
Látlak titeket, akik körém gyűltök...újabb Witcher-tartalmakra kiéhezve...Cyberpunk 2077 launchtól rémülten...Kis PC-jeitekkel a kebleteken. A CD Projekt Red ostrom alá vette a konzoljainkat innen egészen a Kék-hegységig. Csillapíthatatlan éhében csak fejlesztene és fejlesztene. Mégsem tagadjuk meg a játékaikat, hanem igyekszünk kiismerni és a javunkra fordítani őket! Vajon szólunk nekik az optimalizációról, vagy másokra hagytuk a piszkos munkát? Rájuk, akiket újságíróknak hívunk...Megtévedt gyermekekre, kik a jó és a rossz közt különbséget tenni nem képesek. Igen, megfogyatkoztak az évek során. De néhány még mindig e földet járja, s pénzért végzi a kritikus munkáját. A játékipar vérzik, testét háború szaggatja! Csatái a kiadók korbácsütései, akik a vétkeinkért büntetnek így! Ezzel s a világon túli rettenettel - a ray tracinggel, ami minden teliholdkor előbúj - meg kiégeti a videokártyáinkat Egyesek szerint egy következő konzolgeneráció hírnökei ők!
Remélem ezzel kis módosított bekezdéssel sikerült felidéznem bennetek a 2015-ös tavaszt, amikor először töltöttétek be Riviai Geralt harmadik kalandját, illetve egyben kicsit előrevetíteni, hogy nem lehetünk maradéktalanul elégedettek a next-gen update-tel. Ha valamilyen csoda folytán ezt még soha nem tettétek volna meg, akkor először irány elolvasni zoenn mester írását a legendás játékról, ugyanis jelen cikkünk kizárólag a nemrég napvilágot ingyenes ránc- és lélekfelvarrás újdonságaira fog koncentrálni.
Az új (vagy inkább már jelen?) generációs konzolokra és PC-re is egyaránt befutott 4.0-ás frissítés, melynek kivesézését kezdjük is a grafikai újításokkal! PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en két féle grafikai opció közül választhatunk: ray tracing és a performance mód. Az utóbbi dinamikus 4K felbontás mellett (többnyire) szilárd 60 fps-sel varázsolja a TV-képernyőinkre az eddigi PC-s ultra beállításokat, sőt, egy leheletnyivel még részletesebben is teszi mindezt. A sugárkövetést használva a felbontás viszont visszaugrik dinamikus 1440p-re és lekorlátozza a képkockaszámot 30-ra, ami jelenleg folyamatosan botladozik, és így meglehetősen kaotikus frame-timingot eredményez.
Xbox Series S-en kimaradt a ray tracing lehetőség, de egyelőre ez nem is baj, hiszen a nagy tesókon is inkább 60 fps-sel érdemes újra Ciri nyomába eredni, mert hiába a sokkal szebb bevilágítás, ha az akadozó kép hazavágja az egész élményt. Remélhetőleg hamarosan orvosolja ezt a problémát a CDPR. Érdemes még megemlíteni, hogy PS5-ön DualSense támogatással is ellátták a szerepjátékot a lengyelek, de természetesen ez a közelébe sincs az Astro’s Playroom tapasztalt élményeknek. Az új gépekben található SSD-knek hála viszont mindegyik rendszer osztozik a villámgyors betöltéseken, így végre búcsút inthetnek a konzolosok is a gyorsutazás és az elhalálozások utáni lassan kúszó töltőcsík bambulásának.
Természetesen PC-n, ha bírja a vasunk, akkor nem kell semmilyen kompromisszumot kötnünk a látvány és a képsebesség kollaborációjában, de a probléma az, hogy jelenleg nagyon kevés ilyen konfig létezik. PC-n a globális világítás és ambient occlusion mellett az árnyékokra és a tükröződő felületekre is ráengedhetjük a ray tracinget, illetve a bekapcsolhatjuk az “ultra+” grafikai opciókat is. Ezeknek a segítségével valóban a széria történetében még soha nem látványban lehet részünk - végre egy lépéssel közelebb kerültünk a 2014-es trailerben látott ígéretekhez.
Persze mindennek brutális ára van: nagyot fog zuhanni a teljesítmény, hacsak nem kapcsoljuk be a DLSS 3.0-át vagy az FSR 2.1-et, viszont ezekkel pedig az élsimítás és a képélesség veszít majd a minőségéből. Nagyobb probléma, hogy valamiért a régi beállításoknál is bezuhan a képfrissítés - ugyanazon a hardveren -, amire jelenleg az egyetlen megoldás, hogy visszaállítjuk a GOG /Steam kliensekben az előző verziójára a játékot.
Bármelyik platformon is játszunk a rajongók által készített legnépszerűbb modok immáron hivatalosan is implementálva lettek mindenkinek. Ezeknek hála pedig részletesebb szörny modelleket kapunk, jobban személyre szabhatjuk a HUD-ot és a térképet, közelebb hozhatjuk magunkhoz a kamerát, de még a kontrolleres irányítást is finom hangolhatjuk. Az utóbbinak az alternatív módja kifejezetten feldobja a witcher-jeleket preferáló játékosok harcait, hiszen jóval kevesebbet kell így az almenüben a varázslatok között matatniuk. Illetve jelentős újdonság még, hogy egy új, a netflixes sorozat által ihletett missziót is kaptunk - amiről eszembe jut, hogy aki szeretné az most már ráaggathatja a nilfgaardi katonákra az ott látott “herezacskó” páncélokat is.
Napestig lehetne még sorolni a kisebb-nagyobb javításokat/újdonságokat, amiket a CD Projekt RED a Complete Editionbe préselt - például a platformok közti mentés transzportálásról, vagy a dedikált fotómódról még nem is beszéltem! Végső soron az igazság az, hogy hét éves kora ellenére a The Witcher 3: Wild Hunt még mindig egy zseniális alkotás, amit egyelőre csak az új verzió teljesítménybeli problémái árnyékolnak be. Feltételezhetően ezek hamarosan javításra kerülnek (habár jogos kérdés, hogy az eddigi halasztásokkal ez idáig miért nem sikerült), így mind a visszatérők, mind az újdonsült szörnyvadászok se kereshetnének jobb alkalmat arra, hogy a hátukra vegyék az acél és az ezüst pengéket.
A The Witcher 3: Wild Hunt - Complete Edition jelenleg PlayStation 5-ön, Xbox Series S/X-en és PC-n érhető el, mi utóbbin teszteltük.
Kapcsolódó cikkek
Érdemes a főzetekre osztani a pontokat a játék elején. Ezek közvetve hatással vannak a jelekre és a támadásra is. Lehet nem szimpatikus ez a képesség fa, mert nekem sem volt az, de miután egyszer újra oszottám rá a pontjaimat, mert egy boss-szal nem boldogultam, rájöttem, hogy ezek a legjobb képességek. Később pedig kedvedre variálhatod a képességeket, mert sok pontod lesz addigra, illetve lesz pénzed tisztítófőzetre is, ha kell.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.