Empire Earth II

  • Írta: MaD
  • 2005. május 11.
-Bujakasa! - Szólt oda az egyik szőrösmellű ősember a másiknak, mert közel álltak hozzá, hogy lángrakapjon az előttük heverő fapálcika... (Ami valaha egy mammut fenyő lehetett, a 10 hónapos kovakő dörzsi maraton előtt) Arcukra ráfagyott a mosolyféle, ugyanis a fejük fölött elhaladó lopakodó bombázó keltette kis fuvallat földbe tiporta az éledező lángnyelveket. Hát ilyen is csak a mesében van... és persze az Empire Earth 2-ben.

Mint ahogy a lakosság bizonyos hányadának volt Depeche Mode-os korszaka, úgy feltételezem megélte Empire Earth-ös korszakát is... Hisz ki ne emlékezne a Sierra csábos Real time stratégiájára 2002ben, ahol felpróbálhattuk az összes kort, akár egy ruhát, ráadásul 3 dimenzióban? Az előd eredeti CD-tokban támasztja a polcomat, szóval mondhatjuk úgy, nem vagyok teljesen laikus a témában. Ennek ellenére a fokozatosan csurdogáló képek nem voltak képesek felcsigázni, azt hittem csak valami rossz vicc, hogy mégegyszer kiadják a játékot... És igazam is volt. Kezdeném a pozitívval.

Lemezkorong beee, ablakot leeee...

Az "intro átkattintgatusz" betegségben szenvedők most próbáljanak önkontrollt erőltetni magukra, mivel az utóbbi idők egyik legigényesebb játék intróját tudhatja magáénak az EE2. (és egyben zenei aláfestését is) A menüben ugyancsak eposzi pillanatok kellnek életre a háttérben, a zene változatlanul büntet. Ha már a mozgóképsoroknál tartok, megemlíteném az átvezető videókat is. Ezek a gameengine-ből kiszedett, összefüggő screenshotok sorozatai, pergamen szerű hatás effektekkel megspékelve. Teljesen olyan érzéseket kelt, mint ha ókori tekercseket tanulmányoznánk. Loading közben pedig az aktuális campaignhez tartozó történelmi előzményeket vizslathatjuk át. Más nem is hiányzik a totális átéltséghez...

Fejlődött a GFX... - Mihez képest? - A vasedényhez képest.

De leginkább a prequelhez viszonyítva. A víz megvalósítása az Age of Mithologyt idézi elő, ellenben ötletem sincs hol láttam legutóbb ilyen szintű tükröződést... Vagy láttam-e már valaha? Az oázisok tavaiban például, a pálmákról csimpaszkodó kókuszdiót mancsikoló napszemüveges majmok vigyorát is észrevehetjük rajta, ha erősen koncentrálunk. Egyébként pedig a közvetlenül nem látható felhőzet arcát mutatják nekünk a tengerek. Egyedül a hajók által hagyott hullámverést nem sikerült megfelelően összekordinálniuk, mert a mozgásanim jócskán megelőzi őt, mire megjelenik. Evezzünk át a szárazföldre! Nem próbálom körülírni az egységek megvalósítását, mivel van rá szó... C&C Generals. Mindenesetre tűrhető, olyan észre sem vesszük típus. A domborzatot és az épületeket átlengi a normal mapes bevilágítás! (Fix fényforrások de megtévesztésig hasonlítanak a dinamikus fényforrásokra... A quake3 engine-re írt programok jellemzője.) Egyik alkalommal a map editorba összedobtam egy pályát, hogy kénytelen voltam majmolni a majmot, és a fejemre húzni egy napszemüveget :) Szerencsére az original gyártott terepeken nem durrogtatták olyan mértéktelenül mint én. Határozottan jól néz ki, és életszerűbbé teszi a terepet. A parasztok, ásványkincsek, erdőségek semmi különös, illetve a fákat meg-meglóbálja a szél... Lehet, hogy csak bug :) Újításnak nem nevezném... Ami hirtelen megdöbbenést okozhat az évszakok, és az időjárás változás. A sivatagos területeken heves szelek fújnak, van itt napos idő, hóesés, köd, pára, villámlás, eső... Komolyan befolyásolják a csapatok látótávolságát és gyorsaságát. Ha megfelelő létszámú tornyot építünk még előrejelzést is kérhetünk a várható klímáról. Viszont kb.10 percig fogjuk élvezni a hóvúfást és a porfelhőket, utána fokozatosan elkezdünk közelebb hajolni a monitorhoz... Amikor a távolság már tovább nem csökkenthető, végigzongorázzuk a kontrastot és a brightnesst, de ezalatt módszeresen lealáz minket a tisztességtelen előnyhöz jutott AI, mert hogy az elemeknek köszönhetően esélytelen átlátni a birodalmat. Egy választásunk marad (Az öngyilkosság! - mondaná Myko) kilőni ezt a featuret...

"Gyere fiam, megyünk meglátogatni a 2 epoch idős nagyapádat!"

Így van, az általános időmértékegység század helyett az epoch, valamilyen egyezményes mérce lehet a Gas Powered Games-nél. 15 epoch öleli fel a történelmünket, Kr. e. 10. évezredtől egészen napjainkig és egy kicsit még utánna is. (A beépített encyclopediaban részletesen tárgyalja az időintervallumokat...) Az első pár epoch nagy ugrás, hamar eljutunk Krisztusig, végül már csak 40 éveket haladunk előre. (Az epoch váltás 6 "fejlesztés" elérésével történik. Póriasan hangzik de lentebb kifejtem) Hármasával kapnak új külcsínt az építményeink és váltóruhát a munkások, az új teknológiák és egységek folyamatosan érkeznek. Az egyes korok politikai, harcászati, és gazdasági nagyhatalmait vezérelhetjük, érthető okokból mi nem vagyunk a szerencsés 14 nemzet között. Az építészeti stílusok és a muzsika elhelyezkedés szerint mennek, az európai államok + Amerika, a törökök + babylonok, koreaiak + japánok + kínaiak, inkák + mayák + aztékok alkotnak egy-egy csoportot. (A jamaicaiak nem, mert jamaica a jamaicaiaké...)

Túl sokat akar a szarka, de nem bírja a szarkalány

Az EE2 pontosan olyan lett, mint amilyet a menzán szoktunk kreálni... Fogunk egy tálat, bele a csokis piskótát, bablevest, ivólevet, a tanári asztalról esetleg kölcsön kérjük a borsot és a régi ebédjegyekkel együtt beleszórjuk. Ezzel tisztelgünk a monopol helyzetben lévő mosogatónő felé. Vagy én nem tudok ennyi helyre figyelni egyszerre, vagy nem homogén a játék. Szinte képtelenség észben tartani:

-A "régiók" uralásával járó bónuszokat (Sajnos nem sikerült rájönnöm, mi számít 1 régiónak)-A választott nemzettel járó bónuszokat (20%al jobb földmegmunkálás a görögöknek, például)
-Elfogalni új területeket amelyeket határok választanak el egymástól (Határokra vannak felosztva a mappek. Adott, hogy 1 területen pl 1 templom, 1 egyetem, 1 városközpont lehet, a népességet is csak területek elfoglalásával lehet gyarapítani egy bizonyos szám fölött)
-Gyűjteni 7 (!) féle nyersanyagot
-A tech pontokat (egyetemek és templomok építésével nyerhető nyersanyag) elkölteni fejlesztésekre. Ugyanis a unitok direkte módón nem tápolhatóak, maximum "elite" és "veterán" unitot upgradelhetünk belőlük, ezért egy erre kiépített menüben kell fejleszteni az epochonként 3 csoportba (Harcászat, Gazdaság, Társadalmi) szoruló bónuszok közül.
-A Gazdasági, Harcászati, Társadalmi nagyhatalom cím megszerzéséhez szűkséges szempontok betartása... (A játék során folyamatosan ki lesznek ajándékozva egy playernek) És ha bármelyiket bírtokoljuk, a vele járó bónuszokra való figyelés és kihasználás...
-Befejezésként adjunk hálát, hogy kikapcsoltuk az időjárást...

Mielőtt a kemény stratégák felszólalnának, hogy húzzak CS-zni ha a képességeim meggátolnak mindezen szempontokat számításba venni, leszögezném, hogy az összeset nélkülözve megnyomorítom még a Hardest AI-t is... Ez viszont gáz. A kezelőfelület sem a megszokott séma, gondosan át lett pakolva... A minimapen és a csatározások színhelyén kívül kaptunk egy új mapet, ahol hadi útvonalakat kéne tervezni... Mi ez? Egy RTS-ben? Inkább nem folytatom, mert nem akarok rontani a helyzeten....

Többjátékos, de inkább kevesebb...

A szingli kampány tisztességes, jól összerakott munka... Össz-vissz 30 pálya szóval gondoltam nem leszek mohó, hagyok holnapra is és szétnézelődöm multi ügyben. Csaptunk egy 4es LAN-t (LAN, ezt jegyezzétek meg, fontos) a recommended vasigényt túlszárnyaló gépeken. (2.2ghz proci, Geforce 4 szerű kártya, ehhez képest nálam Barton 2600+, R9700) Fél óra után ki kellett lépnünk, de még az se ment könnyen... Úgy szaggatott, hogy azthittem, elfelejtettem kikapcsolni a HL2-t, a 3DMark 2004-et és a Doom3-at... És most egymást alatt futnak, versengve a compim erőforrásaiért.

Mesterséges Unintelligencia

Következzék a záró akkord, a hét tippje:
1. Rakj be egy szigetes skirmisht
2. Húzd fel magad Epoch 15re
3. Építs kizárólag légierőt
4. Vadászd le az egyik szigeten tanyázó computert
5. Otthonában ön is könnyen elkészítheti

....Ennyi. Nem ütközöl túl nagy ellenállásba, mivel a szerencsétlen csak szüli a unitokat, a transportot kivéve persze. Előbb-utóbb megakad a fejlődésben (A nyersanyagok végtelenek, inkább a populicóját nem növesztheti tovább.) légvédelmet meg nem hajlandó építeni, még hobbiszinten se... Innentől elég egyértelmű. A legvalószínűbb magyarázat talán, hogy az egyik programozó anyjának az agyát ültették be AI-nak. Következményképpen magukra kellett mosni, főzni, és még a konfigurálásra se maradt idő. Köszönöm a Gas Powerednek, köszönöm a Sierrának, és "köszönöm a barátaimnak, hogy mellettem álltak és eljuthattam idáig." Aki arcade-osabbra éhes, játszon Age of Empirest, aki hardcore-ra annak Cossacks vagy Total War, de az Empire Earth 2-öt kerülje el, mert bele törik a kése, és kilyukad a hasa...

1.
Paulovics zoltan
Meg szeretném kérdezni mi a telepitési serial elörre is köszönöm,sittesek
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...