Area 51

  • Írta: Ca$h
  • 2005. május 25.
Biztosan sokan vannak közületek, akik ha nem is emlékeznek, mert ahhoz eléggé idősnek kéne lenni, de azért hallottatok róla, hogy annak idején kb. a ’60-as években Roswellben lezuhant egy ufó.

Ezt nyilvánvalóan csak sokkal de sokkal később hozták nyilvánosságra, amikor is kamera felvételeket, fotókat mutattak be nekünk a boncolásról és egyéb érdekes dolgokról. Ez egy rendkívül hálás téma, nagyon sokan foglalkoztak vele, még Eric von Dánniken is (remélem jól írtam, de két pontos „a” betűm nem volt, scuzi…;) ), ezen kívül sorozat is készült róla, meg ott volt az X-akták is ugyebár. Szóval a lényeg az, hogy aki ismeri ezt a témát, tudja, hogy az ufó lezuhanási területét nevezik „Area 51”-nek. Ezúttal a Midway úgy döntött, hogy feldolgozza a témát, mégpedig egy erőteljes FPS-ben, amit csak úgy reklámoztak, hogy: „It could be your second Halo2!” vagyis ez akár a második Halo2-őd is lehetne. Aki ismer engem az tudja, hogy milyen érzékeny vagyok az ilyen kijelentésekre! Lássuk hát, hogy igazuk lett-e vagy sem…

A játék első képsoraitól fogva érezni fogjuk, hogy a Midwayes kölkök (valljuk be az utóbbi időkben nagyon ütős cuccokat készítettek…), erőteljesen a Halo2 babérjaira pályáztak, de ha esetlegesen ez csak véletlen hasonlóság, akkor a céljuk mindenképpen a Halo rajongóknak a megnyerése volt. Az előbbi nem igazán sikerült nekik, az utóbbi viszont nagyonis igen. Látni fogjuk, hogy a bázisra megérkező csoport minden egyes tagja, lehetne akár MasterChief is, mivel a páncéljuk kísértetiesen hasonlít az övére. Miután elkezdődik a gém, a bemelegítő rész is erőteljesen Halo hatást képvisel, igaz van benne egy jó kis rész, ahol célba kell lőni, ami újdonságnak számít. Amikor viszont bekerülünk a pokolba, igencsak egy Halo-klónnal lesz dolgunk. Ahogy az emberek harcolnak körülöttünk, ahogy folyamatosan szövegelnek, szerencsére megsebezni nem tudjuk őket, ahogy a második fegyvert automatikusan a kezünkbe vesszük! Hoppá! Itt jön egy kis különbség. Ugyanis azoknál a fegyvereknél, ahol megoldható a kétfegyveres üzemmód, emberünk automatikusan felvesz még eggyet. Megjegyezném, hogy nem értem a pisztolyból, miért nem teszi ezt, csak azért furcsállom, mert emiatt szinte semmit értelme nem lesz kalandozásaink során. Mind1, szóval az érdekesség az, hogy mikor felvettük a második fegyvert, ugyanúgy a jobb ravasz nyomására lövünk mind a kettővel, ez nem annyira élethű, mint a Halo2-ben, de nagyon jól működik. A bal ravasszal ugyanúgy a fegyverek másodlagos lövése marad meg, ha van ilyen. Szerencsére a gránátot, a „B” gombra rakták, úgyhogy sutba dobva a realitást, akkor is tudunk gránátot dobni, ha két fegyver van a kezünkben. De miért is lenne szükség realitásra, mikor mindenhol ufók rohangálnak körülöttünk, nemigaz? :) Van még egy érdekesség a gammában, ugyanis rendelkezünk egy kézbe épített scannerrel, ami nagyon látványosan ki is jön a kezünkből, ha szükség van rá. Ezzel tudunk különböző gyanús elemeket azonosítani, valamint a földön illetve elrejtett helyeken lévő extra cuccokat lescannelni vele. A Midway-re jellemző módon, rengeteg extrát lelhetünk fel a pályán, ami miatt akár képesek leszünk újra és újra végig nyomni a játékot. Ez persze csak az olyan gyűjtögető emberekre van hatással, mint amilyen én vagyok, illetve a tökéletesre törekedőknél… :)

Mi az ami miatt érdemes megszerezni ezt a játékot? Sok ilyet tudnék most felsorolni. Először is remek a hangulata. Nagyon átjön ez az egész összeesküvés elmélet, ez az egyedül vagyok és mindenkit kinyírok feeling. Ami a Halokban nagyon jól működött, hiszen tudtuk, hogy MasterChief egy harci kiborg, nem ember, tehát sokkal többre képes mint egy ember. Hogy itt mi fogja ezt az érzést nyújtani? Csak annyit mondanék, hogy mi sem leszünk mindig teljesen emberek a játék során. Egy idő után a készítők meg fogják unni a kommandózos egymás hátát védős, FPS feelinget és a sztori venni fog egy jó nagy fordulatot, és a jól megszokott Midwayes brutalitással fűszerezve, egy kicsit át fogunk mi is alakulni. A lényeg az, hogy képesek leszünk idegen fegyvereket is használni, hogy hogyan, azt majd meglátjátok, ha érdekel a dolog. Ha nem akkor meg minek olvasod ezt a cikket?  Ezen kívül a játékban lévő ellenséges A.I. hihetetlenül profra sikeredett, meg merném kockáztatni, hogy még a Halo2-ősnél is durvább lett. Az ellenség nem is igazán a saját életével törődik, hanem sokkal inkább minket akar kinyírni, de nem egyszerű szinten. Sosem hagynak minket békén, nem lehet előlük elfutni, mert utánunk jönnek, és a fedezék sem nyújt sokáig biztonságot, mert megtalálják, hogy hogyan lehet minket kiszedni onnan. Arról nem is beszélve, hogy folyamatosan lőnek, és szörnyen pontosak a lövéseik. Szóval rendesen meg lehet izzadni tőlük az már egyszer biztos. Szóval mindent egybevetve egy rendkívül hangulatos és jól felépített stuffal van dolgunk, amit mindenképpen érdemes beszerezni!

Értékelés

Nehéz egy ilyen volumenű játékot értékelni, mert objektívnek kell maradni, még akkor is, ha teccik a stuff. Nekem nagyon bejött a játék, de tény hogy elég messze áll a Halo2 színvonalától. Ott van például a Project Snowblind, ami már majdnem eléri ezt a színvonalat, de hiányzott még valami apróság ahhoz, hogy ő legyen a király, számomra viszont mindenképpen a második helyen áll. Az Area 51 viszont betöltheti a biztos harmadik helyet, de lehet, hogy csak nálam, nem fogja mindenki ezt gondolni róla. A grafikája igazából szép, de sokkal szebb is lehetett volna, én azt mondanám, hogy pont azt a szintet üti meg ami még elég egy ilyen anyaghoz. A zene illetve hangeffektek mindenképpen első osztályúnak számítanak, elég ha csak annyit mondok, hogy a főszereplőnk hangja Mulder ügynök, míg a fő idegené pedig Marylin Manson. A hangulat első osztályú, mint minden Midway játéknak az utóbbi 2 évben. Annak idején még csak a Mortalhoz értettek, de azóta már végre megtanulták, hogy mi kell a népnek. Szóval remekül átjön az a feeling, hogy hősünk ott van egyedül abban a misztikus bázisban és ki tudja, hogy mi vár rá, ezen kívül van még egy nagyon jó mellékvonal a történetben, ami még különlegesebbé teszi a többi FPS-hez képest. A játszhatóság, mindenképpen megérdemel egy erőteljes négy-ötödöt, hiszen könnyebben lehet irányítani főhősünket, mint a nagy elődökben. Mindent egybevetve egy erőteljes játékkal lett dolgunk és talán azt is mondhatom, hogy érdemes volt ennyit várni rá!

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...