The Legend of Zelda: Link's Awakening teszt

Miközben mindenki a Breath of the Wild folytatására vár, idén sem maradunk Zelda-játék nélkül. A '93-ban megjelent Link's Awakening mai szemmel nézve is egy kiváló játék, így mindenképpen megérdemelt egy felújított változatot.

Bár elég szubjektív téma, a Zelda-rajongók abban azért egyetértettek mindig is, hogy az 1993-ban Game Boyra megjelent Link's Awakening az egyik legjobb epizód a sorozatban. Akkoriban kisebb csodának számított egy ilyen volumenű kaland kézikonzolon, emellett sikerült egy olyan játékmenettel előállni, ami még így több mint 25 évvel a megjelenés után is megállja a helyét.

Nem csoda tehát, hogy a Nintendo úgy döntött, hogy újraalkotja Link Game Boy-kalandját, és modern grafikával, valamint játékmenetbeli finomításokkal Switchre is elhozza a címet. Ha jobban belegondolunk, igazából ez egy "win-win" szituáció a kiadónak és a játékosoknak is. A Nintendo úgy tudott előállni egy "új" Zelda-címmel idén, hogy nem a nulláról kellett építkezniük, a játékosok egy része pedig bizonyára sosem próbálta a Game Boy-változatot, míg a többiek szívesen nosztalgiáznak gyerekkoruk kedvencének modernizált kiadásával.

 

A történet szerint Link hajótörést szenved egy hatalmas viharban, és egy Koholint nevű szigeten tér magához. A hely távol esik Hyrule-tól, így csak említés szintjén találkozunk majd a sorozat megszokott karaktereivel. Ettől függetlenül azonban sok más nintendós ismerőssel összefuthatunk majd, többek között Yoshi és Kirby is feltűnik, de Mario egyes ellenfeleivel is meggyűlik majd a bajunk. A sztorit csodás kézzel rajzolt átvezetőkben mesélik el, de azért természetesen nem érdemes hatalmas drámára számítani. Van a játékban egy nagy és megkérdőjelezhető fordulat, ami mindig is megosztotta a játékosokat, de ettől függetlenül a cselekmény pont annyi hátteret ad a játékmenetnek, amennyire szükség van.

A Link's Awakening megtartotta a '93-as játék izometrikus nézetét, de a grafikus motort természetesen 3D-sre cserélték. A felújított változat egyszerre modern és látványos a maga módján, de közben teljes mértékben figyelembe vették az eredeti cím jellegzetességeit is. A modern effekteknek hála a karakterek és maga a világ is olyan, mintha műanyagból épülne fel, így picit az az érzésünk támad, mintha egy diorámát néznénk.

A színek erősek és harsányak, emlékeztetnek az eredeti játék '98-as, Game Boy Colorra megjelent változatára. Egyesek szerint picit túlzásba vitték a képernyő szélén a tilt-shift effektet, de megmondom őszintén, engem egyáltalán nem zavart. Grafikai szempontból  a lehető legjobb remake-et sikerült összehozni, látszik minden egyes kis objektumon, hogy a művészek az eredeti dizájnt szem előtt tartva alkották újra a világot.

A játékkal technikai szempontból egyetlen probléma akadt, mégpedig, hogy a teljesítmény elég ingadozó. Alapvetően a 60 fps-t célozták meg a fejlesztők, amit az esetek nagy részében sikerül is összehozni, vannak azonban pályarészek, ahol komoly lassulásokkal találkoztam. Nem mondanám, hogy tönkreteszi a játékélményt, de könnyen észreveszi a játékos, és bizony zavaró tud lenni. Remélhetőleg ezen még javítani fognak egy patch formájában.

Ahogy a bevezetőben is írtam, a '93-as változat a mai napig megállja a helyét játékmenet szempontjából, így ezen a téren a fejlesztőknek csak finomítani kellett a formulán, hogy a Call of Dutyn nevelkedett generációnak se feküdje meg a gyomrát Link régi-új kalandja. A művészeti oldalhoz hasonlóan itt is az volt a cél, hogy hűek maradjanak az eredeti ötletekhez, a feladatot pedig ezen a téren is sikerült teljesíteni.

A pálya felépítése az eredeti változathoz hasonlóan maradt négyzetrácsos, viszont a karakter irányítása sokkal szabadabb, ezáltal pedig kényelmesebb. Bár Link nem tud a twin-stick shooterekhez hasonlóan 360 fokosan forogni, az alap négy irány helyett immár átlósan is képes megindulni. Elsőre talán picit darabosnak tűnhet a karakter mozgása, de hamar bele lehet jönni, szerintem senkinek sem fog gondot okozni.

Hasonlóan finomítottak a különféle tárgyak használatán, melyek közül a leghasznosabbakat külön gombra tették. Az eredeti változatban a Game Boy kevés gombja miatt állandóan cserélgetni kellett őket, ezúttal többek között a pajzs már állandóan elérhető egy külön gombon. A játék világa az eredeti megjelenés idejében hatalmasnak számított, ma már azonban nem fogunk elképedni rajta még a Switchen sem. Ettől függetlenül azért jól jön majd a térkép, melyen szintén sikerült alakítani picit - könnyen kibogarászhatóak rajta a legelrejtettebb zugok is, valamint a jelölések is sokat segítenek a tájékozódásban.

A Link's Awakening egy hamisítatlan Zelda-játék, azaz adott egy nyitott világ, melynek részeit csak bizonyos tárgyak vagy képességek megszerzése után tudjuk bejárni. Ebben az epizódban nyolc hangszert kell összegyűjtenünk az egyre nehezedő puzzle-feladványokkal és bossokkal megpakolt dungeonökben, hogy megküzdhessünk a játék főellenségével.

A játéktér nagy része a történet elején még elérhetetlen, az új területekhez pedig csak egy-egy képesség kioldásával tudunk hozzáférni. Az ugrás vagy a nehezebb tereptárgyak megemelésének lehetősége mind-mind csak szépen lassan nyílik, így a játék a sztori végéig tartogat újdonságokat. A frissen megszerzett képességek birtokában azonban nem csak az új, hanem a régi területek is tartogatnak meglepetéseket, hiszen egyes mellékküldetések vagy rejtett helyek csak ezután válnak elérhetővé.

A labirintusszerűen felépített nyílt világ már alapból izgalmas kalandokat ígér, a játék legizgalmasabb részei azonban egyértelműen a dungeonök. Itt sokszor szobáról szobára haladva kell megoldani a képélességeinkhez fűződő feladványokat, valamint itt találkozhatunk a különféle bossokkal is. Sajnos a nagyobb ellenségekkel való harcokat picit könnyűnek éreztem: volt, hogy azzal bonyolítottam meg a saját helyzetemet, hogy azt hittem, valamilyen fifikás megoldással kell kiiktatni bosst, közben pedig csak simán és egyszerűen csapkodni kellett volna.

A játék legnagyobb erőssége, hogy kiváló ütemben adagolja az újdonságokat. Mindig épp akkor kapunk meg egy új tárgyat, amikor már elmúlik az előzőnél az újdonság varázsa, ennek köszönhetően pedig nehéz felállni a Link's Awakening mellől. Tartalom volt rendesen már alapjátékban is, a remake azonban még ezen felül is tartogat meglepetéseket. Először is a modern változat tartalmazza a fentebb említett Game Boy Colorhoz készült, úgynevezett color dungeont, emellett pedig a már teljesített dungeonöket az idővel versenyezve is teljesíthetjük.

A játékba ezen felül került még egy Dungon Maker is, mely sajnos nem csak, hogy nem versenyezhet a Mario Makerrel, de még csak nem is szórakoztató. A probléma az, hogy a már látott elemeket használhatjuk fel újra, azaz hiába változtatunk az elrendezésen, a legtöbb puzzle alapja ugyanaz marad. Ez így picit csalódás, és elég felesleges funkciónak találtam így, enélkül is meglettünk volna.

Azt is a negatívumok közé sorolnám, hogy kissé visszafogottnak találtam a játékon belüli beállítási lehetőségeket. Az irányításon semmit sem lehet átvariálni, de a párbeszédek megjelenési gyorsaságán is szívesen állítottam volna. A modern játékok nagy részében tonnányi kényelmi funkcióval találkozhatunk, itt azonban ezeknek nyoma sem volt, picit puritánnak éreztem.

A Link's Awakening megmutatja, hogy továbbra sincs szükség csillogó-villogó grafikára, filmeket megszégyenítő történetre vagy battle royale-módra ahhoz, hogy jól szórakozzunk egy játékkal. Sokan, akik mellőzik a Nintendo konzoljait nem értik, hogy miként lehetnek sikeresek ezek a ránézésre "gagyi" vagy "gyerekes" játékok, holott egyszerű a megoldás: kifejezetten a játékmenetre koncentrálva, a szórakozást szem előtt tartva készülnek ezek a címek. Sokat változott a játékipar az elmúlt 26 évben, de úgy tűnik, ezeket a szempontokat előtérbe helyezve még mindig lehet jó játékokat alkotni.

A The Legend of Zelda: Link's Awakening kizárólag Nintendo Switchre jelent meg.

 

Kapcsolódó cikk

2.
hajbel
Fú, mikor még gameboyon nyomtam, elképesztő volt, hogy mennyire lekötött egy gameboy játék, és mennyi érdekes és változatos tartalom volt benne. Mondjuk ezért még mindig nem veszek switchet, de ha lenne, biztos beszerezném a játékot.
1.
Ultimate
Eközben nincs 1 hete hogy megjelent az új Switch, már jelentkeztek is a drift problémák usereknél.
Nintendo...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...