Port Royale 4 teszt

Nyolc év elteltével tért vissza a Port Royale-sorozat: ismét a 17. századi Karib-tengeren kell érvényesülnünk, ahol a nyereség hajkurászása mellett még a kalózokkal és az igencsak szeszélyes időjárással is meg kell küzdenünk.

Még májusban volt szerencsém a Port Royale 4 korai változatához, amely igencsak meglepett, hiszen a tartalmi hiányosságokat leszámítva akár már akkor is megjelenhetett volna. A készítők azonban nem kapkodtak el semmit, inkább ráhúztak még pár hónapot, ami csak a javára vált a játéknak, hiszen egy bugoktól és fagyásoktól mentes produktumot tettek le az asztalra, ami manapság sajnos meglehetősen ritka. A Karib-tengeren hajókázni és kereskedni még sosem volt ennyire élvezetes, az élménybe pedig szinte semmi sem rondít bele, de erről majd később. Lássuk hát, hogy mivel kaptunk többet a tavasszal látott bétaváltozathoz képest, közben pedig végezzük el a szükséges kereskedelmi gyorstalpalót is!

A korábban játszható spanyolok mellett most már választhatjuk az angolokat, a hollandokat és a franciákat is, természetesen egyedi előnyökkel és hátrányokkal megspékelve. Free módban rögtön indulhatunk bármelyik nemzettel, azonban a kampányoknál sorrendben kell kioldanunk őket, így rá leszünk kényszerítve, hogy mindegyik módosítóba belekóstoljunk. Ez azonban még nem minden, hiszen ezt követően a hajóskapitányunkat is mi választhatjuk ki, ráfókuszálva például a felfedezésre, a kereskedelemre, vagy épp a fosztogatásra. Természetesen mindnek megvan az előnye és a hátránya, így érdemes kísérletezni, mivel egyes kombinációk jóval életrevalóbbak a többieknél.

Miután letudtuk a kötelező köröket, már bele is vethetjük magunkat a karibi partiba, de nem árt felkészülni, ugyanis a kezdésnek kapott pár ladik nem éppen full extrás, így lesz hova fejlődnünk. Elsőként leginkább a környéken érdemes kereskedni, de amint elvégeztünk pár feladatot, és megszedtük magunkat egy kis pénzzel, akár a városi építkezésbe is belekóstolhatunk. Sim Cityre viszont ne számítson senki, csak pár termelőépületet és szórakozóhelyet húzhatunk fel a szigeteken, amelyekkel munkára foghatjuk az ott élő polgárokat. Minden egyes település más extrákkal rendelkezik, így sokszor nem a kereslet-kínálat dönti el, hogy mit húzunk fel a parton, hanem a szerencse és a kapott lehetőségek.

És ha már szóba került a pénzszerzés, akkor nem mehetünk el szó nélkül a játék gerincéül szolgáló gazdasági rendszer mellett sem, amire minden egyes cselekedet kihatással van. Ha valamiből sokat termelünk, akkor túlkínálat lép fel, és a korábbi eladási ár töredékéért tudjuk csak elpasszolni az árunkat, de ugyanez igaz fordítva is. A mi feladatunk lesz tehát megtalálni a hiánycikkeket, és elárasztani velük a piacot, ami elsőre bonyolultnak tűnhet, de pár kattintást követően akár komplett flottákat indíthatunk el a hatalmas nyereség reményében. Ezeket az útvonalakat később bármikor szerkeszthetjük és törölhetjük, így könnyítve meg a virtuális hajóskapitányunk életét. Sajnos idővel azonban könnyedén kiismerhetővé válik a rendszer, és azt vehetjük észre magunkon, hogy ásítások közepette számoljuk a rengeteg aranyat.

Ezen próbálnak változtatni a megjelenő kalózok, akikkel körökre osztott harcokban kell összemérnünk az erőnket. Utóbbiak már a bétában sem voltak igazán szórakoztatóak, a végső megjelenésre pedig semmilyen változást nem eszközöltek rajtuk, szóval idővel szinte mindenki az automata lebonyolítást fogja választani. Szintén fájó pont még a többjátékos mód hiánya, ahol akár a barátainkkal együtt kereskedve juthatnánk előrébb azon a bizonyos ranglétrán.

Amire viszont nem lehet panasz, az az elképesztően hangulatosra sikeredett látványvilág. Ugyan ráközelítve nem az igazi, viszont madártávlatból vizslatva gyönyörű az összkép, amin még a kissé puritán menürendszer sem tud foltot ejteni. Külön érdekesség, hogy minél messzebbről követjük az eseményeket, annál gyorsabban telik az idő, szóval nemcsak jól áll neki a távolság, de még hasznos is. A hangok szintén hozzák a kötelezőt, az andalító zenék viszont idővel könnyedén elalváshoz vezethetnek, szóval csak óvatosan.

A Port Royale 4 nem sokat változott a korábban már alaposan megvizsgált bétához képest, inkább csak tovább bővült, finomodott, ez azonban korántsem baj, hiszen a játék elemei már akkor is a helyükön voltak. Egyedül talán csak a körökre osztott harcrendszer az, ami valóban kilóg a sorból, de azt meg bármikor rábízhatjuk a gépre, ami ritkán hoz irreális eredményeket. A sorozat rajongói tehát bátran kormányrudat ragadhatnak, de a friss matrózoknak sem kell szélsebesen vitorlát bontaniuk, főleg, mert a játékban helyet kapott tutorial remekül teszi a dolgát. Nincs is más hátra, mint bekészíteni egy nagy adag rumot, aztán hátradőlve végignézni, ahogy a hajóflottánk átszeli a viharos Karib-tengert. Ahoj!

A Port Royale 4-et PC-n teszteltük, de emellett megjelent még PlayStation 4-re és Xbox One-ra, később pedig Nintendo Switchen is tiszteletét teszi.

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...