Fire Emblem Engage teszt

Link másolása
A Fire Emblem Engage kiábrándító történetét még a minden eddiginél szebb, és látványosabb prezentáció, valamint a fantasztikus, taktikus játékmenete sem tudja ellensúlyozni.

Az utóbbi időben lényegesen nagyobb rajongótáborra tett szert a Fire Emblem-széria, nyugaton is egyre több Nintendo Switch-tulaj ismeri meg az ikonikus taktikai RPG-t. A Three Houses óriási változtatásokat hozott a franchise életébe, lényegesen szebb, nagyobb, kidolgozottabb és átgondoltabb lett az elődeinél. Azonban közel sem volt tökéletes, az ambiciózus látványvilág és akciójelenetek sokszor földre kényszerítették a Nintendo hibridkonzoljának szerény hardverét, továbbá sokaknak talán túl sok volt a karakterek közti kapcsolatok ápolása és a szabadidős tevékenységekből származó mikromenedzsment a játékban. A Fire Emblem Engage az utóbbi tábornak igyekszik kedvezni, miközben a játék harcrendszerének, illetve technológiai oldalának is sikerült fejlődnie.

 

A Fire Emblem Engage története Elyos varázslatos világába kalauzolja el a játékosokat, ahol a sztori főhőse, Alear mély álmát alussza. Alear isteni erőkkel rendelkezik, a Divine Dragonok egyike, akiknek feladata a világ megmentése a gonosz erőktől. Szokásos klisékkel élve a gonosz újra feltámad, a főhős pedig felébred több ezeréves álmából, természetesen semmire sem emlékezve. Itt csöppenünk mi is a cselekményekbe, feladatunk pedig nem kevesebb, mint a világ megmentése lesz. A gonosz legyőzéséhez meg kell szereznünk a 12 mágikus erővel rendelkező Emblem-gyűrűt, melyek szétszóródtak a királyság területén.

A játék története nem túl erős, rettentően kiszámítható, számtalan klisés cselekményszálat és fordulatot rejt magában. Valójában hanyag írói munka jellemzi, hiszen nagyon hasonló sztorit már láthattunk korábbi Fire Emblem-játékokban is. Ezen sajnos nem segít az sem, hogy a karakterek rettentően egysíkúak, fantáziátlanok és érdektelenek. Számtalan olyan szereplővel találkozunk, akiknek jellemei 1:1-ben át lettek emelve korábbi részekből. Be kell vallanom, a sztori az egyik leggyengébb pontja a játéknak, teljesen kihagyhatóra sikeredett. Ráadásul a legtöbb szereplő idegesítő, a legtöbben állandóan flörtölnek a főszereplővel, és a legkomolyabb pillanatokban is ugrándoznak és bugyután viselkednek.

A játék más módon igyekszik a rajongók kedvében járni, így előveszi azt az ütőkártyát, ami általában minden médiumban működik: a nosztalgiát. A történet egyik központi elemét az Emblem-gyűrűk képviselik. Ezek a kiegészítők nagyhatalmú mágikus eszközök, melyek segítségével korábbi Fire Emblem-játékok ikonikus karaktereit idézhetjük meg, hogy segítsenek minket a harcok során. Kétségtelen, hogy ez az a mechanika, mellyel a fejlesztők igyekeztek eladni a játékot. Maga az alapötlet egyébként nagyon sok lehetőséget rejt magában, azonban ezek nagy része nem került kiaknázásra. A sztori alakulására csak kevés megidézett hős van hatással, ráadásul nincsenek megfelelően prezentálva a játékosok számára, így azok, akik nem játszottak a korábbi részekkel, sajnos nem tudják teljes mértékben átélni a történéseket, számukra csupán közömbös mellékszereplőknek tűnnek a régi hősök.

Amiben viszont a Fire Emblem Engage kiemelkedő, az a harcrendszer. A korábbi részekhez hasonlóan itt is körökre osztott rendszerrel találkozunk, ami továbbra is egyszerű szabályrendszeren alapszik. Ennek a legfőbb alappillére a fegyverháromszög, vagyis, hogy a különböző fegyvernemek között afféle kő-papír-olló erőviszony áll fenn. A kardok erősek a fejszék és bárdok ellen, a lándzsák a kardok ellen, a fejszék pedig a lándzsák ellen. Ezt még kiegészíti, hogy a mágusok könnyedén áthatolnak a nehézpáncélos egységek védelmén, illetve az íjászok ugyan rendkívül sérülékenyek, kiválóan alkalmazhatóak repülő egységek ellen. A jól megszokott felállást ezúttal tovább árnyalja az úgynevezett Engage-rendszer, melynek hála a megszerzett Emblem-gyűrűket bármelyik karakterre ráruházhatjuk, így a harcok során megidézhetik a korábbi részek hőseit, akik akár meg is fordíthatják a csata kimenetelét. Nem kell világmegváltó dolgokra gondolni, csupán idézéskor az adott karakter új képességekre és fegyverre tesz szert.

Egyébként a harcok tempósak és élvezetesek, sose fulladnak unalomba, a kihívás pedig megfelelő. A veterán Fire Emblem-játékosoknak célszerű Hard, vagy afeletti nehézségen nekikezdeni a kalandnak, de természetesen minden játékos megtalálhatja a számára megfelelő beállításokat. A harcok között lehetőségünk nyílik közelebbről megismerni a csapattársainkat, valamint képességeinket és fegyvereinket fejleszteni. A Three Houseshoz képest erőteljes visszalépés tapasztalható ezen a részen, hiszen itt lényegesen kisebb hangsúly helyeződik a karakterek közti viszony ápolására, sokkal inkább a harcok kerülnek előtérbe. Ez sajnos meg is látszik a melléktevékenységek minőségén, az opcionális dialógusok erőltetettek és érdektelenek, választási opcióra pedig továbbra sincs lehetőségünk, a párbeszédek előre meg vannak írva.

A világtérképen választhatjuk ki a következő úticélunkat, itt haladhatunk tovább a sztoriban, valamint a mellékküldetéseket is itt teljesíthetjük. Ezek egyébként kiváló lehetőséget biztosítanak a karakterek gyors szintlépésére, néha-néha pedig új taggal is erősíthetjük a csapatunk a küldetések teljesítésével. Egyébként a korábban már teljesített helyszínekre is visszatérhetnek a főgonosz csatlósai, így az utazás során többször is meglátogathatjuk a már ismert helyszíneket. Ebből a mechanizmusból is jól látható, hogy a készítők inkább a harcot helyezték előtérbe, mintsem a történetet.

Fontos kiemelni a Fire Emblem Engage technológiai oldalát. A Three Housest számos kritika érte (teljesen jogosan) a grafikával, valamint a játék teljesítményével kapcsolatban. Szerencsére rengeteget fejlődött a játék ilyen téren, az esetek döntő többségében sikerül tartani a megcélzott fps számot, mely a harcok során 60, míg a külső nézetes felfedezés és interakciók közben 30. Az Engage lényegesen szebb is az elődeinél, a karakterek renderelése sokkal részletgazdagabb a korábbi részekben látottaknál. Ezen felül a környezet kidolgozottsága is nagyságrendekkel jobb lett, a világítás és árnyékok rengeteget fejlődtek, és végre valahára van a játékban élsimítás is. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően sokkal tisztább és élesebb a játék képminősége, ilyen téren kiváló munkát végzett a fejlesztőcsapat. Habár a művészeti stílus nem fog rezonálni minden játékossal, az kétségtelen, hogy remekül illeszkedik a játék színes, kontrasztos világához.

A Fire Emblem Engage nem váltja meg a világot, ugyan bizonyos területeken előrelépésnek számít az elődjeihez képest, viszont számos ponton alulmarad velük szemben. A hardcrendszerbe sikerült újdonságot csempészniük, mely már-már tökéletes, mély taktikai élményt nyújt a játékosoknak, továbbá a grafikája is kielégítő a Nintendo Switch hardveréhez képest. Azonban a játék története borzasztóan lapos és unalmas, a karakterek rettentően sablonosak és fantáziátlanok, így a 30-40 órás végigjátszás után sajnos felemás szájízzel hagyjuk ott a hibrid konzolt.

A Fire Emblem Engage már elérhető Nintendo Switchre.

3.
3.
delphijos
#2: Tény hogy elfogult vagyok, öskövületként nekem a körökre osztott harcrendszer a gyengém. Nagyon örültem a Tactics Ogre remasternek ( zseniális lett ) és a FF Tactics Remaster lenne a “csúcs”. Való igaz hogy a Three Houseshez képest - főleg a szociális kapcsolatok kiépítése terén - egyszerűsödött, és a sztori se hajeldobós, de harc - és tulajdonképpen a játékmenet - ugyanolyan élvezetes, és izgalmas, ha valaki szereti a stílust, annak különösen kiemelkedő. A grafika meg - látva mondjuk a Pokemon játékokat ugyanezen a platformon - egész káprázatos. Szóval ha 1-10 a skála én a 6.5-et továbbra is erős alulpontozásnak érzem. A Three Houses nekem közel tökéletes , nálam az 9.5 lenne, akkor ez 8.
2.
2.
RangerFox
#1: Nem én írtam a Hi-Fi Rush tesztet, és nem egységes szempontok alapján pontozzuk a játékokat. Én csalódtam ebben a részben, pedig a 3DS-re megjelent összes részt, illetve a Three Housest is többször végigjátszottam. És ez érződik is az írásról, mind az Engage-rendszerből, mind a kapcsolatépítős mikormenedzsment részéből sokkal többet kellett volna kihozni, kezd kicsit megfáradni az alapformula.

Nekem a 7 pont már jónak számít, az egy jó játékot takar, melynek vannak hiányosságai, vagy csupán csak nem rezonált annyira velem az alkotás. De az Engage nem jó, inkább középszerű, melyet az eddig is hibátlan, élvezetes harcrendszere, meg a technológiai fejlődés kicsit fentebb pontozza.
1.
1.
delphijos
Nem is tudom minek nézem még ezeket. 6.5 pont ?? Komolyan ? Egy Hi-Fi Rush-ra meg adtok 9 pontot ( majdnem tökéletes ! ) ? Hagyjuk már.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...