de legalább oda kell figyelni, hogy a boss-ok ne egyből tudjanak lenyomni és legyen benne valami kihivás.
Nem tudom, hogy a Hard miatt-e, vagy a játék lett igy elkészitve, de ha szintet ugrasz, az ellenfeleket is felhúzza legalább ugynoda. Ezért mindig kihivás egy újabb terület elfoglalása.
- Aki a történet miatt állna neki, az legyen türelmes. Kb. most tartok ott (10 óra után), hogy kezd érdekessé válni az egész. Elötte kezdtem csalódott lenni, hogy az egész semmiről nem szól.
- Sajnos a sráccal áltam neki, aki tisztára olyan idegesitő, mint a Syndicate-ben Jacob volt. Mivel játék közben már nem lehet váltani, és már értem is hogy miért (mert a történet másképp alakulna), ezért sajnos igy kell tovább vinnem.
- A harcrendszer annyira nem változott az Origins-hez képest, hogy igazán nem látom a különbséget. Csak a mozgások mások, de minden egyéb nagyjából ua.
- A nyersanyagokat elég szűkösen adagolja. A hajó upgrade-eléséhez pl. fára lenne szükség, de az Orignis-el ellentétben itt alig lehet találni eleget.

Na egyelőre ennyit. Lényeg, hogy vegyesek az érzések 10 óra után. Mintha az Origins látványvilága szebb lett volna. A PS4Pro-n, meg 4K monitoron sokszor látni, hogy "szaggat" a kép, a fejlődésmenetben sok különbséget nem látok, viszont kezd beindulni a történet, de ha nem a fővonalat csinálja valaki, hanem beáll a mellék küldetéseket is megcsinálni, akkor jó időre leköti magát.
A Season Pass-al együtt meg hónapokra el lehet lenni vele, amit sok más AAA játék hasonló árért egyáltalán nem mondhat el magáról.

Nekem eddig 7/10
43.
Neotechtr
Az én sztorim az AC játékokkal:

1. rész: végig vittem, tetszett
2. rész: elkezdtem, nem tetszett
Brotherhood: elkezdtem, nem tetszett
Revelations: elkezdtem, tetszett, de asszem a végéig nem mentem el
3. rész: végig vittem, tetszett
4. rész: végig vittem, de csak trainerrel. nem lett volna rossz, csak ugye a hajózás
Unity: elkezdtem, nem tetszett
Syndicate: elkezdtem, nem tetszett
Origins: elkezdtem, érdekes volt pár órára és elhagytam
Odyssey: még nem kezdtem el, de szerintem nem is fogom.

Ahogy látható sosem volt a kedvencem a sorozat, most az újra hajókázós dolog sem pont az nálam, ami miatt az lenne.
42.
Vityo82
#41: Lehet az a baj hogy addigra megcsömörlöttem az AC játékoktól, a hajókázástól meg legalább megközelítőleg seadogs/pirates szintet vártam. Végig se vittem rohadtul ráuntam, se kihívás se hangulat, csak a repetitív feladatok. A seadogs széria után iszonyat illúzió és hangulatromboló volt a rémcasual hajócsatázás. Gyakorlatilag megölte az egész feelinget, mert egymagadban alaphajóval is komplett 5-10 hajós ágyúnaszádokat is simán elsüllyeszthettél.... Se a para érzés ha jön egy nagyobb hajó, se a kockáztat@s érzése támadáskor, semmi. A szellemhajóknak volt egyedül esélye de az a csata meg..... A szárazföld meg tömény AC volt dögunalommal ismétlődve.
Azt sajnálom hogy a kalózos téma kihasználatlan AAA fejlesztőktől... A sea of thieves szuper lehetett volna a hajós része köröket ver bármire, de unalomba csap sztori sem nagyon van és főleg multi... Az ubisoft hajós kalózos cucca majd jön de tartok tőle a black flag szintje lesz, meg sem fogja közelíteni a hasonló kalózos stuffok hajós élményét...
41.
gatyamadzag
#39: Kicsit vonakodva hozom ezt fel érvként, mert ahogy telnek az évek, úgy válik számomra a narratíva egyre triviálisabbá a játékokban, de a Black Flag története biztosan a jobb AC történetek közé tartozik. Engem az, meg a hajózás által kínált szabadság érzése és a belőle sugárzó hangulat volt ami megragadt, és nem eresztett.
40.
NemecsekErno
#39: Nem nagyon van rajta mit megérteni, nem neked szól, hanem olyanoknak aki rettenetesen egyszerű és primitív játékokkal szertnének játszani.
Ennyi, a lényeg, téged Lara boldoggá tesz és ez a fontos.
39.
Vityo82
#38: El nem tudom képzelni mi. Pontosan ugyan az a repetitív foskupac volt mint elődjei és az originsig utódjai..
Az Ac2 volt a csúcs. Utána durva lejtmenet. A blackflaget megfejelték a hajókázással, és ennyi. De az meg a hasonló kalózos hajós játékokhoz képest borzalmasan casual volt 0 kihívással és értelemmel...
38.
PaprikaJancsi
#37: Valami biztos lehetett benne, mert az volt az első AC, amit nem untam meg, és végigvittem. Aztán a Syndicate, az is egy baromi jó rész volt. AC: Origins-t még nem játszottam, ahogy ezt sem, de majd idővel. :)
37.
Vityo82
Sosem fogom megérteni a black flaget miért kedvelik ennyien.
A feladat szinte mindig ugyan az volt. Köss ki. Kövesd hallgasd ki xy-t. Végezz mindenkivel. Végezz a célponttal. Megfejelték a hajókázással ami rettenetesen egyszerű és primitív lett akárcsak az addigi AC részek harcrendszere. A legalapabb hajóval is percek alatt komplett hajóflottákat lehetett lenullázni. Akárcsak az erődöket. Mindemellé a kereskedelem értelme is nulla volt mindenhol ugyan azzal a kínálattal ugyan azon az áron. A fejlődési rendszernek a primitív harcrendszer miatt értelme nem volt. És az egész játék egy baromi unalmas monoton ismétlődő trágyakupac volt.
36.
ollie92
#35: A Rogue igazi csavar. Bár csak "pótlékként" jelent meg a Unity mellett, hogy legyen valami a PS3/X360 genre, mégis kurva jól sikerült. Egy más szemszögből nézni az assassin-templomos harcokat igazi felfrissülés a sorozatnak. Az egyik legjobb AC sztori és faszán egybefolyik a vége a Unityvel. Számomra egyik kedvenc a sötét témája miatt, szinte egyrangú a Black Flaggel ! Odyssey-t is várom, de starkor sose száálok be UBI játékba a bugok miatt, majd karácsonykor bepótolom, Origins pozitív csalódás lett, számomra az egyik legjobb AC játék. Fasza, hogy teljesen felújították a sorozatot sok retardált "újságíró/kritikus" azt írta, hogy nincs is egetrengető változás, újítás :D :D :D Nem is, csak majdnem minden :D
35.
NemecsekErno
#33: Nekem is a Black Flag hozta meg a kedvem az egész AC sorozathoz, aminek a többségét azóta végigcsináltam.
Most éppen a Rogue remastered-et nyomom éppen amig az Odyssey meg nem jön, és ha tetszett a Black Flag, akkor tudom ezt is ajánlani.
Nagyon hasonló a hajózásos résznek köszönhetően, és még Black Flag-es szereplő is megjelenik benne.

De ha megjön az Odyssey, akkor sajnos félre fogom rakni egy jó darabig...
34.
Robilluma
#32 Yepp. Lesz benne. Lvl 25-től visz majd egy quest oda.
Én előrendeltem mert nagyon tetszett az Origins és úgy voltam vele h ha hozza azt a szintet akkor egy nagyon látványos, valós történelmi háttérrel (a discovery tour a new game + módnál lesz elérhető), mitológiai vonallal megspékelt open world játékot kapok ahol a sztoriba bele lesz építve persze vmilyen szinten az AC világa is. Ennyi. Nem kell ezt túlragozni, aki szeret ilyen játékkal jáccani az tolja, aki nem az nem.
Sztem gyönyörű a játék. Rpg elemek jók (az első sziget, Kephallonia kb tutorial jellegű és ott még nincs súlya a döntéseknek; de később lesz). Fegyver és armor design kjó. Párbeszédek nagyon ötletesek, viccesek és egyediek. Látszik h nem lettek összecsapva, nem egy menj ide meg oda. Főhősünknek heves-bunkó-vagány-kulturált dumája is van attól függően mit választunk, nagyon zsír. Helyszínek és épületek is nagyon szépen megtervezettek és az Originshez hasonlóan a korhűségre nagyon adtak itt is a fejlesztők.
Face animation messze nem elit de nem is zavaró, a mozgáskoordináció sztem rendben van. A lovaglás nagyon jól irányítható.
Nem skinezése Egyiptomnak a game. Egészen más harcrendszer, új skillekkel. Pajzs helyből nincs. Jól irányítható a fight és testre is szabható mit akarsz használni.
Nekem az exploration mód kb becsapásnak tűnik sajna, pedig nagyon vártam. Lehet h nem vezetnek kézen fogva de a térképen ott vannak kérdőjellel a helyszínek és Ikarosszal ugye megjelenítődnek még az ikonok is. Így hiába mondják h ezt meg azt a sziget túlvégén találod a tengerpart felé, ha csak egy kérdőjel van ott és még a sólymot is felküldjük kb mintha térkép lenne. Kérdőjelek nélkül kellett volna exploration módba kialakítani a térképet!
50 órás a story line! Ez nem elnyújtás, hanem hatalmas királyság. Aki beleun az minek vette meg?
Még csak most kezdtem kb de nagyon teccik és tudom h nem fogok csalódni, sőt épp ellenkezőleg.
És ennyi tartalmat beletenni egy season passba! Omg. Hatalmas jópont a Ubinak.
33.
azureknight0715
Nekem a kedvencem a black flag volt imádtam hajózni, na meg azok a hajócsaták.. Utána jó hosszú szünet majd originsnèl vettem újra elő a sorozatot ès nagyon adta. Ebben meg minden benne van amit szerettem a black flagban, originsben ès mèg azokat is egy adag újdonsággal megtolták, mellè meg szerintem soha nem látott hatalmas játèkteret kaptunk mèg az originsnèl is nagyobbat amo megvan töltve èlettel. Számomra jelenleg ez a legjobb ac amivel valaha is játszottam persze mèg elejèn vagyok, kèrdès ugye az hogy kitart e ez a kijelentèsem a vègèig.
32.
amadeusz gyermeke
Huuu aki nyomja tudna infót? gladiátoros harc van benne? Az originsben imáttam
31.
Harrison_Wells
Meg van még egy hiba: hogy a női főszereplő szála egy-az-egyben ugyanaz mint Alexiosé. sztem a gigantikus terület (egész Görögország?) leképezése úgy elvitte az energiát, hogy vadonatúj szálra nem maradt idő :(
30.
NemecsekErno
#24: Mert a Season Pack tartalma elég igéretesnek tűnik, és az Origins élménye alapján megelőlegeztem nekik a bizalmat.
A többi dolgora ami az Ultimate-el jön meg nem adnék pénzt (felszerelés, extra hajó, játék pénz, stb.).
Ráadásul a Gold-ból is csak a sima kiadást rendeltem meg, a fémdobozos extra pénzért nem éri meg nekem, ha már a game-el akarok játszani, nem a fémdobozzal...
29.
crytek
VGA-kat zabálja szépen

http://www.pcgameshardware.de/Assassins-Creed-Odyssey-Spiel-61696/Specials/Assassins-Creed-Odyssey-Benchmarks-1266222/2/
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...