LEGO Bricktales teszt

  • Írta: szlav
  • 2022. október 12.
Miért van az, hogy a legtöbb LEGO-játékból éppen csak a legózás marad ki? A LEGO Bricktales fejlesztői feltették maguknak ezt a kérdést, majd hamar jóvá is tették a dolgot.

Nektek is feltűnt már, hogy a több tucat nagyszerű LEGO-videojátékban szinte bármit csinálhatunk, csak éppen legózásra nem kerül szinte soha sor? Gondoljatok csak bele! A műanyag minifiguráinkkal már többször bejárhattuk a Star Wars-galaxist, harcolhattunk a Bosszúállók vagy Batman oldalán, kalandozhattunk Indiana Jonesszal, Harry Potterrel, a Gyűrűk Ura vagy a Karib-tenger kalózai hőseivel, versenyezhettünk, sakkozhattunk, pofozkodhattunk egymással... a lista végtelen, de ha kockaépítésre kerül a sor, akkor azt általában egyetlen gomb hosszú lenyomásával lezavarja az adott játék. Ezt a megbocsáthatatlan elmaradást teszi jóvá a LEGO Bricktales. 

 

Mivel nagyon kevés LEGO-játék tudta (vagy akarta) elkapni a valódi építgetés élményét, a LEGO Bricktales a saját kategóriájában indulhat, szinte konkurencia nélkül. A Bridge Constructor révén ismerős Clockstone Studio játékához legfeljebb az olyan alkotásokat hasonlíthatjuk, mint a Trailmakers vagy a Kerbal Space Program, ám amíg ezek szinte kizárólag a járműépítéssel foglalkoznak, a LEGO Bricktales egy lazán összefűzött narratívával is megfejeli a csodásan festő, végtelenül kedves világát. 

A Vissza a jövőbe-áthallásokkal teli történet során egy őrült tudós segítőkész és kalandvágyó unokáját alakítjuk, és habár a legendás DeLorean volánja mögé nem ülhetünk be, nem fogjuk megúszni a játékot idő- és dimenziók közti utazás nélkül. A hibbant professzor legújabb találmánya ugyanis a dzsungelbe, Egyiptomba, a középkorba, a nagyvárosba és a kalózokhoz nyit átjárókat. Ezeket a gyönyörű, apró diorámákra emlékeztető világokat bejárva az lesz a feladatunk, hogy megoldjuk a helyiek ügyes-bajos gondjait, majd az így begyűjtött boldogságkristályokat visszajuttassuk a nagyapánkhoz, velük újjáépítve a saját világunk romokban heverő vidámparkját. 

Mindezt pedig apró fejtörők megoldásával, no meg persze a korábban már említett építkezéssel hajthatjuk végre. Egy stabil hídra vagy egy lépcsősorra van szüksége a helyieknek? Összedőlt a fáraó mozaikja? Darabokra hullott egy szekér, egy autó vagy egy helikopter? Bármiféle akadályba futunk, egy kis képzelőerővel és a LEGO-építőelemek ügyes illesztgetésével szinte bármire megoldást találhatunk. Minden építős feladat során egy maroknyi kockát kapunk, éppen úgy, mintha egy LEGO-szett dobozában heverő egyik zacskót bontanánk fel, kézikönyv azonban nem jár az elénk szórt darabkák mellé.  

A valódi szettekből is ismerős elemek mindig úgy vannak kiválogatva, hogy azokból könnyedén felépíthessük a feladványhoz szükséges tárgyat, utasítások azonban nincsenek az összerakásukhoz. A háromdimenziós térben szinte teljes szabadságot kapunk ahhoz, hogy miként használjuk fel az előttünk álló kockákat, tökéletes megoldások pedig aligha léteznek. Könnyen meglehet tehát, hogy a felépített híd, rámpa, jármű vagy bármely egyéb rögtönzött tárgy nem lesz teljesen tökéletes, vagy éppen a lehető legszebb, de ha ellátja a funkcióját, és a fizika törvényeinek is ellenáll, akkor nincs okunk az aggodalomra. 

Legózni mindig hatalmas öröm, és ez nincs másképp akkor sem, amikor a Bricktales virtuális világában zsonglőrködünk a kockákkal, azt azonban be kell ismerni, hogy a játékot elsősorban PC-re tervezték. Egy egér kurzorjával sokkal gyorsabban és könnyedebben manipulálhatjuk a háromdimenziós térben elhelyezhető építőelemeket - ez a konzolos kiadásokban sem lehetetlen, de gyakran úgy éreztem, hogy az építgetés itt jóval macerásabb, frusztrálóbb a kelleténél. A kurzor mozgatásához persze idővel kontrollerrel a kézben is hozzá lehet szokni, az azonban világos, hogy a Clockstone csapata nem erre finomhangolta a játék irányítását.  

Mert akárhogy is nézem, kellemetlen, amikor az 5-6 órás történet első harmadát azzal kell töltenünk, hogy belerázódjunk az irányításba, még akkor is, ha a sztori végére érve is akadnak még további tennivalóink. A fő szál építményeit ugyanis bármikor újjáépíthetjük vagy módosíthatjuk, ráadásul mindegyik világban vár ránk egy rakás gyűjtögetős fejtörő, melyek teljesítésével újabb építőelemeket oldhatunk fel, vagy egy rakás témába vágó fejet és felsőtestet vásárolhatunk a főhősünknek. 

A LEGO Bricktales egy végtelenül bájos, kedves játék, ami teljesen hiánypótló módon adja vissza a valódi legózás örömét. A klasszikus LEGO-témákból ismerős helyszínek gyönyörűen festenek, az igazi építgetést imitáló feladványok pedig egytől egyig nagyszerűek. A TT Games pofozkodásra és kalandozásra kihegyezett játékai után pazar élmény egy olyan új címmel találkozni, ami a LEGO valódi gyökereihez nyúl vissza, ezért a kényelmetlen hibái ellenére sem nehéz bárkinek könnyedén ajánlani a játékot.

A LEGO Bricktales PC-n, Xbox One-on, Xbox Series X/S-en, PlayStation 4-en, PlayStation 5-ön és Nintendo Switchen jelent meg. Mi Xbox Series X-en teszteltük a játékot.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...